• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šių metų pabaigoje „Mini“ pristatys pirmąjį gamintojo kompaktinės klasės elektrinį visureigį – „Mini Aceman“. Prieš pusantrų metų pirmą kartą pademonstruota dizaino ir technologijų vizija taro realybe, rašoma gamintojo išplatintame pranešime. 

28

Šių metų pabaigoje „Mini“ pristatys pirmąjį gamintojo kompaktinės klasės elektrinį visureigį – „Mini Aceman“. Prieš pusantrų metų pirmą kartą pademonstruota dizaino ir technologijų vizija taro realybe, rašoma gamintojo išplatintame pranešime. 

REKLAMA

„Tai – neeilinė diena „Mini“ automobilių gerbėjams ir gamintojui, nes „Aceman“ išplės „Mini“ modelių gamą. „Aceman“ yra aukštesnio profilio, tačiau kompaktiškų gabaritų, tad užpildys nišą, esančią tarp „Cooper“ ir „Countryman“ modelių. O tai, kad „Aceman“ debiutuoja su tik elektra varoma versija atspindi „Mini“ siekį iki 2030-ųjų tapti išskirtinai elektromobilių gamintoju“, – sako „Mini“ įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Aurimas Tamašauskas.

Išlaikys „Mini“ charakterį

Vos pažvelgus į „Aceman“, iškart akivaizdu, kad tai – „Mini“ markės automobilis. Jo priekyje montuojami išraiškingi žibintai, kuriuose LED juostos išdėstytos aplink visą perimetrą. Vairuotojas galės pasirinkti tris skirtingus jų švietimo stilius. Išskirtinai atrodo ir priekinės grotelės, kurių aštuonkampio forma išsitęsia iki pat priekinio buferio apačios.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilio gale ryškiausias akcentas – vertikalūs žibintai, kurie, kaip ir koncepciniame modelyje, turi Didžiosios Britanijos vėliavos elementus, simbolizuojančius „Mini“ britiškąją kilmę. Šiuose žibintuose taip pat sukurti skirtingi vizualiniai efektai panaudojant atskirus žibintų elementus.

REKLAMA

Kompaktinio visureigio šonuose į akis krenta ratų arkų apdaila, kuri turi kampuotų elementų, suteikiančių modeliui atletiškumo. Automobilis bus komplektuojamas su 17 iki 19 colių skersmens ratlankiais.

Viduje – erdvus

„Mini Aceman“ yra išties nedidelių matmenų – 4,07 m ilgio, 1,75 m pločio ir 1,5 m aukščio ir dėl to juo bus patogu manevruoti miesto gatvėse. Tačiau dėl naudojamos elektros pavaros, kūrėjai sugebėjo kompaktiškame modelyje išgauti itin daug erdvės salone – jame patogu keliauti penkiems asmenims. Erdvės įspūdį dar labiau sustiprina panoraminis stogas. „Aceman“ bagažinės talpa siekia 300 litrų, tačiau nulenkus sėdynes ją galima išplėsti iki 1005 litrų.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilio salonas sukurtas pagal „Mini“ būdingą „charizmatiško paprastumo“ koncepciją. Trijų esminių elementų salone – vairo, OLED ekrano ir po juo esančios valdymo mygtukų juostos dizainas primena klasikinius „Mini“ modelius.

Lietimui jautrus 24 cm skersmens OLED ekranas tarnauja ir kaip prietaisų skydelis, ir kaip valdymo bei pramogų platforma. Ekrano viršuje pateikiama automobilio greičio informacija ir baterijos likutis. Paspaudus ant greičio rodymo zonos, ekranas virsta dideliu spidometru.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilyje veikia „MINI Operating System 9“, kuri pasižymi intuityviu valdymu tiek liečiant ekraną, tiek ir duodant nurodymus balsu. Valdymas balsu gali būti aktyvuojamas vairuotojui pasakius „Hey, Mini!“ arba ant vairo paspaudus specialų jungiklį. O balsu galima valdyti daug funkcijų – navigaciją, telefoną, pramoginį turinį ir daug automobilio nustatymų.

REKLAMA

Po ekranu esančioje valdymo mygtukų juostoje – visos būtiniausios funkcijos, kurias svarbu greitai ir patogiai pasiekti ranka – automobilio variklio užvedimo/išjungimo mygtukas, pavarų perjungimo svirtis, parkavimo režimo mygtukas, „Experience" režimo jungiklis, garso reguliatorius.

Jaukumo salone suteikia „MINI Experience Modes“, kurie leidžia pasirinkti vieną iš 8 aplinkų, pakeičiančių salono apšvietimą ir vaizdą ekrane. Pavyzdžiui, pasirinkus „Personal“ režimą, galima iš savo telefono į OLED ekraną perkelti nuotrauką ar paveiksliuką, kuris naudojamas kaip ekrano fonas, o salono apšvietimas pritaikomas pagal nuotraukoje dominuojančias spalvas. Be to, „Aceman“ modelio salono priekyje, yra montuojami du projektoriai, kurie projektuoja šviesos elementus ant priekinės panelės.

REKLAMA

Viena įkrova – iki 406 km

„Mini Aceman“ integruoti efektyvūs varikliai, kurie užtikrins „Mini“ būdingą vairavimo dinamiškumą tiek mieste, tiek ir už jo ribų. Premjeros metu pristatytos dvi elektromobilio versijos – „Mini Aceman E“ ir „Mini Aceman SE“.

„Aceman E“ ratus suka 135 kW/184 AG galios variklis, su kuriuo automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgi per 7,9 sekundės. Didžiausias „Aceman E“ išvystomas greitis – 160 km/valandą. Šiame modelyje montuojama 42,5 kWh talpos baterija, su kuria automobilis viena įkrova gali įveikti iki 310 km (pagal WLTP standartą).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Aceman SE“ yra ir galingesnis, ir turi talpesnę, 54,2 kWh bateriją, su kuria viena įkrova nuvažiuoja 406 kilometrus. Šiame modelyje yra montuojamas 160 kW/218 AG galios elektros variklis, kuris 100 km/val. greitį leidžia išvystyti per 7,1 sek. ir važiuoti maksimaliu 170 km/val. greičiu.

Abu „Aceman“ modelius iš kintamos elektros srovės (AC) galima įkrauti 11 kW galia. Tuo tarpu greitojo įkrovimo stotelėse „Aceman E“ priima 75 kW galią, o SE versija – 95 kW galią. Su tokia galia automobilio bateriją nuo 10 iki 80 proc. užpildyti trunka apie 30 minučių.

REKLAMA

„Cooper“ ir „Countryman“ siūlo įsigyti jau dabar

„Mini“ atstovai kalendorinio pavasario pradžioje Lietuvoje pristatė dar dvi britiškos markės naujienas – „Cooper“ hečbeką ir „Countryman“ visureigį. 

218 AG galią ir 330 Nm sukimo momentą siekiantis penktosios kartos elektrinis „Mini Cooper SE“ užtikrina maksimalų automobilio vikrumą. Lyginant su ankstesniaisiais modeliais, naujosios kartos automobilio puikią važiavimo dinamiką lemia padidinta tarpvėžė bei platesnė ratų bazė.  Automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,7 sek., o 54,2 kWh talpos baterija vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti net 402 km atstumą.

REKLAMA

Naudojant greitąjį įkrovimą gali pakakti vos 30 minučių tam, kad akumuliatorius būtų įkrautas nuo 10 proc. iki 80 proc. Visą krovimo procesą vairuotojas gali stebėti ir optimizuoti Mini programėlėje.

Trečios kartos bazinis „Mini Countryman C“ turės 170 AG galios variklį, o jo 280 Nm sukimo momentas ir efektyvi „TwinPower Turbo" technologija užtikrins reikiamą galią ir veržlumą, prie kurio yra pripratę „Countryman“ vairuotojai.

„Countryman C“ galės išvystyti maksimalų 212 km/val. greitį, o per 8,3 sekundės įsibėgės nuo 0 iki 100 km/val. Modelis puikiai subalansuoja našumą su ekologiniu sąmoningumu – automobilyje integruota lengvoji hibridų technologija, išnaudojanti stabdymo metu susidarančią energiją. Ji padeda sumažinti automobilio degalų sąnaudas ir išmetamųjų teršalų kiekį.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų