Kaip ir daugelio naujoviškų ir daug vilčių teikusių, nekvestionuojamomis tiesomis tapusių sprendimų, ilgainiui nustojama svarstyti, ar jie vis dar veiksmingi ir atitinka vairuotojų poreikius.
Taip žiedinės sankryžos buvo pradėtos diegti net ir ten, kur jų, regis, visai nereikėjo. Tokie sprendimai dažnai sukelia papildomų problemų – vietoje didesnio eismo pralaidumo jos tampa spūsčių židiniais.
Retai kas iš sprendimų priėmėjų ar jų šalininkų išdrįsta viešai pripažinti savo klaidas, tačiau, kaip skelbia Nyderlanduose leidžiamas žurnalas „Auto Week“, šios šalies vyriausybė ėmėsi stabdyti žiedinių sankryžų plėtrą.
Žiedinių sankryžų bumas baigėsi
Nyderlanduose žiedinės sankryžos pradėtos diegti dar 1980-aisiais, o jų plėtra buvo tokia sparti, kad kelionė iš vieno miestelio į kitą priminė ne įprastą kelią, o tikrą žiedinių sankryžų maratoną. Tačiau pastaruoju metu įvairių miestų ir miestelių savivaldybės ima atsigręžti į tradicinius sprendimus – vietoje žiedinių sankryžų vėl įrengiami šviesoforai.
Udeno mieste pernai trys žiedinės sankryžos buvo pakeistos šviesoforinėmis. Tokie patys sprendimai buvo priimti šiauriniame Amsterdame ir Goudos mieste, o Dutinchemas planuojama grįžti prie tradicinių šviesoforų net penkiose vietose.
Kas lėmė tokį sprendimą? Pasak ekspertų, tam tikrose vietose masinis žiedinių sankryžų diegimas spūsčių nesumažino, o atvirkščiai – padidino.
Anksčiau tai nebuvo pastebima, tačiau augant eismo intensyvumui šios sistemos trūkumai tapo akivaizdūs.
Situaciją dar labiau apsunkino Dutincheme priimtas sprendimas leisti dviratininkams važiuoti žiedinėse sankryžose abiem kryptimis, o tai sukėlė seniai matytą chaosą.
Žiedinės sankryžos saugios, bet tik iki tam tikros ribos
Nepriklausoma tarptautinė inžinerijos ir konsultacijų įmonė „Royal Haskoning DHV“ norėdama išsiaiškinti esamą žiedinių sankryžų poveikį atliko išsamią analizę ir vyriausybei pateikė vieną ir konkrečią rekomendaciją. Vienintelis būdas pagerinti situaciją – į tam tikras vietas sugrąžinti šviesoforus.
„Žiedinės sankryžos laikomos viena saugiausių reguliavimo priemonių, nes per jas neįmanoma važiuoti dideliu greičiu.
Tačiau kai eismo srautai tampa per dideli, jos tiesiog nebesugeba su tuo susitvarkyti“, – aiškina „Royal Haskoning DHV“ konsultantas Rickas Luimesas.
Anot jo, nors masinio grįžimo prie šviesoforinių sankryžų Nyderlanduose nesitikima, akivaizdu, kad kai kuriose vietovėse jie yra efektyvesnis sprendimas.