Antroji „Mondeo“ modelio karta buvo sukurtas vadovaujantis naujomis „Ford“ koncerno vertybėmis. Nuo šiol „Ford“ automobiliai turėjo būti ne tik išvaizdūs, patogūs ir komfortiški, bet ir puikiai valdomi. Nuo pat pirmosios kartos „Focus“ modelio pasirodymo dienos, visi „Ford“ automobiliai staiga pradėjo demonstruoti puikias valdymo savybes. Antros kartos „Mondeo“ tikrai nebuvo išimtis.
Praėjus dviems metams nuo antrosios kartos „Mondeo“ debiuto tarptautinėse automobilių parodoje, „Ford“ pristatė sportišką populiaraus modelio versiją - „ST 220“. 2002 metais debiutavęs modelis iš pirmo žvilgsnio atrodė kaip ir bet kuri kita „Mondeo“ modifikacija, tačiau artimesnė pažintis su automobiliu priverstų pakeisti kiekvieno automano nuomonę.
Kadangi tai buvo „Mondeo“ modelių gamos flagmanas, jis turėjo visą įmanomą komforto įrangą : oro kondicionierių, elektra valdomas sėdynes, langus ir veidrodėlius, puikias „Recaro“ odines sėdynes... sąrašas buvo beprotiškai ilgas.
Už radiatoriaus grotelių buvo sumontuotas 3.0 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų, 220 arklio galių ir 298 Nm sukimo momentą išvystantis variklis.
Pirmieji „Mondeo ST 220“ modeliai buvo komplektuojami su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, tačiau nuo 2003 metų visos sportiškos modelio versijos gavo „Getrag“ specialistų sukurtą 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę, kuri yra patvaresnė, suteikia didesnį malonumą perjungiant bėgį ir pagerina automobilio vidutines kuro sąnaudas važiuojant didesniu greičiu.
„ST 220“ buvo gaminamas su trejais skirtingais kėbulo tipais : sedano, hečbeko ir universalo. Nepriklausomai nuo kėbulo tipo, kiekviena modifikacija būdavo aprengiama specialiai šiam modeliui sukurtais buferiais, slenksčiais ir 18 colių ratlankiais, kurie tapo „Mondeo ST 220“ vizitine kortele.
Senajame žemyne „ST 220“ buvo labiausiai geidžiamas su hečbeko arba universalo kėbulo tipais, tuo tarpu „ST 220“ sedanas sulaukė tik labai siauro pirkėjų rato pripažinimo. Galbūt todėl hečbekų ir universalų kainos šiuo metu yra didesnės už „ST 220“ sedanų.
PATARIMAI PERKANT
- Būtinai apžiūrėkite visų durų apačią. Tai yra puiki vieta rūdžių židiniui atsirasti.
- Kadangi automobilis turi gausybę prietaisų, kurių darbą reguliuoja įvairūs davikliai ir elektronika, įsitikinkite, jog visi prietaisai veikia nepriekaištingai.
- Dažnas gedimas „ST 220“ automobiliuose - elektra valdomos ir šildomos sėdynės. Šildymo prietaisai labai dažnai mėgsta išeiti iš rikiuotės.
- „ST 220“ nėra labai lengvas automobilis, tad bandydami dominantį automobilį įsitikinkite, jog posūkiuose jis išlieka stabilus, ypač priekinė dalis. Jeigu posūkiuose automobilis truputėlį siūbuoja, gali būti, jog „ST 220“ amortizatoriams ateina galas.
- Įsitikinkite, jog priekinė automobilio dalis yra 10 mm žemiau negu galinė dalis.
- Jeigu automobilis turi parkavimo daviklius gale : įjunkite degimą, įjunkite atbulinį bėgį, atidarykite duris ir nueikite prie galinės automobilio dalies. Priėję prie galinės automobilio dalies turėtumėte girdėti ar jie veikia ar ne.
- Įjunkite degimą, nustatykite oro kondicionierių iki žemiausios temperatūros ir pasižiūrėkite ar radiatoriaus ventiliatorius sukasi. Jeigu jis nesisuka, pasiruoškite ne pačiam pigiausiam remontui.
- Užvedę variklį, išminkite sankabos pedalą iki dugno ir laikykite. Jeigu su savo koja pajusite minimalią vibraciją, pasiruoškite dviejų masių smagračio keitimui.
- Dar vienas smagračio išbandymas. Įjunkite antrąjį bėgį ir pabandykite pajudėti. Jeigu automobilis kratosi ir vos pajuda, garantuojame, jog smagratis skaičiuoja paskutines gyvenimo dienas.
DETALIŲ KAINOS
- Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 35 eurai
- Stabdžių diskas ~ 40 eurų
- Starteris ~ 37 eurai
- Generatorius ~ 180 eurų
- Sankabos komplektas ~ 210 eurų
- Rato guolio komplektas ~ 130 eurų
- Spyruoklė ~ 30 eurų
SAVININKO ATSILIEPIMAS
Aleksėjus - 2004 metų gamybos „Ford Mondeo ST 220“ universalas. Rida - 206.722 km.
„Galima pasakyti, kad mano šeima serga „Ford“ automobilių liga. Mano tėtis turėjo keletą skirtingų „Sierra“ modelio versijų, tame tarpe ir „Cosworth“. Tuo tarpu mano pirmasis automobilis buvo „Escort XR3“ - nuostabus automobilis. Puikiai valdomas, lengvai taisomas.“
„Prieš keletą metų ieškodamas naujo automobilio, iš pradžių dairiausi į „Focus ST“ pusę, tačiau pagausėjusi šeimyna privertė pakeisti prioritetus. Vietoj hečbeko pasirinkome universalą, tik gera žinia yra ta, jog tai nėra tik dar vienas pilkas universalas. Maniškis nudažytas mėlyna spalva, kuri šiems modeliams labai tinka.“
„Per du eksploatacijos metus nuvažiavau beveik 50 tūkst. kilometrų. Kadangi su mašina važinėju kiekvieną dieną, automobilį stengiuosi prižiūrėti ir pašalinti visus įmanomus trūkumus, jog nesulaukčiau siurprizo.“
„Labiausiai erzinantis dalykas - elektronika. Prietaisų skydelyje pastoviai užsidega tai viena ar kita lemputė, nuolatos kvailioja galinių langų pakelėjai, ne visada veikia automatinis langų valytuvas.“
„Su automobiliu tikrai nevažinėju kaip pensininkas, bet ir nelakstau kaip pamišėlis, galbūt todėl mano vidutinės kuro sąnaudos daugelį nustebins - 9.4 litro 100 kilometrų. Tai mišraus (miesto ir užmiesčio) važinėjimo rodiklis.“
„Ar dar kartą pirkčiau tokį automobilį? Jeigu „Ford“ būtų pagaminusi naujesnį „ST 220“ - be abejonės. Dabar greičiausiai teks pasižvalgyti į kitų markių siūlomą asortimentą.“