„Ford Fiesta ST“ - puikiai žinomas vardas visoje Europoje. Kelios skirtingos „Fiesta“ modelio kartos patekdavo į populiariausių modelių penketuką, o aštriais prieskoniais pagardintos versijos sulaukdavo nemažai teigiamų įvertinimų iš vairavimo malonumą mėgstančių automanų.
Penktos kartos „Ford Fiesta“ pirmą kartą buvo pademonstruota 2002 metų balandį. Tai buvo erdvesnis, kokybiškesnis, modernesnis įpėdinis, kuris buvo komplektuojamas su įvairaus darbinio tūrio, įvairaus galingumo motorais. Tačiau į automanus orientuota „Ford Fiesta ST“ buvo pristatyta 2004 metų kovą, Ženevos automobilių parodoje.
Palyginus su standartiniu modeliu, „Fiesta ST“ turėjo 2.0 litrų, keturių cilindrų, 150 arklio galių išvystantį benzininį variklį, galėjusį priversti šį automobilį pasiekti 208 km/val. greitį. Be to, „Fiesta ST“ standartinėje įrangoje turėjo 17 colių lengvo lydinio ratlankius, visus keturis diskinius stabdžius, naujo dizaino priekinį ir galinį buferius, specialiai šiam modeliui sukurtus slenksčius, pusiau odines sėdynes ir gausesnę komforto įrangą.
Tradiciškai, sportiškiausi „Ford“ modeliai gauna standesnius amortizatorius, kietesnes spyruokles, naują išmetimo sistemą, pavarų dėžę su pakeistais perdavimo skaičiais, daugiau informacijos vairuotojui suteikianti vairo mechanizmą.
Dar vienas bruožas, kuris yra būdingas sportiškiems „Ford“ modeliams - vienos geriausių klasėje valdymo savybės. „Ford“ inžinieriai nuolatos sugeba sukurti automobilį, kuris turėtų pakankamai didelį sukibimą su kelio danga ir nepasižymėtų dideliu nepasukamumu. Ši „Fiesta ST“ modelio karta ne išimtis.
PATARIMAI PERKANT
„Ford Fiesta“ nėra amerikietiškas automobilis. Kaip ir visi Europos rinkai skirti automobiliai, taip ir šeštoji „Fiesta“ karta buvo sukurta Vokietijoje esančiame „Ford“ padalinyje ir buvo gaminamas Ispanijoje esančioje gamykloje. Tad ar „Ford Fiesta ST“ pasižymi vokiškiems automobiliams būdingu patikimumu? Kaip ir vokiškų automobilių patikimumas, taip ir visuomenėje sklandantys stereotipai apie „Ford“ automobilius yra mitas.
„Ford Fiesta ST“ nėra idealus automobilis, tokių pasaulyje nėra. Kaip ir kiekvienas automobilis, taip ir „Fiesta ST“ turi keletą trūkumų į kuriuos vertėtų atsižvelgti perkant arba pasiruošti norint pradėti „Fiesta ST“ eksploatuoti kiekvieną dieną.
- Daugiau aštrių posūkių matę modeliai labai dažnai turi merdėjančias vairo kolonėles. Prastą vairo kolonėlės būklę išduoda ausį erzinantis ūžimas. Be to, reikėtų atkreipti dėmesį į vairo stiprintuvo skysčio spalvą. Jis privalo būti ne juodas, bet violetinis.
- Į „Fiesta ST“ montuojamiems motorams labai nepatinka, kai iš jų bandoma gauti maksimali galia dar nepasiekus darbinės temperatūros. Nors to nerekomenduojama su visais benzininiais ir dyzeliniais varikliais, tačiau to ypatingai nerekomenduojama daryti su „Fiesta ST“.
- Ratų arkos nėra atsparioms įbrėžimams ir rūdims.
- Neveikiantis centrinis užraktas - signalizacija, labai dažnai pasitaikanti problema. Šią problemą išspręsti galima dviem būdais - pirmasis - iš naujo pririšti raktą, antrasis - įjungti ir išjungti degimą keturis kartus per šešias sekundes, raktą palikti ties „Off“ padėtimi ir palaukti, kol išgirsite garsų pypsėjimą. Tokiu būdu automobilis Jums praneš, jog dabar esate įjungę „programuotojo režimą“. Paspauskite bet kurį mygtuką ant savo pultelio, tada išgirsite du garsinius signalus, kurie reikš, jog tokiu būdų iš naujo suprogramavote pultelį.
DETALIŲ KAINOS
Detalių kainos yra orientacinės.
- Stabdžių trinkelės ~ 10 eurų.
- Greičių dėžės pagalvė ~ 35 eurai.
- Stabilizatoriaus traukė ~ 12 eurų.
- Šarnyras ~18 eurų.
- Vairo traukė ~ 8 eurai.
- Tepalo filtras ~ 6 eurai.
- Rato guolio komplektas ~ 17 eurų.
- Aušinimo sistemos siurblys ~ 23 eurai.
- Uždegimo ritė ~ 44 eurai.
SAVININKO ATSLIEPIMAS
Romas - 2005 metų gamybos „Ford Fiesta ST“. Rida - 188.787 km.
„Išspaudus viską iš savo pirmojo automobilio, atėjo metas ieškoti naujo, normalesnio modelio, su kuriuo galėčiau važinėti į darbą, prie jūros ar dar kur nors. Nuo pat pradžių norėjau kažko smagaus, įdomaus. Nedomino jokios Audinės, mersai, dyzeliai ir kiti. Iš pradžių buvau pradėjęs galvoti apie „Clio 182“ ar naujesnį „Clio 197“, tačiau vienas modelis atbaidė dėl labai prastų medžiagų salone, o kitas man buvo per brangus.“
„Naršydamas skelbimų portalus, netyčia pamačiau mėlynos spalvos „Ford Fiesta ST“. Metai buvo geri, išvaizda ir metai taip pat, tad nieko nelaukiau, nuvažiavau, išbandžiau ir nusipirkau.“
„Mašiną nusipirkau už 3500 eurų. Atsižvelgiant į tai, kad mašina buvo tik ką atkeliavus iš Vokietijos, turėjo tikrą serviso istoriją ir buvo labai geros būklės, už automobilį sumokėta suma nėra labai didžiulė. Be to, mašina turėjo odines sėdynes, oro kondicionierių, normalią garso sistemą, lietaus daviklį, šildomas sėdynės. Trumpai tariant - pilnas faršas.“
„Per šešis mėnesius teko sutvarkyti keletą nerimtų smulkmenų. Pavyzdžiui, nuolatos perdegdavo galinio žibinto posūkio lemputė, pastoviai be mano pagalbos atsidarydavo keleivio langas, retkarčiais neužsirakindavo mašina naudojant centrinį užraktą, tačiau geras elektras visas bėdas pašalino už maždaug 60 eurų.“
„Trūkumai - triukšmingas važiuojant 120 km/val. greičiu, kietas, labai nemėgsta nelygių kelių, kuro sąnaudos tokio galingumo varikliui didokos. Važinėjant Kaune vidurkis siekia 11 litrų 100 kilometrų.“
MALONUMO KAINA
„Ford Fiesta ST“ yra pigus automobilis. Bent jau Vokietijoje, šių automobilių kainos prasideda nuo maždaug 1800 eurų, tačiau pirkti patį pigiausią egzempliorių nerekomenduotume.
Geresnės būklės modeliai kainuoja šiek tiek daugiau - nuo 2800 eurų.
Norintiems mažos ridos, nepriekaištingos serviso istorijos gali prireikti su savimi turėti 3800 - 4500 eurų.