Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Miuncheno viešojo transporto departamente bandoma priekaba su saulės baterijomis žada sumažinti taršą mieste, kur išmetamas CO2 emisijų kiekis yra didžiausias. Ši priekaba nepadeda autobusui judėti į priekį, tačiau užtikrina šildymo ir oro kondicionavimo sistemų veikimą.
Iš pirmo žvilgsnio šis sprendimas atrodo gana komiškai. Įprastas dyzelinis autobusas tempia tai, kas atrodo kaip elektrinis autobusas su saulės baterijomis ant stogo, tačiau tai – neįprastas Miuncheno viešojo transporto departamento eksperimentas.
Kaip ir kituose pasaulio miestuose, Miunchene naudojami įvairaus ilgio autobusai: dviejų ar trijų ašių. Miunchene taip pat naudojami prailginti autobusai, kurie gali pervežti didžiausią įmanomą kiekį keleivių, tačiau dabar prie jų prisijungė dar viena konfigūracija. Tai – autobusas su papildoma priekaba, kuri Miuncheno viešojo transporto administracijos, užtikrina dar didesnį keleivių pervežimo kiekį.
Autobusai tempia priekabą, kurioje sumontuota krūva „Sono“ saulės kolektorių. Tokiu būdu siekiama sutaupyti degalų ir sumažinti CO2 emisijas. Ant priekabos sumontuoti saulės kolektoriai ir iš jų gauna elektros energija naudojama šildymo ir oro kondicionavimo sistemos darbui palaikyti. Gali atrodyti, jog tai smulkmena, tačiau bendrovė apskaičiavo, kad tokia sistema vidutinio dydžio autobusų parke per metus turėtų padėti sumažinti CO2 kiekį iki 2000 tonų.
Šis CO2 kiekis prilygsta 745 000 litrų dyzelino, o tai yra nemažas kiekis, ypač esant dabartinėms degalų kainoms.
„Sono“ komanda nenurodo, kiek kainuoja viena tokia saulės priekaba. Bendrovė taip pat nenurodo, kiek galima sutaupyti tikrai kenksmingų išmetamųjų teršalų, pavyzdžiui, azoto oksidų ar kietųjų dalelių.
Dvidešimt fotovoltinių modulių ant stogo gali tiekti daugiau kaip 2 kW galios borto sistemoms. Be to, „Sono“ taip pat žada, kad autobuse sumontuotų įprastinių automobilių akumuliatorių tarnavimo laikas bus ilgesnis, o kartu sumažės techninės priežiūros išlaidos.
Galiausiai, žinoma, šios saulės baterijos galėtų prailginti elektrinių autobusų nuvažiuojamą atstumą.
Miuncheno viešojo transporto departamente bandoma priekaba su saulės baterijomis žada sumažinti taršą mieste, kur išmetamas CO2 emisijų kiekis yra didžiausias. Ši priekaba nepadeda autobusui judėti į priekį, tačiau užtikrina šildymo ir oro kondicionavimo sistemų veikimą.
Iš pirmo žvilgsnio šis sprendimas atrodo gana komiškai. Įprastas dyzelinis autobusas tempia tai, kas atrodo kaip elektrinis autobusas su saulės baterijomis ant stogo, tačiau tai – neįprastas Miuncheno viešojo transporto departamento eksperimentas.
Kaip ir kituose pasaulio miestuose, Miunchene naudojami įvairaus ilgio autobusai: dviejų ar trijų ašių. Miunchene taip pat naudojami prailginti autobusai, kurie gali pervežti didžiausią įmanomą kiekį keleivių, tačiau dabar prie jų prisijungė dar viena konfigūracija. Tai – autobusas su papildoma priekaba, kuri Miuncheno viešojo transporto administracijos, užtikrina dar didesnį keleivių pervežimo kiekį.
Autobusai tempia priekabą, kurioje sumontuota krūva „Sono“ saulės kolektorių. Tokiu būdu siekiama sutaupyti degalų ir sumažinti CO2 emisijas. Ant priekabos sumontuoti saulės kolektoriai ir iš jų gauna elektros energija naudojama šildymo ir oro kondicionavimo sistemos darbui palaikyti. Gali atrodyti, jog tai smulkmena, tačiau bendrovė apskaičiavo, kad tokia sistema vidutinio dydžio autobusų parke per metus turėtų padėti sumažinti CO2 kiekį iki 2000 tonų.
Šis CO2 kiekis prilygsta 745 000 litrų dyzelino, o tai yra nemažas kiekis, ypač esant dabartinėms degalų kainoms.
„Sono“ komanda nenurodo, kiek kainuoja viena tokia saulės priekaba. Bendrovė taip pat nenurodo, kiek galima sutaupyti tikrai kenksmingų išmetamųjų teršalų, pavyzdžiui, azoto oksidų ar kietųjų dalelių.
Dvidešimt fotovoltinių modulių ant stogo gali tiekti daugiau kaip 2 kW galios borto sistemoms. Be to, „Sono“ taip pat žada, kad autobuse sumontuotų įprastinių automobilių akumuliatorių tarnavimo laikas bus ilgesnis, o kartu sumažės techninės priežiūros išlaidos.
Galiausiai, žinoma, šios saulės baterijos galėtų prailginti elektrinių autobusų nuvažiuojamą atstumą.