„Subaru“ pirmą kartą naujos kartos „Impreza WRX STI“ pristatė 2007 metų rudenį. Iš pradžių sportiškiausia modelio versija buvo siūloma tik su hečbeko kėbulu, tačiau kilus nemažam gerbėjų nepasitenkinimui, 2010 metais buvo pristatytas „Impreza WRX STI“ sedanas.
Japonijoje parduodamas modelis buvo komplektuojamas su 2.0 litrų turbo-benzininiu varikliu, kuris išvysto 308 arklio galias ir 422 Nm sukimo momentą. Tuo tarpu Europos ir JAV rinkai skirti modeliai buvo komplektuojami su 2.5 litro, 16 vožtuvų, turbo-benzininiu agregatu, kuris išvysto 300 arklio galių ir 407 Nm sukimo momentą. Pastarasis motoras pasižymi pakankamai mažu kompresijos laipsniu - 8.2:1.
Galia perduodama per 6 bėgių mechaninę pavarų dėžę, kuri visą variklio galią siunčia per kompiuterio kontroliuojamą diferencialą į visus keturis varomuosius ratus. Priklausomai nuo pasirinko rėžimo, variklio galia tarp ašių paskirstoma 35/65 arba 50/50. Tuo tarpu nekeičiant jokių parametrų, variklio galia tarp ašių paskirstoma 41/59 skirtumu.
Nors 2007 metais tai buvo visiškai naujas modelis, tačiau pakaboje didžiulių siurprizų tikėtis nereikėtų. „Subaru“ inžinieriai regis nusprendė neišradinėti dviračio iš naujo ir šį „Impreza WRX STI“ sumontavo „McPherson“ svirtis priekyje, o gale - dvigubas trikampis balansyrą.
Nuo 2007iki 2010 metų gaminti modeliai nuo atnaujintų skiriasi naujo dizaino priekiniu bamperiu, standesnėmis spyruoklėmis, storesniais stabilizatoriais ir platesnėmis padangomis. Šie smulkūs pakeitimai padėjo padidinti automobilio stabilumą ir pagerino automobilio valdymo savybes.
Net ir dabar „WRX STi“ išlieka labai greitu automobiliu. Nuo 0 - 100 km/val. „Impreza WRX STI“ įsibėgėja per 5.2 sekundės. Už šį greitą spurtą reikėtų dėkoti keturių varančiųjų ratų sistemai.
Daugumą japoniškų automobilių nebegalima vadinti japoniškais. Dėl mažesnių gamybos ir transportavimų kaštų, daugelis gigantų iš Japonijos automobilius pradėjo gaminti Europoje arba Jungtinėse Valstijose. Nors toks sprendimas padėjo sutaupyti gamintojams nemažą kapšą pinigų, tačiau tai puikiai atsispindi automobilių surinkime.
To tikrai nepasakysi apie „Subaru Impreza WRX STI“. Kiekvienas „Impreza WRX STI“ egzempliorius buvo surinktas Japonijoje esančioje gamykloje, tad galite būti užtikrinti, jog gausite kokybišką produktą.
Nors „Impreza WRX STI“ yra patikimas automobilis, tačiau net ir jis turi keletą silpnųjų vietų, kurios apie save pradės kalbėti po 80 - 100 tūkst. kilometrų.
Silpnosios šio modelio vietos : turbinos ir radiatorius. Šie du komponentai iš rikiuotės pradeda išeiti nuvažiavus 100 tūkst. kilometrų.
Reikėtų paminėti, jog nuo 2008 rugpjūčio iki 2008 metų gruodžio pagaminti modeliai buvo atšaukiami dėl neįvardinto variklio komponento, kuris gali priversti benzininį motorą iškeliauti į dausas.
- Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 45 eurai.
- Stabdžių diskas ~ 40 eurų.
- Stabdžių apkaba ~ 150 eurų.
- Generatorius ~ 180 eurų.
- Starteris ~ 30 eurų.
- Sankabos komplektas ~ 200 eurų.
- Smagratis ~ 320 eurų.
- Lambda jutiklis ~ 80 eurų.
- Rato guolio komplektas ~ 140 eurų.
- Amortizatorius ~ 60 eurų.
Kartais susidaro įspūdis, jog japoniškų automobilių gamintojai retkarčiais mėgsta užstrigti laike. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie „Subaru Impreza WRX STI“.
Vizualiai automobilis pasikeitė, net gi labai, tačiau techniškai jisai mažai kuo skiriasi nuo savo vyresnių brolių. Ar tai komplimentas? Priklauso nuo Jūsų norų. Norintiems gauti pažangiausią ir moderniausią tokio tipo automobilį - rekomenduotume dairytis kitur.
„Subaru Impreza WRX STI“ iš esmės yra skirtas grynakraujams automanams, kurie laisvalaikiu galvoja apie didesnę turbiną, standesnius amortizatorius, saugos lankus ir smagius pasivažinėjimus Nemuno žiede. Kai į „Impreza WRX STI“ pradėsite žiūrėti kaip į dar vieną projektą, nuomonė apie šį automobilį pasikeičia kardinaliai.
Robertas - 2010 metų gamybos „Subaru Impreza WRX STI“, hečbekas, rida - 78.365 km.
Tai yra jau trečiasis mano „Subaru“ modelis. Prieš tai turėjau dviejų skirtingų kartų „Impreza“, tačiau jos turėjo ne pačius galingiausius benzininius variklius.
Automobilį pirkau ne naują, bet naudotą. Atsivariau iš Vokietijos prieš dvejus metus. Vos tik atvykęs į Lietuvą, automobilio prietaisų skydelyje švietė 45 tūkst. kilometrų rida. Kadangi automobilį naudoju kiekvieną dieną, rida auga pakankamai greitai.
Aptarnavimo kaštai nėra patys pigiausi, tačiau iki šiol neteko sutikti ne vieno „Subaru“ modelio, kurį įgaliotas markės atstovas aptarnautų pigiai.
Kuro sąnaudos? 10 - 15 litrų šimtui kilometrų.
Vienintelis dalykas, kuris man nepatinka - apdailos medžiagos ir kartais nerimą kelianti surinkimo kokybė. Karts nuo karto plastmasės pradeda barškėti, tarškėti. Smulkmena, bet norėtųsi, jog perkant tokį automobilį nesijaustum kaip 20 metų senumo Toyojotoje.
Trečios kartos „Subaru Impreza WRX STI“ kainos prasideda nuo maždaug 14 tūkst. eurų. Už šią sumą gausite 2007 - 2008 metų gamybos hečbeką, nuvažiavusį 120 - 130 tūkst. kilometrų.
Sedanų kainos šiek tiek aukštesnės. Kadangi „WRX STI“ sedanai buvo gaminami nuo 2010 metų, jų kainos prasideda nuo maždaug 15 - 16 tūkst. eurų.