Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Sunkvežimiai ir kita sunkiasvorė technika, net ir demonstruojant didžiulį optimizmą, link elektrifikacijos juda pakankamai lėtai. Taip yra todėl, jog elektrifikuotas vilkikas tiesiog nėra praktiškas sprendimas.
Vis didėjantis spaudimas vilkikų gamintojams skatina ieškoti alternatyvių sprendimų, kurie padėtų CO2 emisijas sumažinti čia ir dabar, o ne po 10 metų. Vienas iš būdų – perėjimas prie alternatyvių, mažiau taršių degalų.
Švarių degalų deginimą vidaus degimo varikliuose kai kas laiko labiau pageidautina alternatyva elektrifikavimui. Tai aiškinama tuo, kad tokiu būdu nereikėtų imtis radikalių sprendimų, nes vidaus degimo variklis sunkvežimiuose, laivuose ar sunkiojoje technikoje išliks gerokai ilgiau negu lengvuosiuose automobiliuose, todėl dabar verta ieškoti būdų, kaip vidaus degimo variklį padaryti švaresnį, naudojant alternatyvius degalus.
Vis dėlto, net ir atradus švaresnius degalus, inžinieriai turi juos pritaikyti benzininiam ir dyzeliniam varikliui, nes benzininio ir dyzelinio variklio veikimo principas nėra vienodas. Bandymas deginti benziną dyzeliniame variklyje būtų neveiksmingas, nes cilindrų sprogimas yra nenuspėjamas arba apskritai neįvyksta.
„Cummins“ neseniai pradėjo kurti variklį, kuris, atlikus nedidelius pakeitimus, galėtų deginti bet kokius degalus. Tai reiškia, kad variklis vis tiek turi būti pritaikytas konkretiems degalams, tačiau dauguma dalių yra tos pačios, nepriklausomai nuo naudojamų degalų.
Ilinojaus technologijos instituto docentė Carrie Hall mano, kad yra geresnis būdas. Tam reikia tik atnaujinti variklio valdymo sistemos programinę įrangą, kad ji galėtų veikti naudojant skirtingus degalus.
Carrie Hall darbe remiamasi dirbtiniu intelektu ir kompiuteriniu modeliavimu, kad būtų galima išsiaiškinti, kas vyksta cilindruose ir kada degimo proceso metu reikia atlikti tam tikrus veiksmus, kad būtų optimizuotas degimas. Jos darbas kol kas orientuotas į benzino, o ne dyzelino naudojimą, tačiau gali būti pritaikytas ir kitiems skysčiams, pavyzdžiui, mažai anglies dioksido į aplinką išskiriantiems degalams, vadinamiems dimetileteriu.
„Jungtinėse Amerikos Valstijose vis labiau auganti elektromobilių paklausa sukels problemą. Atsiras labai daug benzino atsargų, kurias, vienokiu ar kitokiu būdu reikės sunaudoti. Vietoje to, kad benziną išmestume veltui, jis galėtų būti naudojamas sunkiasvorės technikos judėjimui“, – savo įžvalgomis dalinasi C.Hall.
„Išmanių variklių nauda būtų ta, jog jie galėtų naudoti įvairius degalus. Tuomet atsiveria ir kitos galimybės, pavyzdžiui, naudoti anglies dioksido neišskiriančius arba anglies dioksido neišskiriančius degalus.“
Nors mašininio mokymosi metodą reikia pritaikyti kiekvienai degalų rūšiai, tačiau C.Hall tikina atradusi gerokai paprastesnį metodą. Jai tereikia atnaujinti kai kuriuos variklio valdymo programos parametrus. Nors visa tai atrodo pernelyg paprasta, tačiau pirmieji bandymai parodė, jog benzino naudojimas dyzeliniuose varikliuose nepadaro didžiulės įtakos variklio ilgaamžiškumui. Vis dėlto, C.Hall tikisi, jog jos tyrimas padės atrasti visiems priimtiną sprendimą, kurio dėka dyzeliniai varikliai galėtų laisvai naudoti benziną ar bet kurią kitą degalų rūšį.
Sunkvežimiai ir kita sunkiasvorė technika, net ir demonstruojant didžiulį optimizmą, link elektrifikacijos juda pakankamai lėtai. Taip yra todėl, jog elektrifikuotas vilkikas tiesiog nėra praktiškas sprendimas.
Vis didėjantis spaudimas vilkikų gamintojams skatina ieškoti alternatyvių sprendimų, kurie padėtų CO2 emisijas sumažinti čia ir dabar, o ne po 10 metų. Vienas iš būdų – perėjimas prie alternatyvių, mažiau taršių degalų.
Švarių degalų deginimą vidaus degimo varikliuose kai kas laiko labiau pageidautina alternatyva elektrifikavimui. Tai aiškinama tuo, kad tokiu būdu nereikėtų imtis radikalių sprendimų, nes vidaus degimo variklis sunkvežimiuose, laivuose ar sunkiojoje technikoje išliks gerokai ilgiau negu lengvuosiuose automobiliuose, todėl dabar verta ieškoti būdų, kaip vidaus degimo variklį padaryti švaresnį, naudojant alternatyvius degalus.
Vis dėlto, net ir atradus švaresnius degalus, inžinieriai turi juos pritaikyti benzininiam ir dyzeliniam varikliui, nes benzininio ir dyzelinio variklio veikimo principas nėra vienodas. Bandymas deginti benziną dyzeliniame variklyje būtų neveiksmingas, nes cilindrų sprogimas yra nenuspėjamas arba apskritai neįvyksta.
„Cummins“ neseniai pradėjo kurti variklį, kuris, atlikus nedidelius pakeitimus, galėtų deginti bet kokius degalus. Tai reiškia, kad variklis vis tiek turi būti pritaikytas konkretiems degalams, tačiau dauguma dalių yra tos pačios, nepriklausomai nuo naudojamų degalų.
Ilinojaus technologijos instituto docentė Carrie Hall mano, kad yra geresnis būdas. Tam reikia tik atnaujinti variklio valdymo sistemos programinę įrangą, kad ji galėtų veikti naudojant skirtingus degalus.
Carrie Hall darbe remiamasi dirbtiniu intelektu ir kompiuteriniu modeliavimu, kad būtų galima išsiaiškinti, kas vyksta cilindruose ir kada degimo proceso metu reikia atlikti tam tikrus veiksmus, kad būtų optimizuotas degimas. Jos darbas kol kas orientuotas į benzino, o ne dyzelino naudojimą, tačiau gali būti pritaikytas ir kitiems skysčiams, pavyzdžiui, mažai anglies dioksido į aplinką išskiriantiems degalams, vadinamiems dimetileteriu.
„Jungtinėse Amerikos Valstijose vis labiau auganti elektromobilių paklausa sukels problemą. Atsiras labai daug benzino atsargų, kurias, vienokiu ar kitokiu būdu reikės sunaudoti. Vietoje to, kad benziną išmestume veltui, jis galėtų būti naudojamas sunkiasvorės technikos judėjimui“, – savo įžvalgomis dalinasi C.Hall.
„Išmanių variklių nauda būtų ta, jog jie galėtų naudoti įvairius degalus. Tuomet atsiveria ir kitos galimybės, pavyzdžiui, naudoti anglies dioksido neišskiriančius arba anglies dioksido neišskiriančius degalus.“
Nors mašininio mokymosi metodą reikia pritaikyti kiekvienai degalų rūšiai, tačiau C.Hall tikina atradusi gerokai paprastesnį metodą. Jai tereikia atnaujinti kai kuriuos variklio valdymo programos parametrus. Nors visa tai atrodo pernelyg paprasta, tačiau pirmieji bandymai parodė, jog benzino naudojimas dyzeliniuose varikliuose nepadaro didžiulės įtakos variklio ilgaamžiškumui. Vis dėlto, C.Hall tikisi, jog jos tyrimas padės atrasti visiems priimtiną sprendimą, kurio dėka dyzeliniai varikliai galėtų laisvai naudoti benziną ar bet kurią kitą degalų rūšį.