• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šaltajam metų laikotarpiui būdingi metereologiniai reiškiniai – sniegas, pūga, šlapdriba, plikledis, lijundra – sukelia pavojų eismo saugumui ir yra išbandymas net ir turintiems didelę vairavimo patirtį. O kur dar lietus, stiprus vėjas ir rūkas, pasitaikantys ištisus metus. Klimatologas dr. Donatas Valiukas ir didmenine automobilių detalių, padangų, akumuliatorių ir tepalų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ ekspertas Liutauras Pocius teigia, kad žiemą ruošiantis sėsti už vairo pirmiausia būtina įvertinti oro sąlygas ir tinkamai paruošti savo automobilį.
Lietuvos žiema yra gan įvairi – šaltį ir sniegą dažnai keičia atodrėkiai. Klimatologai prognozuoja, jog ši žiema gali būti 2–3°C šiltesnė nei įprastai. Vidutinė daugiametė žiemos temperatūra svyruoja nuo -1°C Lietuvos pajūryje iki -4,2°C rytinėje Lietuvos dalyje.
„Jei pasitvirtins dabartinės prognozės, šią žiemą oro temperatūra dažnai svyruos apie 0°C, kuomet krintantis sniegas kaitaliosis su šlapdriba ir lietumi. Svyruojant tokiai temperatūrai yra gana palankios sąlygos susidaryti slidiems kelio ruožams. Tačiau, kaip ir kiekvieną žiemą, tikėtina, jog turėtų pasitaikyti ir šaltesnių savaičių, kuomet oro temperatūra bus žemesnė nei -15 °C, iškris sniegas ir susidarys jo danga“, – prognozėmis dalijasi dr. Donatas Valiukas, Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie AM Klimatologijos skyriaus vyriausiasis specialistas.
Lietuvos mokslininkų atliktų tyrimų duomenimis, metereologinės sąlygos yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių eismo saugumą ir intensyvumą keliuose. Sningant, lyjant, esant slidžiai kelio dangai avaringumas ir avarijų skaičius keliuose išauga. Ypač pavojingas iškritęs pirmasis sniegas ar plikledis, kuomet vairuotojai dar neprisitaikę prie pakitusių sąlygų. Metereologiniai reiškiniai lemia daugiau nei 60 proc. dienos metu įvykstančių avarijų kelyje, pareinamojo laikotarpio ir nakties metu šis skaičius nenukrenta žemiau 50 proc. ribos.
„AD Baltic“ produktų grupės vadovas Liutauras Pocius priduria, kad labai svarbu kelyje įvertinti esamą situaciją ir netaupyti savo bei artimųjų saugumo sąskaita, t. y. vairuoti tik techniškai tvarkingą automobilį su tinkamai parinktomis žieminėmis padangomis. Visi kelio ženklai ir apribojimai yra skirti užtikrinti saugumą ir jų privalu laikytis.
Žiemą, esant sniegui, ledui ar šlapdribai, net ir važiuojant leistinu greičiu, sustabdyti automobilį nėra paprasta. Nė vienos rūšies padangos neužtikrina staigaus automobilio sustojimo slidžiame kelyje. Remiantis tyrimų rezultatais, ant ledo greičiausiai sustoja automobilis su dygliuotomis, kiek vėliau – su minkšto mišinio, o vėliausiai – su kieto mišinio ir universaliomis padangomis. Ant sausos, neapledėjusios dangos geriausius rezultatus rodo kieto mišinio, Europos klimatui skirtos padangos.
„Lietuviška žiema pasižymi permainingais orais ir pateikia netikėtumų, tad visada reikia būti pasirengus skirtingai kelio dangai ir sudėtingoms vairavimo sąlygoms. Pavyzdžiui, esant temperatūrai žemiau nulio, ant kelio dangos paviršiaus limpantis vanduo akimirksniu virsta plonu ledo sluoksniu ir susilieja su tamsia kelio danga. Toks ledas yra nematomas ir ypač pavojingas – tokioje situacijoje saugiai sustabdyti automobilį su kieto mišinio ar universaliomis padangomis itin sunku“, – pasakoja L. Pocius.
Atliekant įvairius bandymus, geriausiais rezultatais pasižymi aukščiausios klasės padangos ir tos, kurios yra montuojamos naujų automobilių originalioje komplektacijoje. Pavyzdžiui, iš gamyklų su „Kumho“ padangomis jau išriedėjo dalis „Mercedes Benz“, „BMW“, „Volkswagen“, „Ford“, „Chrysler“, „Jeep“, „Hyundai“, „Kia“, „Mini“, „Chevrolet“ automobilių.
Klimatologas dr. D. Valiukas taip pat atkreipia vairuotojų dėmesį, kad žiemą kelio dangos temperatūra dažniausiai nesutampa su oro temperatūra. „Vairuotojai, keliaujantys tarp miestų, turėtų nepamiršti, kad oro sąlygos gali keistis ne tik kelių šimtų, bet ir kelių dešimčių kilometrų ruože net kelis kartus. Klaipėdoje gali lyti lietus, o Vilniuje snigti ir pustyti. Itin atidiems reikėtų būti važiuojant per tiltus ir viadukus, nes jų dangos temperatūra paprastai būna žemesnė nei kelio dangos. Net ir esant neslidžiai kelio dangai, ant tiltų ir viadukų gali susiformuoti slidūs ruožai,“ – teigia dr. D. Valiukas.
Meteorologinių sąlygų pakeisti neįmanoma, tačiau galime stebėti esamą situaciją ir priimti atitinkamus sprendimus, pasirinkti saugų greitį. Klimatologas pateikia ir keletą svarbiausių patarimų, padėsiančių saugiai vairuoti žiemą:


  • Keičiantis orams, reikėtų vairuoti itin atidžiai.

  • Esant pliusinei temperatūrai, kai pradeda lyti ir iš karto šąla, susidaro pavojingas plikledis. Tai vairuotojui padeda pastebėti pradėjęs šalti automobilio priekinis stiklas ir krintanti automobilio termometro temperatūra.

  • Pavojinga yra šlapia, apsnigta, šlapdriba padengta kelio danga, o jei iškrenta dar kritulių ant suvažinėto sniego ar ledo – tokia danga itin apsunkina vairavimo sąlygas.

  • Žiemą rūkas nėra dažnas reiškinys, tačiau vairavimą paverčia sudėtingesnį.

  • Ypač atidiems reikėtų būti važiuojant per tiltus ir viadukus – ant jų dangos gali būti susiformavę slidesni ruožai.

  • Esant slidžiai kelio dangai ir pučiant stipriam vėjui, vairavimo sąlygos tampa dar sudėtingesnės. Automobilis sunkiau valdomas kelio vingiuose.

  • Leidžiantis į tolimesnę kelionę, patariama susipažinti su oficialiomis oro prognozėmis interneto svetainėje
    www.meteo.lt ar mobiliojoje aplikacijoje meteo.lt, automobilyje klausyti radijo. Išgirdus informaciją apie orų permainas, reikėtų atitinkamai keisti vairavimo stilių.

Šaltajam metų laikotarpiui būdingi metereologiniai reiškiniai – sniegas, pūga, šlapdriba, plikledis, lijundra – sukelia pavojų eismo saugumui ir yra išbandymas net ir turintiems didelę vairavimo patirtį. O kur dar lietus, stiprus vėjas ir rūkas, pasitaikantys ištisus metus. Klimatologas dr. Donatas Valiukas ir didmenine automobilių detalių, padangų, akumuliatorių ir tepalų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ ekspertas Liutauras Pocius teigia, kad žiemą ruošiantis sėsti už vairo pirmiausia būtina įvertinti oro sąlygas ir tinkamai paruošti savo automobilį.
Lietuvos žiema yra gan įvairi – šaltį ir sniegą dažnai keičia atodrėkiai. Klimatologai prognozuoja, jog ši žiema gali būti 2–3°C šiltesnė nei įprastai. Vidutinė daugiametė žiemos temperatūra svyruoja nuo -1°C Lietuvos pajūryje iki -4,2°C rytinėje Lietuvos dalyje.
„Jei pasitvirtins dabartinės prognozės, šią žiemą oro temperatūra dažnai svyruos apie 0°C, kuomet krintantis sniegas kaitaliosis su šlapdriba ir lietumi. Svyruojant tokiai temperatūrai yra gana palankios sąlygos susidaryti slidiems kelio ruožams. Tačiau, kaip ir kiekvieną žiemą, tikėtina, jog turėtų pasitaikyti ir šaltesnių savaičių, kuomet oro temperatūra bus žemesnė nei -15 °C, iškris sniegas ir susidarys jo danga“, – prognozėmis dalijasi dr. Donatas Valiukas, Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie AM Klimatologijos skyriaus vyriausiasis specialistas.
Lietuvos mokslininkų atliktų tyrimų duomenimis, metereologinės sąlygos yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių eismo saugumą ir intensyvumą keliuose. Sningant, lyjant, esant slidžiai kelio dangai avaringumas ir avarijų skaičius keliuose išauga. Ypač pavojingas iškritęs pirmasis sniegas ar plikledis, kuomet vairuotojai dar neprisitaikę prie pakitusių sąlygų. Metereologiniai reiškiniai lemia daugiau nei 60 proc. dienos metu įvykstančių avarijų kelyje, pareinamojo laikotarpio ir nakties metu šis skaičius nenukrenta žemiau 50 proc. ribos.
„AD Baltic“ produktų grupės vadovas Liutauras Pocius priduria, kad labai svarbu kelyje įvertinti esamą situaciją ir netaupyti savo bei artimųjų saugumo sąskaita, t. y. vairuoti tik techniškai tvarkingą automobilį su tinkamai parinktomis žieminėmis padangomis. Visi kelio ženklai ir apribojimai yra skirti užtikrinti saugumą ir jų privalu laikytis.
Žiemą, esant sniegui, ledui ar šlapdribai, net ir važiuojant leistinu greičiu, sustabdyti automobilį nėra paprasta. Nė vienos rūšies padangos neužtikrina staigaus automobilio sustojimo slidžiame kelyje. Remiantis tyrimų rezultatais, ant ledo greičiausiai sustoja automobilis su dygliuotomis, kiek vėliau – su minkšto mišinio, o vėliausiai – su kieto mišinio ir universaliomis padangomis. Ant sausos, neapledėjusios dangos geriausius rezultatus rodo kieto mišinio, Europos klimatui skirtos padangos.
„Lietuviška žiema pasižymi permainingais orais ir pateikia netikėtumų, tad visada reikia būti pasirengus skirtingai kelio dangai ir sudėtingoms vairavimo sąlygoms. Pavyzdžiui, esant temperatūrai žemiau nulio, ant kelio dangos paviršiaus limpantis vanduo akimirksniu virsta plonu ledo sluoksniu ir susilieja su tamsia kelio danga. Toks ledas yra nematomas ir ypač pavojingas – tokioje situacijoje saugiai sustabdyti automobilį su kieto mišinio ar universaliomis padangomis itin sunku“, – pasakoja L. Pocius.
Atliekant įvairius bandymus, geriausiais rezultatais pasižymi aukščiausios klasės padangos ir tos, kurios yra montuojamos naujų automobilių originalioje komplektacijoje. Pavyzdžiui, iš gamyklų su „Kumho“ padangomis jau išriedėjo dalis „Mercedes Benz“, „BMW“, „Volkswagen“, „Ford“, „Chrysler“, „Jeep“, „Hyundai“, „Kia“, „Mini“, „Chevrolet“ automobilių.
Klimatologas dr. D. Valiukas taip pat atkreipia vairuotojų dėmesį, kad žiemą kelio dangos temperatūra dažniausiai nesutampa su oro temperatūra. „Vairuotojai, keliaujantys tarp miestų, turėtų nepamiršti, kad oro sąlygos gali keistis ne tik kelių šimtų, bet ir kelių dešimčių kilometrų ruože net kelis kartus. Klaipėdoje gali lyti lietus, o Vilniuje snigti ir pustyti. Itin atidiems reikėtų būti važiuojant per tiltus ir viadukus, nes jų dangos temperatūra paprastai būna žemesnė nei kelio dangos. Net ir esant neslidžiai kelio dangai, ant tiltų ir viadukų gali susiformuoti slidūs ruožai,“ – teigia dr. D. Valiukas.
Meteorologinių sąlygų pakeisti neįmanoma, tačiau galime stebėti esamą situaciją ir priimti atitinkamus sprendimus, pasirinkti saugų greitį. Klimatologas pateikia ir keletą svarbiausių patarimų, padėsiančių saugiai vairuoti žiemą:


  • Keičiantis orams, reikėtų vairuoti itin atidžiai.

  • Esant pliusinei temperatūrai, kai pradeda lyti ir iš karto šąla, susidaro pavojingas plikledis. Tai vairuotojui padeda pastebėti pradėjęs šalti automobilio priekinis stiklas ir krintanti automobilio termometro temperatūra.

  • Pavojinga yra šlapia, apsnigta, šlapdriba padengta kelio danga, o jei iškrenta dar kritulių ant suvažinėto sniego ar ledo – tokia danga itin apsunkina vairavimo sąlygas.

  • Žiemą rūkas nėra dažnas reiškinys, tačiau vairavimą paverčia sudėtingesnį.

  • Ypač atidiems reikėtų būti važiuojant per tiltus ir viadukus – ant jų dangos gali būti susiformavę slidesni ruožai.

  • Esant slidžiai kelio dangai ir pučiant stipriam vėjui, vairavimo sąlygos tampa dar sudėtingesnės. Automobilis sunkiau valdomas kelio vingiuose.

  • Leidžiantis į tolimesnę kelionę, patariama susipažinti su oficialiomis oro prognozėmis interneto svetainėje
    www.meteo.lt ar mobiliojoje aplikacijoje meteo.lt, automobilyje klausyti radijo. Išgirdus informaciją apie orų permainas, reikėtų atitinkamai keisti vairavimo stilių.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų