Bestseleris
„Škoda Octavia“ yra žinomiausias šios kompanijos modelis, kuris čekų markės pardavimų rodiklius tempia į viršų nuo pat 1996 metų, kuomet buvo pristatyta pirmoji modelio karta. Nuo pat pirmųjų dienų „Octavia“ būdavo vertinama už puikų kainos ir kokybės santykį, erdvų interjerą ir užtikrintai veikiančius agregatus, kurie anuomet nedarė gėdos visai „VAG“ koncerno grupei.
Per daugiau kaip 20 metų egzistavimą, čekų markė sukūrė tris „Octavia“ modelio kartas. Pirmoji buvo gaminama nuo 1996 iki 2010 metų, antroji – nuo 2004 iki 2013 metų ir trečioji – nuo 2013 iki dabar.
Trečioji modelio karta pirmą kartą buvo pristatyta 2012 metų pabaigoje, „Škoda“ markės būstinėje, kurioje kviestiniai svečiai iš arti galėjo pamatyti atsinaujinusią ir truputėlį išaugusią „Octavią“. III kartos modelis tapo 9 centimetrais ilgesnis, 4,5 centimetro platesnis už savo pirmtaką. Be to, naujasis modelis taip pat turėjo 8 centimetrais ilgesnę ratų bazę, kuri leido padidinti interjero erdvę gale sėdintiems keleiviams. To įrodymas – erdvę gale sėdinčių keleivių kojoms išaugo 47 milimetrais.
„5E“ vardu vadinamas modelis buvo pakankamai svarbus „Škoda“ kompanijai dėl keletos priežasčių. Pavyzdžiui, trečios kartos „Octavia“ tapo pirmuoju „Škoda“ modeliu, kuris turėjo galinio vaizdo kamerą bei išmanią greičio ir atstumo palaikymo kontrolę. Ši technologija dirbdavo lygiagrečiai su „Front Assistant“ sistema, kuri kritinėje situacijoje automobilį sustabdydavo pati.
Prie milžiniško „Octavia“ modelio populiarumo prisidėjo daugybė faktorių. Vienas iš jų – palanki kainodara bei itin plati variklių gama. Benzinu varomų mašinų gamoje – 7 motorai, kurių darbinis tūris svyruoja nuo 1 iki 2 litrų, o galia svyruoja nuo 86 iki 220 arklio galių.
Dyzelinių variklių kompanijoje – tik 2, tačiau modifikacijų gausa leidžia surasti sau patinkantį variantą. Pavyzdžiui, 1,6 litro dyzelis turi tris galingumo lygius: 90, 105 ir 110 arklio galių. Tuo tarpu 2 litrų versija siūlo taip pat pasirinkti vieną iš trijų galingumo lygių: 143, 150 ir 184 arklio galių.
Dinamiško vairavimo mėgėjams „Škoda“ siūlė išbandyti sportišką „Octavia vRS“ versiją, kuri buvo gaminama su benzininiu arba dyzeliniu motorais. „Octavia vRS“ buvo pristatyta 2013 metų vasarą ir buvo pozicionuojama kaip pigesnė alternatyva „Volkswagen Golf GTI“ ir „Golf GTD“. Tiek pastarasis, tiek „Škoda“ modelis naudoja tą patį trečios kartos „EA888“ benzininį motorą.
Palyginus su standartine versija, sportiškoji „Octavia vRS“ išsiskyrė standesne pakaba, specialiai šiam modeliui sukurta kėbulo apdaila, vairo stiprintuvu, kurio darbo parametrai keisdavo priklausomai nuo važiavimo režimo. Važiuojant greičiau – vairas tampa sunkesnis, sukinėjantis mieste – tampa lengvesnis.
Pasirinkimo laisvė
Trečios kartos „Škoda Octavia“ patenka į tą automobilių grupę, kuri kiekvienam vairuotojui iškelia dilemą – kurį kėbulo tipą ir variklį rinktis? Didžiausias „Octavia“ privalumas yra tas, jog net ir sedaną primenantis kėbulo tipas turi beprotiškai erdvią ir talpią bagažinę, kuriai priekaištų turės tik tie, kurie kiekvieną dieną bagažinės tūri užpildo iki pat lubų.
Panaši situacija bus ir renkantis tinkamą variklį. Pati idealiausia ir racionaliausia kombinacija yra 1,4 litro darbinio tūrio benzininis motoras ir šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Pastaroji reikalaus minimalios priežiūros, o puikiu efektyvumu pasižymintis benzininis motoras turės pakankamai daug rezervo tam, jog be didelių pastangų aplenktumėte lėtesnį eismo dalyvį arba greitkelyje palaikytumėte 120 - 130 km/val. greitį. Be to, vidutinis kuro sąnaudų vidurkis taip pat bus pakankamai krikščioniškas. Priklausomai nuo Jūsų vairavimo stiliaus ir vietovės, vidutinių kuro sąnaudų rodiklis svyruos nuo 5 iki 8 litrų 100 kilometrų.
Dyzelinį variklį reikėtų rinktis tik dėl vienos priežasties – esate vienas iš tų vairuotojų, kuris per vienerius metus nuvažiuoja bent jau 35 000 kilometrų arba bent jau 95% vairavimo laiko nestovite kamščiuose, o važiuojate, pavyzdžiui, iš Trakų į Vilniaus Pašilaičių rajoną. Dyzeliniai varikliai nemėgsta trumpų atstumų, ypač šaltuoju metų laiku, kuomet nuvažiavus 5 kilometrus variklis net nebus pradėjęs savo kelionės link darbinės temperatūros.
Vis dėlto, jeigu nuspręsite rinktis dyzelinį variklį, rinkitės 2 litrų, 150 arklio galių išvystantį motorą, kuris turi pakankamai dinamikos ir galimybių važiuoti taupiai. Tolimus atstumus važiuojantys vairuotojai bus nustebinti, jog net ir palaikant didesnį greitį vidutinės sąnaudos neviršys 6 litrų 100 kilometrų.
Pretenzijos į ... santūrumą
„Škoda“ vairuotojai yra vieni iš tų, kurie nori, jog jų automobilis būtų lengvai valdomas, o pakaba sugertų kelio nelygumus. Trumpai tariant – vairavimo procesas privalo būti atpalaiduojantis ir nereikalaujantis daugybės pastangų. Trečioji „Octavia“ modelio karta būtent tai ir siūlo – pastangų nereikalaujantį vairavimą.
Mieste automobilis jaučiasi vikrus ir manevringas, greitkelyje – pakankamai komfortiškas ir tylus važiuojant 90 / 110 km/val. greičiu. Minant akceleratoriaus pedalą toliau, į automobilio vidų pradeda veržtis variklio ir vėjo keliamas triukšmas. Ypač, jeigu automobilis naudoja kieto mišinio padangas, tuomet Jūsų ausis pasieks ir garsus padangų keliamas triukšmas.
„Škoda Octavia“ tikrai nėra tas automobilis, kuris yra orientuotas į precizišką ir tikslų vairavimo būdą. Posūkiuose automobilis elgiasi nuspėjamai ir pagirtinai, tačiau niekuomet nepademonstruos daugiau ryškesnių emocijų. Ant tos pačios platformos sukurti „Volkswagen Golf“ ar „Seat Leon“ pasižymi geresnėmis valdymo savybėmis labai stipriai neaukojant komforto.
Patikimumas – ne pačiame aukščiausiame lygyje
Nesvarbu kurį vairuotoją pakalbintumėte, kiekvienas išgirdęs, jog tai „VAG“ koncerno šeimos narys, iškart pasakys – „O, čia gera ir patikima mašina.“ Dėl pirmojo teiginio net nesiruošiame ginčytis, nes „VAG“ koncerno šeimos nariai iš tikrųjų gamina išbaigtus ratuočius, tačiau patikimumo rodikliai per pastarąjį dešimtmetį išstūmė „VAG'us“ iš lyderio pozicijos.
Tikrai nenorime pasakyti, jog „Škoda Octavia“ yra beviltiškas patikimumo prasme – tikrai ne, tačiau kaip ir bet kuris kitas automobilis, taip ir „Octavia“ turi keletą silpnųjų vietų, į kurias reikia atsižvelgti prieš perkant norimą modelį.
Natūralu, jog naujasis modelis pasižymi tomis pačiomis problemomis kaip ir ant tos pačios platformos sukurti „Seat Leon“ ar „Volkswagen Golf“. Pavyzdžiui, jeigu automobilis turi gausų kiekį elektronikos prietaisų, būtinai įsitikinkite, jog jie veikia tinkamai, be jokių nesklandumų. Būtinai išbandykite kaip veikia automatinė greičio palaikymo kontrolė, kuriai kartais susisuka protelis. Sistemos veikimo sutrikimo pasekmė – staigus ir trumpas stabdžių panaudojimas. Vienintelis būdas išspręsti šią problemą – kreipimasis į specialistą, kuris iš naujo sukonfigūruotų sistemą.
Mažesnio tūrio benzininiai varikliai – efektyvumo etalonai, tylus ir pakankamai ekonomiški, tačiau renkantis bet kurį „TSI“ motorą, sužinokite kada buvo keista paskirstymo grandinė ir apskritai ar ji buvo keista. Kartais dėl gamintojo kaltės, kartais dėl vairuotojų aplaidumo paskirstymo grandinės tiesiog nutrūksta.
1,8 ar 2 litrų „TSI“ motorai pasižymi pakankamai didžiuliu apetitu alyvai. Pasak gamintojo, 1 litras 1000 kilometrų yra NORMALUS (galite tuo patikėti?) reiškinys, tad jeigu svarstote galimybę pirkti „Octavia“ su vienu iš šių variklių – įsitikinkite, jog sugebėsite nuolatos stebėti alyvos lygį.
Statistiškai, mažiausiai problemų kelianti versija yra su 1,4 litro benzininiu (150 AG) ir mechanine pavarų dėže.
Biudžeto reikalai
„Škoda Octavia“ niekuomet nebuvo priskiriamas brangių automobilių grupei – tai kompaktinės klasės atstovas su vidutinės klasės modeliams būdinga interjero erdve. Tai – didžiulis privalumas, nes už „Ford Focus“ ar „Opel Astra“ pinigus gauni šiek tiek didesnį ir būkime atviri – solidesnį ratuotį.
Naujutėlis, gamyklos dažais kvepiantis automobilis mūsų šalyje kainuoja nuo 15 000 eurų. Tai bus pati pigiausia ir kukliausią įrangą turinti versija, kuri neteiks absoliučiai jokio malonumo. Optimaliausios versijos kainuos maždaug 19 000 - 20 000 eurų. Tuo tarpu naudotų automobilių rinkoje situacija yra palankesnė kiekvienam vartotojui.
Trečios kartos „Škoda Octavia“ automobilių kainos prasideda nuo maždaug 6000 eurų – maloniai nustebote? Džiugu, bet už šią sumą gausite neaiškią istoriją turintį, visiškai nuo kojų nuvarytą egzempliorių. Norėdami surasti padoresnio stovio mašiną, padidinkite savo biudžetą bent jau iki 7500 - 8000 eurų.
Idealioje situacijoje mes rekomenduotume į šį automobilį žvalgytis tik tuomet, jeigu turite 9000 - 10 000 eurų biudžetą. Turint tokią sumą, galėsite pretenduoti į gerai prižiūrėtą, galbūt net ir Lietuvoje pirktą ir prižiūrėtą egzempliorių, kurį pardavinės oficialūs atstovai. Galbūt netgi pasiseks surasti modelį su galiojančia gamintojo garantija.
O kaip gi priežiūra? Ar naujos ir kokybiškos dalys stengsis iš Jūsų piniginės išlupti paskutinius pinigus? Tikrai ne. Palyginus su „Premium“ automobilių gamintojais, kurių pasirinkimas naudotų ratuočių rinkoje netrūksta, detalių ir eksploatacijos kaštai gali skirtis iki trijų kartų.
Priklausomai nuo Jūsų poreikių, bet kurį „Škoda“ automobilį galima prižiūrėti bet kurioje „Škoda“, „Seat“ ar „Volkswagen“ atstovybėje – viskas priklauso tik nuo Jūsų gyvenamosios vietos.
Be to, atsarginių detalių kainos turėtų patikti net ir didžiausiam gobšuoliui. Keletas pavyzdžių (Modeliui su 1,4 litro benzininiu motoru):
- Stabdžių diskas ~ 30 eurų.
- Amortizatorius (Bilstein) ~ 50 eurų.
- Stabilizatoriaus traukė ~ 6 eurai.
- Rato guolio komplektas ~ 80 eurų.
- Vandens siurblys ~ 60 eurų.
- Sankabos komplektas ~ 350 eurų.
- Žvakė ~ 9 eurai.
Trumpai tariant – tai savo klasėje analogų neturintis automobilis. Net ir žvalgantis naudotų automobilių rinkoje sunku atsispirti „Škoda Octavia“ siūlomiems privalumams. Taip, tai nėra pats įdomiausias ar kraują kaitinantis automobilis, tačiau „Škoda“ niekados ir nesakė, jog jie nori būti tuo gamintoju, kuris parduoda emociją – atvirkščiai. Čekai parduoda automobilį, kurį žmonės perka vadovaudamiesi racionalumu. Būtent tokia yra ir „Škoda Octavia“ – racionali, bet ne daugiau.
PRIVALUMAI
- Fantastiškos praktiškumo galimybės
- Pigi eksploatacija
- Guvūs benzininiai varikliai
- Gausi standartinė įranga
- Patraukli įsigijimo kaina
TRŪKUMAI
- Kvestionuotas automobilio patikimumas
- Neįtraukiančios valdymo savybės
- Triukšmingas važiuojant didesniu greičiu
- Automobilio dizainas nekelia jokių emocijų
- Žemesnių komplektacijų lygių automobiliai turi ir prastesnes apdailos medžiagas