Vizualinė automobilio pusė – bene nepriekaištinga. Taip, jis nesukels tiek daug įvairiapusiškų emocijų kaip pro šalį pravažiavęs „Ferrari“, bet kompaktinės klasės automobilių standartais – tai vienas šauniausiai atrodančių ratuočių. Tiesiog pastatykite jį šalia „Opel Astra“ ar „Volkswagen“ – „Kia Ceed“ tiesiog atrodo šauniau ir moderniau.
Kaip ir šios „Ceed“ modelių šeimos pirmtakas, taip ir jis buvo gaminamas su trim kėbulo tipais: trijų durų hečbeko, penkių durų hečbeko arba penkių durų universalo kėbulo tipais. Be to, 2015 metais „Kia“ pristatė sportišką „Ceed GT“ versiją, kuri siekė tapti „Volkswagen Golf GTI“ alternatyva, bet dabar galima drąsiai sakyti, jog tai buvo labai nevykęs bandymas.
Vokiškai tvarkingas interjeras
Jeigu sugebėjote užkibti ant pirmojo „Kia“ kabliuko – išvaizdos, neliksite nusivylę įsėdę ir į automobilį. Na, gal ne iš karto.
Pirmasis įspūdis – netgi labai geras. Vokišku santūrumu spinduliuojanti interjero koncepcija leidžia džiaugtis ypatingai miela širdžiai ergonomika. Nors iš pradžių sąmyšį galvoje kelia itin gausus mygtukų kiekis ant vairo, tačiau po keleto minčių apsiprasite ir suprasite, jog kiekvieno prietaiso valdymo rankenėlė, kiekvienas mygtukas sumontuotas ten, kur ir tikiesi jį rasti, o tai galima laikyti privalumu. Ypač, jeigu neesate linkę naudotis naujausiomis technologijomis.
Vis dėlto, tai nereiškia, jog šioje „Ceed“ modelio kartoje nerasite moderniems automobiliams būdingų atributų. Priklausomai nuo komplektacijos automobilyje galite atrasti dviejų zonų klimato kontrolę, navigacijos įrangą, keletą „USB“ jungčių, galinę vaizdo kamerą, šildomą vairą ar automatinę greičio palaikymo kontrolę.
Automobilį vertinant iš praktiškosios pusės, „Kia Ceed“ turi vieną ryškų privalumą ir vieną smulkų trūkumą.
Geroji dalis – tai vienas erdviausių automobilių segmente. Dėl inžinierių sprendimo sukurti automobilį, kurio ratų bazės ilgis siekia 2700 mm, į hečbeką ar universalą galės įsipatoginti įvairaus sudėjimo ir ūgio keleiviai.
Blogoji dalis – tarp priekinių sėdynių sumontuotas porankis yra per trumpas ir nepatogus naudoti.
Ramiems vairuotojams
Prie itin plačios variklių gamos pripratę europiečiai pažvelgę į „Kia Ceed“ siūlomų pasirinkimų sąrašą gali likti nusivylę.
Pirmaisiais automobilio gamybos metais „Kia Ceed“ buvo siūlomas su dviem benzininiais arba dviem dyzeliniais motorais, kurių pajėgumas svyravo nuo 90 iki 135 arklio galių. Situacija šiek tiek pagerėjo, kai „Kia“ pristatė sportišką „Ceed GT“ versiją, kurios ratus suko 1,6 litro, 205 arklio galių išvystanti jėgainė, tačiau net ir ji nesuteikia dinaminių savybių, kuriomis norėtųsi džiaugtis.
Jeigu nesiruošiate įveikti tūkstančių kilometrų per porą mėnesių, pats tinkamiausias variklis šiam hečbekui arba universalui yra 1 litro, 120 arklio galių agregatas. Nesibaiminkite dėl mažo tūrio, nes jis veikia žymiai sklandžiau ir užtikrinčiau negu 1,6 litro analogai, kurių apetitas benzinui verčia susiimti už galvos, ypač kai panašaus tūrio analogai būna galingesni ir taupesni.
Dyzeliniai varikliai šiame automobilyje yra skirti tik vienai užduočiai – padėti nusigauti į reikalingą vietą. 280 Nm sukimo momentas padės automobiliui vikriau pajudėti, bet daugiau fejerverkų iš jo nesitikėkite.
Ne pačiomis maloniausiomis dinaminėmis savybėmis pasižymintis dyzelis pradžiugins tuos, kuriems mažos kuro sąnaudos yra bene svarbiausias kriterijus perkant automobilį. Jeigu nesielgsite kaip pasiutęs šuo nutrūkęs nuo grandinės, net ir pati galingiausia dyzelinė versija 100 kilometrų suvartos 5 arba 6 litrus dyzelio.
Linkęs į komforto pusę
Kompaktinės klasės automobilių gamintojai siekdami įtikti įvairiausio plauko vairuotojams, visuomet laikosi vienos ir tos pačios strategijos. Automobilio pakabą reikia sukonfigūruoti taip, jog ji galėtų sugerti kelio nelygumus, bet tuo pačiu nepradėtų siūbuoti kaip valtis važiuojant 130 km/val. greičiu.
Pastarąjį dešimtmetį pavyzdinį pakabos darbą demonstravo „Volkswagen Golf“, „Ford Focus“ ir „Peugeot 308“, tačiau „Kia“ su antrosios kartos „Ceed“ akivaizdžiai siekė atkartoti pagrindinių konkurentų veiksmus. Tiesiog užtenka pažvelgti į „Ceed“ pakabos sistemas. Priekyje – „MacPherson“ kolonos, gale – daugiasvirtė pakaba. Šaunu.
Šioje itin konkurencingoje klasėje „Kia Ceed“, deja, nėra vienas iš tų, kuris palepintų tuos, kuriems reikia bent žiupsnio ugnelės jį vairuojant. Vokietijoje sukurta „Kia“ net nėra arti link sąvokos – „o, geras. Važiuoja visai neblogai“.
Dėvėdamas 15 arba 16 colių skersmens ratlankius automobilio pakaba pakankamai gerai susitvarko su eismo juostoje išmėtytais šulinių dangčiais arba šimtmetį neprižiūrėtomis gatvėmis, bet ne daugiau. Vairo mechanizmas sukuria įspūdį, jog ratus sukiojate ore, o likusieji instrumentai skirti vairavimui šiame automobilyje yra tik tam, jog neįvažiuotumėte į griovį. Palyginus su analogišku „Ford Focus“ ar netgi „Peugeot 308“, Europoje suprojektuotas „Ceed“ nuo jų skiriasi kaip diena ir naktis.
EKSPLOATACIJA
Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant „Kia Ceed“.
- Sankaba susidėvi gerokai greičiau negu kai kuriuose europietiškuose analoguose. Modeliuose su 1,4 litro benzininiu arba su 1,6 litro dyzeliniu motorais sankabą rekomenduojama keisti kas 60 tūkst. kilometrų.
- Automobiliai turintys 1 litro, 120 arklio galių išvystantį benzininį variklį turi problemų su purkštukais. Gamintojas tai patvirtino oficialiai atšaukdamas visus automobilius, turinčius 1 litrų turbininį agregatą.
- 1,4 arba 1,6 litro dyzelinių variklių silpnoji vieta – smagratis, kurie nusidėvi gerokai greičiau negu europietiškuose analoguose.
- Nenustebkite, jeigu vairuodami automobilį išgirsite įvairiausių barškesių, pašalinių krebždesių. Tai „Kia“ markės standartais – normalu.
- Nemalonūs krebždesiai automobiliuose su stoglangiais – taip pat dažnas reiškinys, dėl kurio nevertėtų nerimauti. Vis dėlto, vertėtų atsižvelgti į stoglangį juosiančias gumas.
- Visi „Kia Ceed“ modeliai buvo komplektuojami su LED dienos šviesomis, kurios ilgainiui pradeda mirksėti. Šį gedimą iššaukia perdegusi mikroschema, kuri yra atsakinga už LED dienos šviesų veikimą. Jeigu automobilis iki šiol turi garantiją, gamintojas problematišką žibintą pakeis nemokamai. Likusiems teks keisti mikroschemą. Nusprendę ją pakeisti patys, ieškokite Lenkijoje pagamintų „Autogamma“ produktų.
- 1,4 litro benzininiams varikliams gali tekti atlikti vožtuvų tarpelių reguliavimą.
- Prastai veikianti navigacijos įranga gali pareikalauti įdiegti naują programinę įrangą, kuri sutvarko prastai veikiančios GPS imtuvo problemas. Jeigu šis sprendimas nepadės, tuomet turėsite pirkti naują GPS imtuvą.
- Neveikianti arba prastai veikianti „Start/Stop“ sistema akivaizdžiai sufleruoja mažą akumuliatoriaus energijos lygį. Šią problemą galima išspręsti tik vienu būdu – įsigyti naują akumuliatorių.
- Prastai veikianti beraktė sistema taip pat sufleruoja, jog papildomo dėmesio reikalauja akumuliatorius. Pakeistus akumuliatorių rekomenduojama iš naujo suprogramuoti visus turimus raktelius.
- 1,6 litro dyzelinį variklį turinčiuose modeliuose sumontuotas kuro filtras užsikemša kas 30 000 - 40 000 kilometrų.
- Netolygiu greičiu užsidarantys galiniai langai bus akivaizdi užuomina, jog ateityje turėsite pakeisti langą kilnojantį motoriuką.
- Atidžiai apžiūrėkite ar ant automobilių nėra korozijos židinių. Ypač ant 2012 - 2014 metais pagamintų automobilių.
- Alyvą rekomenduojama keisti kas 10 000 - 15 000 kilometrų arba kas vienerius metus
Orientacinės detalių kainos | Versijai su 1,4 litro benzininiu |
Stabdžių trinkelių komplektas | ~ 40 eurų |
Starteris | ~ 150 eurų |
Amortizatorius | ~ 60 eurų |
Vairo traukės antgalis | ~ 20 eurų |
Salono filtras | ~ 5 eurai |
Variklio tarpinių komplektas | ~ 30 eurų |
Vairo traukės antgalis | ~ 20 eurų |
Priekinės svirties įvorė | ~ 7 eurai |
Pamirškite stereotipus, kuriuos laikote savo galvoje, nes antroji „Kia Ceed“ modelio karta iš tikrųjų yra vertas dėmesio automobilis.
Nepaisant tam tikrų smulkmenų, Europoje sukurta ir gaminama antroji „Kia Ceed“ modelio kartą galime laikyti patikimu, solidžiu ir ištvermingu ratuočiu.
Kadangi automobilio išliekamoji vertė yra gerokai prastesnė už daugelio konkurentų, šiuo metu galite įsigyti apynauję mašiną už labai, labai konkurencingą kainą, o jeigu turite didesnį biudžetą, nesunkiai atrasite egzempliorių, kuris turės ir dar vieną privalumą – gamintojo garantiją.
Mes rekomenduojame rinktis: 1.0 T-GDI 120 GT-Line arba 1.6 136 CRDI GT-Line
PRIVALUMAI
- Solidi išvaizda
- Vairuotoją pradžiuginsianti ergonomika
- Vidutinės komplektacijos modeliai turi užtektinai komforto įrangos
- Atsižvelgiant į automobilio dydį – interjero erdvė
- Žvalūs 1 litro darbinio tūrio varikliai
TRŪKUMAI
- Prasta garso izoliacija
- Nuvilianti sportiška „Ceed GT“ versija
- Surinkimo ir apdailos medžiagų kokybė – vidutiniška
- Pakabos darbas nei komfortiškas, nei teikiantis didžiulį vairavimo malonumą. Nekeliantis jokių emocijų
- 7 metų garantijos sąlygos
- Buka automatinė pavarų dėžė