Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Devintus metus iš eilės Vilniuje įvyko nacionalinio meistriškumo konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas 2022“ finalinis etapas. Dešimt būsimų automechanikų susirungė ne tik dėl garbingo nugalėtojo titulo, bet ir galimybės atstovauti Lietuvai tarptautiniame konkurse Vengrijoje. Po aršios, dvi dienas trukusios, kovos, dešimties sunkių užduočių, nugalėtojo titulą išplėšė marijampolietis, savo miestui pergalę šiame konkurse iškovojęs pirmą kartą renginio istorijoje.
Konkursą devynerius metus organizuojanti bendrovė „Inter Cars Lietuva“ pabrėžė, kad net ir galimybė kovoti finale yra savotiška pergalė, mat dešimt profesinių mokyklų ugdytinių buvo atrinkta iš 400 kandidatų visoje Lietuvoje. Finalinis „Geriausio jaunojo automechaniko 2022“ etapas surinktas Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) Sektoriniame praktinio mokymo centre. Čia patalpose, skirtose praktiniam mokymui, savo stendus su užduotimis išdėliojo puikiai visame pasaulyje žinomų automobilių pramonės ženklų, tokių kaip ZF, „Bosch“, „Schaeffler“, „Ferdinand Bilstein“, „ElringKlinger“, „Continental“, atstovai.
Per dvi dienas dešimt moksleivių turėjo įveikti dešimt labai skirtingų, ir praktinių įgūdžių ir teorinių žinių reikalaujančių, užduočių. Pavyzdžiui, „Meyle“ atstovai patikrino, ar būsimieji automechanikai moka pakeisti automatinei pavarų dėžei alyvą, ZF atstovai patikrino, kaip mokiniai atlieka tokio tipo pavarų dėžės patikrą. „Delphi Technologies“ specialistai patikrino, kaip mokiniai keičia degalų sistemų degalų purkštuvus, ar moka nuskaityti jų parametrus naudodami kompanijos diagnostinę įrangą bei oscilografą, „Bosch“ nusprendė pasižiūrėti, kaip atliekama diagnostika benzininiam varikliui naudojant bendrovės kuriamą diagnostinę įrangą.
Renkant itin svarbius taškus mokiniams teko ir keisti alyvą, ir įvertinti stabdžių skysčius, ir pademonstruoti aušinimo sistemos žinias, pakeisti paskirstymo grandinę bei paskirstymo diržą. Kad nepasirodytų pernelyg lengva, kiekvienai užduočiai įveikti buvo skirta vos 45 minutės laiko.
Nepaisant visko, užduotis mokiniams sugalvoję tarptautinių kompanijų atstovai prisipažino, kad liko itin nustebę, mat paaiškėjo, kad visi dešimt mokinių – ganėtinai panašaus lygmens ir vienas kitam kone niekuo nenusileido. Tiesa, dauguma specialistų neslėpė, kad bene dažniausias priekaištas visiems taip pat vienodas – praktinių žinių gausu, o štai teorinių kai kuriais atvejais pritrūko. Visgi tokia situacija lėmė, kad kova dėl nugalėtojo titulo ir galimybės atstovauti Lietuvai tarptautiniame konkurse „Young Car Mechanic 2022“ vyko taškas į tašką.
Toks įvertinimas – pirmą kartą
Galiausiai susumavus vertintojų skirtus balus paaiškėjo trys daugiausiai taškų surinkę ir kitus pranokę mokiniai.
Trečiąją vietą nacionalinio meistriškumo konkurse „Geriausias jaunasis automechanikas 2022“ pelnė Dominykas Pipiras iš Utenos regioninio profesinio mokymo centras. Mokinį konkursui paruošė mokytojas Romas Barauskas.
Antroji vieta atiteko Adomui Leonovičiui iš Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM). Konkursui jį parengė mokytojas Vitalij Kabelis.
Pirmąją vietą, nuo antrosios atsiplėšęs vos dviem svarbiais taškais, pelnė Marijampolės profesinio rengimo centro ugdytinis, antrakursis Jonas Akelaitis. Išbandymams nacionalinio meistriškumo konkurse jį parengė mokytoja Loreta Adomaitienė.
Iškovotas apdovanojimas, o taip pat – prizų gausa bei galimybė atstovauti Lietuvai tarptautiniame konkurse privertė marijampoliečių veiduose įsižiebti šypsenas, mat toks titulas į šį miestą iškeliauja pirmą kartą konkurso istorijoje. Mokytoja L. Adomaitienė dar prieš konkursą akcentavo, kad šios varžybos – ne tik galimybė pasitikrinti žinias bei įgūdžius mokiniams, bet ir būdas mokytojams patikrinti ugdymo kokybę, mat pergalė čia savotiškai pabrėžia ir tai, kad mokinius ruošia geriausi Lietuvoje pedagogai.
Buvo nusiteikęs trečiai vietai
Geriausiu Lietuvos jaunuoju automechaniku tapęs J. Akelaitis neslėpė, kad nacionalinio meistriškumo konkursui ruošėsi itin daug, bet nepaisant to, vylėsi užimti trečiąją vietą, apie pirmąją nė nesvajojo.
„Galvojau, kad užduotys bus sunkesnės. Tikrai buvo kelios sunkios, bet įveikiau“, – džiaugėsi marijampolietis, o paprašytas pasakyti, kas buvo sunkiausia, prisipažino, kad nebuvo tekę dirbti su automatinėmis pavarų dėžėmis, tad iššūkiu tapo ir tokio agregato patikra, ir automatinės pavarų dėžės alyvos pakeitimas.
Bene lengviausia užduotis, išdavė J. Akelaitis, buvo sumanyta bendrovės „Mann Filter“. Atliekant ją reikėjo parinkti tinkamus automobiliui filtrus.
Reaguodama į ne vienos tarptautinės kompanijos atstovų žodžius, kad praktinės profesinio ugdymo mokyklų auklėtinių žinios puikios, tačiau kartais stokojama teorinių žinių, mokytoja L. Adomaitienė neslėpė, kad tą mato ir kasdien dirbdama su mokiniais.
„Jaunuoliai visada nori praktinių žinių, jiems tai atrodo svarbiau ir įdomiau. O į teoriją reikia įdėti daugiau pastangų, kurias jie nori nukreipti visai kitur. Bet knygas jie skaito, bent jau Jonas įrodė, kad skaito“, – juokėsi pedagogė, prisipažinusi, kad nereta situacija, kai ji užduodama visai klasei klausimą turi liepti J. Akelaičiui patylėti ir leisti bendraklasiams į jį atsakyti, mat „Geriausio jaunojo automechaniko 2022“ finalo nugalėtojui dažnos užduotys mokykloje – tiesiog per lengvos.
Mechanika žavėjo nuo mažens
J. Akelaitis pasakojo, kad į Marijampolės profesinio rengimo centrą atėjo tiksliai žinodamas, kokios specialybės nori mokytis, mat nuo mažens domėjosi mechanika ir transporto priemonės. Vaikinas pasakojo, kad kai jam buvo dvylika, tėtis nupirko pirmąjį jo mopedą.
„Jis nevažiavo, neužsivedė, tai reikėjo viską susitaisyti. Ir susitaisiau ir tėtis tikrai nudžiugo, kai pamatė, kad tą padariau“, – prisiminė jaunasis automechanikas.
Nuo mopedo J. Akelaitis peršoko prie motociklo, o tuomet atėjo eilė ir automobiliams. Nieko keisto, kad galvodamas apie specialybę jis pasirinko automechaniką, nors, neslėpė pašnekovas, jį domina ir automobilių elektriko profesija, tiesa, šios srities žinias jis kremta savarankiškai.
Tarptautiniam konkursui turi strategiją
Birželio antroje pusėje J. Akelaitis, mokytoja bei Lietuvos atstovų delegacija iškeliaus į „Young Car Mechanic 2022“ – tarptautinį jauniesiems automechanikams skirtą konkursą, kur teks rungtis su dar dešimties šalių automechanikos specialybės studentais. Visgi kol kas apie laukiančius išbandymus J. Akelaitis negalvoja – pirmiausia reikia pailsėti.
„Kalbėsimės ir žiūrėsime, kurios užduotys čia Jonui sekėsi sunkiau, kur jam pritrūko žinių. Tuomet mokykloje sėsime su atskirų sričių specialistais, mokytojais, ir stiprinsime žinias atitinkamose srityse“, – pasiruošimo strategiją dėstė L. Adomaitienė.
Moksleivis akcentavo, kad per ateinančius porą mėnesių pasistengs pagilinti žinias automatinių pavarų dėžių srityje, taip pat – įgyti geresnius darbo su osciloskopu įgūdžius, išmokti geriau analizuoti įrenginio parodymus.
Tarptautinio konkurso istorijoje yra buvę atvejų, kai pergalę išplėšia Lietuvos atstovai, bet, kalbėjo L. Adomaitienė, kol kas reikia įdėti daug pastangų į pasiruošimą ir važiuoti į Vengriją nusiteikus padaryti viską, kas tik įmanoma.
„O po to jau žiūrėsime, ar bus rezultatai“, – šypsojosi mokytoja.
Ateitį sieja su pasirinktais mokslais
L. Adomaitienė pasakojo, kad nors ir mokinių skaičius nėra augantis, kadangi šalyje gimstamumas neigiamas, į automechaniko specialybę konkursas visuomet dvigubas – į vieną vietą profesinio rengimo centre pretenduoja bent du mokiniai. Tokią situaciją, anot jos, lemia, kad automechaniko profesija išties patraukli.
„Be to, mes visi važinėjame automobiliais, tad jie apima didelę mūsų gyvenimo dalį“, – konstatavo mokytoja.
Nuo automobilių atitrūkti nežada ir J. Akelaitis, kuriam liko įveikti dar vienerius mokslo metus. Kol kas, pasakojo jis, dar nėra tikras, ką norėtų veikti, ar atsidaryti savo įmonę, ar gilinti žinias mokydamasis toliau, visgi abejonių dėl to, kad automechanika ir toliau bus svarbi jo gyvenimo dalis, vaikinas neturi.
Devintus metus iš eilės Vilniuje įvyko nacionalinio meistriškumo konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas 2022“ finalinis etapas. Dešimt būsimų automechanikų susirungė ne tik dėl garbingo nugalėtojo titulo, bet ir galimybės atstovauti Lietuvai tarptautiniame konkurse Vengrijoje. Po aršios, dvi dienas trukusios, kovos, dešimties sunkių užduočių, nugalėtojo titulą išplėšė marijampolietis, savo miestui pergalę šiame konkurse iškovojęs pirmą kartą renginio istorijoje.
Konkursą devynerius metus organizuojanti bendrovė „Inter Cars Lietuva“ pabrėžė, kad net ir galimybė kovoti finale yra savotiška pergalė, mat dešimt profesinių mokyklų ugdytinių buvo atrinkta iš 400 kandidatų visoje Lietuvoje. Finalinis „Geriausio jaunojo automechaniko 2022“ etapas surinktas Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) Sektoriniame praktinio mokymo centre. Čia patalpose, skirtose praktiniam mokymui, savo stendus su užduotimis išdėliojo puikiai visame pasaulyje žinomų automobilių pramonės ženklų, tokių kaip ZF, „Bosch“, „Schaeffler“, „Ferdinand Bilstein“, „ElringKlinger“, „Continental“, atstovai.
Per dvi dienas dešimt moksleivių turėjo įveikti dešimt labai skirtingų, ir praktinių įgūdžių ir teorinių žinių reikalaujančių, užduočių. Pavyzdžiui, „Meyle“ atstovai patikrino, ar būsimieji automechanikai moka pakeisti automatinei pavarų dėžei alyvą, ZF atstovai patikrino, kaip mokiniai atlieka tokio tipo pavarų dėžės patikrą. „Delphi Technologies“ specialistai patikrino, kaip mokiniai keičia degalų sistemų degalų purkštuvus, ar moka nuskaityti jų parametrus naudodami kompanijos diagnostinę įrangą bei oscilografą, „Bosch“ nusprendė pasižiūrėti, kaip atliekama diagnostika benzininiam varikliui naudojant bendrovės kuriamą diagnostinę įrangą.
Renkant itin svarbius taškus mokiniams teko ir keisti alyvą, ir įvertinti stabdžių skysčius, ir pademonstruoti aušinimo sistemos žinias, pakeisti paskirstymo grandinę bei paskirstymo diržą. Kad nepasirodytų pernelyg lengva, kiekvienai užduočiai įveikti buvo skirta vos 45 minutės laiko.
Nepaisant visko, užduotis mokiniams sugalvoję tarptautinių kompanijų atstovai prisipažino, kad liko itin nustebę, mat paaiškėjo, kad visi dešimt mokinių – ganėtinai panašaus lygmens ir vienas kitam kone niekuo nenusileido. Tiesa, dauguma specialistų neslėpė, kad bene dažniausias priekaištas visiems taip pat vienodas – praktinių žinių gausu, o štai teorinių kai kuriais atvejais pritrūko. Visgi tokia situacija lėmė, kad kova dėl nugalėtojo titulo ir galimybės atstovauti Lietuvai tarptautiniame konkurse „Young Car Mechanic 2022“ vyko taškas į tašką.
Toks įvertinimas – pirmą kartą
Galiausiai susumavus vertintojų skirtus balus paaiškėjo trys daugiausiai taškų surinkę ir kitus pranokę mokiniai.
Trečiąją vietą nacionalinio meistriškumo konkurse „Geriausias jaunasis automechanikas 2022“ pelnė Dominykas Pipiras iš Utenos regioninio profesinio mokymo centras. Mokinį konkursui paruošė mokytojas Romas Barauskas.
Antroji vieta atiteko Adomui Leonovičiui iš Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM). Konkursui jį parengė mokytojas Vitalij Kabelis.
Pirmąją vietą, nuo antrosios atsiplėšęs vos dviem svarbiais taškais, pelnė Marijampolės profesinio rengimo centro ugdytinis, antrakursis Jonas Akelaitis. Išbandymams nacionalinio meistriškumo konkurse jį parengė mokytoja Loreta Adomaitienė.
Iškovotas apdovanojimas, o taip pat – prizų gausa bei galimybė atstovauti Lietuvai tarptautiniame konkurse privertė marijampoliečių veiduose įsižiebti šypsenas, mat toks titulas į šį miestą iškeliauja pirmą kartą konkurso istorijoje. Mokytoja L. Adomaitienė dar prieš konkursą akcentavo, kad šios varžybos – ne tik galimybė pasitikrinti žinias bei įgūdžius mokiniams, bet ir būdas mokytojams patikrinti ugdymo kokybę, mat pergalė čia savotiškai pabrėžia ir tai, kad mokinius ruošia geriausi Lietuvoje pedagogai.
Buvo nusiteikęs trečiai vietai
Geriausiu Lietuvos jaunuoju automechaniku tapęs J. Akelaitis neslėpė, kad nacionalinio meistriškumo konkursui ruošėsi itin daug, bet nepaisant to, vylėsi užimti trečiąją vietą, apie pirmąją nė nesvajojo.
„Galvojau, kad užduotys bus sunkesnės. Tikrai buvo kelios sunkios, bet įveikiau“, – džiaugėsi marijampolietis, o paprašytas pasakyti, kas buvo sunkiausia, prisipažino, kad nebuvo tekę dirbti su automatinėmis pavarų dėžėmis, tad iššūkiu tapo ir tokio agregato patikra, ir automatinės pavarų dėžės alyvos pakeitimas.
Bene lengviausia užduotis, išdavė J. Akelaitis, buvo sumanyta bendrovės „Mann Filter“. Atliekant ją reikėjo parinkti tinkamus automobiliui filtrus.
Reaguodama į ne vienos tarptautinės kompanijos atstovų žodžius, kad praktinės profesinio ugdymo mokyklų auklėtinių žinios puikios, tačiau kartais stokojama teorinių žinių, mokytoja L. Adomaitienė neslėpė, kad tą mato ir kasdien dirbdama su mokiniais.
„Jaunuoliai visada nori praktinių žinių, jiems tai atrodo svarbiau ir įdomiau. O į teoriją reikia įdėti daugiau pastangų, kurias jie nori nukreipti visai kitur. Bet knygas jie skaito, bent jau Jonas įrodė, kad skaito“, – juokėsi pedagogė, prisipažinusi, kad nereta situacija, kai ji užduodama visai klasei klausimą turi liepti J. Akelaičiui patylėti ir leisti bendraklasiams į jį atsakyti, mat „Geriausio jaunojo automechaniko 2022“ finalo nugalėtojui dažnos užduotys mokykloje – tiesiog per lengvos.
Mechanika žavėjo nuo mažens
J. Akelaitis pasakojo, kad į Marijampolės profesinio rengimo centrą atėjo tiksliai žinodamas, kokios specialybės nori mokytis, mat nuo mažens domėjosi mechanika ir transporto priemonės. Vaikinas pasakojo, kad kai jam buvo dvylika, tėtis nupirko pirmąjį jo mopedą.
„Jis nevažiavo, neužsivedė, tai reikėjo viską susitaisyti. Ir susitaisiau ir tėtis tikrai nudžiugo, kai pamatė, kad tą padariau“, – prisiminė jaunasis automechanikas.
Nuo mopedo J. Akelaitis peršoko prie motociklo, o tuomet atėjo eilė ir automobiliams. Nieko keisto, kad galvodamas apie specialybę jis pasirinko automechaniką, nors, neslėpė pašnekovas, jį domina ir automobilių elektriko profesija, tiesa, šios srities žinias jis kremta savarankiškai.
Tarptautiniam konkursui turi strategiją
Birželio antroje pusėje J. Akelaitis, mokytoja bei Lietuvos atstovų delegacija iškeliaus į „Young Car Mechanic 2022“ – tarptautinį jauniesiems automechanikams skirtą konkursą, kur teks rungtis su dar dešimties šalių automechanikos specialybės studentais. Visgi kol kas apie laukiančius išbandymus J. Akelaitis negalvoja – pirmiausia reikia pailsėti.
„Kalbėsimės ir žiūrėsime, kurios užduotys čia Jonui sekėsi sunkiau, kur jam pritrūko žinių. Tuomet mokykloje sėsime su atskirų sričių specialistais, mokytojais, ir stiprinsime žinias atitinkamose srityse“, – pasiruošimo strategiją dėstė L. Adomaitienė.
Moksleivis akcentavo, kad per ateinančius porą mėnesių pasistengs pagilinti žinias automatinių pavarų dėžių srityje, taip pat – įgyti geresnius darbo su osciloskopu įgūdžius, išmokti geriau analizuoti įrenginio parodymus.
Tarptautinio konkurso istorijoje yra buvę atvejų, kai pergalę išplėšia Lietuvos atstovai, bet, kalbėjo L. Adomaitienė, kol kas reikia įdėti daug pastangų į pasiruošimą ir važiuoti į Vengriją nusiteikus padaryti viską, kas tik įmanoma.
„O po to jau žiūrėsime, ar bus rezultatai“, – šypsojosi mokytoja.
Ateitį sieja su pasirinktais mokslais
L. Adomaitienė pasakojo, kad nors ir mokinių skaičius nėra augantis, kadangi šalyje gimstamumas neigiamas, į automechaniko specialybę konkursas visuomet dvigubas – į vieną vietą profesinio rengimo centre pretenduoja bent du mokiniai. Tokią situaciją, anot jos, lemia, kad automechaniko profesija išties patraukli.
„Be to, mes visi važinėjame automobiliais, tad jie apima didelę mūsų gyvenimo dalį“, – konstatavo mokytoja.
Nuo automobilių atitrūkti nežada ir J. Akelaitis, kuriam liko įveikti dar vienerius mokslo metus. Kol kas, pasakojo jis, dar nėra tikras, ką norėtų veikti, ar atsidaryti savo įmonę, ar gilinti žinias mokydamasis toliau, visgi abejonių dėl to, kad automechanika ir toliau bus svarbi jo gyvenimo dalis, vaikinas neturi.