Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kiekvienais metais Lietuvos gatvėse elektromobilių skaičius nenumaldomai auga. VĮ „Regitra“ duomenimis, pirmąją 2022 metų dieną grynųjų elektromobilių Lietuvoje buvo užregistruota 5045, o iki liepos 1 d. šis skaičius išaugo net 23,5 proc. – iki 6232. Auganti elektromobilių paklausa taip pat skatina atidžiau pažvelgti ir į elektrinių transporto priemonių eksploatavimui būtinos infrastruktūros plėtrą bei su ja susijusias papildomas paslaugas.
Įžvalgomis apie naujas elektromobilių rinkos tendencijas dalinasi elektromobilių infrastruktūros plėtrą vykdančios bendrovės „Įkrautas“ vadovas Paulius Gūžys ir ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ Savanoriškų standartinių draudimo produktų grupės vadovas Audrius Kikutis.
Abu ekspertai akcentuoja, jog skirti daugiau dėmesio elektromobilių rinkai yra būtina, nes ateityje šios rūšies transporto priemonių tik daugės. Dėl šios priežasties yra be galo svarbu ir toliau didinti elektromobilių įkrovimui skirtų stotelių skaičių bei pasirūpinti visapusišku jų saugumu.
Norinčių įkrauti savo elektromobilius nuolat daugėja
Elektromobilių įkrovimo stoteles šiandien galima nesunkiai rasti įvairiose automobilių stovėjimo aikštelėse, esančiose prie prekybos centrų, viešbučių ir kitų visiems viešai prieinamų taškų. Nepaisant to, jau dabar yra pastebima, jog vis dažniau savus elektromobilius nemokamomis įkrovimo stotelėmis norintys įkrauti vairuotojai būna priversti laukti eilėje.
P. Gūžio teigimu, didžiausios elektromobilius įkrauti norinčių vairuotojų eilės formuojasi prie nemokamų greito įkrovimo stotelių, įrengtų šalia prekybos centrų ar tam tikrose miestuose vietose. Čia netrūksta tiek apsipirkimo metu savo elektromobilius įkrauti norinčių parduotuvės lankytojų, tiek ir tų vairuotojų, kurie atvyksta pasinaudoti šiomis įkrovimo stotelėmis tik dėl galimybės tą padaryti nemokamai.
Mokamos elektromobilių įkrovimo stotelės taip pat vis dažniau susiduria su ta pačia problema, tačiau čia pagrindine eilių priežastimi tampa paliktos trumpalaikes elektromobilių nuomos paslaugas teikiančių bendrovių transporto priemonės.
„Vis dėlto reikėtų nepamiršti, jog apie 70% visų elektromobilių įkrovimo sesijų yra atliekama namuose. Žinoma, elektromobilių krovimas namuose yra praktiškai nematomas aplinkiniams, o apie elektromobilio įsigijimą galvojantys gyventojai įprastai mato tik viešose stotelėse vykstančias elektromobilių įkrovimo sesijas. Tai lemia psichologinę jų baimę dėl įkrovimo stotelių stygiaus, todėl dalis jų sprendimą įsigyti elektrines transporto priemones atideda“, – pastebi P. Gūžys.
Kaip efektyviai spręsti elektromobilių įkrovimo stotelių trūkumo problemas?
P. Gūžys taip pat pabrėžia, jog dauguma elektromobilių įkrovimo sesijų yra vykdoma nakties metu, o tai reiškia, kad elektromobilių vairuotojai įkrovimo sesijai turi apie 8 – 10 valandų. Šio laiko užtenka, kad elektromobiliai būtų pilnai įkrauti ir lėtojo įkrovimo stotelėmis. Lyginant su greitojo įkrovimo stotelėmis, lėtesnio įkrovimo stotelių įrengimas yra gerokai pigesnis, todėl pasak „Įkrautas“ vadovo, yra verta pagalvoti apie didesnę lėto įkrovimo stotelių plėtrą, nes už tą pačią kainą jų būtų galima įrengti ženkliai daugiau.
Tinkamiausia vieta greitojo įkrovimo stotelėms – tarp miestų. Būtent čia įrengtos greitojo įkrovimo stotelės taptų be galo naudingomis elektromobilių vairuotojams, kuomet šie vos per kelias dešimtis minučių galėtų greitai bei efektyviai papildyti savo elektromobilio bateriją bei sėkmingai pasiekti galutinį tikslą, net ir tuomet, kai šis yra kiek toliau.
Draudimo paslaugų prisitaikymas įkrovimo stotelėms
Prie sparčios elektromobilių bei jų eksploatavimui būtinos infrastruktūros plėtros tenka pritaikyti ir jų draudimo paslaugas. „Compensa Vienna Insurance Group“ Savanoriškų standartinių draudimo produktų grupės vadovas Audrius Kikutis pasakoja, jog vertinant augantį elektromobilių įkrovimo stotelių skaičių, šiuo metu jau yra pradėtos siūlyti ir papildomos bei elektromobilių savininkams aktualios draudimo paslaugos. Dabar Kasko draudimu elektromobilius apsidraudę vairuotojai gauna ne tik standartines naudas, tačiau ir visapusišką įkrovimo stotelių apsaugą.
A.Kikutis taip pat pabrėžia, kad elektromobilių įkrovimo stotelės šiandien gali būti draudžiamos net keliais skirtingais būdais – bendru elektromobilio draudimu, arba draudžiant nekilnojamojo turto objektą, kuriam ir priklauso įrengta įkrovimo stotelė. Dažniausiai įkrovimo stotelės šiandien yra draudžiamos kartu su nekilnojamojo turto draudimu, o tai reiškia, jog besikreipiančiųjų tik dėl įkrovimo stotelės draudimo nėra.
Dažniausiai pasitaikančios rizikos
Paklaustas apie galimas rizikas, su kuriomis gali susidurti elektromobilių įkrovimo stotelių savininkai, A. Kikutis pagrindinėmis įvardija įkrovimo stotelės sugadinimą, sunaikinimą, netekimą dėl ugnies, vandalizmo, ar gamtinių jėgų.
„Taip pat visuomet išlieka draudiminio įvykio rizika, kuomet elektromobilio savininkas nusprendžia transporto priemonę įkrauti naudojant kištukinį lizdą. Žinoma, nelaimingų nutikimų dėl šio elektromobilių įkrovimo būdo kol kas nėra pasitaikę, nes elektromobilių vairuotojai yra linkę pasirinkti saugų įkrovimą specialiai tam pritaikytomis stotelėmis“, – sako A. Kikutis.
Kiekvienais metais Lietuvos gatvėse elektromobilių skaičius nenumaldomai auga. VĮ „Regitra“ duomenimis, pirmąją 2022 metų dieną grynųjų elektromobilių Lietuvoje buvo užregistruota 5045, o iki liepos 1 d. šis skaičius išaugo net 23,5 proc. – iki 6232. Auganti elektromobilių paklausa taip pat skatina atidžiau pažvelgti ir į elektrinių transporto priemonių eksploatavimui būtinos infrastruktūros plėtrą bei su ja susijusias papildomas paslaugas.
Įžvalgomis apie naujas elektromobilių rinkos tendencijas dalinasi elektromobilių infrastruktūros plėtrą vykdančios bendrovės „Įkrautas“ vadovas Paulius Gūžys ir ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ Savanoriškų standartinių draudimo produktų grupės vadovas Audrius Kikutis.
Abu ekspertai akcentuoja, jog skirti daugiau dėmesio elektromobilių rinkai yra būtina, nes ateityje šios rūšies transporto priemonių tik daugės. Dėl šios priežasties yra be galo svarbu ir toliau didinti elektromobilių įkrovimui skirtų stotelių skaičių bei pasirūpinti visapusišku jų saugumu.
Norinčių įkrauti savo elektromobilius nuolat daugėja
Elektromobilių įkrovimo stoteles šiandien galima nesunkiai rasti įvairiose automobilių stovėjimo aikštelėse, esančiose prie prekybos centrų, viešbučių ir kitų visiems viešai prieinamų taškų. Nepaisant to, jau dabar yra pastebima, jog vis dažniau savus elektromobilius nemokamomis įkrovimo stotelėmis norintys įkrauti vairuotojai būna priversti laukti eilėje.
P. Gūžio teigimu, didžiausios elektromobilius įkrauti norinčių vairuotojų eilės formuojasi prie nemokamų greito įkrovimo stotelių, įrengtų šalia prekybos centrų ar tam tikrose miestuose vietose. Čia netrūksta tiek apsipirkimo metu savo elektromobilius įkrauti norinčių parduotuvės lankytojų, tiek ir tų vairuotojų, kurie atvyksta pasinaudoti šiomis įkrovimo stotelėmis tik dėl galimybės tą padaryti nemokamai.
Mokamos elektromobilių įkrovimo stotelės taip pat vis dažniau susiduria su ta pačia problema, tačiau čia pagrindine eilių priežastimi tampa paliktos trumpalaikes elektromobilių nuomos paslaugas teikiančių bendrovių transporto priemonės.
„Vis dėlto reikėtų nepamiršti, jog apie 70% visų elektromobilių įkrovimo sesijų yra atliekama namuose. Žinoma, elektromobilių krovimas namuose yra praktiškai nematomas aplinkiniams, o apie elektromobilio įsigijimą galvojantys gyventojai įprastai mato tik viešose stotelėse vykstančias elektromobilių įkrovimo sesijas. Tai lemia psichologinę jų baimę dėl įkrovimo stotelių stygiaus, todėl dalis jų sprendimą įsigyti elektrines transporto priemones atideda“, – pastebi P. Gūžys.
Kaip efektyviai spręsti elektromobilių įkrovimo stotelių trūkumo problemas?
P. Gūžys taip pat pabrėžia, jog dauguma elektromobilių įkrovimo sesijų yra vykdoma nakties metu, o tai reiškia, kad elektromobilių vairuotojai įkrovimo sesijai turi apie 8 – 10 valandų. Šio laiko užtenka, kad elektromobiliai būtų pilnai įkrauti ir lėtojo įkrovimo stotelėmis. Lyginant su greitojo įkrovimo stotelėmis, lėtesnio įkrovimo stotelių įrengimas yra gerokai pigesnis, todėl pasak „Įkrautas“ vadovo, yra verta pagalvoti apie didesnę lėto įkrovimo stotelių plėtrą, nes už tą pačią kainą jų būtų galima įrengti ženkliai daugiau.
Tinkamiausia vieta greitojo įkrovimo stotelėms – tarp miestų. Būtent čia įrengtos greitojo įkrovimo stotelės taptų be galo naudingomis elektromobilių vairuotojams, kuomet šie vos per kelias dešimtis minučių galėtų greitai bei efektyviai papildyti savo elektromobilio bateriją bei sėkmingai pasiekti galutinį tikslą, net ir tuomet, kai šis yra kiek toliau.
Draudimo paslaugų prisitaikymas įkrovimo stotelėms
Prie sparčios elektromobilių bei jų eksploatavimui būtinos infrastruktūros plėtros tenka pritaikyti ir jų draudimo paslaugas. „Compensa Vienna Insurance Group“ Savanoriškų standartinių draudimo produktų grupės vadovas Audrius Kikutis pasakoja, jog vertinant augantį elektromobilių įkrovimo stotelių skaičių, šiuo metu jau yra pradėtos siūlyti ir papildomos bei elektromobilių savininkams aktualios draudimo paslaugos. Dabar Kasko draudimu elektromobilius apsidraudę vairuotojai gauna ne tik standartines naudas, tačiau ir visapusišką įkrovimo stotelių apsaugą.
A.Kikutis taip pat pabrėžia, kad elektromobilių įkrovimo stotelės šiandien gali būti draudžiamos net keliais skirtingais būdais – bendru elektromobilio draudimu, arba draudžiant nekilnojamojo turto objektą, kuriam ir priklauso įrengta įkrovimo stotelė. Dažniausiai įkrovimo stotelės šiandien yra draudžiamos kartu su nekilnojamojo turto draudimu, o tai reiškia, jog besikreipiančiųjų tik dėl įkrovimo stotelės draudimo nėra.
Dažniausiai pasitaikančios rizikos
Paklaustas apie galimas rizikas, su kuriomis gali susidurti elektromobilių įkrovimo stotelių savininkai, A. Kikutis pagrindinėmis įvardija įkrovimo stotelės sugadinimą, sunaikinimą, netekimą dėl ugnies, vandalizmo, ar gamtinių jėgų.
„Taip pat visuomet išlieka draudiminio įvykio rizika, kuomet elektromobilio savininkas nusprendžia transporto priemonę įkrauti naudojant kištukinį lizdą. Žinoma, nelaimingų nutikimų dėl šio elektromobilių įkrovimo būdo kol kas nėra pasitaikę, nes elektromobilių vairuotojai yra linkę pasirinkti saugų įkrovimą specialiai tam pritaikytomis stotelėmis“, – sako A. Kikutis.