Iš Dakaro – į Lietuvą
Skaičiuojant viso sezono rezultatus, šiemet numatyta vieno minuso taisyklė – pats blogiausias pasirodymas etape minusuojamas ir galutinėje sezono įskaitoje sudedami tik pasirodymai trijuose geriausiuose etapuose. Tai padidino intrigą visose klasėse – tai itin juntama matant dalyvių skaičių ir jų atsivežamos technikos lygį.
Į paskutinį Lietuvos čempionato etapą susirinko visa bekelės lenktynių grietinėlė – iš viso 11 sportinių visureigių ekipažų. Technikos parke – 3 visureigiai, kurie dar neseniai buvo naudojami Dakaro ralyje.
Vaidoto ir Edmundo Mockaus ekipažas su „Toyota Hilux Mebar“ jau matytas Lietuvos bekelės varžybose, kaip ir latvių Tomaso Brantso su Martinšu Tutersu „OSCar“. Vaidotas Paškevičius su Andriumi Zitkevičiumi Pasvalyje varžysis su šviežiai įsigyta „bitute“ – Vaidoto Žalos dviejuose Dakaruose naudotu „SEAT Leon“, o Aivaras ir Tadas Kavaliauskai važiuos pagal tarptautinės T1 klasės reikalavimus paruoštu „Hummer“.
Etapą dar įdomesniu daro tai, jog čempionato įskaitoje šiuo metu nei vienas iš aukščiau išvardytų ekipažų neužima net prizinės vietos. Didžiausius šansus tapti Lietuvos čempionais turi Merkys Saukevičius su Dariumi Leskausku („Toyota Tacoma“), tačiau minėta „vieno minuso“ taisyklė bei greiti konkurentai gali tuos šansus gerokai sumenkinti. Didelius šansus jei ne tapti čempionais, tai bent užkopti ant prizininkų pakylos turi Tomas Gužauskas su Audriumi Matuoliu bei Virginijus Narauskas su Gyčiu Jackūnu.
Greičiausių visureigių ekipažų apdovanojimai vyks Pasvalio šventės metu, šeštadienį 20 val. Greta scenos stovės ir prizininkų visureigiai, su kuriais galės susipažinti šventės lankytojai.
Gausios motociklininkų klasės
Greičio ruožuose, kurių viso bus apie 160 kilometrų, jėgas išbandys ir motociklininkai bei keturračių vairuotojai – jų užsiregistravo atitinkamai 9 ir 6.
Motociklų klasėje „Enduro“ jau dabar prognozuojama itin atkakli kova dėl Lietuvos čempiono titulo – Vytautas Radzevičius (KTM 500 EXC) po trijų etapų nedidele persvara pirmauja prieš Andrių Liškų („Honda CRF450X“), tačiau „vieno minuso“ sistema jų pozicijas praktiškai sulygina. Pretendentų užimti trečiąją vietą sezone – taip pat daugiau nei vienas, o po rankos traumos atsigaunantis Aidas Bubinas ne vienam jų gali sumaišyti kortas.
Keturračių klasėje lyderis – Romualdas Karužis su „Yamaha Grizzly“, tačiau jam ant kulnų mina Laisvydas Kančius („CanAm Renegade“), o trečiąją vietą užimti kėsinasi praktiškai visi likę šios klasės vairuotojai.
Skirtingi turistų tikslai
Gausiausioje „Tourism“ klasėje dalyvaus 17 ekipažų ir kiekvienas jų čia turi skirtingus tikslus. Vieni važiuoja kuo greičiau ir siekia nugalėti, kitiems tikslas – finišas ir smagus dienos praleidimas išbandant asmeninio visureigio galimybes.
„Tourism“ lyderiai paskutiniam šalies čempionato etapui ruošiasi atsakingai – ne vienas jų dalyvavo panašaus tipo varžybose Tauragėje praėjusį savaitgalį. Dabartiniai klasės lyderiai, Darius Grinys su Mindaugu Jankumi ir Arūnu Jovaiša („Toyota FJ Cruiser“), finaliniame etape dalyvauti prikalbino ir ketvirtą ekipažo narį – Liną Gideikį. „Tourism“ klasėje ekipažą gali sudaryti tiek žmonių, kiek yra saugos diržų, o trys šturmanai – geriau nei vienas.
Puikiai visame sezone važiuoja bei realius šansus užkopti ant sezono prizininkų pakylos turi Jonas ir Vytautas Venclovai („Mercedes-Benz ML430“) bei „Stihl“ komandos ekipažas – Darius Kasakaitis su Kęstučiu Juškevičiumi („Toyota FJ Cruiser“). Pastarieji ankstesniuose etapuose dalyvaudavo trise – ekipaže būdavo ir Mantas Kasakaitis, tačiau Pasvalyje pasirinkta priešinga taktika nei „Tourism“ įskaitos lyderių – verčiau taupyti ekipažo narių svorį ir važiuoti dviese.
Realius šansus „Tourism“ klasėje jei ne nugalėti, tai bent užkopti ant prizininkų pakylos 2019 m. sezono įskaitoje turi dar keli ekipažai. Kaip jiems pavyks lenktyniauti Pasvalio molyje ir regiono upių brastose, bus žinoma jau šeštadienį.