Pirmas tikras Maroko greičio ruožas – 316 km - iš pradžių atrodė bus visai puikus. Tiek Laisvydas Kancius, tiek ir Rokas Baciuška pravažiavus pirmus kontrolės punktus važiavo su lyderiais, Rokas netgi pirmavo savo klasėje, ir atrodė, kad kol kiti daro klaidas ir daužo savo techniką ar pasiklysta, lietuviai ryžtingai važiuoja link finišo. Tačiau antra greičio ruožo pusė viską apvertė aukštyn kojomis.
Laisvydas prarado daugiau kaip tris valandas
Ir pradžių „iš radarų“ dingo Laisvydas Kancius. Staiga jis pradėjo stoti ir smarkiai atsiliko nuo keturračių lyderių. Galų gale lietuvis finišavo nuo greičiausio keturratininko Manujal Andujar iš Argentinos atsilikęs daugiau kaip tris valandas, tačiau svarbiausia, kad visgi sugebėjo finišuoti.
Pasirodo, koją pakišo šiais metais įvesta naujovė – elektroninė kelio knyga. Ji yra pakankamai sunki ir pritvirtinta prie keturračio priekinės dalies nuo vibracijos tiesiog sulaužė visą Laisvydo keturračio priekį. Lietuviui teko stoti ir bandyti sutvirtinti visą priekį užtraukėjais. Deja, nuvažiuoti toli nepavyko – nuo vibracijos priekinė motociklo dalis ir vėl nulūžo šįkart prakirsdama dar ir radiatorių.
Iš radiatoriaus išbėgo aušinimo skystis, teko stabdyti konkurentus ir maldauti vandens. Galų gale Laisvydui šiaip ne taip pavyko finišuoti, tačiau prarastos trys valandos palaidojo bet kokias viltis pakovoti dėl aukštų vietų.
„Esu labai labai nusivylęs. Tiek pastangų, tiek pasiruošimo, tiek įdėto darbo ir viskas perniek dėl kažkokio keisto dalyko – elektroninės kelio knygos. Tikiuosi neperkaitinau visiškai naujo variklio, nes tai taptų labai dideliais nuostoliais. Grįžtu į servisą ir bandysime susitvarkyti. Matysim, kaip viskas išsispręs,“ – po finišo neslėpė apmaudo Laisvydas Kancius.
Rokas patyrė gedimų, paklydo, bet išliko tarp lyderių
Rokas Baciuška irgi pradėjo klysti įpusėjus greičio ruožui. Iš pradžių po smūgio į akmenį lietuvis sudaužė savo bagio priekinę pakabą – teko keisti sulaužytą svirtį.
Vėliau teko pora kartų paklaidžioti – klydo naujasis Roko navigatorius Oriol Vidal. Tiesa, reikia pripažinti, kad klaidžioti teko beveik visiems – kai kurios greičio ruožo vietos buvo tarsi specialiai padarytos itin klastingos. Jos kainavo daug prarasto laiko kelioms dešimtims sportininkų.
Vėliau beskubant link finišo ir stengiantis atsilošti prarastą laiką Rokas prakirto padangą. O likus dvidešimčiai kilometrų iki finišo nutiko dar viena nelaimė – lūžo stabdžių diskas.
„Nesuprantu kas nutiko, bet nusipjovė visi diską laikantys varžtai ir jis paprasčiausiai nukrito. Tokio dalyko man dar nebuvo pasitaikę,“ – pasakojo R. Baciuška.
Paskutinius dvidešimt kilometrų teko važiuoti praktiškai be stabdžių.
Nepaisant visko, R. Baciuška preliminariai sugebėjo finišuoti antroje vietoje savo klasėje. Svarbu, kad šios klasės, o taip pat ir čempionato lyderis Austin Jones turi problemų ir kol kas nefinišavo. Tai reiškia, kad Rokas, jeigu iš tikrųjų finišuos antras, gaus šiandien keturis įskaitinius taškus ir jį nuo A. Jones dabar skirs tik 12 taškų.
Tačiau tai taip pat reiškia, kad naujas Pasaulio čempionato lyderis – amžinas Rokos Baciuškos priešininkas dar nuo Dakaro laikų Marek Goczal iš Lenkijos, kuris šiandien laimėjo greičio ruožą. Tai būtent tas lenkas, kurį Rokas kovoje dėl trečios vietos Dakare aplenkė paskutiniajame greičio ruože.
„Bus įdomi kova, visi trys mes priartėjome bendroje įskaitoje dar labiau ir dabar jau kiekvienas laimėtas greičio ruožas gali turėti aukso vertę tikrąja šio žodžio prasme. Bet pažiūrėsime, ralis ilgas, liko dar keturios dienos,“ – po finišo sakė R. Baciuška.
Priminsiu, kad pagal Pasaulio čempionato taisykles, kiekvieną dieną laimėjęs savo klasę sportininkas gauna penkis taškus, antras gauna keturis ir t.t. Todėl kiekviena diena yra itin svarbi.
Rytoj sportininkų laukia dar vienas ilgas greičio ruožas – tik vienu kilometru trumpesnis negu šiandien - 315 km iš Tan Tan į Laayoune. Sportininkai patrauks tolyn vandenyno pakrante Maroko šiaurine dalimi į vakarus.