Futbolo aikštės dydžio interjeras
Tokio tipo visureigiai dažniausiai atlieka kelias funkcijas. Viena iš jų - šeimos transportavimas iš taško A į tašką B. Šį darbą „Grand Cherokee“ atliks puikiai, nes automobilio interjeras yra beprotiškai erdvus. Priekyje sėdinčius keleivius skiria ne tik centrinė konsolė ir pavarų perjungimo svirtis, bet ir didžiulis porankis. Jeigu esate smulkesnio sudėjimo, gali susidaryti įspūdis, jog šalia sėdintis keleivis yra kitoje laiko juostoje. O ką jau kalbėti apie gale sėdinčius keleivius.
Tradiciškai, amerikietiški automobiliai pasižymi puikiomis odinėmis sėdynėmis. Kartais norėtųsi jas vadinti ne sėdynėmis, bet didžiuliais foteliais, kuriuose norisi užmigti pietų miego. Panaši situacija yra ir su „Grand Cherokee“. Nors odinės sėdynės nepasižymi puikiu šoniniu prilaikymu, tačiau jose puikiai įsitaisys net ir pakankamai stambaus sudėjimo žmogus. Sėdint ant galinių sėdynių situacija panaši. Vietos apstu, tiek kojoms, tiek galvai, tiek pečiams.
Tačiau atnaujintas „Grand Cherokee“ turi vieną trūkumą (bent jau mums, tai yra trūkumas) - elektra valdomą bagažinės dangtį. Jį uždaryti arba atidaryti galima vieno mygtuko paspaudimu. Nors tai skamba šauniai, tačiau realybėje bagažinę atidarantis mechanizmas veikia per lėtai.
Bagažinės pakrovimo anga taip pat yra pakankamai aukštai.
Neužmiršo technologijų mėgėjų
Atnaujintas „Grand Cherokee“ trumpą laiką buvo technologiškai pažangiausias kompanijos modelis. Skaitmeninis prietaisų skydelis, didžiulis lietimui jautrus ekranas su „Garmin“ firmos operacine sistema, išmani keturių varančiųjų ratų sistema. Būtent ji ir nusipelno daugiausiai plojimų. Reikėtų pagirti ne tik jos darbą, bet ir jos pristatymą prietaisų skydelyje.
Į „Grand Cherokee“ montuojama sistema turi net penkis skirtingus režimus : „Snow“, „Sand“, „Auto“, „Mud“ ir „Rock“. Priklausomai nuo kelio dangos ir pasirinkto režimo, kompiuterio valdoma keturių varančių ratų sistema pakeičia pavarų dėžės darbą, akceleratoriaus ir stabdžių jautrumą. Taip pat pasikeičia kėbulo prošvaisa.
Kadangi „Grand Cherokee“ komplektuojamas su orinės pakabos sistema, ji turi 4 skirtingus pakabos aukščio lygmenis. Pačiame žemiausiame kėbulo prošvaisos režime - automobilis tinkamas naudoti tik tada, kai į jį norite pakrauti ką nors sunkaus arba esate pakankamai mažo ūgio. Tačiau užtenka tik užvesti automobilio variklį ir visureigio prošvaisa automatiškai padidės. Taip pat priklausomai nuo režimo keisis elektroninės stabilumo sistemos ir diferencialo darbas.
„Aero“ režimas įjungiamas, kai automobiliui pasakote, jog norite su visureigiu elgtis truputėlį agresyviau ir norite iš jo dinamiškumo. Palyginus su „Normal“ režimu, automobilio kėbulas būna keliais centimetrais žemesnis.
„Off road“ - bekelės mėgėjams skirtas rėžimas. Aukščiausia kėbulo prošvaisa padės įveikti sudėtingesnius greičio ruožus, tačiau jis veikia tik tada, jeigu neviršysite 40 km/val. greičio.
Nors į rimtą bekelę važiuoti su šiuo visureigiu nereikėtų bijoti, tačiau mūsų bandytame automobilyje sumontuotos padangos nebuvo tinkamos tokiems žaidimams. Vis dėlto, kalnai kalneliai, aštrūs kampai ir gilesni upeliai šiam visureigiui nebaisūs.
Galios rezervas
3 litrų, 6 cilindrų, 250 arklio galių išvystantis dyzelinis variklis. Būtent šis „VM Motori“ specialistų sukurtas motoras buvo sumontuotas į mūsų bandytą „Grand Cherokee“.
Palyginus su senaisiais „CRD“ motorais, naujasis agregatas yra žymiai tylesnis, neskamba kaip senas traktorius ir svarbiausia - primena „BMW“ linijinį 6 cilindrų dyzelinį agregatą. Tai yra pakankamai rimtas komplimentas.
Labiausiai stebina variklio demonstruojami raumenys, beveik visame sūkių diapazone. Nors automobilis sveria net 2,3 tonos, tačiau iki 100 km/val. jis įsibėgės tik per 8,2 sekundės. Tai yra netgi labai neblogas rezultatas.
Atnaujintas modelis komplektuojamas ne tik su šiek tiek patobulintu 3 litrų dyzeliniu varikliu, bet ir su puikia 8 bėgių automatine transmisija. Į „BMW“ ir „Jaguar“ automobilius ne vienerius metus montuojama transmisija veikia nepriekaištingai. Bėgiai perjungiami švelniai ir nejuntamai. Nebent norėtumėte, jog Jūsų galva trankytųsi į sėdynės atlošą, tada iškart įsijunkite „Sport“ rėžimą.
Apskritai, vairuojant šį visureigį reikėtų būti budriam. Visi komforto atributai ir 570 Nm sukimo momentas po dešine koja sugeba labai greitai apsvaiginti ir net nepastebi kaip greitkeliu skrieji žymiai didesniu greičiu negu leidžia kelių eismo taisyklės. Jeigu ne 93 litrų dydžio degalų bakas, vargu ar kada nors norėtume sustoti.
Vis dėlto, ne viskas auksas kas auksu žiba. Dėl pakankamai „minkštos“ pakabos ir aukšto ūgio, automobilis yra pakankami jautrus šoniniam vėjui. Posūkiuose automobilis, dėl „minkštesnės“ pakabos konfigūracijos, elgiasi kaip tikras begemotas. Važiuojant didesniu greičiu aštresnį posūkį Jūs įveiksite, tačiau to daryti nerekomenduojame. „Grand Cherokee“ nėra tam skirtas, o ir toks vairavimo būdas malonumo neteikia.
Dar vienas automobilio pakabos trūkumas išryškėja nuvažiavus nuo asfalto ant žvyrkelio. Važiuojant žvyrkeliu apie save primena ir įvairiausi pakabos komponentai. Net ir lygiausias žvyrkelis primena prastai sudėtų Gedimino prospekto trinkelių komplektą. Tačiau, jeigu Jūsų maršrutuose nėra žvyrkelių, atnaujintą „Grand Cherokee“ Jūs įsimylėsite. Net ir vidutinės kuro sąnaudos nėra labai didelės. Priklausomai nuo dešinės kojos sunkumo, mieste turėtumėte sutilpti į 10 - 12 litrų, o užmiestyje į 9 litrus. Įjungus taupaus lietuvio rėžimą, vidutines kuro sąnaudas pavyko sumažinti iki 7,6 litro.
Pagirtinas kainos ir kokybės santykis
„Jeep Grand Cherokee“ mūsų šalyje parduodamas ne tik dyzeliniais, bet ir su benzininiais varikliais. Pagal pirkėjų pageidavimą, amerikietiškas visureigis gali turėti 3,6, 5,7 ar net 6,4 litro benzininius agregatus. Tuo tarpu dyzelinių motorų gamą sudaro tik vienas - 6 cilindrų, 3 litrų dyzelinis variklis, kuris išvysto 250 arklio galių ir 570 Nm sukimo momentą.
Pigiausia versija su dyzeliniu motoru kainuoja nuo 166 700 litų. Tačiau norintys visko, tikrąją ta žodžio prasme, turėtų pasirinkti 194 275 litus kainuojančią versiją. Ji turi visus komforto atributus, kurių gali prireikti. Adaptyvi kruizo kontrolė, įvairios saugumo sistemos, galinga garso sistema, beraktė užvedimo sistema ir t.t. Vienintelis dalykas, už kurį „Jeep“ atstovybėse dirbantys vadybininkai paprašytų sumokėti - kėbulo spalva.
Jeigu šiuo metu dairotės į „Grand Cherokee“ konkurentus, labai gerai pagalvokite. Panašios komplektacijos „Volkswagen Touareg“ kainuos daugiau nei 215 tūkst. litų, „BMW X5“ atsieis 250 - 270 tūkst. litų. Vienintelis visureigis, kuris galėtų pasiūlyti ką nors panašaus - „Toyota Land Cruiser“.
„Grand Cherokee“ yra vienas kiečiausių visureigių rinkoje. Jis turi trūkumų, visi automobiliai jų turi, tačiau juos užgožia gausybė privalumų. „Toyota Land Cruiser“ yra tikras darbinis arklys, kuris galėtų maudytis purve visą dieną ir ištisus metus, tačiau bendro naudojimo keliuose jis jaučiasi kaip tikras griozdas. Tuo tarpu „Grand Cherokee“ labiau primena civilizuotesnį ir šiuolaikiškesnį visureigį, kuriuo galima naudotis ne tik bekelėje, bet ir mieste.
Nors anksčiau „Grand Cherokee“ buvo tik vidutiniokas, tačiau po atliktų atnaujinimų, didžiausias „Jeep“ visureigis tapo tikru „Premium“ segmento žaidėju ir automobiliu, kurį galima rekomenduoti net ir artimiausiam draugui.