Pagrindinė naujovė – skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas, kurį bus galima laikyti išmaniajame telefone naudojant skaitmeninės piniginės technologiją. Šis formatas taps pagrindiniu visose ES šalyse, o valstybės narės turės penkerius su puse metų jam įgyvendinti. Vis dėlto vairuotojams bus palikta teisė prašyti fizinio vairuotojo pažymėjimo.
Sumažintas amžius profesionaliems vairuotojams
Siekdama spręsti profesionalių vairuotojų trūkumo problemą, ES sumažino minimalų amžių sunkvežimio vairuotojo pažymėjimui gauti nuo 21 iki 18 metų.
Autobuso vairuotojams amžiaus riba taip pat mažinama – nuo 24 iki 21 metų, tačiau tik tuo atveju, jei vairuotojas turi profesinės kompetencijos pažymėjimą. Be to, ES šalys galės leisti 17 metų jaunuoliams vairuoti sunkvežimį ar furgoną kartu su patyrusiu vairuotoju, taip užtikrinant papildomą priežiūrą.
Ši lydimųjų vairuotojų sistema taip pat bus taikoma automobilių vairuotojams visoje ES, o tai leis jauniems vairuotojams įgyti daugiau praktinės patirties saugiai, prižiūrint patyrusiems kolegoms.

Vieninga atsakomybė visose šalyse
Kita reikšminga naujovė – vairuotojo pažymėjimo atėmimas vienoje ES šalyje reikš draudimą vairuoti visose valstybėse narėse. Šiuo metu vairuotojui praradus teisę vairuoti vienoje šalyje, draudimas dažnai negalioja kitose ES valstybėse.
Naujos taisyklės įpareigos ES valstybes nedelsiant informuoti viena kitą apie teisės vairuoti atėmimą dėl sunkiausių kelių eismo taisyklių pažeidimų: vairavimo apsvaigus nuo alkoholio ar narkotikų, mirtinų avarijų ar greičio viršijimo daugiau nei 50 km/val. Europos Parlamentas užtikrino, kad pranešimas vairuotojui apie sprendimą bus pateiktas per 20 darbo dienų, nurodant galimybę sprendimą apskųsti.
Stiprinamas vairuotojų mokymas ir griežtesnės sankcijos
Naujose taisyklėse numatytas geresnis vairuotojų paruošimas. Prieš išduodant vairuotojo pažymėjimą, vairuotojai privalės išmokti saugiai naudotis telefonu vairuojant, suprasti „aklosios zonos“ riziką, naudotis pagalbinėmis vairavimo sistemomis bei žinoti, kaip elgtis esant sudėtingoms oro sąlygoms, pavyzdžiui, vairuojant snieguotu ar slidžiu keliu.
Visiems naujiems vairuotojams bus taikomas dviejų metų bandomasis laikotarpis su griežtesnėmis sankcijomis už vairavimą neblaiviam, neprisisegus saugos diržų ar neteisingai prisegus vaiką. ES šalys skatinamos laikytis nulinės tolerancijos alkoholio ir narkotikų atžvilgiu, siekiant išvengti galimų nelaimių kelyje.
Vairuotojo pažymėjimų galiojimo terminai ir medicininės apžiūros
Vairuotojo pažymėjimai automobiliams ir motociklams galios 15 metų, tačiau valstybės narės galės šį laikotarpį sutrumpinti iki 10 metų, jei pažymėjimas naudojamas kaip asmens tapatybės dokumentas. Sunkvežimių ir autobusų pažymėjimai bus atnaujinami kas 5 metus. Vyresniems nei 65 metų vairuotojams pažymėjimo galiojimo laikotarpis gali būti dar trumpesnis, atsižvelgiant į jų sveikatos būklę.
Prieš išduodant pirmąjį vairuotojo pažymėjimą, visose ES valstybėse bus privaloma medicininė apžiūra, apimanti regėjimo, širdies ir kraujagyslių sistemos patikrinimą. Be to, vairuotojai turės galimybę pateikti savo sveikatos būklės įvertinimo anketą.
Naujos taisyklės numato lengvesnį vairuotojo pažymėjimo gavimą ES gyventojams, kurie laikinai gyvena kitose valstybėse narėse. Jei gyvenamoje šalyje nėra galimybės laikyti egzaminų gimtąja kalba, piliečiai galės juos laikyti savo gimtojoje valstybėje net ir neturėdami deklaruotos gyvenamosios vietos.
Saugesni keliai – prioritetas
Atnaujintomis taisyklėmis siekiama pagerinti saugumo situaciją Europos keliuose. Šiuo metu kasmet žūsta beveik 20 tūkst. žmonių, todėl iki 2030 metų siekiama šį skaičių sumažinti bent 50 proc.
Europos institucijos tikisi, kad naujos taisyklės ne tik pagerins kelių saugumą, bet ir padės standartizuoti vairuotojo pažymėjimus visoje ES, suteikdamos daugiau patogumo piliečiams bei užtikrindamos vieningą atsakomybės sistemą.