„Mazda“ vyriausiasis inžinierius ir japoniško rotorinio variklio meistras - Kenichi Yamamoto, sugebėjo pasiekti tai, ko nesugebėjo kitas inžinierius. Sukurti rotorinį, ilgaamžį rotorinį variklį, kuris nesubyrėtų po 10 0000 kilometrų. Žinoma, rotorinis variklis dėl savo išskirtinės konstrukcijos ilgaamžiškumu niekuomet neprilygo tradicinėms vidaus degimo jėgainėms, tačiau rotorinius motorus išmanantys specialistai teigia, jog šio unikalaus variklio priežiūra yra ne tokia jau ir sudėtinga.
Kadangi šiandien „Mazda“ švenčia dvigubą gimtadienį, prisiminkime ir modelį, į kurį buvo sumontuotas pirmasis „Mazda“ rotorinis variklis. Tai „Mazda Cosmo Sport 110S“, kuris visuomenei buvo pristatytas 1967 metų, gegužės 30-ąją dieną - lygiai prieš 50 metų.
Pirmasis „Mazda“ modelis su rotoriniu varikliu sulaukė didžiulio susidomėjimo, kuris paskatino gamintoją vėliau sukurti ne vieną įspūdingą sportišką modelį : „RX-7“, „RX-8“, „Eunos Cosmo“ ir dar daugelį kitų. Be to, rotorinis variklis padėjo „Mazda“ iškovoti ne vieną pergalę automobilių sporto arenoje. Viena ryškiausių - 1991 metais Le Mano 24 valandų maratone, kuriame „Mazda 787B“ iškovojo pergalę.