Daugelis automobilių sporto gerbėjų retkarčiais piktinasi, jog įvairios elektroninės sistemos yra nereikalingos ir lenktynėse visi norėtų matyti vairuotojų talentą, tačiau nereikėtų pamiršti, jog būtent šios elektroninės pagalbos padėjo išgelbėti ne vieną lenktynininko gyvybę.
„Vis dėlto, kai automobilių sportas yra spraudžiamas į tam tikrus rėmus, jis nustoja tobulėti“, - pridursite jūs. Ir iš dalies jūs būsite teisūs. Prisiminkime nuostabią devinto dešimtmečio Formulę-1 arba B ralio grupę, kur kvapą gniaužiantys bolidai ir laisvė inžinieriams privedė iki daugybės žiūrovų ir keletos pilotų mirčių. Galiausiai, reikėtų pridurti, jog prie įvairių nelaimių prisideda ne tik bolidų „jautrumas“ ar vairuotojų klaidos, tačiau ir apgaulingos lenktynių trasos, kuriose nuolatos įvyksta viena ar kita avarija.
Le Manas
Prancūzijoje esanti lenktynių trasa žinoma dėl ilgųjų nuotolių lenktynių, kurios būtent šioje trasoje vyksta nuo 1923 metų.
Daugiausiai gyvybių ši lenktynių trasa nusinešė 1955 metais, kai Pierre'as Levegh'as nesuvaldė savo „Mercedes Benz“, apsivertė kelis kartus ir „įskrido“ į žiūrovų tribūną, kurioje stovėjo maždaug 100 žmonių iš kurių net 83 žmonės žuvo.
Dar viena juodoji dėmė šioje trasoje – Mulsanne tiesioji, kurioje šiuolaikiniai bolidai be didelio vargo sugeba pasiekti 340 km/val. greitį. Būtent šioje tiesiojoje žuvo daugiau kaip 20 lenktynininkų.
Dakaro ralis
Dakaro ralis nėra įprasta žiedinė lenktynių trasa – tai yra alinantis maratonas, kuriame savo jėgas mėgsta išbandyti ir mūsų šalies sportininkai.
Per vieną dieną reikia įveikti kelis šimtus kilometrų, kurie gali praeiti labai sklandžiai arba priversti jus pažvelgti mirčiai į akis. Varžybose dalyvauja ne tik automobiliai ar sunkvežimiai, bet ir motociklai ar keturračiai, kurie yra labiausiai pažeidžiami.
Dakaro raliui vykstant Afrikoje, nelaimės įvykdavo labai dažnai. Beveik kiekvienais metais savo gyvybę paaukodavo bent vienas sportininkas, kuris bandydavo įveikti vieną sudėtingiausių maratonų pasaulyje. Vis dėlto, tragiškiausi metai buvo 1991, kai maratono metu žuvo keturi dalyviai.
Monza
Monzos vardą turėtų puikiai žinoti visi Formulės 1 ir Ayrtono Senna gerbėjai. Monza turbūt bus vienintelė Formulės 1 lenktynių trasa, kuri pareikalavo palikti daugelio pilotų ego viename ar kitame trasos posūkyje.
Nors per daugelį metų lenktynių trasa buvo tobulinama, tačiau pagrindinėje trasos tiesiojoje daugelis pilotų sugebėdavo pasiekti net 372 km/val. greitį!
Kruviniausios lenktynės šioje trasoje įvyko 1928 metais, kai Formulės-1 bolidą vairavęs Emilio Materassi pražudė 27 žiūrovus. Vėliau, toje pačioje vietoje užsimušė dar trys F-1 pilotai.
SPA
Dar vienas karinis poligonas, kuriame F 1 varžybos rengiamos nuo 1924 metų. Per daugelį metų ši lenktynių trasa buvo nuolatos tobulinama, pritaikoma prie modernių standartų, tačiau net ir įvairios pagalbinės priemonės ne visada padeda užkirsti kelią nelaimėms.
Viena nuostabiausių lenktynių trasų pasaulyje tuo pačiu turi ilgą juodąjį sąrašą, kuriame yra įrašyti žuvusių lenktynininkų ir žiūrovų vardai. Patys juodžiausi metai šia lenktynių trasai buvo : 1967, 1973 ir 1985, kai varžybų metu žuvo trys žmonės.
Apskritai šioje lenktynių trasoje žuvo net keturiasdešimt aštuoni pilotai.
Indianapolis Motor Speedway
Viena seniausių lenktynių trasų Jungtinės Amerikos Valstijose. Indijanos valstijoje esanti trasa buvo pastatyta dar 1908 metais, o pirmosios lenktynės čia įvyko 1909 metais. Tradiciškai šioje trasoje vyksta „Indy 500“ varžybos.
Kodėl ši trasa patenka į pavojingiausių sąrašą? Žemiau esantis vaizdo klipas turėtų atsakyti į jūsų klausimus.
Niurburgringas
Įveikti daugiau kaip dvidešimties kilometrų ilgio trasą reikia ne tik greito automobilio, bet ir įgūdžių. Ne veltui daugelis lenktynininkų šią trasą pravardžiuoja „žaliuoju pragaru“.
Šiais laikais „žaliajame pragare“ varžybos vyksta labai retai. 20,8 kilometro ilgio trasoje vyksta tik ilgųjų nuotolių lenktynės ir keletas motociklų varžybų, tačiau ji sulaukia milžiniško visuomenės dėmesio dėl unikalios konfigūracijos bei milžiniškos adrenalino injekcijos.
Isle of Man
Iki šiol niekas neprilygsta D.Britanijoje vykstančioms varžyboms, kuriose iš pradžių dalyvavo tik motociklai, tačiau augant žinomumui, atsirado ir savanorių su automobiliais.
Nuo 1946 metų iki 2014 metų šiose varžybose žuvo net 265 dalyviai!