Viskas prasidėjo ketvirtadienį
Autosporto entuziastų dėmesį prikaustantis renginys, kaip visada, prasidėjo gerokai anksčiau – vasario 14 dieną, ketvirtadienį.
Dar prieš užsidegant žalioms šviesoforo spalvoms, daugelis Švedijos ralio favoritu laikė daugkartinį „WRC“ čempioną – Sebastieną Ogierį. Palankios oro sąlygos ir be didelių nesklandumų veikianti technika turėjo padėti prancūzui susikrauti bent minimalų pranašumą prieš savo varžovus.
Vis dėlto, pirmąjį, bandomąjį greičio ruožą puikiai pradėjo Thierry Neuville su „Hyundai“. Jis bandomąjį greičio ruožą įveikė per 4 minutes ir 5 sekundes. Tuo tarpu gimtinės kvapą jaučiantis Ottas Tanakas nuo lyderio atsiliko vos 2,2 sekundės. Tuo tarpu Sebastienis Ogieris lyderiui nusileido 2,3 sekundės.
3...2...1...
Penktadienio rytą link pirmųjų greičio ruožų pajudėję „WRC“ čempionato dalyviai demonstravo išskirtinį susikaupimą. Kiekvienas iš jų žinojo, jog menkiausia klaida gali kainuoti žymiai ne tik pergalę, bet ir pasitraukimą iš ralio, mat važiavimas slidžia, retkarčiais ledu padengta, kelio danga reikalauja gerokai greitesnės vairuotojo reakcijos.
Pirmieji du greičio ruožai buvo palankūs jaunatvišku entuziazmu spinduliuojančiam Ottui Tanakui, kuris sugebėjo susikrauti 5,5 sekundės persvarą.
Tuo tarpu vietinių gyventojų numylėtinis, Marcusas Gronholmas pirmos dienos pusėje akivaizdžiai bandė važiuoti greičiau negu jam leido galimybės. Kelios itin grubios klaidos neleido „WRC“ šeimos nariams puikiai pažįstamam veidui užtikrinti solidaus, plojimų verto sugrįžimo.
Puikiai tokiose važiavimo sąlygose besijaučiantys Teemu Suninenas ir Jari-Matti Latvala tik dar kartą įrodė, jog Skandinavijoje užaugę lenktynininkai yra žiemos ralių meistrai. Teemu Suninenas sugebėjo laimėti vieną greičio ruožą ir kartu su Jari-Mati Latvala neleido savomis jėgomis pasitikinčiam estui labai stipriai atitrūkti nuo jį persekiojančios grupelės.
Įpusėjus penktadienį vykstančioms varžyboms, prasidėjo ir pirmosios lyderių klaidos. Puikiai pirmoje dienos pusėje atrodę Teemu Suninenas ir Jari-Matti Latvala labai greitai atsidūrė dviejų skirtingų barikadų pusėse.
Puikų tempą demonstravęs Teemu sugebėjo išlaikyti aukštą tempą ir netgi vienu metu tapo Švedijos ralio lyderiu. Tuo tarpu Jari-Matti Latvala išslydo iš trasos ir užstrigo pusnyje. Ši klaida jam kainavo ne tik galimybę iškovoti itin svarbius taškus, bet ir 24 minutes. 10 minučių jis praleido iš pusnies vaduodamas savo automobilį.
Netrukus likimas koją pakišo ir Teemu Suninenui. Netikėtai atsikabinęs priekinis žibintas tapo kliūtimi per kurią lenktynininkas negalėjo gerai matyti organizatorių ruoštos trasos. Natūralu, jog atsargesnis ir ramesnis važiavimo režimas jam kainavo lyderio vietą, kurią labai greitai susigrąžino nerimastingas Ottas Tanakas.
Švedijos ralio favoritais laikyti Thierry Neuville ir Sebastienas Ogieris pirmąją dieną vertino dvejopai. Iš Belgijos kilęs lenktynininkas greičio ruožus įveikė užtikrintai ir nebandydamas rizikuoti. Tuo tarpu pergalių ištroškęs Sebastienas Ogieris labai greitai suprato kokią įtaką galutiniam rezultatui gali padaryti viena mažytė klaida.
Sniego pusnyje įstrigęs lenktynininkas galutinai palaidojo bet kokias viltis iš Švedijos sugrįžti su nugalėtojo taure.
„Įstrigome pusnyje ir praradome labai daug laiko. Liūdniausia yra tai, jog įstrigome pačioje nepalankiausioje vietoje, kurioje nebuvo nei žiūrovų, nei pagalbinio personalo“, – įspūdžiais dalinasi Sebastienas Ogieris.
Kas nešokinės
Šeštadienis – daugelio Švedijos ralio žiūrovų laukiamiausia diena. Tai ne tik pirmoji savaitgalio diena. Tai „Colin Crest“ diena.
Šeštadienį, 11-o greičio ruožo metu kiekvienas ralio dalyvis turėjo įveikti milžinišką kalvą, kuriai buvo duotas „Colin Crest“ vardas. Tradiciškai prie jos susirenka daugiausiai žiūrovų, kurie nori pasižiūrėti į ore sklendžiančius „WRC“ bolidus.
Šeštadienis taip pat buvo ta diena, kurios metu Ottas Tanakas sugebėjo susikrauti milžinišką persvarą, bet tai jam pavyko padaryti ne iš kart.
Iš pradžių jam paslaugą padarė Teemu Suninenas, kuris pateko į gilios sniego pusnies gniaužtus. Vėliau jam bandė pasipriešinti Sebastienas Ogieris, laimėjęs 9-ąjį greičio ruožą. Lyderio vaidmens ėmėsi Jari-Matti Latvala, kol galiausiai 12-ą, 13-ą ir 14-ą greičio ruožus laimėjęs Ottas Tanakas šeštadienį baigė turėdamas beveik 1 minutės pranašumą.
Antros dienos metu nuožmi kova vyko dėl antrosios pozicijos į kurią pretendavo ne du, bet trys lenktynininkai: Andreas Mikkelsen, Esapekka Lappi ir Thierry Neuville.
Paskutiniai kilometrai
Į priekį pabėgęs Ottas Tanakas sekmadienį turėjo užbaigti nepadarydamas absoliučiai jokių klaidų. Tai žinojo ne tik jis, jo komandos nariai, bet ir jo varžovai, kurie paslapčia meldėsi, jog puikų greitį demonstravęs estas paslystų, padarytų klaidą ir leistų sumažinti milžinišką persvarą.
Tam tikrą paslaugą Ottas Tanakas padarė 18-ame greičio ruože, kuriame jis užėmė tik 9-ą poziciją ir nuo savo persekiotojų atitrūko net 26,1 sekundės, bet tai buvo tik trumpas silpnybės požymis, nes netrukus atsibudęs Ottas sekantį greičio ruožą praskrido rekordiniu greičiu ir užtikrintai į savo kraitį įsidėjo pirmąją šių metų pergalę „WRC“ čempionate.
Galutiniai rezultatai
# | |||
---|---|---|---|
1 | Ott Tanak Martin Jarveoja | Toyota | 2 val. 42m14.9s |
2 | Esapekka LappiJanne Ferm | Citroen | 53.7s |
3 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul | Hyundai | +56.7s |
4 | Andreas Mikkelsen Anders Jaeger | Hyundai | +1m05.4s |
5 | Elfyn Evans Scott Martin | Ford | +1m08.2s |
6 | Kris MeekeSebastian Marshall | Toyota | +1m38.8s |
7 | Sébastien Loeb Daniel Elena | Hyundai | +1m49.7s |
8 | Pontus TidemandOla Floene | Ford | +3m37.7s |
9 | Ole Christian Veiby Jonas Andersson | Volkswagen | +6m34.0s |
10 | Janne TuohinoMikko Markkula | Ford | +8m21.4s |