• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažas ir dar mažesnis. Būtent tokią strategiją pasirinko „Opel“ kompanijos specialistai, kurie devinto dešimtmečio pradžioje panoro sukurti automobilį, kuris būtų mažesnis ir už tai mažą „Corsa“.
1983-ųjų Frankfurto automobilių parodos lankytojai, užsukę į „Opel“ markės stendą, jame išvydo tridurį, apvalų, bandelę primenantį mažylį. Naujo modelio prezentacijos metu „Opel“ bendrovės kostiumuotieji sakė, jog tai – grynakraujis miesto automobilis, skirtas jauniems, ribotą biudžetą turintiems vairuotojams, kurie gyvena tankiai apgyvendintuose didmiesčiuose. Šis automobilis turėjo jiems suteikti galimybę įsigyti transporto priemonę, neišleidžiant pernelyg daug pinigų.
„Opel“ siekdama sumažinti unikalių komponentų kiekį, didžiąją dalį detalių pasigrobė iš „Corsa“ hečbeko, kuris, beje, tarptautinėje arenoje debiutavo vieneriais metais anksčiau. Vis dėlto, kai atėjo metas pasiimti liniuotę ir pieštuką, „Opel“ dizaineriai atsisakė bet kokių aštrių kampų, grubių formų. Jų vietą užėmė apvalios kėbulo formos už kurias buvo atsakingas 30-metis Gertas Volkeris Hilderbrand ir Chrisas Bangle (aha, tas pats).

Mažas ir dar mažesnis. Būtent tokią strategiją pasirinko „Opel“ kompanijos specialistai, kurie devinto dešimtmečio pradžioje panoro sukurti automobilį, kuris būtų mažesnis ir už tai mažą „Corsa“.
1983-ųjų Frankfurto automobilių parodos lankytojai, užsukę į „Opel“ markės stendą, jame išvydo tridurį, apvalų, bandelę primenantį mažylį. Naujo modelio prezentacijos metu „Opel“ bendrovės kostiumuotieji sakė, jog tai – grynakraujis miesto automobilis, skirtas jauniems, ribotą biudžetą turintiems vairuotojams, kurie gyvena tankiai apgyvendintuose didmiesčiuose. Šis automobilis turėjo jiems suteikti galimybę įsigyti transporto priemonę, neišleidžiant pernelyg daug pinigų.
„Opel“ siekdama sumažinti unikalių komponentų kiekį, didžiąją dalį detalių pasigrobė iš „Corsa“ hečbeko, kuris, beje, tarptautinėje arenoje debiutavo vieneriais metais anksčiau. Vis dėlto, kai atėjo metas pasiimti liniuotę ir pieštuką, „Opel“ dizaineriai atsisakė bet kokių aštrių kampų, grubių formų. Jų vietą užėmė apvalios kėbulo formos už kurias buvo atsakingas 30-metis Gertas Volkeris Hilderbrand ir Chrisas Bangle (aha, tas pats).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Opel Junior“: Mažas miesto automobilis su sumaniai suprojektuotu interjeru


Aerodinamika – prioritetas
„Opel“ modelių gamos pagrandukas buvo vos 3,41 metro ilgio, 1,57 metro pločio ir 1,45 metro aukščio. Palyginus su pirmos kartos „Corsa“ – „Junior“ buvo beveik 21 centimetru trumpesnis, bet tuo pačiu buvo truputėlį aukštesnis ir platesnis.

REKLAMA

„Opel Junior“: Mažas miesto automobilis su sumaniai suprojektuotu interjeru


Automobilio širdimi tapo kukliausias „Opel“ variklis – 1,2 litro, 74 arklio galias išvystantis agregatas, kuris „Junior“ leido iki 100 km/val. įsibėgėti per amžinybę, tačiau tai buvo nesvarbu. Bendrovės atstovai dėdami ranką prieš širdies tikino, jog „Junior“ yra ypatingai ekonomiškas automobilis. Teoriškai, jis turėjo 100 kilometrų pareikalauti vos 4 litrų benzino.

REKLAMA
REKLAMA

„Opel Junior“: Mažas miesto automobilis su sumaniai suprojektuotu interjeru


Tad kaip jiems tai pavyko? Atsakymas labai paprastas – aerodinamika. Automobilis nuolatos buvo bandomas vėjo tunelyje, kur inžinieriai siekė nurėžti oro pasipriešinimo koeficientą iki stulbinančių 0,31. Prie to pridėkite faktą, jog mašina svėrė vos 650 kilogramų – galutiniame rezultate turime ypatingai efektyvią mašiną.
Žaidimai viduje
Patys įdomiausi sprendimai, tiesą sakant, slypėjo automobilio viduje. Kadangi ši mašinėlė buvo skirta jaunimui, automobilį projektavę inžinieriai stengėsi sukurti įspūdį, jog sėdite pagal naujausias tendencijas įrengtame kambaryje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Opel Junior“: Mažas miesto automobilis su sumaniai suprojektuotu interjeru


Pažiūrėkite į tą kampuotą priekinę panelę. Ji – nusėta įvairiausiais prietaisais, tačiau šią problemą buvo galima labai lengvai išspręsti. „Opel“ teigė, jog didžiąją dalį prietaisų buvo galima susidėlioti pagal savo pageidavimus, lyg dabar bandytumėte pagal savo pageidavimus susidėlioti programėlės.

REKLAMA

„Opel Junior“: Mažas miesto automobilis su sumaniai suprojektuotu interjeru


„Opel“ taip pat tikino, jog praėjus keliems metams ir atsiradus modernesniems aksesuarams, pavyzdžiui magnetolai, jos modulį galėtumėte pašalinti ir vietoje jos įdėti naują, bet tai dar ne viskas. Sėdynių apvalkalus buvo galima naudoti kaip miegmaišius ar kilimėlius keliaujant į paplūdimį.
Vairuotojui ir keleiviui skirtų įrenginių sąrašas buvo stebėtinai ilgas. Priekinėje panelė buvo galima rasti žadintuvą, peleninę, žiebtuvėlį, pirštinių dėtuvę, vaizdo grotuvą ir netgi navigaciją. O pasinaudojus spidometro moduliu buvo galima prijungti prie variklio kompiuterio ir esant poreikiui padidinti variklio galią.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų