• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kompaktiški, stilingi, padidinto pravažumo automobiliai šiuo metu yra beprotiškai populiarūs. Vis daugiau žmonių pasirenka ne tradicinį hečbeką ar universalą, bet kompaktišką padidinto pravažumo automobilį, kuris gali pasigirti truputėlį aukštesne prošvaisa ir truputėlį universalesniu interjeru.

Kompaktiški, stilingi, padidinto pravažumo automobiliai šiuo metu yra beprotiškai populiarūs. Vis daugiau žmonių pasirenka ne tradicinį hečbeką ar universalą, bet kompaktišką padidinto pravažumo automobilį, kuris gali pasigirti truputėlį aukštesne prošvaisa ir truputėlį universalesniu interjeru.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

tooltips-speech-bubbles


„Peugeot“, kaip ir daugelis šio segmento naujokų - vėluoja. Nors tokį vėlavimą iš dalies galima pateisinti, nes šio segmento pradininkas visą pasaulį sudrebino vos prieš trejus metus - 2010 metais. Palaipsniui, bet vis daugiau gamintojų nusprendė sekti iš paskos ir atsiriekti skanaus ir pelningo pyrago dalį. Vienas naujausių šio segmento žaidėjų yra naujasis „Peugeot 2008“.
„Peugeot“ apie tokio tipo automobilį svajojo ne vienerius metus. Prancūzai pradėję kurti „Peugeot 207“ įpėdinį 2005 metais, jau tada galvojo kuo pakeisti nelabai populiarią universalo modifikaciją. Rinkoje pasirodžius anksčiau minėtam „Nissan Juke“, prancūzai net aiktelėjo iš nuostabos. Kodėl tokį automobilį pirmiau sukūrė jie, o ne mes?

REKLAMA

Peugeot_2008_automanas_18


Ženevos automobilių parodos metu 2012 metais, „Peugeot“ kompanijos atstovai pristatydami naująjį „208“, iškart paskelbė, kad beveik niekam neįdomų „Peugeot 207 SW“ pakeis padidinto pravažumo automobilis.
Globalizacija
Turbūt kiekvienas esate girdėję apie automobilių gamintojų pastangas sukurti vieną bendrą platformą, kuri tiktų įvairiausio segmento ir įvairiausio tipo automobiliams. Nors daugelis koncernų apie tai kalba, lyg tai būtų naujausias automobilių industrijos išradimas, tačiau tokiu principu įvairios kompanijos automobilius gamina jau daugiau kaip 50 metų.
Naujasis „Peugeot 2008“ buvo sukurtas ant tos pačios platformos kaip ir „Peugeot 208“. Abudu automobiliai dalinasi tais pačiais važiuoklės komponentais, varikliais ir interjero detalėmis. Abudu automobiliai turi net 67 procentus tokių pačių detalių ar komponentų.
Jeigu ieškosite skirtumų, jie išryškėja kitur. „Peugeot 2008“ už savo brolį yra 20 centimetrų ilgesnis, 10 centimetrų aukštesnis ir maždaug 100 kilogramų sunkesnis.

REKLAMA
REKLAMA

Peugeot_2008_automanas_19


Liūtukas
Kuo daugelį metų garsėja prancūziški automobiliai? Akį traukiančiu eksterjeru! Tą patį galima pasakyti ir apie naująjį „Peugeot 2008“. Prancūzai nesistengė sukurti automobilio, kuris įtiktų visiems. „Peugeot“ dizaino studijoje dirba ne tie žmonės, kurie leidžiasi į kompromisus.  Kiekvienas jų sukurtas automobilis arba patiks ar ne, bet toks dizainerių požiūris yra sveikintinas šiuolaikinėje automobilių industrijoje.
Mums asmeniškai, priekinė automobilio dalis atrodo keistai. Jai trūksta išraiškingumo ir elegancijos, kuri būdinga „Peugeot“ markės modeliams. Tuo tarpu galinėje automobilio dalyje esantys žibintai turi vizitinę „Peugeot“ kortelę - tris juosteles, kuriose siekiama pavaizduoti liūto nagų žymes. Apskritai, dizaineriai šį kartą sužaidė saugiai. „2008“ nėra iššaukiantis kaip „Juke“, bet ir nėra toks mielas kaip „Renault Captur“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Peugeot_2008_automanas_09


Pripažinsime, kad stilingas, žaismingas ir minimalistinis interjeras mus sužavėjo. Vairuotojas nėra apkraunamas įvairia informacija, kurio jam nereikia. Pats svarbiausias darbas, kurį turi atlikti kiekvienas atsisėdęs už „Peugeot 2008“ vairo - į tinkamą poziciją pastatyti vairo kolonėlę. Atsisėdus į „Peugeot 2008“ vairuotojo vietą, vairą reikia nustatyti taip, kad jis būtų šiek tiek žemiau negu prietaisų skydelis. Spidometro, tachometro ir borto kompiuterio duomenis jums turi matytis ne pro, bet virš vairo. Skamba labai keistai, bet tik tokiu būdu prie vairo įsitaisysite patogiai. Kitu atveju pradėsite rėkauti, kad prancūzai yra neišmanėliai.
Labiausiai reikėtų išskirti interjere panaudotas medžiagas ir surinkimo kokybę. Jeigu iki šiol tikėjote stereotipais, naujasis „Peugeot 2008“ juos sulaužys. Kaip ir „Volkswagen“, taip ir „Peugeot“ savo automobiliuose naudoja minkštas ir įbrėžimams atsparias medžiagas.

