Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Pasaulyje pirmaujanti dyzelino iš atsinaujinančių degalų ir tvarių aviacinių degalų gamintoja „Neste“ gali būti pirmoji pasaulyje, sukūrusi benziną iš atsinaujinančių žaliavų, kurį galėtų naudoti visi šiuo metu benzinu varomi automobiliai.
Prasidėjo paskutinis bandymų etapas, kurio metu siekiama baigti komercinius degalų bandymus ir taip žymiai sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą benzinu varomuose ir hibridiniuose automobiliuose.
Iki šiol transporto sektoriuje nebuvo komerciškai patrauklių sprendimų, leidžiančių benzinu iš iškastinės naftos varomiems automobiliams sumažinti išmetamus šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekius, nepakeitus variklių senuose automobiliuose ar neinvestavus į naujesnes transporto priemones.
Europos Sąjunga (ES) užsibrėžė ambicingą tikslą bent 55 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą iki 2030-ųjų. Vis dėlto šiuo metu egzistuojančios benzinu varomų automobilių alternatyvos neleidžia reikšmingai sumažinti iškastinio benzino naudojimo per palyginti trumpą laiką.
Imamasi veiksmų šiam iššūkiui išspręsti: naudojant „Neste“ benziną iš atsinaujinančių žaliavų, šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimas per degalų gyvavimo ciklą gali sumažėti iki 65 proc.*, jei lygintume su benzinu iš iškastinės naftos. Suomių bendrovė siekia ilgainiui pagerinti šį rodiklį ir pasiekti, kad naudojant tokius degalus būtų sumažinta iki 90 proc. anglies dvideginio emisijos. Tai reikštų, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija per degalų gyvavimo ciklą būtų lygi teršalų kiekiui, kurį išmeta elektra varomos transporto priemonės.
„Naudojant „Neste“ benziną iš atsinaujinančių žaliavų, šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą būtų galima sumažinti iki 65 proc. Pramonei pasiūlius naujus ir efektyvius sprendimus, šalys galėtų išsikelti dar didesnius nacionalinius tikslus sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų kiekį“, – teigia „Neste“ atsinaujinančių kelių transporto vykdomasis viceprezidentas Carl Nyberg.
Šiuo metu testuojamas produktas atitinka EN228 standartą ir gali būti naudojamas tiek esamuose, tiek naujausiuose benzininiuose ir hibridiniuose automobiliuose. Benzinas iš atsinaujinančių žaliavų gali būti dar viena priemonė ES, siekiant ambicingo tikslo iki 2030 m. 55 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą, lyginant su 1990-ųjų lygiu.
Bandymus suomiai vykdo drauge Švedijos bendrove „Powertrain Engineering Sweden“, gaminančia variklius ir naujos kartos hibridines sistemas „Volvo“ automobiliams ir kitiems gamintojams.
„Atidžiai sekame degalų iš atsinaujinančių žaliavų plėtrą pasaulyje ir tikime, kad benzinas iš atsinaujinančių žaliavų turi didelį potencialą. Mūsų produktų ir „Neste“ benzino iš atsinaujinančių žaliavų derinys leis transporto priemonių savininkams sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą iki 65 procentų“, – įsitikinęs Michael Fleiss, „Powertrain Engineering Sweden“ vadovas.
Šiuo metu bandymai atliekami tiek laboratorijoje naudojant automobilio variklį, tiek važiuojant keliuose. Bandymų tikslas – ištirti degalų savybes ir juos pakoreguoti, siekiant dar labiau sumažinti išmetamų teršalų kiekį prieš komercinius bandymus. „Neste“ planuoja įvertinti bandymų rezultatus per ateinančius mėnesius.
Pasaulyje pirmaujanti dyzelino iš atsinaujinančių degalų ir tvarių aviacinių degalų gamintoja „Neste“ gali būti pirmoji pasaulyje, sukūrusi benziną iš atsinaujinančių žaliavų, kurį galėtų naudoti visi šiuo metu benzinu varomi automobiliai.
Prasidėjo paskutinis bandymų etapas, kurio metu siekiama baigti komercinius degalų bandymus ir taip žymiai sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą benzinu varomuose ir hibridiniuose automobiliuose.
Iki šiol transporto sektoriuje nebuvo komerciškai patrauklių sprendimų, leidžiančių benzinu iš iškastinės naftos varomiems automobiliams sumažinti išmetamus šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekius, nepakeitus variklių senuose automobiliuose ar neinvestavus į naujesnes transporto priemones.
Europos Sąjunga (ES) užsibrėžė ambicingą tikslą bent 55 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą iki 2030-ųjų. Vis dėlto šiuo metu egzistuojančios benzinu varomų automobilių alternatyvos neleidžia reikšmingai sumažinti iškastinio benzino naudojimo per palyginti trumpą laiką.
Imamasi veiksmų šiam iššūkiui išspręsti: naudojant „Neste“ benziną iš atsinaujinančių žaliavų, šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimas per degalų gyvavimo ciklą gali sumažėti iki 65 proc.*, jei lygintume su benzinu iš iškastinės naftos. Suomių bendrovė siekia ilgainiui pagerinti šį rodiklį ir pasiekti, kad naudojant tokius degalus būtų sumažinta iki 90 proc. anglies dvideginio emisijos. Tai reikštų, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija per degalų gyvavimo ciklą būtų lygi teršalų kiekiui, kurį išmeta elektra varomos transporto priemonės.
„Naudojant „Neste“ benziną iš atsinaujinančių žaliavų, šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą būtų galima sumažinti iki 65 proc. Pramonei pasiūlius naujus ir efektyvius sprendimus, šalys galėtų išsikelti dar didesnius nacionalinius tikslus sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų kiekį“, – teigia „Neste“ atsinaujinančių kelių transporto vykdomasis viceprezidentas Carl Nyberg.
Šiuo metu testuojamas produktas atitinka EN228 standartą ir gali būti naudojamas tiek esamuose, tiek naujausiuose benzininiuose ir hibridiniuose automobiliuose. Benzinas iš atsinaujinančių žaliavų gali būti dar viena priemonė ES, siekiant ambicingo tikslo iki 2030 m. 55 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą, lyginant su 1990-ųjų lygiu.
Bandymus suomiai vykdo drauge Švedijos bendrove „Powertrain Engineering Sweden“, gaminančia variklius ir naujos kartos hibridines sistemas „Volvo“ automobiliams ir kitiems gamintojams.
„Atidžiai sekame degalų iš atsinaujinančių žaliavų plėtrą pasaulyje ir tikime, kad benzinas iš atsinaujinančių žaliavų turi didelį potencialą. Mūsų produktų ir „Neste“ benzino iš atsinaujinančių žaliavų derinys leis transporto priemonių savininkams sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą iki 65 procentų“, – įsitikinęs Michael Fleiss, „Powertrain Engineering Sweden“ vadovas.
Šiuo metu bandymai atliekami tiek laboratorijoje naudojant automobilio variklį, tiek važiuojant keliuose. Bandymų tikslas – ištirti degalų savybes ir juos pakoreguoti, siekiant dar labiau sumažinti išmetamų teršalų kiekį prieš komercinius bandymus. „Neste“ planuoja įvertinti bandymų rezultatus per ateinančius mėnesius.