Įprastai, automobilis laikomas įrankiu, padedančiu nusigauti iš vienos kelionės taško į kitą, tačiau ar jūs į šią kategoriją patenkate? Labiau tikėtina, jog jūs, kaip ir „Opel Retro Lithuania“ bendruomenės įkūrėjas ir ilgametis „Opel“ automobilių entuziastas Vytautas, į automobilius žiūrite visiškai kitomis akimis ir kiekvieną savo išvyką planuojate taip, jog galėtumėte pasimėgauti vairavimo malonumu.
Tad kol nemaža dalis Vytauto bičiuliu savo atostogas leido gamtoje, pas artimuosius ar pajūryje, jis su kolega Tomu iš „Opel Retro Lithuania“ galiausiai įgyvendino vieną iš savo seniai puoselėtų svajonių – aplankyti „Opel“ markės gimtinę ir tvirtovę – Riuselsheimą.
Pakeliui į Riuselsheimą – „Opel“ specialistų būstinė
Eilė visame pasaulyje gerai žinomų gamintojų turi keletą ištikimų partnerių, kurie kasdien gyvena atlikdami puošybos, variklio galios pakėlimo ar kitų užduočių įgyvendinimu. BMW turi „Manhart“, „Mercedes-Benz“ – „Brabus“, o štai „Opel“ automobilių gerbėjai puikiai žino 1968 metais įkurtos „Irmscher“ vardą.
Keliuose skirtinguose Vokietijos miestuose savo buveines turinti bendrovė yra viena žinomiausių „Opel“ specialisčių pasaulyje, todėl nenuostabu, jog planuodamas savo kelionę į Vokietiją, Vytautas su kolega iš „Opel Retro Lithuania“ bendruomenės, nepraleido progos užsukti į Štutgarto prieigose esančią „Irmscher“ biurą, kuriame, jų džiaugsmui, stūksojo nemaža automobilių kolekcija.
„Šiuo metu ten stovi tik 25 automobiliai, tačiau ateityje jų turėtų būti gerokai daugiau. Šiuo metu „Irmscher“ įsirenginėja naują būstinę, kurioje iš dviejų skirtingų vietų tikimasi sutalpinti visą automobilių kolekciją“, – pasakoja Vytautas.
„Visi matyti automobiliai priklauso bendrovės įkūrėjo sūnui. Ten stovi jo asmeniniai automobiliai ir kiekvienas iš jų turi tam tikrų „Irmscher“ modifikacijų. Be to, ten išvydome ir keturis „Irmscher“ gamybos automobilius. Nors jie ir išliko koncepcinio automobilio fazėje, tačiau kiekvienas iš jų kvapą gniaužiantis ir labai įdomus“, – priduria jis.
Vytautas pabrėžia, jog didžiausią įspūdį šioje kolekcijoje paliko „Irmscher“ meistrų patobulintas tuometinis „Opel“ bendrovės flagmanas – „Opel Senator“, su 270 arklio galių generuojančiu, 4,0 litrų darbinio tūrio varikliu, kuriame buvo taikoma ne V formos cilindrų išdėstymo schema, o kaip BMW automobiliuose – eilėje. O štai kartu su Vytautu keliavęs kolega, taip pat ne ką mažesnis „Opel“ fanas, žavėjosi „Opel Monza GSE“, kurios ratus suko 3,0 litrų, 6 cilindrų širdis.
Verta pažymėti, jog būtent ši „Monza“ žavėjo ne tik išskirtiniais dizaino sprendimais, bet ir savo būkle, mat prietaisų skydelyje buvo matyti tik 40 kilometrų rida.
Riuselsheimas – „Opel“ tvirtovė
Retas automobilių gamintojas šiandien gali pasigirti išlaikęs glaudžias sąsajas su vietove, kurioje buvo atidarytos pirmosios dirbtuvės, biuras ar netgi gamykla. Vis dėlto, Vokietijoje įsikūrę gamintojai galėtų būti laikoma labai gera išimtimi.
„Audi“, nepaisant milžiniškos plėtros, niekada net nesvarstė persikelti iš savo tvirtovės Ingolštade, BMW savo namais laiko Miuncheną, „Mercedes-Benz“ – Štutgartą, „Volkswagen“ – Volfsburgą, o štai šiandien po „Stellantis“ koncerno sparnu veikianti „Opel“ toliau tęsia sėkmingą veiklą savo ilgametėje gimtinėje – Riuselsheime.
Vytautas neslepia, jog Riuselsheimas jam pasirodė ganėtinai artimas. Kaip ir Vytauto gimtasis miestas – Gargždai – , Riuselsheimas yra įsikūręs Heseno regiono ekonominio centro prieigose (Frankfurto). Tą patį galima pasakyti ir apie Gargždus, kuris šiandien yra tapęs tarsi Klaipėdos miegamuoju rajonu, tačiau jame taip pat galima rasti keletą didžių gamyklų. Skirtumas tik tas, jog „Opel“ gamykla užima nemažą dalį Riuselsheimo ploto, o didžioji dalis gatvėje sutinkamų automobilių dėvi ne bet kurios, o „Opel“ markės emblemą.
Ir visgi, nors „Opel“ šiame mieste yra įleidusi savo šaknis labai giliai, tačiau Vytautą labiausiai nustebino tai, jog miestas, regis, nėra linkęs išnaudoti šio privalumo.
„Užsukus į miesto turizmo centrą, ten neradome jokių papildomų ekskursijų ar kitų turistinių dalykų, kurie leistų į miestą užsukusiems svečiams pasimėgauti tuo kuo jie galėtų didžiuotis – „Opel“ gamykla ir jos istoriją. Džiugu, jog geranoriškai nusiteikę vietiniai gyventojai mus nukreipė tinkama linkme – leido gyvai pamatyti Adamo Opelio ir realaus dydžio „Opel Monta“ skulptūras. Be to, buvome nuvykę ir į buvusią, prieš kelis dešimtmečius dažnai naudotą ovalo formos bandymų poligoną-trasą. Šioje vietoje „Opel“ savo automobilius bandė iki 1950 metų, Trasa dabar yra apleista, bet yra įrengta apžvalgos aikštelė su informacinėmis lentelėmis.“
„Viešėdami Riuselsheime užsukome ir į gamyklos teritoriją. Ten mums buvo parodytos „Opel“ markės valdos. Mus lydėjęs gamyklos darbuotojas parodė gamybinius cechus, tačiau atidžiau jų neleido apžiūrėti dėl vidinių gamintojo taisyklių. Vietoje to, mums pavyko patekti į senuosius „Opel“ gamybinius pastatus, kur dabar stovi didžiulė „Opel“ kolekcija“, – apibendrina Vytautas.
Didžiulę kolekciją prižiūri „Opel“ darbuotojai
Jeigu sunkiai suvokiamo dydžio gamykloje dabar vyksta naujutėlių „Opel“ automobilių gamyba, tai atokiau esančiame „Opel Classic“ muziejuje galima pasižvalgyti į įspūdingai spalvingą šios markės automobilių raidą ir istoriją.
„Šioje automobilių kolekcijoje yra atskiras kampelis „Opel“ istorijai. Juk „Opel“ savo veiklą pradėjo ne nuo automobilių, o nuo siuvimo mašinų, dviračių ir šaldytuvų. Tarp automobilių galima rasti milijoninį dviratį, pirmąją „Opel“ siuvimo mašiną“, – pasakoja Vytautas.
Susipažinus su „Opel“ veiklos pradžia, žengus keletą žingsnių į kairę arba į dešinę, akimirksniu galima pasinerti į skirtingus laikotarpius ir pajusti kokiomis nuotaikomis gyveno „Opel“ automobilių inžinieriai.
„Kolekcijoje nėra visų „Opel“ pagamintų mašinų. Tikrai trūksta tam tikrų modelių, nes darbuotojams tiesiog nepavyko visko išsaugoti. Nepaisant to, muziejuje tikrai yra į ką pažiūrėti“, – pasivaikščiojimą po „Opel Classic“ muziejų prisimena Vytautas.
Vytautas pripažįsta, jog apžvelgti kiekvieną egzempliorių yra ganėtinai sudėtinga, tačiau išskirtinį vieną, patį ryškiausią eksponatą galima labai lengvai. Tai – „Black Widow“ vardu pavadintas „Opel“ projektas.
„Opel Rekord“ pagrindu sukurtas modelis buvo vienas pirmųjų sportinių automobilių, pagamintų po antrojo pasaulinio karo, tačiau nei vienas originalus egzempliorius nebuvo išsaugotas. Išgirdus tai, natūralu, jog norisi užduoti elementarų klausimą – iš kokio pakampio buvo ištrauktas šis egzempliorius?
Viešėdamas „Opel Classic“ muziejuje, Vytautui pavyko susipažinti su „Opel“ gamykloje dirbančiu inžinieriumi, kuris buvo legendomis apipinto „Black Widow“ projekto atkūrimo iniciatorius. Jo teigimu, jis susirado originalaus projekto autoriaus atžalas, kurie turėjo viso automobilio užantspauduotą dokumentaciją ir nuotraukas. Būtent šis, itin vertingas šaltinis, nors ir su nemažais iššūkiais, padėjo atkurti mažai kam iki tol žinomą „Opel“ sportinį bolidą.
Jau dabar ruošiasi sugrįžti
Prieš kelerius metus pradėjęs rutulioti idėją aplankyti „Opel“ gimtinę, dabar tai padaręs Vytautas dėlioja sekančios kelionės planus. Skirtumas tik tas, jog ji bus gerokai ilgesnė ir su gausesne entuziastų kompanija.
Vytautas atskleidė, jog su kitais „Opel Retro Lithuania“ bendruomenės nariais dėliojasi kitų metų kelionės planus, kuriuose, vėlgi, yra planas užsukti į Riuselsheimą, parodyti šį miestą kitiems benzingalviams, tačiau tai tikrai nebus galutinė stotelė.
Vos 90 kilometrų nuo Riuselsheimo, 2024-ųjų gegužės 8 – 12 dienomis vyks didžiausias „Opel“ markės savininkų ir gerbėjų suvažiavimas pasaulyje, kurį tikimasi aplankyti su pakankamai didele lietuvių delegacija. Be to, aplankius šią didžiulę šventę, keliautojų būrys aplankys didžiausią privačią „Opel“ automobilių kolekciją Europoje ir, tikėtina, pasaulyje.
„Privačios kolekcijos savininkai šios markės automobiliais prekiauja nuo pat šeštojo dešimtmečio. Jie yra surinkę įspūdingą automobilių kolekciją, kurią sudaro visi „Opel“ modeliai, pagaminti nuo 1945 iki 1980 metų. Apskritai, kolekcijoje yra maždaug 400 skirtingų „Opel“ automobilių“, – sako V.Butkus.
Jeigu ir jūs norite papasakoti apie savo automaniškos kelionės įspūdžius – parašykite mums žinutę. Daugiau nuotraukų iš kelionės rasite ČIA.