REKLAMA

Peugeot_2008_automanas_15


Ergonomika? Viskas savo vietose, ten ir kur turi būti. Erdvus ir praktiškas interjeras puikiai tiks šeimoms. Priekyje tilps įvairaus ūgio ir sudėjimo mama ir tėtis, o gale puikiai tilps vaikai, bagažinėje - šuo. Baltame popieriaus lape, naujo „Peugeot 2008“ bagažinės tūris nusileidžia „Renault Captur“. „PSA“ koncerno gaminys turi 350 litrų dydžio bagažinę, kai tuo tarpu „Captur'as“ didžiuojasi 377 litrų bagažinės tūriu. Konkurentas iš Vokietijos - „Opel Mokka“ turi 356 litrų bagažinės tūrį.
„2008“
Prancūziškas padidinto pravažumo automobilis komplektuojamas su keturiais varikliais : dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais. Mūsų bandytas automobilis turėjo patį silpniausią ir patraukliausią dyzelinį agregatą. 1.6 litro motoras turi 92 arklio galias ir 230 NM sukimo momentą. Pasak gamintojo, automobilis su šiuo varikliu iki 100 km/val. įsibėgėja per 11.5 sekundės, pasieks 181 km/val. maksimalų greitį, išmes vos 103 g/km CO2 ir vidutiniškai suvartos 4 litrus degalų.
Kol nepabėgome į priekį, reikėtų iškart paminėti du dalykus. Pradėkime nuo dyzelinio variklio elastingumo ir efektyvumo. Žiūrint plika akimi į technines charakteristikas, niekada nepagalvotumėte, kad šis kuklus dyzelinis variklis gali elgtis taip žvitriai ir energingai. Didžiausias sukimo momentas pasiekiamas esant vos 1750 aps/min, todėl didžiausia galia nuolatos yra po dešine koja. Nesvarbu kur esate, mieste ar užmiestyje.

REKLAMA

Peugeot_2008_automanas_02


Sekantis dalykas, kurį tikrai verta paminėti - kuro sąnaudos. Nors gamintojas deklaruoja, kad šimtui kilometrų automobilis suvartos 4 litrus degalų, mūsų bandymo metu borto kompiuteris rodė 5.3 litro šimtui kilometrų. Nors jos neprilygsta gamintojo pateiktiems duomenims, tačiau norime pridurti, kad nesielgėme lyg būtume „Eko ralyje“. Taip pat norime paminėti, kad nuolatos naudojome oro kondicionierių, kuris vidutines kuro sąnaudas padidina 10-15 procentų.
Laikas pakalbėti apie automobilio valdymo savybes. Nors automobilio prošvaisa ir ūgis gerokai pranoksta giminingąjį „Peugeot 208“, tačiau padidinto pravažumo „2008“ kelyje elgiasi pagirtinai. Posūkiuose kėbulas pasvyra minimaliai, o mažas vairas priverčia su automobiliu elgtis kaip su „hot hatch'u“. Pripažinsime, tai šiek tiek įtakoja vidutines kuro sąnaudas.  Jeigu gyventume D.Britanijoje, apibūdinti „Peugeot 2008“ valdymo savybes labai tiktų žodis - FUN.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Peugeot_2008_automanas_08


Kalbant apie važiuoklės darbą, jos konfigūracija būtų galima apibūdinti kaip aukso viduriuku. Važiuoklė nėra standi, bet ir nėra „minkšta“. Mūsų nuomone, tokio tipo važiuoklės konfigūracija tiks didžiajai daliai pirkėjų.
Aštri konkurencija
Nors automobilių pasirinkimas šiame segmente nėra labai platus, tačiau kiekvienas iš jų turi stiprių ir silpnų pusių. Ne vienas iš jų neturi akivaizdaus pranašumo. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie „Peugeot 2008“. Nors automobilio eksterjeras galėtų būti prancūziškesnis, tačiau viską atperka „2008“ interjeras, valdymo savybės, mažos kuro sąnaudos ir žvitrus dyzelinis variklis. Kainodara taip pat nėra pati silpniausia „Peugeot 2008“ pusė. Lietuvoje padidinto pravažumo automobilis kainuoja nuo 47.872 litų.

REKLAMA

Peugeot_2008_automanas_21


Modifikacijų palyginimas :
































































































































































































































Peugeot 2008 1.2 1.6 1.6 e-HDi (92 AG) 1.6 e-HDi (115 AG)
Кėbulas
Kėbulo tipas universalas universalas unviversalas unviversalas
Durų skaičius / Vietų skaičius 5/5 5/5 5/5 5/5
Ilgis, mm 4159 4159 4159 4159
Plotis, mm 1739 1739 1739 1739
Aukštis, mm 1556 1556 1556 1556
Ratų bazė, mm 2538 2538 2538 2538
Priekinė / galinė tarpvėžė, mm 1477/1488 1477/1488 1477/1488 1477/1488
Masė, kg 1045 1080 1170 1180
Bagažinės tūris, l 350–1400 350–1400 350–1400 350–1400
Variklis
Tipas Benzininis Benzininis Dyzelis Dyzelis
Montavimo vieta Priekyje, skersai Priekyje, skersai Priekyje, skersai Priekyje, skersai
Cilindrų skaičius 3 4 4 4
Vožtuvų skaičius 12 16 8 8
Darbinis tūris, cm³ 1199 1598 1560 1560
Maks. galingumas, A.G ir aps./min 82/5750 120/6000 92/4000 115/3600
Maks. sukimo momentas, NM ir aps/min 118/2750 160/4250 230/1750 270–280/1750
Transmisija
Pavarų dėžė Mechaninė, penkių bėgių Mechaninė, penkių bėgių Mechaninė, penkių bėgių Mechaninė, penkių bėgių
Varomi ratai Priekiniai Priekiniai Priekiniai Priekiniai
Padangos 205/55 R16 205/50 R17 205/55 R16 205/50 R17
Prošvaisa, mm 160 160 160 160
Techninės charakteristikos
Maksimalus greitis, km/h n.d 196 180 188
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val n.d. 9,5 13,3 10,4
Vidutinės kuro sąnaudos, l/100 km
— mieste n.d 7,7 4,1 4,7
— užmiestyje н.д. 4,8 3,6 3,6
— vidurkis 4,3 5,9 3,8 4,0
Išmetamųjų dujų standartas Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 5
Degalų bako talpa, l 50 50 50 50
Degalų rūšis A-95 A-95 Dyzelis Dyzelis

REKLAMA


Untitled-1


Kompaktiškų padidinto pravažumo automobilių segmentas auga sparčiausiai per pastaruosius penkerius metus. Ne veltui vis daugiau gamintojų pristato hečbekus primenančius automobilius. Nuo įprastų hečbekų jie skiriasi padidinta prošvaisa, šiek tiek aukštesnėmis lubomis ir aukštesne vairuotojo pozicija. Vis dėlto norėdami šių privalumų, turėsite sumokėti daugiau negu už analogišką kompaktišką hečbeką.
„Opel Mokka“
Jeigu esate užkietėjęs vokiškų automobilių gerbėjas, tada „Opel Mokka“ yra vienas patraukliausių pasiūlymų rinkoje. Akiai priimtinas dizainas, neblogos valdymo savybės, pagirtina surinkimo kokybe. Palyginus su konkurentais, vokiškas automobilis turi pakankamai triukšmingus ir ne tokius ekonomiškus dyzelinius variklius. Lietuvoje „Opel Mokka“ kainuoja nuo 54,845 litų.
Ar naujasis „Opel Mokka“ išgelbės vokiečių gamintoją?
„Mokka“ apžvalga čia!


Opel Mokka Automanai 02
„Nissan Juke“ 
„Juke“ ne vienerius metus yra šio segmento lyderis. Nors daugelis kritikuoja automobilio išvaizdą, tačiau tai turbūt yra didžiausias „Juke“ privalumas. Iššaukianti išvaizda patiks tiems, kas ieško išskirtinumo. Taip pat nenuvils valdymo savybės ir ekonomiški „Renault“ dyzeliniai motorai. Bagažinės tūris ir erdvė ant galinių sėdynių neprilygsta konkurentams.

Dviejų samurajų dvikovą skaitykite čia.


Nismo Juke Automanai 01
„Renault Captur“
Kaip ir „Peugeot 2008“, taip ir „Renault Captur“ prekyboje pasirodė tuo pačiu metu. Tiek vienas, tiek kitas mūsų šalies pirkėjus privertė užsukti į atstovybių salonus. Stipriosios „Captur“ pusės : neįtikėtinai ekonomiški dyzeliniai varikliai, erdvus salonas, protinga kainodara, daugeliui priimtina išvaizda. Minusai? Palyginus su konkurentais „Renault Captur“ interjere panaudotos pigesnes apdailos medžiagos.

Ar skanią bandelę pagamino prancūzai? Skaitykite čia.


Renault_Captur_automanas_02
[nqspoll id="40"]

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų