Vidaus degimo variklis ir transmisija
„Peugeot Sport“ sukonstruoti 908 bolidai su V8 ir V12 varikliais dar neseniai skriejo lenktynių trasose. Šios žinios kaip reikiant pravertė projektuojant kuriant naują 2,6 litro 90 laipsnių kampu pakreipto, V6 tipo agregatą.
Maksimalus dviem turbinomis aprūpinto motoro išvystomas pajėgumas siekia 680 AG. Vos 165 kilogramus sveriantis vidaus degimo variklis sumontuotas už vairuotojo nugaros ir suka galinius ratus.
„Peugeot Sport“ padalinio WEC programos jėgainių tobulinimo vadovas François Coudrainas atskleidė, kad iš pradžių buvo svarstoma įrengti tik vieną turbokompresorių, tačiau taip nebūtų pavykę pasiekti norimo svorio centro: „V6 tipo blokas su dviem turbinomis suteikia geriausią technologijų, masės, variklio matmenų, papildomų mazgų išdėstymo, patikimumo ir galios kompromisą“, – paaiškino inžinierius.
Septynių laipsnių sekvencinė pavarų dėžė bus valdoma svirtelėmis prie vairo. Vairuotojas taip pat galės reguliuoti ir elektros motoro stabdymo bei trinkelių diskams perduodamo spaudimo intensyvumą. Tai leis pasiekti regeneracinio stabdymo ir hidraulinės sistemos veikimo pusiausvyrą.
Sportiniam automobiliui bus naudojami specialiai sukurti unikalūs produktai „Total“, užtikrinantys patikimumą plačiame temperatūrų diapazone. Komandos dalimi tapę „Total“ specialistai dalyvaus visose lenktynės, ims mėginius ir stebės automobilio mazgų būklę.
Greitai įkraunama talpi baterija
Priekinius automobilio ratus suks priekyje sumontuotas 200 kW elektros variklis, kuriam energiją tieks bendromis „Peugeot Sport“ ir „Total“ dukterinės įmonės „Saft“ specialistų pajėgomis sukurta baterija. Laikantis pradinės specifikacijos jai parinkta maksimalios galios struktūra (lenktynėse tai yra svarbiau už energijos tankį).
„Saft“ technikos vadovas Kamenas Nechevas pažymėjo, kad svarbiausia buvo optimizuoti energijos išsaugojimą, kai naudojama baterija: „Norint tai užtikrinti reikalingas ekstremaliai trumpas įkrovimo laikas ir didelė talpa. Taip itin greitai suteikiama maksimali galia. Geriausią sprendimą lėmė įkrovimo valdymas ir realiu laiku gaunamos galios padidinimas“, – komentavo jis.
Baterija bus sumontuota už vairuotojo, po degalų baku, automobilio monokoke patalpintame anglies pluošto korpuse. Ji sukurta taip, kad pastovius techninius parametrus išlaikytų ne tik visas 24 valandų lenktynes, bet ir dar ilgiau.
Kaip veiks hibridinė jėgainė?
Nors vidaus degimo variklis suteikia 500 kW (680 AG), o elektros variklis – dar 200 kW (272 AG) pajėgumą, techninis reglamentas nurodo, kad maksimali galia lenktynių metu negali viršyti 500 kW. Hibridinės jėgainės veikimas priklausys nuo konkrečios situacijos.
Pagal taisykles elektros motorą leidžiama naudoti tik viršijus 120 km/val. greitį, todėl automobilis iš vietos pajudės varomas tik vidaus degimo variklio. Naudojant abu jėgos agregatus V6 variklio galia negalės viršyti 300 kW (408 AG). Tikslus pajėgumas priklausys nuo to, kokią trauką suteiks 200 kW elektros motoras, o jo galimybes lems energijos atsargos.
Įsijungus elektros motorui automobilis taps varomas visais keturiais ratais, todėl pasikeis jo valdymas. Pavyzdžiui, papildomai suteiks sukibimo greituose posūkiuose. Jei baterija ištuštės, vidaus degimo variklis veiks maksimaliu 500 kW (680 AG) pajėgumu, o automobilis bus varomas tik galiniais ratais.
Prieš startą bateriją bus leidžiama įkrauti, tačiau prasidėjus lenktynėms jos energijos atsargas bus galima papildyti tik naudojant regeneracinį stabdymą.
Intriguojančios išimtys
Lenktynių taisyklėse numatytos ir kelios išimtys. Jei baterija ištuštės, trasos tiesiųjų pabaigoje vidaus degimo variklio galią bus galima padidinti trimis procentais iki 515 kW (700 AG). Tuo metu elektros motoras veiks kaip 15 kW galios generatorius.
Serviso zonoje, kurioje greitis ribojamas iki 60 km/val., galės veikti vidaus degimo variklis, elektros motoras arba abu kartu.