Kaip teigia lenktynininkas Antanas Juknevičius, didžiausias dėmesys 2017-ųjų pasirengimo cikle buvo skiriamas toms vietoms, kur automobilis buvo pažeidžiamas šių metų varžybose. „Praėjusiais metais sužinojome šio automobilio silpnąsias ir stipriąsias vietas. Šią techniką pirmą kartą išbandėme tik praėjusiame Dakaro maratone, rinkome patirtį ir informaciją. Daugumai turbūt ne paslaptis, kad daugiausiai problemų turėjome su vairo stiprintuvo sistema, todėl pagrindinis darbas buvo rasti sprendimą, kaip galime patobulinti šią sistemą. Labai džiaugiuosi, kad mūsų profesionalų komanda jį rado, dabar belieka tik išbandyti jo veikimą ateinančio Dakaro sąlygomis.“
Išriedėjęs iš „Overdrive“ dirbtuvių, A. Juknevičiaus automobilis turėjo vieną siurblį, kurio pajėgumu naudojosi dvi sistemos – vairo stiprintuvas bei pakeliamosios kojos, naudojamos įstrigus smėlyje ar keičiant detales. „RaceTech“ specialistai nusprendė siurbliui palengvinti gyvenimą – buvo priimtas sprendimas atskirti sistemas.
„Pakeliamosioms kojoms buvo sukonstruotas visiškai nepriklausomas elektrinis mechanizmas, kuris gali veikti net nedirbant varikliui“,- patobulinimus atskleidžia M. Bernotas. „Tai – dviguba nauda – ne tik sumažinome darbo siurbliui, tačiau ir automobiliui stovint nereiks kaitinti variklio bei kitų sistemų. Taip pat patobulinome ir stiprintuvo sistemą – prieš modifikacijas joje filtrai buvo įtaisyti grįžtamajame bakelyje, o ne į siurblį einančioje magistralėje. Dėl šios priežasties bake radome šiukšlių, kurios galėjo kenkti sistemos darniam veikimui. Vairo kolonėlės taip pat buvo išsiųstos perrinkimui.“
Renkasi lietuvius mechanikus
Techninis palaikymas varžybų metu Dakare ne mažiau svarbus nei pasiruošimas, todėl jam skiriamas didelis komandų dėmesys. Nors visi lietuviai į Dakarą vežasi savo mechanikų ir inžinierių komandą, techninį palaikymą varžybose galima ir įsigyti. Tiesa, aptarnavimo kainos Dakare prasideda nuo 350 tūkstančių eurų, todėl nenuostabu, kad net ir finansų nestokojančios lietuviškos komandos negali sau to leisti. Tačiau daug įdomiau panagrinėti, ką už tokius milžiniškus pinigus gauna lenktynininkas, o tiksliau – jo automobilis.
„Visų pirma, tai – daugiametė patirtis. Šių komandų techniniame skyriuje dirba mechanikai ir inžinieriai, per metus aptarnaujantys bolidus gausybėje aukščiausio lygio varžybų. Prižiūrėti ir išmanyti kiekvieną Dakaro ralio bolido centimetrą yra jų kasdienis darbas. Kitas svarbus aspektas – gamyklos palaikymas. Nors tik „Peugeot“ galima vadinti tikra gamykline komanda, visos kitos ekipos taip pat turi gamyklų inžinierių ir specialistų palaikymą, o ištikus bėdai visuomet gali kreiptis į juos pagalbos sprendžiant problemas. Galiausiai – tokio lygio techninio palaikymo komandose kiekvienas žmogus yra absoliutus vienos srities specialistas – keli žmonės yra atsakingi vien už greičių dėžes, vienas už vairo stiprintuvo sistemą, kitas už amortizatorius ir t.t.“,- privalumus vardino „RaceTech“ vyr. inžinierius.
7 kartus Dakaro ralį įveikęs A. Juknevičius džiaugiasi, kad jo komandoje dirba bene labiausiai patyrę ir išradingumo nestokojantys inžinieriai ir mechanikai lietuviai, todėl į alternatyvas nesižvalgo.
„Tai, jog patys „Overdrive“ inžinieriai pasitiki mūsų komandos technikų gaminamomis dalimis ir tai, jog kai kuriuos mūsų sprendimus jie pradėjo naudoti savo automobiliuose – didžiulis įvertinimas. Manau, kad mūsų komandoje – vieni geriausių lietuvių specialistų. Visi unikalūs sprendimai su stiprintuvu ir kitomis sistemomis parodo aukščiausią jų profesionalumo lygį. Vienas malonumas lenktyniauti, kai žinai, jog turi tokį techninį užnugarį“,- savo techninių specialistų pasiekimus vardijo A. Juknevičius. „Techninio pasiruošimo sąraše liko tik vienas neužbrauktas darbas – naujo kuro bako montavimas. Esu patenkintas, kaip išnaudojome laiką ir pasimokėme iš praėjusių metų varžybų. Sausį bus labai įdomu.“