Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Pirmaisiais euro mėnesiais Lietuvoje – žymiai pabrango naudoti automobiliai. Dabar už naudotą automobilį pardavėjai prašo net iki penktadalio daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu metu. Po euro įvedimo ne tik pakilo transporto priemonių kainos, bet rinka ir užsnūdo. Metų pradžioje naujų ir naudotų automobilių sandorių skaičius sumažėjo daugiau nei dešimtadaliu, rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Baltijos šalyse Autoplius.lt, valstybės įmonės „Regitra“ ir „Autotyrimai“ duomenys.
2015 m. pirmąjį ketvirtį sudaryta 79,7 tūkst. sandorių, t.y. beveik 9,9 tūkst. arba 11 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Labiausiai – 17,9 proc. – mažėjo naujai įvežtų naudotų automobilių pardavimai. Iš viso sausio-kovo mėnesiais įsigyta 25,4 tūkst. naujai įvežtų automobilių, o tai yra 5,5 tūkst. vienetų mažiau nei praėjusių metų sausį-kovą.
Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, metų pabaigoje lietuviai aktyviai leido santaupas litais ir žymiai pagyvino automobilių rinką.
„Įvedus eurą, pirkėjai pirmaisiais mėnesiais adaptavosi prie naujos valiutos, stebėjo, kaip keičiasi transporto priemonių kainos, atidžiai skaičiavo išlaidas. Tai natūralus pereinamasis laikotarpis. Metams įsibėgėjant automobilių rinka pagyvės ir pasieks arba aplenks praėjusių metų rodiklius“, – situaciją automobilių rinkoje komentuoja lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.
Pirmąjį šių metų ketvirtį sumažėjo ne tik naujai įvežtų, bet ir Lietuvoje registruotų automobilių sandorių skaičius – šiemet užfiksuota 50 tūkst., o pernai 54,8 tūkst.
Augo naujų automobilių pardavimai
Pirmaisiais euro mėnesiais didėjo tik naujų automobilių sandorių kiekis. Jei praėjusių metų sausio-kovo mėnesiais įvyko 3849 naujų automobilių sandorių, tai šiais metais tuo pačiu laikotarpiu jų buvo sudaryta 4340 vnt., t.y. 12,8 proc. arba 491 sandoriais daugiau.
„Džiugina naujų automobilių pardavimai (augo 12,8 proc.), jie lyg lakmuso popierėlis rodo verslo Lietuvoje nuotaikas. Kai prognozės optimistinės – naujų automobilių prekyba auga. Žinoma, pardavimus iš dalies padidina reeksportas. Sausį-kovą vidutinė naujo automobilio kaina siekė 20,8 tūkst. Eur (71,8 tūkst. Lt)“, – teigia V. Daukšas.
Lietuvoje pirmąjį šių metų ketvirtį vienam į šalį įvežtam naujam automobiliui teko 5,8 naudoto. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, šis santykis sumažėjo trečdaliu nuo 8,0 iki 5,8.
„Lietuvoje šis pagerėjimas yra laikinas ir tiesiogiai susijęs su euro įvedimu šalyje. Dar iki naujų metų žmonės skubėjo išleisti turimus litus ir įsigyti automobilį, todėl paskutiniais 2014 m. mėnesiais itin suaktyvėjo naudotų automobilių prekyba. Natūralu, kad kai nuperkama daugiau automobilių, vėliau pardavimai sustoja, kol vėl atsiranda poreikis keisti automobilį“, – teigia V. Daukšas.
Tiesa, lietuviai pagal parduodamų naujų ir naujai įvežamų santykį dar gerokai atsilieka nuo kaimynių Baltijos šalių. Įvežus vieną naują automobilį, į Latviją importuojami 2 naudoti, o Estijoje – naujų automobilių nupirkta daugiau nei naudotų.
Pirmąjį ketvirtį Baltijos šalyse įregistruota 14 tūkst. vnt. naujų automobilių. Lietuva užima beveik trečdalį (30,9 proc.), Estijai tenka 42,4 proc., o Latvijai – 26,7 proc. naujų automobilių rinkos.
Automobiliai stipriai brango
Autoplius.lt duomenimis, vidutinė naudotų automobilių kaina sausio-kovo mėnesiais buvo 3,4 tūkst. Eur (11,7 tūkst. litų), t.y. 5,7 proc. arba 184,06 Eur (636 Lt) didesnė nei pernai tuo pačiu metu.
„2015 m. pirmąjį ketvirtį visi naudoti automobiliai nepriklausomai nuo degalų tipo brango nuo 5,6 iki 21,4 proc.“, – pasakoja V. Daukšas.
Labiausiai – daugiau nei penktadaliu (21,4 proc.) – brango prieš 16-20 metų pagaminti automobiliai. Sausio-kovo mėnesiais jų vidutinė kaina siekė 1219 Eur (4,2 tūkst. Lt) ir buvo 215 Eur (742 Lt) didesnė nei pernai tuo pat metu.
Net 1565 Eur (5,4 tūkst. Lt) vidutiniškai pabrango 1-5 metų amžiaus grupės automobiliai. Jų pirmąjį ketvirtį buvo galima įsigyti už 11,1 tūkst. Eur (38,5 tūkst. Lt).
Populiariausi – 11-15 metų automobiliai
2015 metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje populiariausiais išliko 11-15 metų amžiaus automobiliai. Jų į šalį įvežta 11,4 tūkst. vnt., t.y. 45,1 proc. iš visų naujai įvežtų automobilių.
Beveik kas trečias (32,3 proc.) į Lietuvą naujai įvežtas automobilis buvo 6-10 metų amžiaus. Tokių transporto priemonių buvo 8,2 tūkst. vnt.
Latvijoje tendencijos panašios kaip ir Lietuvoje – net 41,2 proc. (4,8 tūkst. vnt.) naujai importuotų automobilių rinkos užima 11-15 metų amžiaus transporto priemonės. Iš viso į Latviją per pirmąjį ketvirtį buvo įvežta 11,5 tūkst. automobilių.
Estijoje didžiausią naujai importuotų automobilių rinkos dalį (38,7 proc.) užima jaunesni – 6-10 metų automobiliai. Iš viso į Estiją naujai įvežta 5,8 tūkst. automobilių.
Kokie automobilių modeliai perkamiausi?
Lietuvoje tarp geriausiai parduodamų naudotų automobilių sausio-kovo mėnesiais tradiciškai pirmavo vokiškos kilmės transporto priemonės. Lyderio pozicijoje užtikrintai išliko „Volkswagen Passat“ modelio automobiliai (1951 vnt.), nors jų parduota 19,9 proc. arba 485 vnt. mažiau nei pernai tuo pat metu. Antroje pozicijoje išliko „Opel Zafira“ (1395 vnt.), trečioje – „Audi A6“ (1317 vnt.).
Kaip ir Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje pirmąją vietą užima „Volkswagen Passat“. Latvijoje minėtos markės transporto priemonių parduota 582 vnt., Estijoje – 350 vnt.
Pasak V. Daukšo, geriausiai parduodamų naudotų automobilių modeliai kardinaliai skiriasi nuo naujų automobilių.
Pirmosios vietos Lietuvoje neapleido „Fiat 500“, kurio parduota 463 vnt., t.y. 42,5 proc., arba 138 vnt. daugiau nei praėjusių metų pirmąjį ketvirtį. Antrąją vietą užima didžiausią pardavimo šuolį pasiekusi „Škoda Octavia“ (348 vnt., t.y. 198 vnt. daugiau nei pernai tuo pat metu). Trečioje vietoje įsikūrė „Nissan Qashqai“ (179 vnt.).
Geriausiai parduodamų naujų automobilių dešimtuke Latvijoje su didžiuliu atotrūkiu lyderiauja „Nissan Qashqai“ (234 vnt.). Estijoje minėtos markės automobiliai su 296 vnt. užima antrąją vietą ir pagal pardavimo rodiklius nusileidžia tik „Škoda Octavia“ (317 vnt.).
Pirmaisiais euro mėnesiais Lietuvoje – žymiai pabrango naudoti automobiliai. Dabar už naudotą automobilį pardavėjai prašo net iki penktadalio daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu metu. Po euro įvedimo ne tik pakilo transporto priemonių kainos, bet rinka ir užsnūdo. Metų pradžioje naujų ir naudotų automobilių sandorių skaičius sumažėjo daugiau nei dešimtadaliu, rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Baltijos šalyse Autoplius.lt, valstybės įmonės „Regitra“ ir „Autotyrimai“ duomenys.
2015 m. pirmąjį ketvirtį sudaryta 79,7 tūkst. sandorių, t.y. beveik 9,9 tūkst. arba 11 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Labiausiai – 17,9 proc. – mažėjo naujai įvežtų naudotų automobilių pardavimai. Iš viso sausio-kovo mėnesiais įsigyta 25,4 tūkst. naujai įvežtų automobilių, o tai yra 5,5 tūkst. vienetų mažiau nei praėjusių metų sausį-kovą.
Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, metų pabaigoje lietuviai aktyviai leido santaupas litais ir žymiai pagyvino automobilių rinką.
„Įvedus eurą, pirkėjai pirmaisiais mėnesiais adaptavosi prie naujos valiutos, stebėjo, kaip keičiasi transporto priemonių kainos, atidžiai skaičiavo išlaidas. Tai natūralus pereinamasis laikotarpis. Metams įsibėgėjant automobilių rinka pagyvės ir pasieks arba aplenks praėjusių metų rodiklius“, – situaciją automobilių rinkoje komentuoja lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.
Pirmąjį šių metų ketvirtį sumažėjo ne tik naujai įvežtų, bet ir Lietuvoje registruotų automobilių sandorių skaičius – šiemet užfiksuota 50 tūkst., o pernai 54,8 tūkst.
Augo naujų automobilių pardavimai
Pirmaisiais euro mėnesiais didėjo tik naujų automobilių sandorių kiekis. Jei praėjusių metų sausio-kovo mėnesiais įvyko 3849 naujų automobilių sandorių, tai šiais metais tuo pačiu laikotarpiu jų buvo sudaryta 4340 vnt., t.y. 12,8 proc. arba 491 sandoriais daugiau.
„Džiugina naujų automobilių pardavimai (augo 12,8 proc.), jie lyg lakmuso popierėlis rodo verslo Lietuvoje nuotaikas. Kai prognozės optimistinės – naujų automobilių prekyba auga. Žinoma, pardavimus iš dalies padidina reeksportas. Sausį-kovą vidutinė naujo automobilio kaina siekė 20,8 tūkst. Eur (71,8 tūkst. Lt)“, – teigia V. Daukšas.
Lietuvoje pirmąjį šių metų ketvirtį vienam į šalį įvežtam naujam automobiliui teko 5,8 naudoto. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, šis santykis sumažėjo trečdaliu nuo 8,0 iki 5,8.
„Lietuvoje šis pagerėjimas yra laikinas ir tiesiogiai susijęs su euro įvedimu šalyje. Dar iki naujų metų žmonės skubėjo išleisti turimus litus ir įsigyti automobilį, todėl paskutiniais 2014 m. mėnesiais itin suaktyvėjo naudotų automobilių prekyba. Natūralu, kad kai nuperkama daugiau automobilių, vėliau pardavimai sustoja, kol vėl atsiranda poreikis keisti automobilį“, – teigia V. Daukšas.
Tiesa, lietuviai pagal parduodamų naujų ir naujai įvežamų santykį dar gerokai atsilieka nuo kaimynių Baltijos šalių. Įvežus vieną naują automobilį, į Latviją importuojami 2 naudoti, o Estijoje – naujų automobilių nupirkta daugiau nei naudotų.
Pirmąjį ketvirtį Baltijos šalyse įregistruota 14 tūkst. vnt. naujų automobilių. Lietuva užima beveik trečdalį (30,9 proc.), Estijai tenka 42,4 proc., o Latvijai – 26,7 proc. naujų automobilių rinkos.
