• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Europiečių numylėtinis turėjo paneigti eilę retkarčiais juokingų stereotipų, dėl kurių „Dacia“ buvo kritikuojama ir peikiama. Vis dėlto, „Renault“ eksperimentas su „Dacia“ atsipirko su kaupu.


Europiečių numylėtinis turėjo paneigti eilę retkarčiais juokingų stereotipų, dėl kurių „Dacia“ buvo kritikuojama ir peikiama. Vis dėlto, „Renault“ eksperimentas su „Dacia“ atsipirko su kaupu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors ir mažais žingsniais, tačiau „
Dacia“ sugebėjo prasibrauti į perkamiausių automobilių Europoje dešimtuką, o pristatę eilę naujos kartos modelių šeimą, netrukus „Dacia Sandero“ ir „
Dacia Duster“ pateko tarp mylimiausių automobilių Europoje.

REKLAMA

Žvelgiant vien į pardavimų statistiką, 2021 metais „Dacia Duster“ užėmė ketvirtą vietą savo klasėje, su 144 tūkst. parduotų automobilių, nusileisdamas tik „
Renault Captur“, „
Volkswagen T-Roc“ ir „
Peugeot 2008“.


Naudotas antros kartos „Dacia Duster“: Ką mokate, tą ir gaunate



DIZAINAS


„Dacia“ pristatydama antros kartos „Duster“ teigė, jog kiekviena visureigio kėbulo detalė buvo visiškai nauja. Iš pirmo žvilgsnio, „Dacia“ dizainerių atlikti stilistiniai pakeitimai subtilūs ir nežymūs, tačiau pažvelgus atidžiau ir įvertinus visų pakeitimų visumą, „Duster“ dabar atrodo solidžiau nei anksčiau.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, pažvelgę į priekinę dalį pamatysite naujo dizaino žibintus. Be to, patys žibintai buvo sumontuoti aukščiau, arčiau šoninių priekinės dalies karštų, siekiant pabrėžti „Duster“ plotį. Taip pat atsirado naujo stiliaus radiatoriaus grotelės, pati priekinio stiklo pozicija buvo paaukštinta 100 mm, tačiau pats priekinis stiklas yra labiau pasviręs, kad sudarytų įspūdį, jog automobilis yra erdvesnis negu yra iš tikrųjų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galinėje dalyje taip pat yra keletas naujovių. Nauji žibintai, be abejonės, yra didžiausias pokytis, mat jų stilius dabar primena „Jeep Renegade“ esančius analogus. Ar tai sutapimas ar ne, tai galėtų atsakyti tik patys „Dacia“ dizaineriai.

REKLAMA

Po atnaujinta modelio išore slypėjo jau anksčiau naudota architektūra – ta pati, kuri buvo naudojama konstruojant ankstesnį „Duster“ bei „Dacia Sandero“ ir „Dacia Logan“ modelius. Tai reiškia, jog pakabos konfigūracija priklausys nuo pasirinktos „Duster“ versijos. Modeliai tik su priekinių varančiųjų ratų pavara turi galinę torsioninę siją, modeliai su keturių varančiųjų ratų pavara – daugiasvirtę pakabą, kuri užtikrina geresnį važiavimo komfortą bei didesnes galimybes bekelėje.

REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:



  • Esant ypatingai aukštoms oro temperatūroms gali pradėti neveikti borto kompiuteris. Šią problemą išsprendžia variklio užgesinimas ir užvedimas iš naujo;

  • Užstringantis arba neatsidarantis degalų bako dangtelis – įprastas reiškinys. Pakeitus atidarymo mechanizmą ši problema išsisprendžia;


Naudotas antros kartos „Dacia Duster“: Ką mokate, tą ir gaunate



INTERJERAS


Jeigu šis visureigis kainuotų tiek pat, kiek pagrindiniai „Duster“ konkurentai, tuomet turėtumėte teisę raukyti nosį dėl kietų, įbrėžimams ne visada atsparių apdailos medžiagų, tačiau sėdint automobilio viduje visuomet reikia prisiminti, jog turite reikalų su automobiliu, kurį pagrįstai galima laikyti pigiausiu moderniu visureigiu. Galų gale, didžiausi skeptikai net ir aplink save matydami rekordinį kiekį oda padengtų paviršių surastų prie ko prikibti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant to, kad „Duster“ pristatomas kaip pigus visureigis, jį galima įsigyti su gana moderniai atrodančia multimedijos sistema. Nors grafinė sąsaja elementari, o navigacijos žemėlapių detalumas labiau primena praėjusio dešimtmečio sprendimą, tačiau ji stebėtinai greitai reaguoja į vykstančius pasikeitimus ir veikia be didesnių problemų. Retkarčiais šios dvi savybės yra ganėtinai retai sutinkamos brangesniuose analoguose.

REKLAMA

Multimedijos sistemoje taip pat yra nemažai naudingų funkcijų: „Bluetooth“ ir „DAB“ sąsajos, o naujesniuose modeliuose galima rasti ir „Android Auto“ bei „Apple CarPlay“ sąsajas, kurios veikia bevieliu būdu. Apie tokius privalumus kai kurių prabangių automobilių savininkai galėtų tik pasvajoti.

REKLAMA

Naudotas antros kartos „Dacia Duster“: Ką mokate, tą ir gaunate

Automobilio sėdynės – iš esmės galima laikyti patogiomis. Nors jos kai kuriems vairuotojams gali būti kietokos, tačiau „Dacia“ sprendimas panaudoti tvirtesnį putplasčio paminkštinimą pravers ilgalaikėje perspektyvoje,  jog sėdynės net ir po intensyvaus naudojimo išlaikytų savo originalią formą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors vairuotojas ir priekyje sėdintis keleivis neturės jokių nusiskundimų dėl erdvės, gale sėdintiems keleiviams vietos keliams ir kojoms bus šiek tiek mažiau nei kai kuriuose nedideliuose krosoveriuose. Taip yra ne tik tada, kai sėdima už gana aukšto žmogaus. Net jei priekinės sėdynės sureguliuotos taip, kad tiktų vidutinio ūgio suaugusiam žmogui, didesni suaugę antrosios eilės keleiviai greičiausiai savo keliais atsitrenks į priekyje esančias sėdynes.

REKLAMA

Pagal kompaktiškų krosoverių standartus „Dacia“ taipogi siūlo milžiniškos erdvės bagažinę. Bagažinės anga plati, o pačios bagažinės forma yra dėkinga norintiems vežioti įvairaus dydžio daiktus. Verta pažymėti, jog bagažinės tūris svyruoja nuo 445 iki 1623 litrų. Jeigu pasirinksite versiją su keturių varančiųjų ratų pavara, tuomet bagažinės tūris sumažėja iki 411 litrų.

REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:



  • Važiuojant dideliu greičiu iš pavarų dėžės gali sklisti nemalonus švilpimas. Įprastai, tai simbolizuoja artėjantį pavarų dėžės remontą. Pavarų dėžės gedimas labiausiai paplitęs modeliuose su 1,5 litro „dCi“ (115 AG) agregatais:


Naudotas antros kartos „Dacia Duster“: Ką mokate, tą ir gaunate



DINAMIKA


Nuo pat pirmosios kartos „Dacia Duster“ pasirodymo akimirkos, rumuniškas visureigis niekada nepretendavo išsiskirti itin galingų variklių gama. Vietoje to „Dacia“ vadovavosi teisingais prioritetais. Kadangi „Duster“ didžiąją dalį laiko praleis ten, kur automobilio greitis nėra didelis, į jį buvo montuojami mažo tūrio ir mažos galios varikliai, kuriems patikėtas tik vienas svarbus darbas – priversti išjudinti patį automobilį ir tam tikrą tašką pasiekti su normaliomis degalų sąnaudomis. Mums asmeniškai, kaip ir to galėjote tikėtis, patraukliausias variklis yra 1,3 litro, išvystantis bent jau 130 arklio galių. Kodėl? Nes kituose „Renault“ modeliuose jis džiugina sklandžiu veikimu, visai nebloga dinamika, o ir jis padeda išnaudoti didelę „Duster“ prošvaisą.

REKLAMA
REKLAMA

Nepriklausomai nuo pasirinkto variklio, didžiausia „Duster“ silpnybė, o galbūt tai reikėtų vadinti ypatumu – ypatingai trumpi pavarų perdavimo skaičiai. Mieste, kur automobilio greitis labai dažnai keičiasi, nuolatinis pavarų perjungimo svirties makalavimas gali pradėti erzinti. Kita vertus, norintiems to išvengti „Dacia“ siūlo rinktis „EDC“ (dvigubos sankabos) automatinę pavarų dėžę, kuri „Renault“ modeliuose jau spėjo užsitarnauti kaip gerai veikiančio komponento vardą.


Atkreipkite dėmesį:



  • 1,2 litro TCe benzininiai varikliai  gali pasižymėti didesniu apetitu alyvai. Tai ganėtinai retas reiškinys, tačiau turint automobilį su šiuo varikliu rekomenduojama nuolatos stebėti alyvos lygį;

  • Modeliuose, turinčiuose 1,5 litro dyzelinį variklį vis dar pasitaiko ankstyvų purkštukų gedimų;


Naudotas antros kartos „Dacia Duster“: Ką mokate, tą ir gaunate



VALDYMAS


Kadangi „Dacia“ nėra vienas iš tų gamintojų, kuris gali sau leisti sulig kiekviena nauja modelio karta naudotis visiškai nauja platforma, nereikėtų stebėtis, jog šis „Duster“ yra labai stipriai modernizuota pirmosios kartos modelio evoliucija.


„Dacia“ įsitikinusi, jog efektyvus kaštų valdymas bei daugumos automobilinių tendencijų ignoravimas yra kur kas svarbiau negu bandymas bėgti paskui kitus. Būtent dėl šios priežasties „Dacia Duster“ dėvėdamas 16 colių ratlankius keliu rieda gana minkštai ir patogiai. Užmovus 17 ar net 18 colių skersmens ratlankius automobilis tas pačias atkarpas įveikia čiut-čiut standžiau, tačiau tai nepadaro didžiulės įtakos bendram važiavimo komfortui.

REKLAMA

Nors automobilio prioritetų sąraše komfortas ir naudojimo patogumas yra svarbesni už dar pasaulyje nematytą sukibimą su kelio danga ir dinamiškumą, jis taip pat gerai valdomas. Vairo mechanizmas – progresyvus, kėbulo posvyris išlaikomi normos ribose, kai reikia greičiau įveikti posūkius. Tiesą sakant, vargu ar dažnai bandysite ieškoti „Dacia Duster“ pakabos galimybių ribos dėl ganėtinai kuklios variklio galios, ir jeigu nuspręsite tai daryti, tai tikrai darysite ne dėl malonumo, tačiau, vėlgi, „Dacia“ nėra tas automobilis su kuriuo trokštumėte lakstyti kaip erelis.


Atkreipkite dėmesį:



  • „Dacia“ tikina, jog planinius aptarnavimus reikėtų atlikti kas 30 000 kilometrų, tačiau tai reikėtų daryti bent jau kas 15 000 kilometrų;

  • dCi varikliai turi paskirstymo diržą, kurį reikėtų keisti kas 6 metus arba kas 120 000 kilometrų;

  • Benzininiai varikliai turi paskirstymo grandinę. Teoriškai, jos keisti nereikia, tačiau jos būklę rekomenduojama patikrinti kas 80 000 kilometrų;


Naudotas antros kartos „Dacia Duster“: Ką mokate, tą ir gaunate



Versija
Gamybos metai
Varantieji ratai
GaliaNM
1.0
2020-2021Priekiniai101 AG160 Nm
1.2 TCe
2018Visi125 AG205 Nm
1.3 TCe
2019-2021Priekiniai/Visi130 AG240 Nm
1.3 TCe
2019-2021Priekiniai/Visi150 AG250 Nm
1.6 SCe
2018Priekiniai/Visi115 AG156 Nm
1.5 dCi
2018-2021Priekiniai/Visi115 AG260 Nm
1.5 dCi2018-2019Priekiniai90/95 AG240 Nm
1.0 TCe
2021-Priekiniai90 AG160 Nm
1.0 TCe ECO-G2021-Priekiniai100 AG170 Nm
1.3 TCe2021-Priekiniai130 AG240 Nm
1.3 TCe2021-Priekiniai/Visi150 AG250 Nm
1.5 dCi2021-Priekiniai115 AG260 Nm
1.5 dCi2021-Visi115 AG260 Nm

REKLAMA

Gamintojo atšaukimai



  • 2018 metų balandžio mėn. „Dacia“ paskelbė atšaukianti nuo 2017 m. birželio 30 iki 2017 m. spalio 16 dienos pagamintus modelius dėl programinės įrangos klaidos. Dėl jos automobiliai gali neužsivesti arba – atvirkščiai. Paspaudus „Start/Stop“ mygtuką gali nepavykti jo užgesinti;

  • 2019 metų sausio mėn. „Dacia“ atšaukė nuo 2018 m. birželio 11 iki birželio 18 dienos pagamintus modelius, dėl netinkamai sulituoto 12V akumuliatoriaus gnybto;

  • 2020 metų kovo mėn. „Dacia“ atšaukė nuo 2018 m. lapkričio 26 iki 2019 m. spalio 29 dienos pagamintus modelius, dėl galinės sėdynės konstrukcijos tvirtumo defekto. Dėl jo kyla pavojus susižeisti avarijos atveju;

  • 2021 metų sausio mėn. Nuo 2017 m. rugsėjo mėn. iki 2018 m. balandžio mėn. buvo atšaukti modeliai su dyzeliniai varikliais. Gamintojas baiminosi dėl galimų starterio defektų;


Naudotas antros kartos „Dacia Duster“: Ką mokate, tą ir gaunate

KODĖL VERTA ĮSIGYTI?



  • Pigi eksploatacija

  • Automobilyje yra tik pati reikalingiausia komforto įranga

  • Pravažumas

  • Siūloma versija su keturių varančiųjų ratų pavara

  • Pakankamai nebloga garso izoliacija

  • Naktį praverčiantys LED žibintai

  • Modernūs ir efektyvūs varikliai


KODĖL NE?



  • Bagažinės pakrovimo anga galėtų būti žemiau

  • Kiekvieną kartą uždarius duris apima jausmas, jog jos pagamintos iš popieriaus

  • Multimedijos ekranas sumontuotos nepatogioje pozicijoje

  • Nėra versijos turinčios automatinę pavarų dėžę ir keturių varančiųjų ratų pavarą. Pastaroji galima tik su mechanine pavarų dėže



DETALIŲ KAINOS



  • Salono filtras ~ 7 eurai

  • Alyvos filtras ~ 5 eurai

  • Variklio pakabos atrama ~ 15 eurų

  • Termostato tarpinė ~ 5 eurai

  • Alyvos siurblys ~ 160 eurų

  • Cilindrų galvutės tarpinė ~ 30 eurų

  • Kondicionieriaus radiatorius ~ 100 eurų

  • Rato guolių komplektas ~ 20 eurų

  • Stabilizatoriaus traukė ~ 15 eurų

  • „McPherson“ kolonos pagalvė ~ 15 eurų

  • Amortizatorius ~ 40 eurų

  • Vairo traukės antgalis ~ 15 eurų

  • Vidinė durų rankena ~ 6 eurai

  • Radiatoriaus grotelės ~ 60 eurų


Naudotas antros kartos „Dacia Duster“: Ką mokate, tą ir gaunate

GERIAUSIOS VERSIJOS


„Dacia Duster“ su benzininiu varikliu: 1,3 litro tCe 130 AG 

REKLAMA

„Dacia“ siūlo ganėtinai plačią benzininių variklių, kurioje dominuoja trijų arba keturių cilindrų agregatai. Nors mažesnio tūrio varikliai savo užduotį atlieka visai neblogai, tačiau būtent 1,3 litro (130 arba 150 AG) motorai kone idealiai tinka „Duster“ modeliui.


Šis variklis – tylus, gyvybingas ir pakankamai ekonomiškas skirtingose situacijose. Be to, šis motoras galima su keturių varančiųjų ratų pavara arba su „EDC“ (dvigubos sankabos) pavarų dėže.


„Dacia Duster“ su dyzeliniu varikliu: 1,5 DCi 110 AG 


Taupumui prioritetą teikiantys pirkėjai, be abejonės, žvalgysis į modelius su dyzeliniu varikliu. Jeigu iš tikro norite modelio su dyzeliniu varikliu ir neplanuojate važinėti po pelkes, labai gerai paieškokite versijos su automatine pavarų dėže. Ši versija buvo gaminama ganėtinai trumpą laiko tarpą, tačiau ji yra verta kiekvienos paieškos akimirkos.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų