Per daugiau kaip dešimt metų MINI modelių gama išsiplėtė nuo vieno iki kelių, tačiau pats svarbiausias kompanijos automobilis visada buvo MINI hečbekas.
MINI visada buvo perkamas ne dėl jo valdymo savybių, patikimumo ar praktiškumo - atvirkščiai. Mažasis hečbekas buvo kaip aksesuaras, socialinio statuso atspindys ar mažas šuniukas didžiulėje rankinėje. Vieniems tai stipriosios savybės, tuo tarpu paprastiems žmonėms tai skamba kaip absurdas.
BMW koncernui priklausantis gamintojas, norėdamas išlaikyti senųjų modelių charakterį, radikaliai nepakeitė automobilio išvaizdos, tačiau stengėsi ištaisyti buvusių modelių bėdas.
Palyginus su senesniu modeliu, trečios kartos MINI dabar yra 98 milimetrais ilgesnis, 44 milimetrais platesnis, 7 milimetrais aukštesnis, ratų bazė pailgėjo 28 milimetrais, bagažinės tūris padidėjo iki 211 litrų, tačiau dėl lengvesnės platformos bendras automobilio svoris padidėjo tik 40 kilogramų.
Šių pakeitimų dėka automobilis turėjo tapti stabilesnis, erdvesnis ir praktiškesnis, tačiau apie tai vėliau.
Sportiškiausios modelių versijos į Lietuvą atvyksta labai retai, todėl kai išgirdome, kad bandomasis modelis bus ne su dyzeliniu, bet su galingiausiu benzininiu varikliu - nudžiugome, lyg būtume ką tik laimėję milijoną.
Šiais laikais, kai daugelis automobilių gamintojų stengiasi mažinti variklių darbinį tūrį, MINI nusprendė pasielgti atvirkščiai. 1,6 litro agregatą iškeitė į didesnį, galingesnį, tačiau tuo pačiu efektyvesnį ir ekonomiškesnį agregatą. Nuo šiol naujos kartos Cooper S bus komplektuojamas su 2 litrų turbininiu motoru, kuris išvysto 192 arklio galias esant 4700 aps/min ir 300 NM sukimo momentą esant 1250 aps/min.
Atvirai sakant, inžinieriams reikėtų atsistoti ir paploti už sprendimą į naujos kartos MINI sumontuoti didesnio darbinio tūrio benzininį variklį. Palyginus su senesniame modelyje montuotu 1,6 litro agregatu, naujasis - brandesnis, rafinuotiškesnis, tolygiau pateikią galią ir skleidžia malonesnį ausiai garsą.
Geriausia dalis yra ta, kad MINI sugebėjo Cooper S transformuoti į mašiną, kuri gali būti skirta ne tik adrenalino mėgėjams. Priklausomai nuo pasirinkto rėžimo, automobilis gali būti ekonomiškas, ramus, tylus ir komfortiškas arba atvirkščiai - greitas, garsus, agresyvus ir įtraukiantis.
Norint pamatyti ir pajausti ką iš tikrųjų sugeba Cooper S, reikia įsijungti „Sport“ rėžimą. Pasikeičia variklio reakcijos į akceleratoriaus komandas, išmetimo sistema pradeda „burbuliuoti“ ir skleisti garsus, kurie primena sproginėjančius spragėsius, o posūkiuose automobilis, tikrąja ta žodžio prasme, yra prilipęs prie asfalto.
Kadangi visi automobilio komponentai supranta, kad jūs esate pasiruošęs spausti akceleratorių, mažytis Cooper S iki 100 km/val. įsibėgės per 6,7 sekundės ir pasieks 233 km/val. maksimalų greitį.
Pasak gamintojo pateiktus duomenis, MINI Cooper S šimtui kilometrų turėtų suvartoti 6,8 litro mieste ir 4,4 litro užmiestyje. Tradiciškai gamintojo pateikti duomenys prasilenkia su realybe, tačiau buvome maloniai nustebinti mažu 2 litrų turbininio motoro apetitu.
Važinėjant mieste, užtenka pasirinkti „Green“ režimą ir džiaugtis pakankamai kukliomis kuro sąnaudomis. Net ir pakliuvus į didžiulį kamštį ir visą dieną „prasimalus“ mieste, vidutinės kuro sąnaudos neperkopė aukščiau 8 litrų, tuo tarpu užmiestyje mažasis Cooper S šimtui kilometrų suvartodavo TIK 6,4-6,8 litro degalų (važiuojant 120 ir 140 km/val. greičiu).
Evoliucija, o ne revoliucija. Taip būtų galima apibūdinti naujos kartos MINI Cooper S interjerą. Iš pirmo žvilgsnio automobilio interjeras pasikeitė nedaug. Vizualiai jis atrodo taip pat, tačiau MINI inžinieriai atliko keletą subtilių patobulinimų, kurie palengvins kiekvieno Cooper S savininko gyvenimą.
Tachometras ir spidometras dabar tupi įsitaisę virš vairo, tuo tarpu centrinėje konsolėje dabar yra sumontuotas didžiulis ekranas, kuriame rodoma įvairiausia informacija. Pradedant navigacijos sistema ir baigiant įvairiausiais garso sistemos ar automobilio nustatymais. Dar vienas pakeitimas - langų valdymo mygtukai. Anksčiau jie buvo sumontuoti šalia centrinės konsolės, dabar juos galima išvysti įprastoje vietoje - duryse.
Anksčiau MINI puikiai sutalpindavo du suaugusius žmones, tuo tarpu galinės sėdynės buvo reikalingos tik jūsų daiktams pasidėti. Naujame modelyje galės be didelių problemų sutilpti keturi suaugę žmonės. Jeigu priekyje sėdės 1,80-1,90 metro ūgio žmonės, ant galinių sėdynių patogiai galės įsitaisyti 1,70-1,80 metro ūgio žmonės. Trumpai tariant - merginos.
Bagažinės tūris - 211 litrų. Mažiausias klasėje.
MINI niekada nebuvo pigus automobilis. Nesvarbu, ar jis būtų naujas ar naudotas. Vis dėlto, šis automobilis turi vieną didžiulį privalumą - didelę išliekamąją vertę.
Naujos kartos MINI Cooper mūsų šalyje kainuoja nuo 19,700 eurų ( maždaug 68,000 litų ). Tuo tarpu Cooper S kainos prasideda nuo 23,800 eurų ( maždaug 82,000 litų ). Jeigu lygintume su panašaus dydžio automobiliais (Peugeot 208, Ford Fiesta ST ar Renault Clio RS), pradinė kaina nėra tokia baisi. Tačiau, jeigu norite savo Cooper S aprūpinti tam tikrais priedais, galutinė kaina gali šoktelėti iki 100,000 litų ar net daugiau.
Mūsų bandytas modelis kainavo maždaug 120,000 litų.
Naujos kartos MINI yra dar pakankamai šviežias modelis, todėl jis dar nespėjo apsilankyti EuroNCAP bandymų poligone, tačiau 2007 metais bandytas modelis sugebėjo gauti maksimalų - penkių žvaigždučių įvertinimą.
Šiemet prekyboje pasirodęs modelis gali pasigirti turintis pilną saugumo įrangos komplektą. Už papildomą sumą automobilyje galima sumontuoti keletą pasyvaus saugumo technologijų ir net išmanią automatinę greičio palaikymo kontrolę, kuri už jus gali sumažinti mašinos greitį.
MINI nusprendė į naujos kartos hečbeką montuoti naujausias BMW koncerno technologijas. Turbūt pati didžiausia naujovė - didžiulis, centrinėje konsolėje esantis ekranas. Grafikos sąsaja ir jos valdymas yra identiškas BMW automobiliuose montuojamai iDrive sistemai. Tačiau, tai dar ne viskas. Naudojantis šia sistema galima naršyti internete ar atsiųsti įvairiausias aplikacijas.
Papildomos įrangos sąrašas yra beprotiškai ilgas. Galinio vaizdo kamera, pilnaverčiai LED žibintai, elektra valdomi amortizatoriai. Tai tik keletas priedų, kuriais galima aprūpinti naująjį MINI.
Didžiausias MINI koziris visada būdavo jo išvaizda. Ne išimtis ir naujos kartos modelis, kuris pasikeitė nedaug. Atrodo, kad MINI stengiasi eiti Porsche išmintu keliu. Automobilio siluetas nepasikeitė, tačiau išvaizda - minimaliai.
Kompanijos dizaineriai sumontavo didesnius priekinius ir galinius žibintus, truputėlį platesnius sparnus, tačiau naujame modelyje taip pat galima pamatyti daugybę įvairiausių detalių iš senesnio modelio. Radiatoriaus grotelės, oro įsiurbimo angos, chromuotas degalų bako atidarymo dangtelis ir durų rankenėlės mažai kuo skiriasi nuo senesnio modelio.
Apskritai automobilis atrodo patraukliai, ypač dėvėdamas ryškios spalvos drabužius.
Cooper S yra visomis prasmėmis geresnis už savo pirmtakus ir netgi geresnis už kelis hot hatch'ų segmento atstovus. Jis greitas, jis kietas, jis sportiškas, jis dinamiškas ir puikiai valdomas. Tačiau tai nėra vieninteliai MINI Cooper S privalumai. Mažasis hečbekas turi ir daugiau talentų. Žiūrint iš praktiškos pusės, automobilis tapo erdvesnis, universalesnis, praktiškesnis ir tinkamesnis ne tik dviejų žmonių kompanijai.
Niekada negalvojome, kad taip pasakysime apie MINI Cooper S, tačiau šis automobilis yra idealus hot hatch'as. Žinoma, už panašią sumą pinigų galima įsigyti racionalesnį automobilį, tačiau ar kiekvieną daiktą jūs perkate nes jums jo reikia ar dėl to, kad jūs jo norite?