• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Italija, Portugalija, Slovakija, Bulgarija ir Rumunija siekia, kad Europos Sąjungos planas nuo 2035 m. uždrausti naujų automobilių ir lengvųjų komercinių transporto priemonių su vidaus degimo varikliais pardavimą būtų atidėtas penkeriems metams.
Praėjusiais metais Europos Komisija (EK) pasiūlė planą, pagal kurį iki 2035 m. naujų automobilių išmetamo anglies dioksido kiekį reikia sumažinti 100 proc. Pagal šį reikalavimą nuo 2035 m. bus neįmanoma prekiauti naujais automobiliais su vidaus degimo varikliais, o šį mėnesį Europos Parlamentas šį planą patvirtino. Kitą savaitę ES ministrai turėtų susitarti dėl pozicijos dėl plano, o po to vyks derybos su Europos Parlamentu dėl jo galutinės formos.
Šią savaitę Vokietijos finansų ministras Christianas Lindneris pasisakė prieš planuojamą draudimą. Praėjusią savaitę Čekijos ministras pirmininkas Petras Fiala pareiškė, kad Čekija, kaip ES pirmininkaujanti šalis, sieks sušvelninti draudimą nuo 2035 m. parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, jei to nepadarys šią kadenciją ES pirmininkaujanti Prancūzija. Pasak jo, draudimas neturėtų būti šimtaprocentinis, bet turėtų apimti devynias dešimtąsias automobilių gamintojų gaminamos produkcijos.
Jeep Grand Cherokee Overland 4xe
„Norime derėtis dėl kompromisinio teisės akto varianto, kuris būtų mūsų pirmininkavimo dalis. Sieksime bent jau užtikrinti, kad 2035 m. draudimas būtų ne 100 proc., o 90 proc.“, – sakė F. Fiala. Pasak jo, tai leistų išlaikyti galimybę gaminti automobilius su vidaus degimo varikliais.
„Piliečiams turi būti pasiūlyta pagrįsta, įperkama alternatyva“, - pridūrė Čekijos ministras pirmininkas.
Dokumente teigiama, kad Italija, Portugalija, Slovakija, Bulgarija ir Rumunija siūlo iki 2035 m. naujų lengvųjų automobilių išmetamų teršalų kiekį sumažinti tik 90 proc., o 100 proc. sumažinimą atidėti iki 2040 m. Lengvųjų komercinių transporto priemonių atveju siūloma iki 2035 m. išmetamųjų teršalų kiekį sumažinti 80 proc., o iki 2040 m. - 100 proc.
Europos Komisija 2035 m. įvardija kaip pagrindinius metus, kuriais reikėtų uždrausti prekybą automobiliais su vidaus degimo varikliais, norint iki 2050 m. pasiekti užsibrėžtus tikslus. Pasak jos, vėliau uždraudus tai padaryti, iki 2050 m. būtų neįmanoma pasiekti anglies dioksido neutralumo. Anglies dioksido neutralumas reiškia, kad į atmosferą išmetama ne daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, nei jų gali būti techniškai sukaupta arba absorbuota gamtos.

Italija, Portugalija, Slovakija, Bulgarija ir Rumunija siekia, kad Europos Sąjungos planas nuo 2035 m. uždrausti naujų automobilių ir lengvųjų komercinių transporto priemonių su vidaus degimo varikliais pardavimą būtų atidėtas penkeriems metams.
Praėjusiais metais Europos Komisija (EK) pasiūlė planą, pagal kurį iki 2035 m. naujų automobilių išmetamo anglies dioksido kiekį reikia sumažinti 100 proc. Pagal šį reikalavimą nuo 2035 m. bus neįmanoma prekiauti naujais automobiliais su vidaus degimo varikliais, o šį mėnesį Europos Parlamentas šį planą patvirtino. Kitą savaitę ES ministrai turėtų susitarti dėl pozicijos dėl plano, o po to vyks derybos su Europos Parlamentu dėl jo galutinės formos.
Šią savaitę Vokietijos finansų ministras Christianas Lindneris pasisakė prieš planuojamą draudimą. Praėjusią savaitę Čekijos ministras pirmininkas Petras Fiala pareiškė, kad Čekija, kaip ES pirmininkaujanti šalis, sieks sušvelninti draudimą nuo 2035 m. parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais, jei to nepadarys šią kadenciją ES pirmininkaujanti Prancūzija. Pasak jo, draudimas neturėtų būti šimtaprocentinis, bet turėtų apimti devynias dešimtąsias automobilių gamintojų gaminamos produkcijos.
Jeep Grand Cherokee Overland 4xe
„Norime derėtis dėl kompromisinio teisės akto varianto, kuris būtų mūsų pirmininkavimo dalis. Sieksime bent jau užtikrinti, kad 2035 m. draudimas būtų ne 100 proc., o 90 proc.“, – sakė F. Fiala. Pasak jo, tai leistų išlaikyti galimybę gaminti automobilius su vidaus degimo varikliais.
„Piliečiams turi būti pasiūlyta pagrįsta, įperkama alternatyva“, - pridūrė Čekijos ministras pirmininkas.
Dokumente teigiama, kad Italija, Portugalija, Slovakija, Bulgarija ir Rumunija siūlo iki 2035 m. naujų lengvųjų automobilių išmetamų teršalų kiekį sumažinti tik 90 proc., o 100 proc. sumažinimą atidėti iki 2040 m. Lengvųjų komercinių transporto priemonių atveju siūloma iki 2035 m. išmetamųjų teršalų kiekį sumažinti 80 proc., o iki 2040 m. - 100 proc.
Europos Komisija 2035 m. įvardija kaip pagrindinius metus, kuriais reikėtų uždrausti prekybą automobiliais su vidaus degimo varikliais, norint iki 2050 m. pasiekti užsibrėžtus tikslus. Pasak jos, vėliau uždraudus tai padaryti, iki 2050 m. būtų neįmanoma pasiekti anglies dioksido neutralumo. Anglies dioksido neutralumas reiškia, kad į atmosferą išmetama ne daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, nei jų gali būti techniškai sukaupta arba absorbuota gamtos.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų