Trečios kartos „Škoda Fabia“, nors ir negalėjo pasigirti tokiu populiarumu kaip anksčiau minėtieji modeliai, tačiau tai neturėtų įtakoti galutinio jūsų sprendimo. Ypač, jeigu šiuo metu dairotės ganėtinai modernaus, nepretenzingo ir patikimo automobilio, kurį būtų galima įsigyti už racionalią kainą
iš antrų rankų.
Šis kompaktiškas automobilis kone geriausiai atspindi tikrąją „Škoda“ dvasią ir paskirtį. Jeigu „Škoda Octavia“ tapo per didelė, per brangi ir kenčianti nuo „Volkswagen Group“ koncerno inžinierių padarytų klaidų, „Škoda Fabia“ elementarumas patiks tiems, kas prioritetą skiria ilgaamžiškumui.
Šis 3,99 m ilgio automobilis daugelį vairuotojų nustebins logiškai suprojektuotu interjeru, 330 litrų siekiančia bagažinės talpa. Be to, „Škoda Fabia“ buvo gaminama ir su universalo kėbulo tipu, kuris leis mėgautis rekordiška, šiai klasei, bagažinės talpa. Ji siekia net 530 litrų.
„Škoda“ siekdama išlaikyti mažą automobilio kainą, automobilį aprūpino mažo tūrio benzininiais arba dyzeliniais varikliais, kurių pajėgumas, kai kuriems, gali sukelti juoką. Pačios galingiausios versijos generuoja vos 110 arklio galių ir 100 km/val. padės įsibėgėti per maždaug 10 sekundžių, bet mes labai abejojame ar potencialiems „Škoda Fabia“ pirkėjams tai rūpi.
„Škoda Fabia“ buvo gaminamas su keliais skirtingos įrangos lygiais, kurie gali padėti kardinaliai transformuoti įspūdį apie čekišką hečbeką ar universalą. Žemiausią įrangos lygį turintys modeliai, švelniai tariant, tragiški, tad padarykite sau paslaugą ir ieškokite tik gerai įrengtų egzempliorių, turinčių klimato kontrolę, automatinę greičio palaikymo sistemą ar LED žibintus.
Atkreipkite dėmesį:
- Galimi oro kondicionieriaus sistemos gedimai. Tai ypač aktualu modeliams, pagamintiems 2015-2016 metais. Būsimiems pirkėjams rekomenduojama patikrinti kaip veikia oro kondicionavimo sistema, ventiliatoriaus variklį arba kompresorių.
- Vandens siurblys 1.4 litro dyzeliniuose varikliuose. Tai – ganėtinai dažnas gedimas, tačiau dėl jo nereikėtų labai pergyventi. Ankstyvieji siurblio negalavimo požymiai prasideda kuomet aušinimo skysčio suvartojimas padidėja. Pakeitus siurblį, dažniausiai, ši problema pradingsta, bet net ir visiškai naujas siurblys nėra ilgaamžis, o ir jo pakeitimas nėra pigus.
- 150 000 kilometrų ridą perkopę modeliai tikrai turės problemų su dviejų masių smagračiu. Įsigijus automobilį, kurio rida perkopus 150 000 kilometrų ridą, padarykite sau paslaugą ir tiesiog pasikeiskite.
- Sunkiai įsijungianti atbulinė pavara – dar vienas ganėtinai dažnai sutinkamas gedimas modeliuose su mechanine pavarų dėže.
- 1.0 litro darbinio tūrio varikliuose esančios droselinės sklendės korpusas linkęs įtrūkti.
- Neveikianti arba nenuspėjamai veikianti „Start/Stop“ sistema dažniausiai indikuoja ant mirties slenksčio esantį akumuliatorių.
- „Dainuoti“ mėgstanti vidaus apdaila – neturėtų būti netikėtas siurprizas. Metams bėgant įvairios interjero apdailos detalės pradeda skleisti pašalinius garsus, ypač modeliuose su dyzeliniais varikliais, kurie skleidžia užpakalį vibruoti priverčiančias vibracijas.
- 7 laipsnių „DSG“ pavarų dėžė – ne tokia prasta kaip anksčiau, tačiau vis dar pasitaiko atvejų, kuomet net ir ganėtinai nauji modeliai turi problemų su smagračiu, „mechatroniku“ ir sankaba.
Gamintojo atšaukimai
- 2019 m. lapkričio mėnesį „Škoda Fabia“ automobiliai buvo atšaukti dėl galimo vairuotojo oro pagalvės neišsiskleidimo.
- 2019 m. lapkričio mėnesį „Škoda Fabia“ automobiliai buvo atšaukti dėl 1.2 TSI variklio paskirstymo veleno reguliavimo varžtų defektų. Gamintojas manė, jog pernelyg silpnai priveržti varžtai gali atsilaisvinti ir tokiu būdu sukelti alyvos nuotėkį.
KODĖL TURĖTUMĖTE JĮ ĮSIGYTI?
- Interjero erdvė. Atsižvelgiant į automobilį dydį, jis yra ganėtinai talpus ir praktiškas.
- Galimybė rinktis universalą, kurio bagažinės tūris – 530 litrų.
- Ganėtinai taupūs varikliai. Tiek benzininiai, tiek dyzeliniai motorai gali būti ekonomiški, padedantys su vienu degalų baku gerokai didesnį atstumą negu galite pagalvoti.
- Nedomina vagių. Kada paskutinį kartą „Škoda Fabia“ domino vagis? Niekada. O tai turėtų pradžiuginti draudimo kompanijas.
O KODĖL NE?
- Absoliučiai jokių emocijų nekeliantis automobilio elgesys kelyje.
- Triukšmingi dyzeliniai varikliai. Palyginus su „Renault“ ar „Peugeot“ analogais – „Škoda“ motoras vibruoja ir dainuoja, lyg neturėtų jokio filtro.
- Apdailos medžiagų kokybė. Įsėdus į automobilį pajusite, jog tai – žemesnės klasės modelis. Kita vertus, jis ir nepretenduoja į „Volkswagen Golf“ klasę.
- Buka navigacijos sistema. Ji – tiesiog apgailėtina.
- „Start/Stop“ veikimas gali išvesti iš kantrybės. Ypač, kai variklis užgesinamas ir vėl užvedamas. Tuomet automobilis sujuda, lyg po jo ratais būtų sujudusi žemė.
DETALIŲ KAINOS
„Škoda Fabia“ tikrai nėra tas automobilis, kuris pasižymėtų detalių trūkumu. Vis dėlto, palyginus su antros kartos modeliu, trečiosios kartos „Škoda Fabia“ detalės yra maždaug 10 procentų brangesnės.
Keisčiausia yra tai, jog detalių kainos retkarčiais gali būti netgi didesnės už prancūziškų, kurie įprastai reikalauja gerokai stipriau išlaidauti.
Sankabos, turbinos, purkštukai, kietųjų dalelių filtrai – ypatingai brangūs.
- Alyvos filtras ~ 8 eurai
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 20 eurų
- Galinės svirties įvorė ~ 25 eurai
- Priekinis amortizatorius ~ 50 eurų
- Uždegimo žvakė ~ 8 eurai
- Išminamas guolis ~ 30 eurų
- Vairo kolonėle be stiprintuvo ~ 170 eurų
- Alyvos radiatorius ~ 120 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
Benzininė versija: 1.2 TSI su „Style“ įrangos lygiu. * 110 g/km CO2
Atsižvelgiant į ganėtinai mažą „Škoda Fabia“ kainą naudotų automobilių rinkoje, mes rekomenduotume rinktis versiją, turinčią 110 arklio galių išvystantį benzininį motorą. Jis – gyvybingas ir labai maloniai papildo komfortišką automobilio charakterį. Jis taip pat puikiai suderintas su 6 laipsnių pavarų dėže.
Dyzelinė versija: 1.4 TDI su „Style“ įrangos lygiu * 94 g/km CO2
Jeigu galutinai apsisprendėte pasirinkti modelį su dyzeliniu varikliu, tuomet rinkitės galingesnę, 90 arklio galių generuojančią modifikaciją. 75 arklio galių tokiam mažiui yra per mažai, o 105 AG versija pernelyg vangi ir buka, jog leistų mėgautis ne tik mieste, bet ir užmiestyje.