Turi net kelis variantus
Kokią šalį ruošiasi rinktis ASO, neatskleidžiama, konkrečių valstybių neįvardijo ir D. Castera. Visgi manoma, kad Egiptas ir Jordanija – abi šalys, turinčios bendrą sieną su Saudo Arabija – yra realiausios kandidatės Dakaro ralio plėtrai. D. Castera užsiminė, kad ASO jau turėjo pašnekesių su Egipto ir Jordanijos atstovais.
Nepriklausomų žurnalistų komanda „iGo2Dakar“ pasakojo dar daugiau: tarp svarstomų kandidačių yra ir Jungtiniai Arabų Emyratai, šalia kurių pasienio šiemet buvo įrengtas izoliuotas Dakaro dalyvių bivakas, prasidėjus maratono dienoms. Be to, pasak jų, į Dakaro ralį akylai žvalgosi ir greta esantis Omanas.
Jeigu į Dakaro ralio kelio knygas būtų įtrauktas Egiptas, visas karavanas turėtų kirsti Akabos įlanką arba Raudonąją jūrą, mat keliaujant sausuma, tektų kirsti ir Izraelio sieną. Visgi Egiptas jau turi ankstesnių Dakaro ralių patirties: Kaire Dakaras finišavo 2000-aisiais, o Šarm el Šeiche ralio reido maratonas baigėsi 2003 metais.
Planuoja pokyčius
Šiemet išaugęs vidutinis ralio greitis sulaukė nemažai teigiamų atsiliepimų iš lenktynininkų. Stephane'as Peterhanselis patikino, kad Dakaro ralis atgavo „Afrikos dvasią“ – šis žemynas laikomas ralio „namais“.
Nemažas pokytis buvo įgyvendintas ir kalbant apie navigavimą, mat iš 12 renginio dienų, net šešias kelio knygos buvo išdalijamos prieš pat startą.
D. Castera pripažįsta, kad ralis išties buvo greitas, ypač antroji jo pusė, ir užsimena, kad norėtų pritaikyti ralio maršrutą pokyčiams, kurie laukia ateityje.
„Tikrai atsižvelgsime į lenktynininkų nuomonę, ne tik į mano. Puikiai suprantu, kad turime pasitempti, tą pamačiau labai greitai“, – kalbėjo jis.
Anot D. Casteros, yra nemažai dalykų, kuriuos, kalbant apie greičio ruožus, reikia tobulinti. Ypač, pabrėžė jis, turint mintyje antrosios ralio pusės greičio ruožus.
„Buvome pernelyg greiti šioje didžiulėje dykumoje. Jei būtume dar šiek tiek padirbėję, būtų išlaikyta pusiausvyra, kurios antrąją ralio pusę ir pritrūko“, – neslėpė jis.
Lietuviai tikisi naujovių
Apie pokyčių reikalingumą kalbėjo ir Lietuvos lenktynininkai, pastebi „iGo2Dakar“ komanda. Žinias iš Dakaro visai Lietuvai transliavę Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius neslėpė, kad šių metų renginys buvo kupinas apribojimų ir draudimų.
„Dauguma fotografų buvo nepatenkinti nurodymais, kur galima, o kur negalima, fotografuoti, prasti buvo ir organizatorių parinkti fotografavimo taškai – važiuoji kelis šimtus kilometrų, o viskas, ką gauni – neišvaizdi dykynė“ – kalbėjo A. Laucius.
Jam pritarė ir M. Plukys. Anot „iGo2Dakar“ bendraįkūrėjo, buvo netgi uždrausta važiuoti į starto ir finišo taškus.
„Negana to, turėjome draudimą rengti tiesiogines transliacijas į „Facebook“, tačiau atsakymo, kodėl tokia tvarka, nesulaukėme. Tokie dalykai buvo tikrai nemenkas iššūkis visiems – ir nepriklausomiems žurnalistams, ir lenktynininkų medijos komandoms, kurios turėjo įsipareigojimų partneriams“, – akcentavo M. Plukys.
Pokyčių norėtų ir Lietuvos lenktynininkai. „Kredos“ ekipažas, Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, akcentavo, kad nors šiemet buvo žadėta daug smėlio, smarkiai trūko kopų sekcijų. Benediktas Vanagas, „Inbank team Pitlane“ pilotas, pabrėžė, kad prabėgęs Dakaras jam buvo įdomus, tačiau antro tokio paties įveikti jis nesiveržtų. Apie tą patį kalbėjo ir Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ ekipažas, nustebęs, kad net ten, kur organizatoriai žadėdavo smėlio sekcijas, laukė akmenų ruožai.