Automobilis man yra daugiau nei transporto priemonė. Tai hobis, laisvalaikis ir įkvėpimas. Aš neturiu garažo karalienės, kurią ištraukčiau tik per šventes, bet savo kasdieninėms (daily) mašinoms keliu labai aukštus ir dažnai nesuderinamus reikalavimus, todėl jas keičiu dažnai ir ne visada su priežastimi. Yra du nekintami dalykai, kurie pastoviai vyksta mano galvoje. Bandymas patobulint esamą automobilį ir mintys apie kitą kurio norėtųsi. Šį kartą mano rankose „Subaru Impreza WRX“ - tarp automanų geriau žinomas kaip „bugeye".
Pripažinsiu iškart - ši mašina tikrai ne gražuolė. Devyni iš dešimties žmonių, be jokių užuominų ar išvyniojimų, tiesiai šviesiai, pavadins ją baisia. Ir tai visiškai normalu, nes jie ne ligoniai. Jie mašinas vertina normaliu būdu - iš išorės į vidų. „Bugeye" toks romantikos modelis netinka.
Šiuose santykiuose pažintis prasideda techninių specifikacijų puslapiuose ir pažintimi su jos giminėmis ir jų pasiekimais „WRC“ čempionate. Turėdamas visą šitą teigiamų minčių bagažą, pradedi „googlinti” išpuoselėtus „WRX“ pavyzdžius internete ir prisijaukinęs išvaizdą pagaliau esi pasiruošęs pažiūrėti į visiškai standartinį „WRX“ universalą ir pasakyti - mmm... visai nieko. Jei šis metodas nedavė vaisių, galite pasilengvinti užduotį ir bandyti prisijaukinti sedaną arba atnaujintus modelius, dar vadinamus kaip „Hawkeye”.
Mano vairuojamas „WRX“ buvo pagamintas 2001 metais ir turi dviejų litrų turbininį opozicinį motorą, visus keturis varančiuosius ratus ir 5 laipsnių pavarų dėže. Jam jau 15 metų, tačiau jo rida kaip penkiamečio „BMW“.
Tai tikrai nėra lėtas automobilis, bet jei norite, kad jis pradėtų judėti greičiau, teks paprašyti ir palaukti. Maksimalią 217 AG galią Jūs pajusite tik prie 6000 aps/min. Tuo tarpu sukimo momento pikas bus ties 4000 aps/min. Turbina „pučia” vėlai ir žemesnio bėgio prašosi dažnai. „Turbo lag’as” suteikia automobiliui tam tikrą charakterį ir įdomią važiavimo dinamiką. Norint išgauti viską ką gali pasiūlyti „WRX“, reikia susikaupti, galvoti ir planuoti į priekį.
Vienas labiausiai nuviliančių komponentų - greičių dėžė. Bėgių perjungimas sklandus, beveik kaip pas „Hondą“, bet bėgiai ilgi, užknisančiai ilgi. Ši dėžė ne tik lėtina įsibėgėjimą iki 100km/val, palyginus su buvusiu modeliu, bet ir yra labai silpna, tokia silpna, kad 2003 metais gamintojo ji buvo pakeista į patikimesnę ir trumpesnę. Nepaisant to, reguliariai prižiūrint ir susilaikant nuo rovimų iš vietos, su ja galim gyvent. Jei automobilis tarnauja kaip kasdieninė mašina, ši dėžė autostradoje leis pasidžiaugti žemomis apsukomis ir pakenčiamomis kuro sąnaudomis. Galbūt tai vienas iš rodiklių kuris parodo kryptį, kuria „Subaru“ konstruktoriai bandė eiti su šiuo modeliui - būti greitu kasdieniniu automobiliu visais gyvenimo atvejais...
„Raw” - geriausias žodis apibūdinantis jausmą, vairuojant šį automobilį. Garsai ir pojūčiai neužslopinti ir atrodo, kad tu jauti kaip veikia visi automobilio mazgai iki mažiausio krumpliaračio. „Impreza“ salonas yra praktiškas ir labai erdvus. Grožio ieškoti neverta, bet viskas funkcionalu. Sėdynės laiko gerai, bet po ilgos kelionės gali kiek vargint.
