Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Vokiškų automobilių markė nuolatos yra kritikuojamos dėl konservatyvaus eksterjero dizaino. Kiek automobilių sukurtų vokiškų kompanijų yra laimėję apdovanojimus už dizainą? Juos galėtume suskaičiuoti ant pirštų. Vis dėlto viena kompanija nusprendė išlipti iš rėmų ir nustebinti visus netradiciniu, išraiškingu ir jaunatvišku dizainu.
Kaip ir daugelis vokiškų automobilių kompanijų, taip ir „Opel“ nėra pačių stilingiausių mašinų gamintoja. Kompanijai nusprendus žengti į mažyčių miesto automobiliukų rinką, kurioje dominuoja „MINI“, „Fiat 500“ ir „Citroen DS3“, „Opel“ turėjo išlipti iš sau komfortiškų rėmų.
„Opel“ matydama tokio tipo automobilių paklausos rodiklius, dar 2011 pradėjo gvildenti idėją - sukurti stilingą miesto mašinėlę. Pirmieji eskizai buvo pademonstruoti tų pačių metų pabaigoje, o galutinis produktas visuomenei buvo parodytas 2012 metų Paryžiaus automobilių parodoje.
Sena idėja - naujas požiūris
Stilingų ir prabangių automobiliukų segmento pradininku yra laikomas naujomis spalvomis atgimusi „MINI“ markė 2002 metais. Vėliau šios markės pėdomis sekė „Fiat“ ir „Citroen“, kurių produktai yra graibstomi kaip ką tik iškeptos bandelės.
Vokiečiai norėdami įžengti į šį automobilių segmentą, turėjo ne tik pasiūlyti kitaip atrodantį modelį, bet ir pasiūlyti naujų apipavidalinimo būdų. Juk gausia spalvų gama nieko nenustebinsi.
Kompanija pristatydama naująjį „Adam“ skandavo, jog tai yra pats geriausias automobilis norintiems išsiskirti. Individualizavimo galimybės yra beveik beribės. 12 kėbulo spalvų, trys stogo spalvos, 31 ratlankių dizainas, keturios interjero spalvos, penkiolika sėdynių apmušalų dizainų, aštuonios interjero apšvietimo spalvos ir tai tik maža dalis opcijų, kurias galima išsirinkti personalizuojant savąjį „Adam“.
Skubos tvarka
Tuo metu kai „Opel“ kūrė naująjį „Adam“, „General Motors“ sprendė kompanijos nuostolių problemą. Jau trylika metų pelno negaunantis automobilių gamintojas turėjo pasirinkti pačius svarbiausius projektus ir juos vystyti. „General Motors“ vadovybė ne kartą griežtu tonu kalbėjosi su „Opel“ vadovybe, kuri norėjo kuo greičiau modernizuoti variklius ir atnaujinti visą modelių gamą. Į visą šitą mėsmalę pateko ir „Adam“ projektas kartu su naujos kartos „Corsa“. „Opel“ turėjo pasirinkti vieną iš dviejų projektų ir ties juo dirbti.
Kaip bebūtų keista, tačiau „Opel“ vadovybė nusprendė pasirinkti ne beprotiškai populiarų „Corsa“ modelį, bet visiškai naują modelį, kuris privalės sudominti „Fiat“, „Citroen“ ir „MINI“ klientus. Tačiau nėra padėties be išeities, kompanija norėdama nušauti du zuikius vienu metu, atitolino naujų mažo darbinio tūrio variklių kūrimo ir šiam projektui skirtą sumą skyrė „Corsa“ atnaujinimo darbams. Todėl nenuostabu, jog naujasis „Adam“ yra komplektuojamas su pakankamai senos architektūros benzininiais varikliais. Vis dėlto tai kitais metais turėtų pasikeisti, nes „Adam“ gaus visiškai naujus ir „Euro 6“ standartus atitinkančius benzininius motorus, kurie bus suderinami su šešių bėgių pavarų dėžėmis.
Stileiva iki pirštų galiukų
Nubraižyti „Adam“ linijas buvo pasamdytas Darrenas Luke. Pakankamai jaunas, modernių technologijų apsuptas vyras turėjo sukurti automobilį skirtą jaunimui. Mūsų nuomone, galutinis rezultatas yra daugiau negu sveikintinas. Veržlios, truputėlį agresyvios, bet tuo pačiu ir elegantiškos linijos puikiai įsispraudžia tarp putliomis formomis pasižyminčių „Fiat“ ir „Citroen“ alternatyvų.
Niekada negalvojome, jog taip pasakysime, bet iš visos šio segmento kompanijos, naujasis „Adam“ išsiskiria labiausiai. Kitaip negu konkurentai, vokiškas „Adam“ turi drąsių charakteringų bruožų. Juk žmonėms perkantys tokio tipo automobilius nori būti matomi gatvėje ir išsiskirti iš kitų.
Panašios tendencijos vyrauja ir automobilio viduje. Norėdami atskirti naująjį „Adam“ nuo kitų „Opel“ markės modelių, kompanija sukūrė naujo dizaino vairaratį, centrinę konsolę, klimato kontrolės mygtukus ir visiškai naują medijos sistemą su lietimui jautriu ekranu.
Nebūdingos bėdos ir malonūs siurprizai
Nors kiekvieno akiai „Adam“ interjeras bus tikrai gražus, tačiau keliose vietose norėjome iškelti klausimą dėl geros surinkimo kokybės. Keliose vietose plastmasės atrodo labai silpnai pritvirtintos su pakankamai dideliais tarpais. Tačiau tai greičiausiai yra pirmų pagamintų modelių yda. Vėlesni modeliai greičiausiai bus su ištaisytomis automobilio surinkimo bėdomis.
Kita bėda užkliuvusi mums yra lietimui jautrus ekranas, kuris yra sumontuotas centrinėje konsolėje. Ilgiau pasinaudojus šia sistema į paviršių išlenda keletas trūkumų. Vienas iš jų yra tas, jog medijos sistema į komandas reaguoja per lėtai arba kartais kelioms sekundėms užstringa kaip virusų apkrėsta kompiuterių operacinė sistema. Šiuos nepatogumus taip pat būtų galima pateisinti dėl to, jog „Opel“ ją sukūrė paskubomis ir stengėsi ją pristatyti kartu su „Adam“ mažylio debiutu.
Trečioji ir skaudžiausioji „Adam“ bėda - variklis. Variklių gamoje galima pasirinkti vieną iš dviejų benzininių variklių, kurių galia svyruoja nuo 70 iki 100 arklio galių. Mūsų bandytas automobilis buvo aprūpintas pačiu galingiausiu 1,4 litro benzininiu motoru išvystančiu 100 arklio galių.
Žemesniuose sūkiuose variklis sukasi tikrai neblogai, tačiau norint važiuoti šiek tiek azartiškiau, mažytis 100 arklio galių motoras pradeda kelti baltą vėliavą. Jis tiesiog per silpnas, ypač važiuojant greitkeliu. Kaskart norint normaliai pagreitėti, reikia akceleratoriaus pedalą spausti iki dugno.
Nenorime sudaryti įspūdžio, jog naujasis „Adam“ yra prastas automobilis. Stilingas mažylis be anksčiau paminėtų keletos bėdų, turi daugybę puikių savybių. Viena iš svarbiausių - pagyrumų verta važiuoklės konfigūracija. Automobilis tikrai neblogai sugeria kelio nelygumus.
Dėl pakankamai plačios ratų provėžos, automobilis sugeba nustebinti ir posūkiuose. Kėbulas posūkiuose svyra minimaliai, stabilumo kontrolė apie save praneštų tik tada, jeigu pradėtumėte važiuoti ant dviejų ratų.
Kitas malonus ir nustebinęs dalykas yra vairo mechanizmo darbas. Kaip ir daugelis modernių automobilių, taip ir „Adam'as“ turi elektrinį vairo stiprintuvą, kuris iš dalies atima vairavimo malonumo džiaugsmą. Tačiau jo žaibiška reakcija į vairuotojo komandas turėtų atpirkti hidraulinio mechanizmo nebuvimą.
Kadangi naujasis „Adam“ dėvi „Opel“ markės ženkliuką, jis nebuvo užmirštas racionalių ir praktiškų inžinierių. Automobilio priekyje vietos bus apstu įvairaus ūgio ir sudėjimo žmogui, tačiau ant galinių sėdynių vietos užtektų mažiems vaikams. Suaugusiu žmogui ten ne vieta.
Bagažinės tūris stilingame „Adam'e“ yra tik 170 litrų, tačiau jį galima lengvai padidinti nulenkus galine sėdynes.
Mažajam „Adam“ nebus lengva, ypač mūsų šalies rinkoje, kurioje tvirtas pozicijas turi „Fiat 500“ ir „MINI“. Tačiau „Adam“ turi keletą kozirių, kurie turėtų pritraukti į „Opel“ markės salonus.
Pirmasis koziris yra automobilio kaina. Bazinis modelis mūsų šalyje kainuoja nuo 35.512 litų. Už tai gausite 1.2 litro benzininį motorą išvystantį 70 arklio galių ir keletą privalumų paįvairinančių kasdieninį gyvenimą.
Mūsų bandytas „Adam“ buvo aprūpintas 1.4 litro benzininiu agregatu išvystančiu 100 arklio galių. Pigiausias modelis su šiuo motoru kainuoja nuo 46.653 litų. Tuo tarpu mūsų mėlynos spalvos „Adam'as“ turėjo beveik viską ir kainavo beveik 60.000 litų.
„Fiat 500“
Jeigu ieškote stilingo miesto automobilio, bus labai sunku atsispirti „Fiat 500“. Mažasis „500“ turi mielesnį akiai interjerą, jaučiasi išskirtinesnis, tačiau nėra toks malonus vairuoti kaip „Adam“. Variklių gama taip pat nėra kažkuo ypatinga, nebent žvalgytumėtės į „Fiat 500 Abarth“ arba į modifikaciją su 0.9 litro „TwinAir“ motoru. Nors kuro sąnaudos ir prasilenkia su realybe, tačiau skleidžia puikų garsą ir padeda transformuoti automobilį, kuriuo gali džiaugtis paprastas žmogus.
Mūsų šalyje ši putli bandelė kainuoja nuo 34.815 litų.
„MINI“
Segmento pradininkas dažniausiai būna daugelio pirminis pasirinkimas. Puikios valdymo savybės, geriausia klasėje išliekamoji vertė, charizmatiškas interjeras, puikūs varikliai, tačiau „MINI“ turi savų trukumų.
Ant galinių sėdynių tilps tik maži vaikai, važiuoklė daugeliui gali pasirodyti standoka, patraukliausios modifikacijos brangios, papildoma įranga taip pat nėra pigi.
Lietuvoje „MINI“ kainuoja nuo 56.280 litų.
„Citroen DS3“
Turbūt labiausiai neįvertintas tokio tipo automobilis mūsų šalyje. Automobilis pranoksta visus tris konkurentus beveik visose kategorijose. Puikiai valdomas, praktiškas, talpus, turi galines sėdynes ant kurių gali atsisėsti normalūs suaugę žmonės, protingai įkainotas, aprūpintas gausia bazine įranga. Galingiausios versijos turi tą patį benzininį motorą kaip ir „MINI Cooper“.
Lietuvoje šis automobilis kainuoja nuo 49.990 litų.
Pirmasis blynas
Nuvertinti „Opel“ pastangų tikrai nereikėtų. Galutinis produktas gavosi tikrai patrauklus, įdomus ir išsiskiriantis iš savo konkurentų. Nors keliose kategorijose automobilis nusileidžia savo konkurentams, tačiau ieškantiems stilingos transporto priemonės, prieš keliaujant į „Fiat“ saloną būtinai išbandykite „Opel Adam“.
Vokiškų automobilių markė nuolatos yra kritikuojamos dėl konservatyvaus eksterjero dizaino. Kiek automobilių sukurtų vokiškų kompanijų yra laimėję apdovanojimus už dizainą? Juos galėtume suskaičiuoti ant pirštų. Vis dėlto viena kompanija nusprendė išlipti iš rėmų ir nustebinti visus netradiciniu, išraiškingu ir jaunatvišku dizainu.
Kaip ir daugelis vokiškų automobilių kompanijų, taip ir „Opel“ nėra pačių stilingiausių mašinų gamintoja. Kompanijai nusprendus žengti į mažyčių miesto automobiliukų rinką, kurioje dominuoja „MINI“, „Fiat 500“ ir „Citroen DS3“, „Opel“ turėjo išlipti iš sau komfortiškų rėmų.
„Opel“ matydama tokio tipo automobilių paklausos rodiklius, dar 2011 pradėjo gvildenti idėją - sukurti stilingą miesto mašinėlę. Pirmieji eskizai buvo pademonstruoti tų pačių metų pabaigoje, o galutinis produktas visuomenei buvo parodytas 2012 metų Paryžiaus automobilių parodoje.
Sena idėja - naujas požiūris
Stilingų ir prabangių automobiliukų segmento pradininku yra laikomas naujomis spalvomis atgimusi „MINI“ markė 2002 metais. Vėliau šios markės pėdomis sekė „Fiat“ ir „Citroen“, kurių produktai yra graibstomi kaip ką tik iškeptos bandelės.
Vokiečiai norėdami įžengti į šį automobilių segmentą, turėjo ne tik pasiūlyti kitaip atrodantį modelį, bet ir pasiūlyti naujų apipavidalinimo būdų. Juk gausia spalvų gama nieko nenustebinsi.
Kompanija pristatydama naująjį „Adam“ skandavo, jog tai yra pats geriausias automobilis norintiems išsiskirti. Individualizavimo galimybės yra beveik beribės. 12 kėbulo spalvų, trys stogo spalvos, 31 ratlankių dizainas, keturios interjero spalvos, penkiolika sėdynių apmušalų dizainų, aštuonios interjero apšvietimo spalvos ir tai tik maža dalis opcijų, kurias galima išsirinkti personalizuojant savąjį „Adam“.
Skubos tvarka
Tuo metu kai „Opel“ kūrė naująjį „Adam“, „General Motors“ sprendė kompanijos nuostolių problemą. Jau trylika metų pelno negaunantis automobilių gamintojas turėjo pasirinkti pačius svarbiausius projektus ir juos vystyti. „General Motors“ vadovybė ne kartą griežtu tonu kalbėjosi su „Opel“ vadovybe, kuri norėjo kuo greičiau modernizuoti variklius ir atnaujinti visą modelių gamą. Į visą šitą mėsmalę pateko ir „Adam“ projektas kartu su naujos kartos „Corsa“. „Opel“ turėjo pasirinkti vieną iš dviejų projektų ir ties juo dirbti.
Kaip bebūtų keista, tačiau „Opel“ vadovybė nusprendė pasirinkti ne beprotiškai populiarų „Corsa“ modelį, bet visiškai naują modelį, kuris privalės sudominti „Fiat“, „Citroen“ ir „MINI“ klientus. Tačiau nėra padėties be išeities, kompanija norėdama nušauti du zuikius vienu metu, atitolino naujų mažo darbinio tūrio variklių kūrimo ir šiam projektui skirtą sumą skyrė „Corsa“ atnaujinimo darbams. Todėl nenuostabu, jog naujasis „Adam“ yra komplektuojamas su pakankamai senos architektūros benzininiais varikliais. Vis dėlto tai kitais metais turėtų pasikeisti, nes „Adam“ gaus visiškai naujus ir „Euro 6“ standartus atitinkančius benzininius motorus, kurie bus suderinami su šešių bėgių pavarų dėžėmis.
Stileiva iki pirštų galiukų
Nubraižyti „Adam“ linijas buvo pasamdytas Darrenas Luke. Pakankamai jaunas, modernių technologijų apsuptas vyras turėjo sukurti automobilį skirtą jaunimui. Mūsų nuomone, galutinis rezultatas yra daugiau negu sveikintinas. Veržlios, truputėlį agresyvios, bet tuo pačiu ir elegantiškos linijos puikiai įsispraudžia tarp putliomis formomis pasižyminčių „Fiat“ ir „Citroen“ alternatyvų.
Niekada negalvojome, jog taip pasakysime, bet iš visos šio segmento kompanijos, naujasis „Adam“ išsiskiria labiausiai. Kitaip negu konkurentai, vokiškas „Adam“ turi drąsių charakteringų bruožų. Juk žmonėms perkantys tokio tipo automobilius nori būti matomi gatvėje ir išsiskirti iš kitų.
Panašios tendencijos vyrauja ir automobilio viduje. Norėdami atskirti naująjį „Adam“ nuo kitų „Opel“ markės modelių, kompanija sukūrė naujo dizaino vairaratį, centrinę konsolę, klimato kontrolės mygtukus ir visiškai naują medijos sistemą su lietimui jautriu ekranu.
Nebūdingos bėdos ir malonūs siurprizai
Nors kiekvieno akiai „Adam“ interjeras bus tikrai gražus, tačiau keliose vietose norėjome iškelti klausimą dėl geros surinkimo kokybės. Keliose vietose plastmasės atrodo labai silpnai pritvirtintos su pakankamai dideliais tarpais. Tačiau tai greičiausiai yra pirmų pagamintų modelių yda. Vėlesni modeliai greičiausiai bus su ištaisytomis automobilio surinkimo bėdomis.
Kita bėda užkliuvusi mums yra lietimui jautrus ekranas, kuris yra sumontuotas centrinėje konsolėje. Ilgiau pasinaudojus šia sistema į paviršių išlenda keletas trūkumų. Vienas iš jų yra tas, jog medijos sistema į komandas reaguoja per lėtai arba kartais kelioms sekundėms užstringa kaip virusų apkrėsta kompiuterių operacinė sistema. Šiuos nepatogumus taip pat būtų galima pateisinti dėl to, jog „Opel“ ją sukūrė paskubomis ir stengėsi ją pristatyti kartu su „Adam“ mažylio debiutu.
Trečioji ir skaudžiausioji „Adam“ bėda - variklis. Variklių gamoje galima pasirinkti vieną iš dviejų benzininių variklių, kurių galia svyruoja nuo 70 iki 100 arklio galių. Mūsų bandytas automobilis buvo aprūpintas pačiu galingiausiu 1,4 litro benzininiu motoru išvystančiu 100 arklio galių.
Žemesniuose sūkiuose variklis sukasi tikrai neblogai, tačiau norint važiuoti šiek tiek azartiškiau, mažytis 100 arklio galių motoras pradeda kelti baltą vėliavą. Jis tiesiog per silpnas, ypač važiuojant greitkeliu. Kaskart norint normaliai pagreitėti, reikia akceleratoriaus pedalą spausti iki dugno.
Nenorime sudaryti įspūdžio, jog naujasis „Adam“ yra prastas automobilis. Stilingas mažylis be anksčiau paminėtų keletos bėdų, turi daugybę puikių savybių. Viena iš svarbiausių - pagyrumų verta važiuoklės konfigūracija. Automobilis tikrai neblogai sugeria kelio nelygumus.
Dėl pakankamai plačios ratų provėžos, automobilis sugeba nustebinti ir posūkiuose. Kėbulas posūkiuose svyra minimaliai, stabilumo kontrolė apie save praneštų tik tada, jeigu pradėtumėte važiuoti ant dviejų ratų.
Kitas malonus ir nustebinęs dalykas yra vairo mechanizmo darbas. Kaip ir daugelis modernių automobilių, taip ir „Adam'as“ turi elektrinį vairo stiprintuvą, kuris iš dalies atima vairavimo malonumo džiaugsmą. Tačiau jo žaibiška reakcija į vairuotojo komandas turėtų atpirkti hidraulinio mechanizmo nebuvimą.
Kadangi naujasis „Adam“ dėvi „Opel“ markės ženkliuką, jis nebuvo užmirštas racionalių ir praktiškų inžinierių. Automobilio priekyje vietos bus apstu įvairaus ūgio ir sudėjimo žmogui, tačiau ant galinių sėdynių vietos užtektų mažiems vaikams. Suaugusiu žmogui ten ne vieta.
Bagažinės tūris stilingame „Adam'e“ yra tik 170 litrų, tačiau jį galima lengvai padidinti nulenkus galine sėdynes.
Mažajam „Adam“ nebus lengva, ypač mūsų šalies rinkoje, kurioje tvirtas pozicijas turi „Fiat 500“ ir „MINI“. Tačiau „Adam“ turi keletą kozirių, kurie turėtų pritraukti į „Opel“ markės salonus.
Pirmasis koziris yra automobilio kaina. Bazinis modelis mūsų šalyje kainuoja nuo 35.512 litų. Už tai gausite 1.2 litro benzininį motorą išvystantį 70 arklio galių ir keletą privalumų paįvairinančių kasdieninį gyvenimą.
Mūsų bandytas „Adam“ buvo aprūpintas 1.4 litro benzininiu agregatu išvystančiu 100 arklio galių. Pigiausias modelis su šiuo motoru kainuoja nuo 46.653 litų. Tuo tarpu mūsų mėlynos spalvos „Adam'as“ turėjo beveik viską ir kainavo beveik 60.000 litų.
„Fiat 500“
Jeigu ieškote stilingo miesto automobilio, bus labai sunku atsispirti „Fiat 500“. Mažasis „500“ turi mielesnį akiai interjerą, jaučiasi išskirtinesnis, tačiau nėra toks malonus vairuoti kaip „Adam“. Variklių gama taip pat nėra kažkuo ypatinga, nebent žvalgytumėtės į „Fiat 500 Abarth“ arba į modifikaciją su 0.9 litro „TwinAir“ motoru. Nors kuro sąnaudos ir prasilenkia su realybe, tačiau skleidžia puikų garsą ir padeda transformuoti automobilį, kuriuo gali džiaugtis paprastas žmogus.
Mūsų šalyje ši putli bandelė kainuoja nuo 34.815 litų.
„MINI“
Segmento pradininkas dažniausiai būna daugelio pirminis pasirinkimas. Puikios valdymo savybės, geriausia klasėje išliekamoji vertė, charizmatiškas interjeras, puikūs varikliai, tačiau „MINI“ turi savų trukumų.
Ant galinių sėdynių tilps tik maži vaikai, važiuoklė daugeliui gali pasirodyti standoka, patraukliausios modifikacijos brangios, papildoma įranga taip pat nėra pigi.
Lietuvoje „MINI“ kainuoja nuo 56.280 litų.
„Citroen DS3“
Turbūt labiausiai neįvertintas tokio tipo automobilis mūsų šalyje. Automobilis pranoksta visus tris konkurentus beveik visose kategorijose. Puikiai valdomas, praktiškas, talpus, turi galines sėdynes ant kurių gali atsisėsti normalūs suaugę žmonės, protingai įkainotas, aprūpintas gausia bazine įranga. Galingiausios versijos turi tą patį benzininį motorą kaip ir „MINI Cooper“.
Lietuvoje šis automobilis kainuoja nuo 49.990 litų.
Pirmasis blynas
Nuvertinti „Opel“ pastangų tikrai nereikėtų. Galutinis produktas gavosi tikrai patrauklus, įdomus ir išsiskiriantis iš savo konkurentų. Nors keliose kategorijose automobilis nusileidžia savo konkurentams, tačiau ieškantiems stilingos transporto priemonės, prieš keliaujant į „Fiat“ saloną būtinai išbandykite „Opel Adam“.