• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojai vasaros sezono pradžia vadina balandį: nuo šio mėnesio 1-osios dienos Lietuvoje leidžiama važinėti vasarinėmis padangomis. Pirmomis balandžio dienomis automobilių servisai, teikiantys ratų montavimo paslaugą, eiles sudarinėja kelioms dienoms į priekį. Šis metas – darbymetis ne tik automobilių servisams, bet ir smulkiesiems padangų montuotojams – vadinamiesiems „garažiniams“.
Ieškodami, kur permontuoti padangas, vairuotojai paprastai renkasi vieną iš dviejų: arba rinkoje gerai žinomą automobilių servisą, arba tą, kuris gali pasiūlyti mažiausią kainą. Specialistai sutartinai teigia, kad pirmu atveju galima tikėtis kokybiškos paslaugos, o antru neretai rizikuojama.
„Bet kur“ – trumpalaikis taupymas
„Padangų montavimas „bet kur“ turi keletą grėsmių. Ypač jeigu jūsų automobilis yra modernesnis ir jame montuojamos didesnio diametro žemo profilio padangos. Pirmiausia, tokias padangas lengva pažeisti ir neatidus montavimas gali tapti didelių išlaidų priežastimi. Rizikuojate pažeisti ir lengvojo lydinio ratlankius, jeigu montuotojai su jais elgsis neatidžiai“, - teigia BMW vairavimo akademijos vadovas, buvęs lenktynininkas Darius Jonušis.
Jis atkreipė dėmesį, kad dar daugiau problemų gali sulaukti žmonės, kurių automobiliuose montuojamos „run-flat“ tipo padangos – joms permontuoti reikalinga specifinė įranga, kurios mažesnės dirbtuvės dažniausiai tiesiog neturi. Tai nereiškia, kad bus atsisakyta sumontuoti „run-flat“ tipo padangą – ji gali būti uždėta ant ratlankio nekokybiškai ir nesilaikant gamintojų nustatytų saugumo reikalavimų.
Negalima vienareikšmiškai teigti, jog visi „garažiniai“ padangas montuoja blogai, o visi dideles ir šviečiančias iškabas turintys servisai – gerai, tačiau bendras tendencijas pastebėti galima. Mažose ratų montavimo dirbtuvėse, kur paprastai darbuojasi 1-2 žmonės, tas pats darbuotojas yra ir šaltkalvis, ir pardavimų bei tiekimo vadybininkas, ir netgi psichologas. Didesnėse įmonėse paprastai padangas parduoda ir jas montuoja skirtingi žmonės – savo sričių profesionalai.
Pasitaiko situacijų, kad galimai nelegaliai dirbantis „garažinis“ savo darbą atlieka nekokybiškai ir jį tenka atlikti dar kartą. Dažniausiai – brangiau savo paslaugas įkainojančiame servise, tad taupymas remiantis skelbimu „pigiausias ratų montavimas“ gali virsti didesnėmis išlaidomis.
Po montavimo reikia prižiūrėti
Neužtenka padangas tik permontuoti – jas reikia prižiūrėti ir vėliau. Vieno didžiausių pasaulyje padangų gamintojo „Goodyear“ Baltijos šalių vadovas Elmantas Latkauskas pataria kuo dažniau atkreipti dėmesį į padangų slėgį, ypatingai – po jų permontavimo.
„Padangas reikia pūsti tiek, kiek rekomenduoja automobilio gamintojas. Tiek per mažas, tiek per didelis slėgis daro įtaką automobilio komfortui ir valdymo savybėms, o pačios padangos dėvisi netolygiai, trumpėja jų tarnavimo laikas“, - teigia E. Latkauskas.
Padangų specialistas siūlo jų slėgį tikrinti kartą per dvi savaites arba prieš bet kokią ilgesnę kelionę. To nauda – ne tik saugumas, bet ir ekonomiškumas: per mažas slėgis dėl subliūškusios ir prasčiau riedančios padangos verčia automobilį vartoti daugiau degalų.
„Goodyear“ specialistas paneigė mitą, kad šviežiai permontuotas padangas po tūkstančio kilometrų reikia perbalansuoti. Jeigu jos sumontuotos kokybiškai, balansuoti reikia nebent įvažiavus į duobę ar dėl kitos priežasties pajautus ratų vibraciją.
Reikėtų prižiūrėti ne tik ant automobilio sumontuotas padangas, bet ir esančias garaže ir laukiančias kito sezono. E. Latkauskas pasidalijo keliais patarimais, kaip kelis mėnesius nenaudojamas padangas išlaikyti kuo geresnės būklės, juk netinkamas sandėliavimas gali ženkliai paspartinti jų dėvėjimąsi.
„Visų pirma, reikalinga švara: padangas reikėtų nuvalyti su šepečiu, kad ant jų neliktų druskų, purvo. Jeigu jos saugomos su ratlankiais, nuvalyti reikėtų ir juos, o prieš padedant kelių mėnesių stovėjimui – nusausinti“, - siūlo padangų gamintojo atstovas.
Kitas svarbus dalykas – padangų laikymo pozicija. Jeigu jos vasaroja be ratlankių, turėtų būti laikomos pastatytos vertikalioje padėtyje, o jei su ratlankiais – suguldytos horizontaliai. Abiem atvejais rekomenduojama ratus įvilkti į plastikinius maišus, kad padangos išvengtų dulkių ir šviesos.
Taip pat reikėtų pasirūpinti ir aplinka – padangų laikymo vieta turėtų būti sausa ir vėsi, o į ją nepatekti tiesioginiai saulės spinduliai. Tai ypač aktualu, jeigu padangos laikomos ne plastikiniuose maišuose, tad tokios vietos kaip balkonas ar bute esantis sandėliukas sezoninio automobilio apavo laikymui netinka.

Vairuotojai vasaros sezono pradžia vadina balandį: nuo šio mėnesio 1-osios dienos Lietuvoje leidžiama važinėti vasarinėmis padangomis. Pirmomis balandžio dienomis automobilių servisai, teikiantys ratų montavimo paslaugą, eiles sudarinėja kelioms dienoms į priekį. Šis metas – darbymetis ne tik automobilių servisams, bet ir smulkiesiems padangų montuotojams – vadinamiesiems „garažiniams“.
Ieškodami, kur permontuoti padangas, vairuotojai paprastai renkasi vieną iš dviejų: arba rinkoje gerai žinomą automobilių servisą, arba tą, kuris gali pasiūlyti mažiausią kainą. Specialistai sutartinai teigia, kad pirmu atveju galima tikėtis kokybiškos paslaugos, o antru neretai rizikuojama.
„Bet kur“ – trumpalaikis taupymas
„Padangų montavimas „bet kur“ turi keletą grėsmių. Ypač jeigu jūsų automobilis yra modernesnis ir jame montuojamos didesnio diametro žemo profilio padangos. Pirmiausia, tokias padangas lengva pažeisti ir neatidus montavimas gali tapti didelių išlaidų priežastimi. Rizikuojate pažeisti ir lengvojo lydinio ratlankius, jeigu montuotojai su jais elgsis neatidžiai“, - teigia BMW vairavimo akademijos vadovas, buvęs lenktynininkas Darius Jonušis.
Jis atkreipė dėmesį, kad dar daugiau problemų gali sulaukti žmonės, kurių automobiliuose montuojamos „run-flat“ tipo padangos – joms permontuoti reikalinga specifinė įranga, kurios mažesnės dirbtuvės dažniausiai tiesiog neturi. Tai nereiškia, kad bus atsisakyta sumontuoti „run-flat“ tipo padangą – ji gali būti uždėta ant ratlankio nekokybiškai ir nesilaikant gamintojų nustatytų saugumo reikalavimų.
Negalima vienareikšmiškai teigti, jog visi „garažiniai“ padangas montuoja blogai, o visi dideles ir šviečiančias iškabas turintys servisai – gerai, tačiau bendras tendencijas pastebėti galima. Mažose ratų montavimo dirbtuvėse, kur paprastai darbuojasi 1-2 žmonės, tas pats darbuotojas yra ir šaltkalvis, ir pardavimų bei tiekimo vadybininkas, ir netgi psichologas. Didesnėse įmonėse paprastai padangas parduoda ir jas montuoja skirtingi žmonės – savo sričių profesionalai.
Pasitaiko situacijų, kad galimai nelegaliai dirbantis „garažinis“ savo darbą atlieka nekokybiškai ir jį tenka atlikti dar kartą. Dažniausiai – brangiau savo paslaugas įkainojančiame servise, tad taupymas remiantis skelbimu „pigiausias ratų montavimas“ gali virsti didesnėmis išlaidomis.
Po montavimo reikia prižiūrėti
Neužtenka padangas tik permontuoti – jas reikia prižiūrėti ir vėliau. Vieno didžiausių pasaulyje padangų gamintojo „Goodyear“ Baltijos šalių vadovas Elmantas Latkauskas pataria kuo dažniau atkreipti dėmesį į padangų slėgį, ypatingai – po jų permontavimo.
„Padangas reikia pūsti tiek, kiek rekomenduoja automobilio gamintojas. Tiek per mažas, tiek per didelis slėgis daro įtaką automobilio komfortui ir valdymo savybėms, o pačios padangos dėvisi netolygiai, trumpėja jų tarnavimo laikas“, - teigia E. Latkauskas.
Padangų specialistas siūlo jų slėgį tikrinti kartą per dvi savaites arba prieš bet kokią ilgesnę kelionę. To nauda – ne tik saugumas, bet ir ekonomiškumas: per mažas slėgis dėl subliūškusios ir prasčiau riedančios padangos verčia automobilį vartoti daugiau degalų.
„Goodyear“ specialistas paneigė mitą, kad šviežiai permontuotas padangas po tūkstančio kilometrų reikia perbalansuoti. Jeigu jos sumontuotos kokybiškai, balansuoti reikia nebent įvažiavus į duobę ar dėl kitos priežasties pajautus ratų vibraciją.
Reikėtų prižiūrėti ne tik ant automobilio sumontuotas padangas, bet ir esančias garaže ir laukiančias kito sezono. E. Latkauskas pasidalijo keliais patarimais, kaip kelis mėnesius nenaudojamas padangas išlaikyti kuo geresnės būklės, juk netinkamas sandėliavimas gali ženkliai paspartinti jų dėvėjimąsi.
„Visų pirma, reikalinga švara: padangas reikėtų nuvalyti su šepečiu, kad ant jų neliktų druskų, purvo. Jeigu jos saugomos su ratlankiais, nuvalyti reikėtų ir juos, o prieš padedant kelių mėnesių stovėjimui – nusausinti“, - siūlo padangų gamintojo atstovas.
Kitas svarbus dalykas – padangų laikymo pozicija. Jeigu jos vasaroja be ratlankių, turėtų būti laikomos pastatytos vertikalioje padėtyje, o jei su ratlankiais – suguldytos horizontaliai. Abiem atvejais rekomenduojama ratus įvilkti į plastikinius maišus, kad padangos išvengtų dulkių ir šviesos.
Taip pat reikėtų pasirūpinti ir aplinka – padangų laikymo vieta turėtų būti sausa ir vėsi, o į ją nepatekti tiesioginiai saulės spinduliai. Tai ypač aktualu, jeigu padangos laikomos ne plastikiniuose maišuose, tad tokios vietos kaip balkonas ar bute esantis sandėliukas sezoninio automobilio apavo laikymui netinka.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų