General Motors priklausantis gamintojas šiemet pristatė visiškai naujus benzininius ir dyzelinius variklius. Mūsų bandytame Opel Astra GTC buvo sumontuotas visiškai naujas, keturių cilindrų turbininis motoras, kurio darbinis tūris 1,6 litro, o pajėgumas siekė 200 arklio galių ir 300 NM. Šis variklis yra antras pagal galingumą benzininis motoras. Galingesnį turi tik Astra OPC.
Opel inžinieriai moka gaminti galingus benzininius variklius. Kiekvieną kartą pagalvoję apie galingą Opel markės mašiną, mes iškart pagalvojame apie Astra GSI. Dešimtame dešimtmetyje gamintas hot hatch'as turėjo gyvybingą C20XE benzininį variklį, kuris išvystė 150 arklio galių.
Tačiau galingų variklių gaminimo ypatumai per daugiau kaip dvidešimt metų ženkliai pasikeitė. Atmosferiniai varikliai iškeliavo į senelių namus, o jų vietą užėmė mažesnio darbinio tūrio turbininiai varikliai, kurie už savo protėvius yra galingesni ir tuo pačiu efektyvesni. Tačiau tokią išvadą galima padaryti užmetus akį į technines variklių charakteristikas. Realybėje veiksnių yra žymiai daugiau.
Taigi, kaip naujasis turbininis variklis elgiasi bendro naudojimo keliuose ir greitesniuose ruožuose užmiestyje? Neblogai. Turbinos vėlavimas akivaizdus ir juntamas. Kadangi didžiausias sukimo momentas pasiekiamas nuo 1650 aps/min, iš vietos startavus agresyviau, turbinos įsijungimas labiau primena spyrį į užpakalį. Tačiau to ir reikėtų tikėtis, nes 200 arklio galių išvystantis variklis su jumis elgiasi taip pat kaip ir jūs su juo.
Išvažiavus į užmiestį ieškoti nuotykių, variklio sūkius reikėtų stengti išlaikyti 2500 - 4500 aps/min diapazone. Tada turbininis agregatas elgsis nuspėjamai, skleis malonų garsą ir į akceleratoriaus komandas reaguos nevėluodamas.
Apskritai, naujasis keturių cilindrų agregatas turi labai daug privalumų ir tik keletą trūkumų, kurie išryškėja tik tada, kai iš jo stengiatės išspausti viską.
Kaip šiandien atsimename dieną, kai į Lietuvą pirmą kartą atkeliavo Astra GTC. Tada automobilis taip pat buvo aprūpintas 1,6 litro turbininiu motoru, tačiau jis išvystė 180 arklio galių ir 230 NM sukimo momentą.
Tada variklio pajėgumu nesiskundėme, tačiau jis pasižymėjo pakankamai didžiuliu apetitu kurui. Mieste, greitkelyje ir užmiestyje 1,6 litro variklis suvartodavo 10 litrų šimtui kilometrų.
Opel pristatydama naująjį variklį, gyrėsi, jog jis yra galingesnis, efektyvesnis ir tuo pačiu ekonomiškesnis. Gamintojas teigia, kad šimtui kilometrų automobilis su šiuo varikliu suvartos 7,2 litro, tačiau realybė yra truputėlį kitokia. Mieste variklis efektyvumu nepasižymi. Su akceleratoriaus pedalu elgiantis labai švelniai, galima tilpti į maždaug 10 litrų šimtui kilometrų, tuo tarpu užmiestyje - kuro sąnaudų vidurkis nukrito iki 8 litrų.
Kiekvieną kartą atidarę Opel Astra GTC duris - maloniai nustembame. Vietoj konservatyvių ir nuobodžių formų, Opel markės automobiliuose vyrauja lenktos ir įmantrios linijos, kurios puikiai dera su stilinga hečbeko išore.
Interjere panaudotos kokybiškos, malonios liesti medžiagos. Surinkimo kokybė, palyginus su ankstesniais modeliais, ženkliai pagerėjo.
Dar viena Astra GTC išskirtinė savybė - interjero erdvė. Automobilyje be didelių problemų įsitaisys penki suaugę žmonės, o bagažinės tūris turėtų nustebinti net ir didžiausius skeptikus. Jis siekia 380 litrų.
Lietuvoje atnaujinta Opel Astra GTC kainuoja nuo 61,854 litų. Už šią sumą gausite pačią pigiausią versiją su 1,4 litro benzininiu varikliu, kuris išvysto 100 arklio galių.
Norėdami įsigyti Astra GTC su 1,6 litro, 200 arklio galių išvystančiu motoru, teks pakloti 76,616 litų. Tuo tarpu mūsų bandytas modelis su OPC Line apdaila ir dar keliais privalumais kainavo maždaug 90,000 litų.
Modelių su dyzeliniais varikliais kainos prasideda nuo 72,264 litų.
Opel Astra GTC pakaba yra unikali, nes jinai turi labai daug įvairiausių komponentų, kurie yra montuojami į pačius sportiškiausius ir greičiausius Opel kompanijos modelius.
Brangesnės modelių versijos gauna „FlexRide“ pakabą, kurios darbą galima keisti vieno mygtuko paspaudimu. „Sport“ - akceleratorius tampa jautresnis, vairo mechanizmas informatyvesnis, o amortizatoriai tampa kietesni. Jeigu nenorite išbarstyti paskutinių dantų, galėsite pasirinkti „Tour“ rėžimą.
Tačiau didžiausią darbą atlieka priekinė „HiPerStrut“ pakaba ir „Watt“ galinė pakaba. Anksčiau šio tipo pakabos buvo montuojamos tik į pačius sportiškiausius ir greičiausius kompanijos modelius : Astra OPC ir Insignia OPC.
Palyginus su „McPherson“ tipo pakaba, naujoji padidina prispaudžiamąją jėgą posūkio metu ir padidina ratų sukibimą su keliu. Tuo tarpu gale sumontuota „Watt“ tipo pakaba užtikrina didesnį stabilumą ir sumažina kėbulo svyravimus posūkiuose.
Volkswagen markės inžinieriams turbūt būtų skaudu pripažinti, tačiau Astra GTC posūkiuose elgiasi fenomenaliai. Padangos žviegti pradeda pakankamai anksti, tačiau tai nėra įspėjimas, kad turėtumėte atleisti akceleratoriaus pedalą ir šiek tiek apsiraminti - atvirkščiai.
15 milimetrų pažeminta pakaba ir 35 mm (priekyje) bei 40 mm (gale) praplatina ratų provėža puikiai susitvarko su aštriausiais posūkiais. Pamirškite kėbulo pasvyrimus ir mėgaukitės vairavimo malonumu.
Vis dėlto, didžiausias šios pakabos privalumas - aukščiausio lygio komfortas. Automobilyje sumontuota pakaba nepriekaištingai sugeria kelio nelygumus net ir su 20 colių ratlankiais.
Opel nepagailėjo ir į atnaujintą Astra GTC sumontavo daugybę įvairiausių žaisliukų, kurie pamalonins visus gadget'ų gerbėjus. Tačiau didžiulė technologijų pasiūla turi ir trūkumų.
Opel į visus kompanijos modelius pradėjo montuoti pramogų sistemą su lietimui jautriu ekranu ir atnaujinta operacine sistema, kuri yra beprotiškai paini.
Anksčiau daugelis Opel kritikavo dėl gausaus mygtukų skaičiaus centrinėje konsolėje, tačiau dabar atrodo, kad galvos skausmu tapo pramogų sistema.
Kaip ir prie kiekvieno daikto, taip ir prie šios sistemos reikia priprasti, tačiau tam reikia žymiai daugiau laiko negu įprastai.
Opel Astra GTC yra vienas įdomiausių, stilingiausių ir universaliausių kompanijos modelių. Nors šį automobilį daugelis lygina su Volkswagen Golf ar Renault Megane, tačiau jį iš tikrųjų reikėtų lyginti su Kia Pro_Cee'd GT.
Kaip ir Opel, taip ir Kia pirkėjus vilioja agresyvia ir jaunatviška išvaizda, 1,6 litro turbininiu motoru ir gausia bazine įranga. Tačiau mūsų nuomone, Kia Pro_Cee'd GT turi vieną didžiulį kozirį - kainą. Vis dėlto, kitose kategorijose Opel Astra GTC savo varžovą lenkia visomis prasmėmis.
Mums atrodo, kad suradome biudžetinį hot hatch'ą.