„BMW Vision Neue Klasse X“ – tai jau antroji koncepcija, su kuria gamintojas siekia ištikimiausius BMW gerbėjus pripratinti prie tam tikrų inžinerinių ir vizualinių sprendimų, kuriuos gamintojas siekia pritaikyti serijinėje gamyboje.
Koncepcijos varde naudojama raide X žymi, jog tai – SUV tipo automobilis. Be to, BMW tvirtina, jog „Vision Neue Klasse X“ yra aktyvaus gyvenimo būdo, efektyvios dinamikos ir užtikrintos asmenybės simbolis. Kaip jie priėjo prie tokios išvados sunku pasakyti, tačiau naujieji modeliai sieks sugrįžti prie ilgamečių BMW tradicijų, kuriose radiatoriaus grotelės neužima puse automobilio priekinės dalies.
Viršenybė – naujoms technologijoms
Kadangi „Neue Klasse“ modelių gama taps BMW bendrovės flagmanais, inžinieriams buvo patikėta itin svarbi ir atsakinga misija. Naujieji modeliai turi pademonstruoti technologinę pažangą, kuri sugebėtų pranokti praktiškai visus konkurentus.
Tokių technologijų šioje koncepcijoje tikrai netrūksta. Viena iš jų – „BMW Panoramic Vision“ technologija ir pažangi „BMW Intelligent Personal Assistant“ sistema, su kurios pagalba vairuotojas ar keleivis galės valdyti šūsnį skirtingų automobilio funkcijų.
Aišku, jeigu su automobiliu kalbėti nenorėsite, tai nebus didelė problema. Tas pačias funkcijas galėsite valdyti per lietimui jautrų įrenginį, kuriame bus įdiegta pati naujausia „iDrive“ programinės įrangos versija. BMW tvirtina, jog programinė įranga buvo kuriama galvojant apie išmaniuosius įrenginius, todėl jos valdymas, funkcionalumas ir greitis prilygs geriausiems pavyzdžiams.
Siekiant didesnio elektrinės pavaros efektyvumo, BMW taip pat skyrė daugiau negu pakankamai dėmesio specialiai šiems elektromobiliams sukurtoms padangoms ir stabdžių sistemai. Gamintojas teigia, jog vien šios dvi sritys padėjo bendrus elektromobilio našumo rodiklius padidinti iki 25 proc.
Efektyvesnė elektrinė pavara
Kaip ir minėjome anksčiau, „Neue Klasse“ automobiliai turės tik elektrinę pavarą, kurią gamintojas vadina „BMW eDrive“ vardu.
Kuomet prekyboje pasirodys šie modeliai, kiekvienas iš jų turės pažangesnes baterijas, kurios pasižymės 20 proc. didesniu energijos tankiu ir nauja 800 voltų įkrovimo technologija, dėl kurios trukmė praleista įkrovimo stotelėje bus iki 30 proc. trumpesnė.
Laikantis šiuolaikinių tendencijų, gamintojas tik pabrėžia, jog 10 minučių praleistų įkrovimo stotelėje padės nuvažiuojamą atstumą prailginti iki 300 kilometrų. Apskritai, nuvažiuojamas atstumas buvo itin svarbus veiksnys, kuriant „Neue Klasse“ automobilius.
Jau šeštos kartos „eDrive“ pavaros sistema turėtų užtikrinti 30 proc. didesnį nuvažiuojamą atstumą.
Priemonės, kurios sumažina taršą
Mažesnės energijos sąnaudos, didesnis nuvažiuojamas atstumas yra tos savybės, kurias galima pamatuoti iškart, tačiau BMW su šiais modeliais imasi ir kitų priemonių, kurios padėtų sumažinti aplinkos taršą.
Pavyzdžiui, automobilio interjere buvo naudojama nauja augalinės ir mineralinės kilmės paviršių medžiaga, kuriai pagaminti nebuvo naudojami naftos produktai. Plastikinės detalės taip pat buvo pagamintos iš jūroje surinktų atliekų.
Pasirinktos medžiagos ir jų konstrukcija leidžia lengviau išardyti atskiras dalis ir efektyviau jas perdirbti. Šoniniai slenksčiai ir priekinių bei galinių buferių elementai pagaminti iš perdirbtų monomedžiagų.
Serijinio „BMW Vision Neue Klasse X“ automobilio gamyba prasidės 2025 m. Elektromobilio gamyba vyks ne Vokietijoje, o Vengrijoje esančioje gamykloje, kuri bus pirmoji BMW gamykla, galinti vykdyti savo veiklą naudojant energiją tik iš atsinaujinančių šaltinių.