Dėl įvairiausių priežasčių, automobilio perkėlimas į serijinę gamybą užtruko ilgiau negu tikėjosi „Z3“ kūrėjas. Iš pradžių, automobilis turėjo pasirodyti 1993 metais, tačiau projektas buvo sustabdytas, o prie automobilio dirbusiems inžinieriams buvo pasakyta, jog „Z3“ privalo būti sukurtas ant „E36“ platformos. Kaip paprašė, taip inžinieriai padarė.
Iš pradžių „BMW Z3“ buvo gaminamas tik su kabrioleto kėbulo tipu, tuo tarpu „Shooting Brake“ vardu pavadintas modelis pasirodė tik 1998 metais. Nors automobilis su kupė kėbulu buvo labai dažnai pravardžiuojamas „klouno batu“, tačiau nuo „Z3“ kabrioleto jis išskyrė standesne pakaba ir kuklesne variklių gama. Į „Z3“ kupė buvo montuojami trys motorai : 2.8, 3.0 (šis variklis buvo faceliftiniuose modeliuose) ir 3.2 litro darbinio tūrio agregatai.
Kukliausi „Z3“ kupė modeliai būdavo komplektuojami su 2.8 litro, 6 cilindrų benzininiu motoru, kuris išvystė 193 arklio galias ir 280 Nm sukimo momentą. Vos 1300 kilogramų sveriančiam automobiliui ši jėgainė suteikdavo sparnus ir leisdavo iki 100 km/val. įsibėgėti per 6.5 sekundės. Jeigu šio variklio galios nepakakdavo, pirkėjai galėjo rinktis „Z3M“ versiją, kurios galinius varančiuosius ratus suko 3.2 litro, 6 cilindrų agregatas išvystantis 321 arklio galią ir 350 Nm sukimo momentą. 1390 kilogramų svėręs modelis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5.2 sekundės ir pasiekdavo 250 km/val. maksimalų greitį.
2001 metais atnaujintas modelis gavo ne tik gausesnį komforto įrangos sąrašą, skaidrius žibintus, bet ir naujus variklius. 2.8 litro darbinio tūrio agregatą pakeitė 3.0 litrų, o senąjį „S50“ 3.2 litro motorą pakeitė naujesnis „S54“, į „E46 M3“ montuotas agregatas.
PATARIMAI PERKANT
„BMW Z3“ kupė nėra tas automobilis, kurį galėtume drąsiai pavadinti - „neužmušamu“. Kaip ir visi „BMW“ markės automobiliams, taip ir šis reikalauja kruopščios priežiūros. Pateiksime keletą punktų į kuriuos reikėtų atsižvelgti, jeigu svajojate savo garaže turėti „Z3“ arba „Z3 M“ kupė.
- Didžiulį dėmesį reikia skirti vožtuvų tarpelių reguliavimui. Norint išlaikyti variklį puikiame stovyje, privaloma atlikti šią operaciją. Reikėtų paminėti, jog savo darbą išmanantys specialistai šį darbą atlieka ne per penkias minutes, tad nepagailėkite laiko ir pinigų ieškant tinkamo specialisto.
- VANOS sistema padedanti pakeisti - ne pati rimčiausia, tačiau „S50“ ir „S54“ variklius kamuojanti problema, ypač jeigu variklis nebuvo tinkamai prižiūrimas.
- Būtinai apžiūrėkite ant bagažinės dangčio esantį valytuvą, įsitikinkite, jog jis veikia ir ar veikia lango apiplovimo sistema. Metams bėgant, galinio lango apiplovimo sistema išeina iš rikiuotės.
- Taip pat atsižvelkite kaip užsidaro ir atsirado elektra valdomi langai. Silpnoji vieta - langų uždarymo mechanizmas.
- Silpniausioji „BMW Z3“ kupė pakabos vieta - galinio amortizatorius viršutinė atrama. Gera žinia yra ta, jog ją pakeisti užtruksite tik 10 minučių, tačiau norint tai padaryti, reikės išimti ne vieną apdailos detalę iš automobilio bagažinės.
DETALIŲ KAINOS
- Stabdžių diskas ~ 30 eurų.
- Stabdžių trinkelių rinkinys ~ 25 eurus.
- Stabilizatoriaus traukė ~ 11 eurų.
- Šarnyras ~ 12 eurų.
- Amortizatorius ~ 80 eurų.
- Aušinimo sistemos siurblys ~ 35 eurai.
- Termostatas ~ 15 eurų.
- Liambda zondas ~ 65 eurai.
SAVININKO ATSILIEPIMAS
Vitalijus - 2000 metų gamybos „BMW Z3“ kupė.
Kad ir kaip norėjau įsigyti „BMW Z3 M“ kupė, tačiau šių modelių kainos man, kol kas, nėra įkandamos. Visgi, prieš gerus dvejus metus iš Vokietijos parsitempiau modelį su 2.8 litro motoru. 6 cilindrai, 280 Nm ir mažas svoris daro savo. Nors daugelis man sakė, kad toks variklis šiam modeliui per silpnas, tačiau jo pajėgumo užtenka. Tikrai niekada nebuvo minčių, jog jam trūksta galios.
Kaip bebūtų keista, tačiau „Z3“ priežiūra yra kur kas pigesnė negu skaitinėjausi visokiuose forumuose. Galinės pakabos dalys tinka nuo 3 ar 5 serijos modelių, variklis identiškas 3 ir 5 serijos modeliuose esančiam agregatui.
Kadangi mašiną naudoju kiekvieną dieną, labai bijojau lietuviškos žiemos. Nors ant galinių padangų negailėjau pinigų, tačiau žinant mūsų kelininkų operatyvumą, tikėjausi, jog bus ši***. Mano nuostabai, elektroninė antipraslydimo kontrolė žiemą puikiai veikia ir neleidžia užstrigti. Ją išjungus Olandų žiedas tampa ... Na patys suprantate.
Trūkumai? Juokingo dydžio bagažinė ( šią bėdą galima išspręsti užsidėjus stogo bagažinę, yra gamykliniai skersiniai ) ir labai žemiems žmonėms pritaikytas interjeras. Mano ūgis beveik 190 cm ir į automobilį aš dar telpu. Aukštesni žmonėms visada siūlau eiti pėsčiomis.