• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Sąjungos parlamentas oficialiai priėmė galutinį sprendimą, kuriuo transporto priemonių gamintojai bus įpareigoti nuo 2022 metų į automobilius, furgonus, autobusus ir vilkikus diegti tam tikrus vairavimo asistentus.
Pagal naująjį teisės aktą, daugelis pažangių saugumo priemonių taps standartinės įranga Europos Sąjungos teritorijoje parduodamoms naujoms transporto priemonėms. Nors šis reikalavimas įsigalios 2022 metų gegužės mėnesį, jis iš pradžių galios tik visiškai naujiems modeliams. Tuo tarpu jau gamyboje esantys modeliai šiuos „priedus“ turės įsisavinti iki 2024 metų pabaigos.
Nuo 2022 metų, visos naujos transporto priemonės standartinėje įrangoje privalės turėti, pavyzdžiui, „Intelligent Speed Assistance“ sistemą, kuri stebės ar vairuotojas neviršija greičio, ir jeigu viršija – automatiškai sumažins greitį.
Spidometro rodyklei perlipus nustatytą leistiną ribą, jūsų ausis pasieks įspėjamieji garsai, raginantys neviršyti nustatyto greičio. Gera žinia yra ta, jog šią sistemą galėsite išjungti, bet tai turėsite padaryti kiekvieną kartą, kai variklį užvesite iš naujo.
Privalomos įrangos sąraše taip pat surasime:


  • Juodąsias dėžes. Jos bus montuojamos tokiu pačiu tikslu kaip ir į lėktuvus – nustatyti nelaimės priežastis

  • Standartizuotą alkobloko integraciją. Automobiliai neturės jau sumontuotų alkoblokų. Jie turės paruoštą naudotojo sąsają, jog atsiradus progai alkoblokas būtų sumontuojamas be papildomų investicijų

  • Vairuotojo mieguistumo ar dėmesio atitraukimo stebėjimo sistemą

  • Pažangesnę automatinę stabdymo sistemą

  • Avarinio stabdymo signalą (šiuo metu staigaus stabdymo indikacija – automatiškai įsijungiantys posūkių signalai)

  • Tikslesnę padangų slėgio stebėjimo sistemą

  • Išmanesnę eismo juostos palaikymo sistemą


Autobusų ir vilkikų gamintojai bus įpareigoti įgyvendinti gerokai sudėtingesnį tikslą. Teisės akto autoriai siekia, jog vilkikų ir autobusų kūrėjai šias transporto priemones kurtų taip, jog sumažintų aklųjų zonų skaičių. Autobusai ir vilkikai taip pat privalės turėti pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimo sistemas.
Pastaruosius dešimtmečius sparčiai tobulėjančios technologijos leido sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių kelis kartus. Vis dėlto, Europos Sąjungos keliuose kasmet miršta vidutiniškai po 25 tūkst. žmonių. Negano to, įvairių incidentų metu sužalojama vidutiniškai 135 tūkst. žmonių.
Norėdami detaliau išanalizuoti naująjį teisės aktą, spauskite
ČIA.

Europos Sąjungos parlamentas oficialiai priėmė galutinį sprendimą, kuriuo transporto priemonių gamintojai bus įpareigoti nuo 2022 metų į automobilius, furgonus, autobusus ir vilkikus diegti tam tikrus vairavimo asistentus.
Pagal naująjį teisės aktą, daugelis pažangių saugumo priemonių taps standartinės įranga Europos Sąjungos teritorijoje parduodamoms naujoms transporto priemonėms. Nors šis reikalavimas įsigalios 2022 metų gegužės mėnesį, jis iš pradžių galios tik visiškai naujiems modeliams. Tuo tarpu jau gamyboje esantys modeliai šiuos „priedus“ turės įsisavinti iki 2024 metų pabaigos.
Nuo 2022 metų, visos naujos transporto priemonės standartinėje įrangoje privalės turėti, pavyzdžiui, „Intelligent Speed Assistance“ sistemą, kuri stebės ar vairuotojas neviršija greičio, ir jeigu viršija – automatiškai sumažins greitį.
Spidometro rodyklei perlipus nustatytą leistiną ribą, jūsų ausis pasieks įspėjamieji garsai, raginantys neviršyti nustatyto greičio. Gera žinia yra ta, jog šią sistemą galėsite išjungti, bet tai turėsite padaryti kiekvieną kartą, kai variklį užvesite iš naujo.
Privalomos įrangos sąraše taip pat surasime:


  • Juodąsias dėžes. Jos bus montuojamos tokiu pačiu tikslu kaip ir į lėktuvus – nustatyti nelaimės priežastis

  • Standartizuotą alkobloko integraciją. Automobiliai neturės jau sumontuotų alkoblokų. Jie turės paruoštą naudotojo sąsają, jog atsiradus progai alkoblokas būtų sumontuojamas be papildomų investicijų

  • Vairuotojo mieguistumo ar dėmesio atitraukimo stebėjimo sistemą

  • Pažangesnę automatinę stabdymo sistemą

  • Avarinio stabdymo signalą (šiuo metu staigaus stabdymo indikacija – automatiškai įsijungiantys posūkių signalai)

  • Tikslesnę padangų slėgio stebėjimo sistemą

  • Išmanesnę eismo juostos palaikymo sistemą


Autobusų ir vilkikų gamintojai bus įpareigoti įgyvendinti gerokai sudėtingesnį tikslą. Teisės akto autoriai siekia, jog vilkikų ir autobusų kūrėjai šias transporto priemones kurtų taip, jog sumažintų aklųjų zonų skaičių. Autobusai ir vilkikai taip pat privalės turėti pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimo sistemas.
Pastaruosius dešimtmečius sparčiai tobulėjančios technologijos leido sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių kelis kartus. Vis dėlto, Europos Sąjungos keliuose kasmet miršta vidutiniškai po 25 tūkst. žmonių. Negano to, įvairių incidentų metu sužalojama vidutiniškai 135 tūkst. žmonių.
Norėdami detaliau išanalizuoti naująjį teisės aktą, spauskite
ČIA.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų