Paryžiaus merės Anne Hidalgo pasiūlymui pritarė 54,5 proc. gyventojų (balsavimo teisę turėjo maždaug 1,3 mln. gyventojų) ir tokiu būdu išreiškė pasitikėjimą politike, kurios pagrindinė užduotis yra bet kokiomis priemonėmis sumažinti oro taršą.
Nepaisant didžiulio pasipriešinimo, anksčiau politikė jau spėjo paskelbti Senos pakrantę pėsčiųjų zona, uždarė pagrindinę istorinio centro transporto arteriją ir daugelyje miesto gatvių įvedė naują maksimalaus greičio ribojimą, siekiantį 30 km/val. Iki 2026 m. ji siekia, jog 100 proc. Paryžiaus gyventojų naudotųsi viešuoju transportu, vaikščiotų pėsčiomis arba naudotųsi dviračiais.
Pusdienis Prancūzijos sostinėje – 225 eurai
Paryžiaus merė ne vieną kartą yra sakiusi, jog didesnis mokestis už automobilių parkavimą yra skirtas prabangių automobilių vairuotojams, kurie į miesto centrą atvyksta su ištaigingais SUV, tačiau naujasis mokestis palies ne tik juos.
Pagal numatytą pasiūlymą, brangiau už automobilio parkavimą turės mokėti transporto priemonės, kurių svoris viršija 1,6 tonos. Tai galioja visiems vidaus degimo variklį turintiems automobiliams, įskaitant hibridinius ir iš tinklo įkraunamus hibridus.
Paryžiaus savivaldybė taip pat nepraleido progos pasipelnyti iš gamtos neteršiančių elektromobilių, kurių svoris viršija 2 tonas.
Tai reiškia, jog pirmosios dvi automobilio parkavimo valandos 1 - 11 rajonuose, Paryžiuje gyvenamosios nedeklaravusiems asmenims, kainuos 36 eurus.
Automobilio stovėjimo trukmei ilgėjant, didės ir įkainis už parkavimą. Štai, įprastam SUV automobiliui šešių valandų parkavimas kainuos net 225 eurus.
Atokiau nuo miesto centro esančiuose 12 - 20 rajonuose, automobilio parkavimas kainuos šiek tiek mažiau. Pirmosios dvi valandos kainuos 24 eurus, šešios valandos – 150 eurų.
Ateityje – dar daugiau ribojimų
Prancūzijos sostinės merei gavus gyventojų pritarimą įvesti didesnį mokestį už automobilių parkavimą, netolimoje ateityje vairuotojai gali susidurti su naujais ribojimais.
Nuo 2025 m. Paryžiaus savivaldybė planuoja įvesti draudimą automobiliams, pagamintiems iki 2011 m. Nors šį draudimą Paryžiaus merė planavo įvesti 2024 m. pradžioje, tačiau šis pasiūlymas sulaukė didžiulio pasipriešinimo.
Negana, Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių metu, „Perepherique“ vardu pavadintame aplinkkelyje maksimalus leistinas greitis bus sumažintas nuo 70 km/val. iki 50 km/val.