Automobiliai stipriai brango
Autoplius.lt duomenimis, vidutinė naudotų automobilių kaina sausio-kovo mėnesiais buvo 3,4 tūkst. Eur (11,7 tūkst. litų), t.y. 5,7 proc. arba 184,06 Eur (636 Lt) didesnė nei pernai tuo pačiu metu.
„2015 m. pirmąjį ketvirtį visi naudoti automobiliai nepriklausomai nuo degalų tipo brango nuo 5,6 iki 21,4 proc.“, – pasakoja V. Daukšas.
Labiausiai – daugiau nei penktadaliu (21,4 proc.) – brango prieš 16-20 metų pagaminti automobiliai. Sausio-kovo mėnesiais jų vidutinė kaina siekė 1219 Eur (4,2 tūkst. Lt) ir buvo 215 Eur (742 Lt) didesnė nei pernai tuo pat metu.
Net 1565 Eur (5,4 tūkst. Lt) vidutiniškai pabrango 1-5 metų amžiaus grupės automobiliai. Jų pirmąjį ketvirtį buvo galima įsigyti už 11,1 tūkst. Eur (38,5 tūkst. Lt).
Populiariausi – 11-15 metų automobiliai
2015 metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje populiariausiais išliko 11-15 metų amžiaus automobiliai. Jų į šalį įvežta 11,4 tūkst. vnt., t.y. 45,1 proc. iš visų naujai įvežtų automobilių.
Beveik kas trečias (32,3 proc.) į Lietuvą naujai įvežtas automobilis buvo 6-10 metų amžiaus. Tokių transporto priemonių buvo 8,2 tūkst. vnt.
Latvijoje tendencijos panašios kaip ir Lietuvoje – net 41,2 proc. (4,8 tūkst. vnt.) naujai importuotų automobilių rinkos užima 11-15 metų amžiaus transporto priemonės. Iš viso į Latviją per pirmąjį ketvirtį buvo įvežta 11,5 tūkst. automobilių.
Estijoje didžiausią naujai importuotų automobilių rinkos dalį (38,7 proc.) užima jaunesni – 6-10 metų automobiliai. Iš viso į Estiją naujai įvežta 5,8 tūkst. automobilių.
Kokie automobilių modeliai perkamiausi?
Lietuvoje tarp geriausiai parduodamų naudotų automobilių sausio-kovo mėnesiais tradiciškai pirmavo vokiškos kilmės transporto priemonės. Lyderio pozicijoje užtikrintai išliko „Volkswagen Passat“ modelio automobiliai (1951 vnt.), nors jų parduota 19,9 proc. arba 485 vnt. mažiau nei pernai tuo pat metu. Antroje pozicijoje išliko „Opel Zafira“ (1395 vnt.), trečioje – „Audi A6“ (1317 vnt.).
Kaip ir Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje pirmąją vietą užima „Volkswagen Passat“. Latvijoje minėtos markės transporto priemonių parduota 582 vnt., Estijoje – 350 vnt.
Pasak V. Daukšo, geriausiai parduodamų naudotų automobilių modeliai kardinaliai skiriasi nuo naujų automobilių.
Pirmosios vietos Lietuvoje neapleido „Fiat 500“, kurio parduota 463 vnt., t.y. 42,5 proc., arba 138 vnt. daugiau nei praėjusių metų pirmąjį ketvirtį. Antrąją vietą užima didžiausią pardavimo šuolį pasiekusi „Škoda Octavia“ (348 vnt., t.y. 198 vnt. daugiau nei pernai tuo pat metu). Trečioje vietoje įsikūrė „Nissan Qashqai“ (179 vnt.).
Geriausiai parduodamų naujų automobilių dešimtuke Latvijoje su didžiuliu atotrūkiu lyderiauja „Nissan Qashqai“ (234 vnt.). Estijoje minėtos markės automobiliai su 296 vnt. užima antrąją vietą ir pagal pardavimo rodiklius nusileidžia tik „Škoda Octavia“ (317 vnt.).