Lyginti visiškai naują modelį su „E-Type“ yra gana kvaila, bet tik ne tada, kai kalbame apie automobilio sukuriamą emociją, estetinį grožį ir ar net tolimas „E-Type“ įpėdinis moka keliu riedėti taip pat smagiai ir neįpareigojančiai.
Didžiausia problema yra ta, jog po „E-Type“ įpėdiniu tapo siaubingai nepatikimas „Jaguar XJS“, kuris su įvairiausiais patobulinimais gamyboje išbuvo net 21-erius metus. Po tikra katastrofa tapusio „Jaguar XJS“, tuometiniai „Jaguar“ lyderiai nusprendė, jog atėjo metas susiimti. Laikas atsisakyti pigių, antrarūšių komponentų ir vietoje jų naudoti tuos pačius, kuriuos naudoja BMW ar „Mercedes-Benz“. Žinoma, su tam tikromis išimtis, nes tuometiniai „Jaguar“ savininkai iš „Ford“ nenorėjo, jog būsimas „GT“ klasės ratuotis kainuotų milijonus dolerių.
DIZAINAS
1992-ieji. Būtent tuomet prasidėjo ilgai lauktų pokyčių metas. Praėjus trejiems metams nuo dienos, kai „Jaguar“ pateko į „Ford“ rankas, pagaliau stabiliau ant kojų stoviniuojantis „Jaguar“ į savo komandą priėmė Bobą Doverį – žmogų, kuriam buvo patikėta labai sunki užduotis – suprojektuoti visiškai naują sportišką „Jaguar“ modelį.
Kadangi „Jaguar“ neturėjo tokių finansinių išteklių kaip „Mercedes-Benz“, britų inžinieriai nusprendė iš naujo perdirbti „Jaguar XJS“ platformą, iš „Jaguar XJ“ sedano pasiskolino galinę pakabą, o likusius pinigus investavo į dizainą, naują priekinės pakabos dizainą, „ZF“ automatinę pavarų dėžę ir V8 variklį, kuris šaltuoju metų laiku sugebėdavo labai greitai pasiekti darbinę temperatūrą.
Nepaisant visų investicijų, „Jaguar“ komandai buvo liepta suprojektuoti automobilį, kuris atitiktų pasaulinio lygio standartus. Tai gali pasirodyti keista, nes juk to siekia kiekvienas gamintojas, ar ne? Tik ne tada, kai beveik visos britų markės slypėjo po „British Leyland“ koncerno sparnu, kurių lyderiai vadovavosi „mažiausios investicijos, didžiausias pelnas“ verslo valdymo modeliu.
Nepaisant pasikeitusios vadybos ir iškeltų tikslų, verta paminėti vieną keistenybę. Kai kurios automobilio kėbulo dalys buvo pagamintos iš aliuminio arba plastiko. Metams bėgant, atspalviai ant aliuminio arba plastiko paviršių gali truputėlį skirtis ir sudaryti įspūdį, jog kažkuri dalis gali būti perdažyta. Taip tikrai gali būt, bet ne visada.
Atkreipkite dėmesį:
- Automobilis nėra naujas, tad pirkdami „Jaguar XK“ atidžiai apžiūrėkite kėbulą. Ypač automobilio dugną, ant kurio pirmiausiai atsiranda pirmieji korozijos židiniai. Korozijos židiniai taip pat atsiranda ant ratų arkų ar netgi vidinėje ratų arkos dalyje.
- Iki 2000-ųjų gamintų variklių vidinės sienelės buvo padengtos nikelio silicio karbido danga. Dėl per didelio kuro rūgštingumo ši medžiaga prarasdavo savo naudingumą ir priversdavo variklius ištarti – Kaput. Jeigu perkate automobilį pagamintą iki 2000-ųjų metų, patikrinkite ar tam automobiliui pagal garantiją buvo pakeistas variklis. Jeigu ne – tiesiog patikrinkite variklio kompresiją.
INTERJERAS
Jeigu automobilio išvaizda nekėlė sąsajų su „Jaguar“ praeitimi, tai įžengus į „XK“ vidų pasijauti, lyg būtum sugrįžęs į 1960-uosius.
Medžio apdaila, vairas lyg iš kruizinio laivo bei mygtukais nusėta centrinė konsolė gali sukelti dvejopas emocijas, tačiau automobilio viduje panaudotos medžiagos ir surinkimo kokybė mažai kuo nusileidžia analogams iš Vokietijos.
„XK“ konkurentams iš Vokietijos nenusileisdavo ir žaisliukų srityje. Kone visi automobiliai standartinėje įrangoje gaudavo oda padengtas sėdynes, oro kondicionierių, kokybišką garsą sistemą, atstumo jutiklius, o vėlesniuose modeliuose būdavo netgi adaptyvi greičio palaikymo kontrolė. Anuomet tai buvo ypatingai išskirtinis technologinis pranašumas, kuriuo galėdavo didžiuotis tik „Mercedes-Benz“ ir dar keletą kitų mašinų,
Vis dėlto, didžiausią nuostabą turėtų sukelti interjero erdvės trūkumas. Nepaisant gan didelių „Jaguar XK“ kėbulo išmatavimų, automobilio viduje ankšta. Ypač jeigu turite ilgesnes galūnes. Iš tiesų, iki šiol sunku suprasti ką šiame automobilyje daro galinės sėdynės, nes jos tinkamos tik mažiems vaikams, bet jeigu gale pabandysite sumontuoti vaikišką kėdutę, tuomet suprasite, jog net ir ji sunkiai telpa. Su pastangomis ir keiksmais, bet savo tikslą pasieksite.
Atkreipkite dėmesį:
- Perkantiems automobilį su sulankstomu stogu – atkreipkite dėmesį į sulankstomo stogo hidraulinį siurblį, kuris yra linkęs sugesti. Gera žinia yra ta, jog šiuo metu galima įsigyti labai gerų bei kokybiškų alternatyvų, kurios pakeičia gamyklinius analogus.
- Priekiniame buferyje esanti anga yra ta vieta, kurioje mėgsta kauptis įvairios šiukšlės. Ypač rudenį, kai medžių lapai tiesiog skraidžioja ore, tad nepatingėkite reguliariai užmesti akį į vietą, kur stūkso variklio aušintuvas.
DINAMIKA
100 procentų benzininis, o gal reikėtų sakyti – 100 procentų V8, mat vienintelis „Jaguar“ kupė buvo siūlomas su išskirtinai 8 cilindrų varikliais. Variklių gamoje nerasite nei dyzelinio, nei kuklesnio šešiacilindrio. Gausite tik šauniai burbuliuojantį V8. Tiesiog jokių kompromisų.
Pirmoji „Jaguar XK“ modelių partija (jeigu galima taip pasakyti), gaminta nuo 1996 iki 2003 buvo komplektuojama su 4 litrų darbinio tūrio agregatu, kuris „XK8“ versijoje išspausdavo 290 arklio galių, o „XKR“ versijoje – 370 arklio galių. Priklausomai nuo variklio, 8 cilindrų variklis britišką kupė iki 100 km/val. priversdavo įsibėgėti per 6,7 arba per 5,4 sekundės. Charakteristikos, kurios šiandien eilinių sportiškų hečbekų teritorija.
2003 metais prasidėjusi visapusiškai modernizuoto modelio gamyba daugelį pradžiugino faktu, jog „Jaguar“ nusprendė padidinti 8-niukės tūrį iki 4,2 litro, o atnaujintų variklių galia padidėjo iki 300 arklio galių „XK8“ versijoje ir 400 arklio galių „XKR“ versijoje.
Tad kurią iš jų pasirinkti? Pačiu racionaliausiu pasirinkimu galime laikyti „XK8“ versiją su atnaujintu 4,2 litro varikliu. Su juo gausite ne tik modernizuotą mašiną, bet ir variklį, kuris turės naują 6 laipsnių „ZF“ automatinę transmisiją. Ji veikia gerokai sklandžiau ir greičiau negu 5 laipsnių analogas senesniuose modeliuose.
Jeigu jau nersitės iš kailio ir norėsite sportiškos „XKR“ versijos, vėlgi, rinkitės atnaujintą versiją, kuri atsikratė klaikios „Mercedes-Benz“ transmisijos.
Atkreipkite dėmesį:
- Kai kurie automobiliai gali turėti adaptyvius amortizatorius. Būtinai patikrinkite jų veikimo būklę. Į pagalbą galite netgi pasitelkti kompiuterinę diagnostiką.
- Automatinės transmisijos. Apskritai, jos yra stebėtinai kantrios ir nedemonstruojančios išskirtinių kaprizų, tačiau automobilio eksploatacijos eigoje galite susidurti su keliomis problemomis. Pirmoji – pavarų dėžė neperjungia į aukštesnę pavarą. Šį gedimą galima pašalinti pakeitus pavarų perjungimo svirties trosą. Antroji problema - vangus arba grubokas pavarų perjungimas. Šią problemą galima pašalinti pakeitus automatinės pavarų dėžės valdymo bloką.
- Tai nėra ypatingai išskirtinis trūkumas, bet silpnoji „Jaguar XK“ automobilių vieta – pakabos įvorės.
VALDYMAS
Ši sritis visuomet buvo „Jaguar“ markės stiprybė. Britai visuomet akcentuodavo automobilio riedėjimo keliu kokybę. Tai reiškia, jog „Jaguar“ keliu privalo plaukti, sugerti įvairiausius nelygumus, bet tuo pačiu nesukurti įspūdžio, jog bandote suvaldyti jachtą, kurią talžo didžiulės jūros bangos.
Tad kaip keliu rieda „XK“? Jis tikrai nėra toks vikrus ir linkęs trajektoriją keisti žaibišku greičiu kaip, pavyzdžiui, „Porsche 911“. Vis dėlto, palyginus su „Mercedes-Benz SL“, britiškas analogas kiekvieną užduotį atlieka sklandžiau ir ramiau. Šios dvi savybės labiausiai išryškėja greitkelyje, priešais save matant ilgą tiesiąją ir žinant, jog galutinis tikslas yra už maždaug 100 ar daugiau kilometrų. Būtent tuomet „Jaguar XK“ patenka į savo teritoriją ir leidžia mėgautis britišku „GT“ klasės automobiliu.
Svajojate apie agresyvesnę vairavimo manierą ir vingiuotus užmiesčio kelius? Ne problema. Ypač, jeigu tai sportiška „XKR“ versija su standesne pakaba bei masyviomis padangomis. Tik prieš nusprendžiant su dešine koja pramušti automobilio dugną, būkite atidūs ir budrūs, nes staigus spustelėjimas akceleratoriumi priverčia elektroninę stabilumo kontrolę labai greitai panirti į panikos režimą.
Daugiausiai nemalonių pojūčių, tiesą sakant, kels staigus stabdymas. Būtent tuomet pasijaučia, jog vairuojate ne lengvutį, bet sunkų, daugiau nei 1800 kilogramų sveriančią mašiną, kuri galėtų turėtų efektyviau veikiančią stabdžių sistemą. Na, vien dėl šventos ramybės.
Atkreipkite dėmesį:
- Verta paminėti, jog išsikrovus automobilio raktelyje esančioms baterijoms, įdėjus naujus elementus turėsite iš naujo jį pririšti prie automobilio.
- „XKR“ versijos turėjo ne patikimą „ZF“ transmisiją, o „Mercedes W5A580“ analogą. Ši pavarų dėžė – problematiška, tad jeigu svajojate apie „Jaguar XKR“, dairykitės į automobilius, kurie buvo pagaminti nuo 2002 metų, kai „Jaguar“ pradėjo naudoti „ZF“ 6 laipsnių automatinę pavarų dėžę.
- Įsigijus šį britišką kupė, iškart rekomenduojame pasikeisti hidraulinis paskirstymo grandinės įtempiklį.
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Puikiai kelio nelygumus sugerianti pakaba
- Tylus ir stabilus važiuojant dideliu greičiu
- Nuostabus eksterjero dizainas
- Atsižvelgiant į automobilio klasę – stebėtinai maži išlaikymo kaštai
- Išliekamoji vertė
KODĖL NE?
- Erdvė ant galinių sėdynių
- Automobilis nėra tinkamas žmonėms, kurių ūgis viršija 1,9 metro
- Dirbtuvių, galinčių tinkamai aptarnauti automobilį trūkumas
DETALIŲ KAINOS
- Uždegimo žvakė – 7 eurai
- Kuro siurblys ~ 40 eurų
- Termostatas ~ 15 eurų
- Pavarų dėžės hidraulikos filtras ~ 40 eurų
- Amortizatorius ~ 50 eurų
- Starteris ~ 150 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 40 eurų
- Stabdžių diskas ~ 30 eurų