Kaip bebūtų keista, tačiau „Mazda“ pristačiusi sportišką hečbeko versiją nesulaukė tokio didžiulio dėmesio. Galbūt japonams reikėtų skirti daugiau pinigų reklaminei kampanijai, galbūt automobiliui per mažai dėmesio skyrė žurnalistai, tačiau „Mazda 3 MPS“ savo laiku buvo vienas galingiausių hečbekų rinkoje.
Priekinių varančiųjų ratų pavarą turėjęs hečbekas buvo aprūpintas „Mazda 6 MPS“ automobilyje matytu motoru. „3 MPS“ turėjo 2.3 litro darbinio tūrio benzininį variklį su turbina, kuris išvystė 230 arklio galių (ne visose pasaulio rinkose), o antrosios kartos modelis turėjo net 260 arklio galių išvystančią jėgainę.
2007 metais rinkoje pasirodęs modelis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 6,1 sekundės. Šis faktas leido „Mazda“ kompanijos atstovams pasigirti, jog „Mazda 3 MPS“ yra greitesnis už „Volkswagen Golf GTI“ ir „Ford Focus ST“, kuris buvo sukurtas ant tos pačios platformos, tačiau naudojo „Volvo“ 5 cilindrų benzininį variklį.
PATARIMAI PERKANT
Nors „Mazda 3 MPS“ buvo sukurtas ant tos pačios platformos kaip ir „Ford Focus“, tačiau jis kenčia nuo tų pačių problemų kaip ir „Mazda 6 MPS“.
Perkant modelį pagamintą 2007 - 2009 metų laikotarpiu, būtinai atsižvelkite į paskirstymo grandinės ir kintamojo vožtuvų sistemos darbą. Iš gamyklos su trūkumais išriedėję modeliai buvo atšaukti, tačiau atsarga gėdos nedaro. Pirkdami šį modelį įsitikinkite, jog visi darbai buvo atliekami laiku ir pas tinkamą specialistą.
Vis dėlto, daugelis šio hečbeko savininkų teigia, jog pati rimčiausia problema yra standartine „K04“ turbina, kurią rekomenduojama pakeisti patikimesniu komponentu iš plataus „Aftermarket“ detalių katalogo.
Kadangi automobilis turi priekinių varančiųjų ratų pavarą, turėsite susitaikyti su mintimi, jog priekinės „Mazda 3 MPS“ padangos susidėvės žymiai greičiau. Be to, būtinai atkreipkite dėmesį į ratlankius, kurie yra linkę rūdyti.
Rūdyti linkę ne tik stilingi ratlankiai, bet ir „Mazda 3 MPS“ kėbulas. Būtinai atkreipkite dėmesį į priekines ir galines ratų arkas, bagažinės dangtį. Taip pat rekomenduotina apžiūrėti automobilio dugną.
„ABS“ daviklis labai dažnai išeina iš rikiuotės, tačiau naujas daviklis nėra labai brangus.
DETALIŲ KAINOS
- Stabdžių trinkelės ~ 25 eurai.
- ABS daviklis ~ 20 eurų.
- Vairo traukė ~ 8 eurai.
- Oro filtras ~ 17 eurų.
- Rato guolio komplektas ~ 50 eurų.
- Termostatas ~ 60 eurų.
- Sankabos komplektas ~ 240 eurų.
- Generatorius ~ 170 eurų.
- Lambda jutiklis ~ 50 eurų.
SAVININKO ATSILIEPIMAS
Vytas - 2011 metų gamybos „Mazda 3 MPS“. Rida - 73,672 km.
„Automobilis su kuriuo kiekvieną dieną važinėju daugiau nei dvejus metus. Prieš tai esu turėjęs ne vieną hot hatch'ą : „Civic Type R“, „Golf GTI“, „Focus ST“. Būtent pastarasis automobilis prieš tai buvo mano garaže ir kurį taip pat eksploatavau kiekvieną dieną, tačiau po pusantrų metų mane iš kantrybės išvedė įvairiausi smulkūs gedimai. Nusprendus ieškoti naujo žaisliuko, pradėjau dairytis į vokišką produkciją : „Audi S3“, „Leon Cupra ir „Golf GTI“, tačiau vėliau mano dėmesį patraukė „Mazda 3 MPS“. Tuomet pamačiau pirmos kartos modelį, kuris atrodė santūriai, tačiau turėjo 260 arklio galių išvystantį motorą. Pamačiau, išbandžiau, patiko, bet pasiskaitęs ne vieną forumą supratau, jog reikia dairytis antrosios kartos modelio, kuris buvo gaminamas nuo 2010 metų.“
„Antros kartos modelis yra ne tik išvaizdesnis, bet ir turi naują variklio valdymo programą, geriau subalansuotą pakabą, tiksliau veikiančią pavarų dėžę. Be to, naujesnis modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,3 sekundės (išbandyta ir išmatuota).“
„Per dvejus eksploatacijos metus žymių trūkumų neatsirado, tačiau norėčiau, jog pakaba nebūtų tokia triukšminga, surinkimo kokybė būtų geresnė, o oficialiame „Mazda“ servise dirbantys žmonės retkarčiais suprastų kokį automobilį turi dirbtuvėse.“
„Kuro sąnaudos? Važinėjant tik mieste - 10-12 litrų 100 kilometrų. Užmiestyje? Visada galima tilpti į 7 litrus, bet važinėjant mišriu režimu borto kompiuteris rodo 9,2 litro 100 kilometrų.“
MALONUMO KAINA
Pirmosios kartos „Mazda 3 MPS“ egzemplioriai gali būti labai patrauklus pirkinys, ypač jeigu ieškote „Golf GTI“ alternatyvos. Pirmosios kartos modeliai naudotų automobilių rinkoje kainuoja nuo maždaug 5000 eurų. Priklausomai nuo automobilio stovio ir istorijos, pirmosios kartos modelis gali jums atsieiti 5000 - 9000 eurų.
Naujesnis, modernesnis ir visose srityse pranašesnis antros kartos modelis kainuoja nuo 10 tūkst. eurų. Norint idealaus egzemplioriaus, visada galite surasti žmogų, kuris savo mylimą „Mazda 3 MPS“ parduos už 15 - 20 tūkst. eurų.