Garso izoliacija, kaip pas tikrą seną japoną - neegzistuojanti. Čia reikia suprasti gamintoją, interjeras ir komfortas kainuoja: ir pinigus ir svorį. Svorio automobilis dėl visų varomų ratų pavaros ir sustiprinto kėbulo turi gana daug. Vairas sunkokas, pakankamai greitas ir tikslus. Važiuoklė standi, bet pakankamai komfortiška. Jos eiga pakankamai didelė, todėl nekyla problemų dėl kelio nelygumų važiuojant ir didesniu greičiu. Standartiškai „WRX“ universalai turi plonesnį galinį stabilizatorių nei sedanai, kas lemia didelį nepasukamumą ypač lėtuose posūkiuose. Pasikeitus į storesnį, sedano stabilizatorių, balansas pagerėja. Šalutinis šio pakeitimo poveikis: automobilis nežymiai pakietėja ir važiuojant slidžia kelio danga, posūkiuose lengviau gali pabėgti galas, bet turbūt daugeliui entuziastų tai yra „win win”.
Didžiąją dalį kasdieninio važinėjimo tenka praleisti „off boost” arba liaudiškai tariant – įjungti pensininko režimą. Tai turėtų būti ekonomiškas režimas, bet 12 litrų šimtui kilometrų, ekonomiškumu nepavadinsi. Peržiūrėję skelbimus pamatysite, kad daugelis šios kartos „WRX“ yra su dujomis. Varikliai dujų nebijo, tačiau vožtuvų reguliavimo procesas dažniausiai reikalauja variklio išėmimo.
Kėbulai, matę daugiau Lietuviškų žiemų, turėtų pradėti rodyti pirmuosius ligos simptomus ir kelti pūsleles ant galinių arkų. Detalių kainos panašios į kitų japonų, tačiau reikia skirti truputi daugiau dėmesio eksploatacinei priežiūrai dėl visų varomų ratų sistemos.
Mėgstantiems pasikrapštyti prie automobilio pačiam, didžiausias iššūkis - opozicinis variklis. Žvakių keitimas arba priėjimai prie kai kurių automobilių komponentų gali varyt iš proto, tačiau nėra nieko nepadaromo ir turint laiko ir noro, viskas sutvarkoma. „WRX“ turi didelę bendruomenę internete, ypač už Atlanto. Turbūt nėra problemos, kurios jau kažkas neaprašė. Informacijos kiekis didžiulis, o modifikavimo galimybės beveik begalinės.
Daugiausiai vairavimo patirties turėjau su priekiniais ratais varomais automobiliais, tad persėdus į „WRX“ teko šiek tiek mokytis iš naujo ir sugriauti ne vieną mitą turėtą galvoje apie „AWD“ sistemą. Visi varantys ratai neabejotinai leidžia lengviau pajudėti iš vietos, greičiau išvažiuoti iš posūkių slidžioje dangoje, pravažiuoti ten kur klimpsta kiti, viena ašimi varomi automobiliai.
Įveikiant posūkius, tai leidžia kiek anksčiau akceleruoti, tačiau gana didelis svoris labai jaučiasi posūkiuose. „WRX“ negalite paskirstyti galios tarp ašių rankiniu būdu, tad standartiškai gaunate 60/40 paskirstymą, kas lemia: „statyt skersą” ir išlaikyti jį kontroliuojamą labai sunku. Žinoma, žemą jūs galite turėti gerą laiką, bet tam reikia didelių erdvių ir plačių saugos zonų. Važiuodamas kasdien tomis pačiomis gatvėmis galiu palyginti skirtingus automobilius visais metų laikais. Mano nuostabai, „WRX“ posūkiuose pasirodė tik vidutiniškai. Per ilgesnį eksploatacijos periodą taip ir nepajutau pilno pasitikėjimo automobiliu, tiek posūkiuose, tiek užmiesčio keliuose.
Nepaisant to, tikrai nesigailiu įsigijęs šį modelį. Mano nuomone - tai labai įdomus automobilis, turintis išskirtines savybes ir charakterį. Jis verčia ieškoti iššūkių ir išbandyti kažką naujo.