Pirmieji gandai apie sportišką „Lexus IS“ modelio versiją pasirodė dar 2005 metais. Anuomet, daugybė automobilių tema rašančių žurnalų išspausdino ne vieną straipsnį, kuriuose buvo kalbama apie sportišką „Lexus IS“ versiją. Tačiau įvairūs gandai greitai peraugo į prototipų nuotraukų viešinimą ir „Lexus“ kompanijos vadovų kalbas, jog toks modelis iš tikrųjų yra kuriamas.
„Lexus IS-F“ pristatymo metu, vyriausiasis kompanijos inžinierius ir šio modelio projekto vadovas Yukihiko Yaguchi teigė, jog kūrimo darbai prasidėjo dar 2004 metais. Vienam gerbiamiausių „Lexus“ kompanijos specialistų pavyko įtikinti „Toyota“ koncerno vadovybę, kuri liepė suburti mažą inžinierių komandą ir su ribotu biudžetu sukurti pirmąjį modelio prototipą.
Kadangi Yukihiko Yaguchi anksčiau buvo atsakingas už daugybę sportiškų „Toyota“ markės modelių, naujasis projektas jam buvo tarsi savotiška atgaiva. Kaip manote, ar „Toyota Supra“ automobilį sukūręs vyras trykšta noru kiekvieną dieną galvoti apie ekologiškus ir taupius „Lexus“ modelius? Žinoma, kad ne.
Palyginus su standartiniu, raumeningasis „IS-F“ pasižymi 1 centimetru mažesne kėbulo prošvaisa, geresniu oro pasipriešinimo koeficientu, specialiai šiam modeliui sukurtomis kėbulo detalėmis ir išmetimo sistema, ir žinoma - 5 litrų, 8 cilindrų atmosferiniu benzininiu varikliu, kuris išvystė 423 arklio galias ir 503 Nm sukimo momentą.
Galia buvo perduodama ne per mechaninę, bet per automatinę pavarų dėžę. „Lexus“ kompanijos atstovų teigimu, automatinė pavarų dėžė buvo pasirinkta dėl daugybės priežasčių. Keletas iš jų : galimybė pasiekti mažesnes kuro sąnaudas, platesnis pirkėjų ratas ir žinoma - komfortas.
Tačiau nereikėtų šio automobilio nurašyti. Nors galingiausia „Lexus IS“ sedano versija buvo aprūpinta automatine pavarų dėže, tačiau ji leido iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,7 sekundės ir pasiekti net 280 km/val. maksimalų greitį.
Suvaldyti labai galingą variklį padėjo ne riboto praslydimo diferencialas, bet elektronika. Pavarų dėžę valdantis kompiuteris nuolatos stebėdavo, kuris ratas turėdavo mažiausią sukibimą su keliu ir jį pristabdydavo. Tačiau, jeigu norite pilnai išnaudoti „Lexus IS-F“ potencialą, reikėtų dairytis modelio, kuris buvo pagamintas ne anksčiau kaip 210 metais. Automobilis buvo gerokai atnaujintas ir gavo „Torsen“ firmos riboto praslydimo diferencialą.
„Lexus“ markės kūriniai įvairiose automobilių patikimumo ataskaitose užima pirmąsias vietas. Nors kai kurios markės į patikimiausių automobilių dešimtuką patenka korupcijos pagalba, tačiau „Lexus“ kompanijos automobiliai yra vieni tvirčiausių ir patikimiausių pasaulyje.
Tą patį būtų galima pasakyti ir apie „IS-F“, kuris yra pats tinkamiausias automobilis, jeigu ieškote „trouble free“ tipo sedano. Patys svarbiausi automobilio komponentai - variklis ir pavarų dėžė - nepriekaištingi. Vienintelis darbas, kurį turi atlikti „IS-F“ savininkas - laiku pakeisti tepalus.
Reikėtų paminėti, jog įsigiję „Lexus IS-F“, turėsite dažniau keisti padangas ir stabdžių kaladėles. Ne dėl to, jog su juo bandysite „skraidyti“ kaip naikintuvo pilotas, tačiau dėl to, jog mašina sveria 1714 kilogramų. Galinės padangos susidėvi po maždaug 20 - 24 tūkst. kilometrų.
- Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 100 - 412 litų.
- Stabdžių diskas ~ 116 - 1370 litų.
- Stabdžių apkaba ~ 90 - 256 litai.
- Generatorius ~ 600 litų.
- Starteris ~ 400 litų.
- Lambda jutiklis ~ 300 litų.
- Žvakė ~ 20 litų.
- Uždegimo laidas ~ 20 litų.
- Smagratis ~ 1600 litų.
- Rato guolio komplektas ~ 170 litų.
- Spyruoklė ~ 100 litų.
- Jungčių komplektas ~ 160 litų.
- Statramščio atraminis guolis ~ 230 litų.
- Termostatas ~ 30 litų.
- Salono filtras ~ 40 litų.
- Oro filtras ~ 20 litų.
„Lexus IS-F“ visada buvo tarsi tylus, mažai kalbantis pusbrolis, kuris apie savo turtus nelabai norėdavo kalbėti. Kol „BMW M3“ ar „Audi RS4“ nuolatos akcentuodavo savo privalumus, japoniškas sedanas, tai darydavo santūriau. Santūrumas - būtent ši „Lexus IS-F“ savybė yra pati geriausia. Būtent jos dėka šis automobilis yra įdomesnis ir išskirtinesnis negu jo pagrindiniai konkurentai : „Audi RS4“ ar „BMW M3“.
Didžiąją dalį laiko jis elgsis kaip normalus ir civilizuotas automobilis. Tačiau, kai ateis laikas kam nors skelbti karą - jis neišsigąs ir su malonumu kam nors įkals kulką į kaktą.
Kadangi automobilis yra labai retas, naudotų automobilių rinkoje „Lexus IS-F“ kainuoja tiek pat, kiek ir puikiai sukomplektuota „Opel Insignia“ ar „Volkswagen Passat“.
Bent jau Lietuvoje, šio automobilio kainos prasideda nuo maždaug 100 tūkst. litų. Jeigu turite daugiau drąsos ir norite automobilį parsivežti iš kitų Europos Sąjungos šalių, galite pradėti galvoti apie 80 tūkst. litų sumą.
Jeigu ir ši suma yra per didelė, visada galite pasižiūrėti kas dedasi Jungtinių Amerikos Valstijų rinkoje. Daužtas ar kokį nors kitą įvykį patyręs automobilis bus žymiai pigesnis už analogus Europoje.
Už tą pačią sumą pinigų galite įsigyti daugelio mylimą ir lietuvių tautos garbinamą - „Audi RS4“. Kaip ir japoniškas sedanas, taip ir „Audi RS4“ pasižymi galingu atmosferiniu 8 cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvysto daugiau kaip 400 arklio galių.
Šio automobilio didžiausi privalumai : keturių varančiųjų ratų sistema, mechaninė pavarų dėžė ir galimybė automobilį įsigyti su universalo kėbulu.
„Audi RS4“ išlaikymas, o tiksliau - aptarnavimas bus brangiausias iš visų super greitų sedanų.
Pats akivaizdžiausias ir greičiausiai - geriausias pasirinkimas, jeigu trokštate savo garaže turėti sportišką sedaną. „E90“ buvo komplektuojamas su galingu, atmosferiniu benzininiu varikliu, kuris išvystė daugiau nei 410 arklio galių.
Priekaištauti šiam automobiliui galima dėl daugybės priežasčių. Blankoka išvaizda, nelabai gausi bazinė įrangą, standi pakaba, vietomis panaudotos pigios apdailos medžiagos, tačiau viską atperka nepriekaištingas automobilio valdymas.
P.S Automobilį galima įsigyti ne tik su sedano, bet ir su kupė bei kabrioleto kėbulo tipais.
Galvojant apie labai greitą sedaną, niekados nereikėtų pamiršti „Mitsubishi Lancer EVO X“. Kaip ir „Lexus“, taip ir „EVO X“ buvo pagamintas ir surinktas Japonijoje, sugeba labai greitai įveikti posūkius ir yra toks pats praktiškas kaip ir „IS-F“.
Priklausomai nuo pagaminimo metų, skyrėsi interjero medžiagų kokybė, įrangos lygis. „Mitsubishi“ nuolatos stengdavosi atlikti kuklius, bet reikšmingus pakeitimus.
„EVO X“ greičiausiai yra tinkamas tiems, kurie ieško geriausio kainos ir kokybės santykio. Šio automobilio pirkėjams nesvetimas turėtų būti ir automobilių sportas, ir noras automobilį modifikuoti.