Brandi evoliucija
„Audi“ tikrai nėra viena iš tų kompanijų, kuri garsėtų kardinaliais eksterjero dizaino pokyčiais. Tiesiog pažvelkite į pirmos, antros, trečios ir ketvirtos kartos „Audi A4“. Taip, jie neatrodo kaip broliai dvyniai, tačiau keturių kartų evoliucija labai gerai pademonstruoja „Audi“ bendrovės siekį išlaikyti stabilumą.
Žvelgiant į visas „Audi A4“ modelio kartas, taip pat susidaro įspūdis, jog su kiekvienu naujutėliu „Audi A4“ pasirodymu, šis modelis tampa vis gražesnis ir patrauklesnis, ir „B8“ vardu pavadintas modelis šį teiginį puikiai pateisina.
„B8“ nebeprimena apvalios, cinamonu apdrabstytos bandelės. Nors „Audiškų“ apvalumų „A4“ neatsisakė, tačiau pagaliau ji stengiasi atsisakyti bet kokių sąsajų šviežiu batonu. Ypač jeigu jis dėvi „S-Line“ apdarus.
(Vizualiniai pokyčiai tarp modelių. Viršuje nuo 2008-2012 gamintas modelis, o apačioje nuo 2012-2016 metų gamintas modelis)
Technologinis proveržis
Sulig „B8“ kartos pasirodymu „Audi“ pristatė ne tik „A4“ sedaną ir universalą. Kartu su dvejais itin šabloniškais kėbulo tipais pasirodė dar trys kėbulo tipai bei milžiniškas technologijų arsenalas, kurių pagalba „Audi“ siekė konkurentus priploti prie žemės kaip erzinančią musę karštą vasaros popietę.
Bene ryškiausia technologinė naujovė šiame automobilyje buvo „Audi Drive Select“ vardu pavadinta sistema. Šios naujos sistemos didžiausias privalumas buvo tas, jog vairuotojas, atsižvelgdamas į nuotaiką ir važiavimo sąlygas, galėjo pasirinkti jam labiausiai tuo metu norimą važiavimo režimą. Priklausomai nuo to, „Audi Drive Select“ sistema pakeisdavo akceleratoriaus jautrumą, pavarų dėžės veikimo algoritmą, vairo stiprintuvo ir amortizatorių veikimo parametrus.
Nors „Audi Drive Select“ buvo ryškiausia naujovė, „B8“ kartos modelis taip pat galėjo būti komplektuojamas su aklosios zonos stebėjimo sistema, nukrypimo iš eismo juostos įspėjimo sistema, kurios veikimas yra labai panašus į „Citroen AFIL“ technologiją. Skirtumas tik tas, jog „Audi“ esanti sistema priverčia vibruoti vairą, o ne sėdynę, kai netikėtai išvažiuojate iš savo eismo juostos.
Žvalgydamiesi potencialaus kandidato, taip pat atkreipkite dėmesį ar automobilis turi „Dynamic Steering“ elektrinį vairo stiprintuvą, kuris padeda sumažinti automobilio apsisukimo spindulį, važiuojant mažesniu greičiu leidžia automobilį sukinėti vienu ar dviem pirštais, o pasiekus didesnį greitį tampa sunkesnis ir standesnis.
Dinamikos pliūpsnis
„B8“ vardu pavadinta „Audi A4“ modelio karta, palyginus su ankstesne, kaip reikiant išstypo. Palyginus su „B7“, šioji „Audi A4“ karta tapo 117 mm ilgesnė, 54 mm platesnė, o ratų bazė išaugo net 160 mm. Į visas įmanomas puses išaugęs automobilis pradžiugins, jog yra erdvesnis už prieš tai gamintą „B7“, tačiau dėl didžiausių pokyčių reikėtų kaltinti išaugusią ratų bazę.
Kadangi priekiniai ir galiniai ratai vienas nuo kito yra nutolę net 2,8 metro, šis inžinerinis sprendimas leido pasiekti žymiai geresnį svorio paskirstimo koeficientą tarp ašių. Dabar jis siekia 55:45, kai anksčiau šis rodiklis siekė 60:40. Šis, teorijoje, mažytis pokytis leido sumažinti priekinės dalies sunkumą, dėl kurio kentėjo praktiškai visi modernūs „Audi“ modeliai. Vis dėlto, šį nemalonų trūkumą galima pajusti tik kritinėse situacijose, kai bandote posūkį įveikti ant tūkstančio.
Elgiantis civilizuotai, taip pat elgsis ir pats automobilis. Mieste – jis manevringas, lengvai valdomas, nevarginantis ir gebantis gerai izoliuoti vairuotoją nuo pašalinių garsų, tačiau didžiausią malonumą jis kelia greitkelyje, važiuojant didesniu greičiu. Tuomet, kaip ir priklauso, jis išlieka stabilus ir labai patogus. O jeigu įsigysite automobilį su atitinkamu varikliu – pakankamai dinamiškas.
„B8“ kartos gamybos pradžioje „Audi A4“ sedaną arba universalą buvo galima įsigyti su vienu iš penkių variklių: dviejų benzininių (1.8 TFSI ir 3.2 V6) ir trijų dyzelinių (2,0 TDI, 2,7 V6 TDI ir 3,0 TDI).
Vėliau variklių gamoje atsirado 2 ir 3 litrų benzininiai motorai bei nuožmus 8 cilindrų agregatas „RS4“ versijoje, tad net ir turėdami labai specifinių poreikių, net neabejojame, jog surasite poreikius patenkinančią širdį.
Be abejonės, svarstydami kokį variklį pasirinkti, atsižvelkite į keletą veiksnių. Vienas iš jų – kur automobilis bus naudojamas. Dažniau mieste ar užmiestyje? Jeigu mieste ir važinėsite trumpais atstumais, tuomet nedvejodami rinkitės keturių cilindrų benzininį motorą. Dažniau lankotės užmiestyje arba greitkelyje – 6 cilindrų dyzeliai bus tiesiog nuostabus pasirinkimas. Ir galiausiai, 2008 metais debiutavusi „Audi S4“ versija yra kone idealiausias sąvokos – sleeperis – apibrėžimas. Standartinėje konfigūracijoje jis išvysto 333 arklio galias ir 440 Nm sukimo momentą, tačiau po kelių, piniginei neskausmingų modifikacijų, šiuos rodiklius galima pakelti iki džiuginančių 399 arklio galių ir 520 Nm, o tai – jau „Audi RS4“ teritorija.
EKSPLOATACIJA
Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant šią „Audi A4“ modelio kartą.
- Pirkdami automobilį apžiūrėkite priekinius sparnus, ratų arkas ir bagažinės dangtį – būtent šiose vietose atsiranda pirmieji korozijos židiniai (ši problema dažniau pasitaiko modeliuose gamintuose iki 2010 metų)
- Stringantis arba neveikiantis durų užrakto mechanizmas. Tai – pakankamai dažnai sutinkama problema, kurią pašalinti nėra nei labai brangu, nei labai sudėtinga. Naujas durų užrakto mechanizmas kainuoja nuo maždaug 130 eurų
- Pirkdami automobilį būtinai patikrinkite ar veikia ir kaip veikia elektrinis rankinis stabdis, beraktė automobilio atrakinimo sistema bei oro kondicionierius
- Neišsigąskite, jeigu multimedijos sistema stringa arba neveikia taip kaip turėtų. Įprastai šią problemą galima išspręsti įdiegus naują multimedijos programinės įrangos versiją
- Visų universalų problema – neveikiantis galinio lango valytuvo motoriukas. Jį pakeisti nėra sudėtinga. Vis dėlto, naujo galinio lango valytuvo motoriuko kaina gali prasidėti nuo maždaug 130 eurų
- Pirkdami automobilį patikrinkite ar automobilio viduje nėra drėgmės požymių. Vanduo į automobilio vidų pradeda veržtis dėl kelių priežasčių: užsikimšusio drenažo, dėl užsikimšusio stoglangio drenažo
- Pirkdami automobilį, kuris buvo pagamintas 2009 metais ir vėliau, patikrinkite ar pasiekus 100 km/val. ar didesnį greitį nejaučiate nemalonių vibracijų. Įprastai vairo vibraciją sukelia nusidėvėjusios vairo traukės. Keisdami jas, nepamirškite pakeisti ir apsaugines gumas.
- Pirkdami automobilį su 1,8 arba su 2 litrų darbinio tūrio benzininiu varikliu iškart pasiruoškite pakeisti paskirstymo veleno grandinę ir įtempėją. Įprastai, šiuos komponentus rekomenduojama keisti kas 100 tūkst. kilometrų.
- Keičiant 1,8 arba 2 litrų darbinio tūrio paskirstymo grandinę, iškart pakeiskite ir skirstomojo veleno reguliatoriaus valdymo vožtuvą
- 1,8 ir 2 litrų darbinio tūrio benzininiai varikliai žinomi ne tik dėl šaunios dinamikos, bet ir dėl per didelio alyvos suvartojimo (1 litras 1000 kilometrų yra norma), tad pirkdami automobilį su šiais varikliais atidžiai stebėkite alyvos lygį
- Iki 2010 metų gaminti modeliai turintis 1,8 ir 2 litrų darbinio tūrio benzininius variklius turi konstrukcinę ydą – greitai nusidėvinčius stūmoklių žiedus, tad pirkdami automobilį patikrinkite ar šį trūkumą „Audi“ pašalino pagal numatytąją gamintojo garantiją
- Vienas iš prioritetinių darbų įsigijus automobilį su 1,8 arba 2 litrų benzininiu motoru – pasikeisti karterio ventiliacinį vožtuvą
- Alyvą rekomenduojama keisti kas 10 tūkst. kilometrų
- Uždegimo žvakes rekomenduojama keisti kas 60 tūkst. kilometrų
- Alyvą automatinėse pavarų dėžėse rekomenduojama keisti kas 60 tūkst. kilometrų
- Pagrindinė dyzelinių variklių problema – „Bosch CP4“ aukšto slėgio kuro siurblio gedimai. Jam sugedus, kuro siurblys išspjaus nemažą kiekį metalo drožlių į kuro tiekimo sistemą ir tokiu būdu sugadins kuro purkštukus. Pasitaiko atvejų, kai metalo drožlės nukeliauja į degalų baką.
- 2,7 arba 3 litrų dyzelinių variklių silpnoji vieta – įsiurbimo kolektoriaus sklendžių varikliukai. Juos pakeisti nėra nei labai sudėtinga, nei labai brangu, tačiau daugelis yra linkę išprogramuoti.
- Visų modernių dyzelinių variklių problema – užsikemšantys kietųjų dalelių filtrai, tačiau jie užsikemša dėl automobilio savininko vairavimo įpročių, o ne dėl prastų konstrukcinių sprendimų. Venkite trumpų atstumų, leiskite nuolatos varikliui pasiekti darbinę temperatūrą ir retkarčiais leiskite varikliui padirbti aukštesniais sūkiais
- 2 litrų dyzeliniuose varikliuose esantis smagratis nusidėvi ties 100 000 kilometrų rida
- Hidraulinė sankaba, 6 laipsnių „Tiptronic“ vardu pavadintose dėžėse, nusidėvėjimo ženklus dažniausiai pradeda demonstruoti ties 200 000 kilometrų rida
- „Multitronic“ – bepakopė („CVT“) pavarų dėžė gali ištempti iki maždaug 200 000 kilometrų, kol pradės demonstruoti pirmuosius negalavimo simptomus
Orientacinės detalių kainos | Versijai su 2 litrų benzininiu varikliu |
Stabdžių diskas | ~ 50 eurų |
Rato guolio komplektas | ~ 60 eurų |
Amortizatorius | ~ 50 eurų |
Oro filtras | ~ 15 eurų |
Salono filtras | ~ 10 eurai |
Variklio tarpinės komplektas | ~ 40 eurų |
Vairo traukė | ~ 15 eurų |
ABS daviklis | ~ 15 eurų |
Tai – tipinis „Audi“ kompanijos automobilis. Pasižymintis solidžia išvaizda, siūlantis džiuginančiai patogų interjerą ir stabilumą važiuojant didesniu greičiu, bet ar to užtenka?
3 serijos BMW visuomet buvo tas automobilis, kurį siekė pranokti „Audi“, „Jaguar“ ar bet kuris kitas aukštesnės klasės mašinėlių gamintojas. Ar „Audi“ su šiuo „A4“ pavyko tai padaryti? Tiesą sakant – tai labai komplikuotas atsakymas, nes viskas priklauso nuo konkrečių modifikacijų.
Jeigu dairotės į automobilį, kuris turėtų gardžiai atrodančią šešiukę, tuomet BMW yra visa galva aukščiau. Vien dėl to nuostabių šešiacilindrių variklių, transmisijos ir automobilio valdymui skirtų instrumentų. 3 serija taip pat juntamai vikresnis ir gyvesnis automobilis, kurio pulsą galima užčiuopti kiekvieną kartą, kai užvesti tą šaunią šešiukę.
Tuo tarpu „Audi A4“ prarastas pozicijas atsikovoja kitose karalystėse. Pavyzdžiui? „Audi A4“ yra patogesnė ilgesnėje kelionėje, siūlo tvirčiau suręstą interjerą, o keturių cilindrų dyzeliniai varikliai yra taupesnį ir patikimesni, tad galutinį sprendimą turėsite priimti iš pradžių sau uždavę klausimą – Ko aš noriu? Komforto ar smagumo?
Mes rekomenduojame rinktis: nuo 2012 metų gamintus modelius su 1,8 arba 2 litrų TFSI.
PRIVALUMAI
- Surinkimo kokybė
- Patikima „Quattro“ pavara
- Itin taupūs dyzeliniai varikliai
- Komforto lygis važiuojant bet kokiu greičiu
- Gausią komforto įrangą turintys modeliai leidžia pamiršti bet kokius svarstymus apie naują kompaktinės klasės atstovą
TRŪKUMAI
- Benzininiai keturių cilindrų varikliai pasižymi ne pačia geriausia reputacija
- Nepaisant automobilio dydžio, neapsiverčia liežuvis jį pavadinti erdviu
- Iki šiol domina vagis
- Tam tikrų mazgų taisymas gali būti brangus