• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gimęs Jungtinėse Valstijose, sukurtas Vokietijoje, dievinamas D.Britanijoje. Būtent taip mes galėtume apibūdinti vieną įdomiausių praėjusio dešimtmečio sportiškų hečbekų. Tai - „Ford Focus ST“.
Antros kartos „Focus ST“ buvo gaminamas nuo 2005 iki 2011 metų. Pakankamai ilgą laiką „Focus ST“ buvo „Ford“ modelių gamos puošmena, tačiau jis buvo labai greitai užmirštas, kai pasirodė greitesnė, galingesnė ir aštresnė „Focus RS“. Nors „Focus RS“ sulaukė daugiau aplodismentų, tačiau tikrai nereikėtų nuvertinti „Focus ST“.
Iš pirmo žvilgsnio, Vokietijoje sukurtas automobilis mažai kuo skiriasi nuo savo konkurentų, tokių kaip „Volkswagen Golf GTI“ ar „Renault Megane RS“. Tai - kompaktiškas hečbekas su erdvia bagažine, didesnio skersmens ratlankiais, agresyviau atrodančiomis kėbulo detalėmis. Tačiau didžiausias „Focus ST“ privalumas ir išskirtinumas - penkių cilindrų benzininis variklis.

Gimęs Jungtinėse Valstijose, sukurtas Vokietijoje, dievinamas D.Britanijoje. Būtent taip mes galėtume apibūdinti vieną įdomiausių praėjusio dešimtmečio sportiškų hečbekų. Tai - „Ford Focus ST“.
Antros kartos „Focus ST“ buvo gaminamas nuo 2005 iki 2011 metų. Pakankamai ilgą laiką „Focus ST“ buvo „Ford“ modelių gamos puošmena, tačiau jis buvo labai greitai užmirštas, kai pasirodė greitesnė, galingesnė ir aštresnė „Focus RS“. Nors „Focus RS“ sulaukė daugiau aplodismentų, tačiau tikrai nereikėtų nuvertinti „Focus ST“.
Iš pirmo žvilgsnio, Vokietijoje sukurtas automobilis mažai kuo skiriasi nuo savo konkurentų, tokių kaip „Volkswagen Golf GTI“ ar „Renault Megane RS“. Tai - kompaktiškas hečbekas su erdvia bagažine, didesnio skersmens ratlankiais, agresyviau atrodančiomis kėbulo detalėmis. Tačiau didžiausias „Focus ST“ privalumas ir išskirtinumas - penkių cilindrų benzininis variklis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Focus ST (2)


„Ford“ inžinieriai pasiskolino „Volvo“ specialistų sukurtą 2.5 litro, 5 cilindrų benzininį motorą ir jį sumontavo į „Focus ST“. 225 arklio galias ir 320 Nm sukimo momentą išvystantis motoras leido „Ford“ hečbekui iki 100 km/val. įsibėgėti per 6.5 sekundės ir pasiekti maksimalų 250 km/val. greitį. 2005 metais tai buvo įspūdingi rodikliai, leidę pasigalinėti su žymiai brangesniais automobiliais.
Tačiau „Focus ST“ kūrę inžinieriai automobiliui atliko žymiai daugiau pakeitimų negu paminėjome iki šiol. Didžiulis dėmesys buvo skirtas automobilio valdymo savybėms. „Focus ST“ projekto komanda sumontavo trumpesnes spyruokles, kurios leido 15 mm sužeminti pakabos aukštį, sumontavo standesnius amortizatorius, storesnį galinį stabilizatorių, sumontavo greičiau į komandas reaguojančią vairo stiprintuvo sistemą. Šie pakeitimai padėjo „Focus ST“ patekti į geriausiai valdomų priekiniais ratais varomų hečbekų trejetuką.
„Focus ST“ buvo pardavinėjamas su trimis skirtingais komplektacijų lygiais : „ST“, „ST2“ ir „ST3“. Pasirinkus „ST2“ komplektaciją, automobilyje atsirasdavo ksenoniai žibintai, šildomas priekinis stiklas. „ST3“ komplektacijoje atsirasdavo odinės sėdynės.
Nuo „Focus ST“ debiuto praėjus trejiems metams, sportiškasis hečbekas buvo atnaujintas. Atnaujinti modeliai gavo naujo dizaino priekinius žibintus, buferius ir šiek tiek kitaip atrodančią galinę dalį.

REKLAMA

Focus ST (3)


PATARIMAI PERKANT


Nepaisant puikios reputacijos D.Britanijoje, vokiško kraujo turintis hečbekas turi keletą silpnųjų vietų apie kurias turėtų žinoti kiekvienas automanas besiruošiantis įsigyti „Ford Focus ST“.

  • Iki 2008 metų gamintų automobilių varikliai turi silpnąją vietą - cilindrų bloko įvores. Iki 2008 metų balandžio gamintuose modeliuose esantys varikliai anksčiau ar vėliau parodo šią silpnąją vietą. Šio gedimo šalinimas gali kainuoti labai, labai apvalią sumą.

  • Būtinai atkreipkite dėmesį į turbinos slėgio daviklį. Žiūrėkite kokius parametrus jis rodo ne tik stovint vietoje, bet ir stipriai paspaudus akceleratoriaus pedalą. Įprastai, rodyklė turi pakilti iki vidurio ir sugrįžti į tą pačią poziciją. Jeigu rodyklė nepakyla iki vidurio, žinokite, jog turėsite keliauti auto-detalių parduotuvę ir pirkti naują turbinos geometrijos valdymo selenoidą.

  • 2005 - 2006 metų gamybos modelių silpnoji vieta - sankaba. Daugelis „Focus ST“ rekomenduoja įsigyti „RS“ sankabą ir „RS“ smagratį. Kainų skirtumas labai mažas, tačiau „RS“ modelio komponentai yra kur kas stipresni ir ilgaamžiškesni.

  • Daugelis „Focus ST“ savininkų rekomenduoja gamyklinius sailentblokus iškeisti į poliuretano sailentblokus. Jie yra kur kas tvirtesni, pigesni ir ilgaamžiškesni.

  • Būtinai patikrinkite ar bagažinėje nesikaupia vanduo.

  • Atkreipkite dėmesį ar langų apiplovimo bakelis yra sveikas. Norint jį pakeisti, turėsite nuimti priekinį sparną.



REKLAMA
REKLAMA

Focus ST (4)


DETALIŲ KAINOS



  •  Stabdžių diskas ~ 50 eurų.

  • Stabdžių apkaba ~ 70 eurų.

  • Stabilizatoriaus traukė ~ 8 eurai.

  • Šarnyras ~ 15 eurų.

  • Vairo traukė ~ 10 eurų.

  • Oro filtras ~ 20 eurų.

  • Rato guolio komplektas ~ 100 eurų.

  • Aušinimo sistemos siurblys ~ 30 eurų.

  • Variklio pagalvė ~ 32 eurus.

  • Sankabos komplektas ~ 250 eurų.

  • Liambda zondas ~ 70 eurų.



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Focus ST (5)


SAVININKO ATSILIEPIMAS


Marius - 2009 metų gamybos „Ford Focus ST“.
Manasis „Focus ST“ buvo pagamintas 2009 metų birželį. Nuo pat pirmos dienos jis važinėjo Vokietijoje, o 2013 metų rudenį jis atkeliavo į Lietuvą, pas mane. Iš Vokietijos atvykęs automobilis buvo nuvažiavęs 120 tūkst. kilometrų, tad vos tik „Focus ST“ rakteliai atsidūrę mano rankose, iškart keliavau keisti pačių svarbiausių komponentų ir skysčių.
Dabar prietaisų skydelyje šviečia 154 tūkst. kilometrų. Kadangi mašiną naudoju kiekvieną dieną, tokia rida nereikėtų stebėtis, tačiau kai „Focus ST“ žymiai maloniau vairuojasi negu  mūsų šeimos antrasis automobilis (Volkswagen Golf), man asmeniškai sunku tvardytis ir palikti „ST“ namuose.
Per šiuos dvejus metus kelis kartus keičiau variklio tepalus, keletą kartų keičiau sailentblokus, šalinau neaiškų bildesį priekinė pakaboje (meistrai taip ir nepasakė kas ten buvo), pirmuosius metus labai dažnai važinėjau į diagnostiką, nes prietaisų skydelyje užsidegdavo tai vienas, tai kitas įspėjamasis pranešimas. Apskritai - automobilis pakankamai kantrus, nes mano vairavimo stilius yra pakankamai agresyvus. Priekines vasarines padangas per du metus spėjau pakeisti tris kartus.
Trūkumai? Vienintelis trūkumas, kurį įžvelgiu - pakankamai didelis variklio apetitas benzinui. Net ir ramiai važinėjant vidutinių kuro sąnaudų vidurkis nenukrenta žemiau 13 litrų 100 kilometrų.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų