Naujo automobilio kūrimo darbai prasidėjo ne Ukrainoje, bet Rusijoje, o tiksliau - Sankt Peterburge. Pagal „LuAZ“ kompanijos užsakymą buvo suburta dešimties žmonių komanda, kuri buvo atsakinga už projekto vystymą ir tolimesnį kūrimą. Pagal pirminį planą, visiškai naujas visureigis iš „LuAZ“ gamyklos turėjo išriedėti 1985 metais, tačiau dėl prasto finansavimo, įvairiausių medžiagų trūkumo ir nuolatinio valdžios pagalių kaišiojimo į ratus, naujo modelio kūrimo darbai prasidėjo tik 1988 metais.
Kad ir kaip keistai tai skambėtų, tačiau rusų dizaineriai sugebėjo sukurti pakankamai moderniai atrodantį, laiką pralenkusį automobilį. Naujasis „LuAZ“ modelis atrodė kaip modernus krosoveris, tinkantis tiems, kurie propaguoja aktyvų gyvenimo būdą. Tiesą sakant, rusų inžinierių automobilis turi labai daug asociacijų su pirmos kartos „Toyota RAV 4“, skirtumas tik tas, jog „RAV 4“ pasirodė tik 1994 metais.
„LuAZ Proto“ nebuvo tikras visureigis. Automobilis turėjo priekinių varančiųjų ratų pavarą, iš prancūziškų automobilių pasiskolintą priekinę ir galinę pakabą, tuo tarpu variklis atkeliavo iš kito ukrainietiško automobilio - „ZAZ Tavria“. Pirmieji prototipai turėjo 1.2 ir 1.3 litro benzininius variklius, tačiau vėliau jų darbinis tūris buvo padidintas iki 1.5 litro, nes daugeliui inžinierių pasirodė, jog standartiniai „Tavria“ motorai šiam visureigiui yra per silpni.
Pati išskirtiniausia „LuAZ Proto“ savybė - vos per keletą minučių nuimama galinė automobilio dalis. Keletas mygtukų paspaudimų ir „LuAZ“ tampa kabrioletu. Jeigu dar ir to negana - nulenkus priekines ir galines sėdynes, ir jas sujungus - automobilyje atsiranda dvi lovos. Pasak automobilio kūrėjų, ši funkcija turėjo būti aktuali medžiotojams, keliautojams arba žvejams, kurie ilgą laiką praleidžia automobilyje.
Dar viena mažytė smulkmena - „Range Rover“ automobiliams būdingas bagažinės dantis, kuris gali tapti mažyčiu suoliuku.
Kaip ir daugelis netradicinių projektų, taip ir „LuAZ Proto“ automobiliui buvo uždegta raudona šviesa. Nors 1989 metų pabaigoje automobilio kūrimo darbai buvo užbaigti, tačiau centrinė valdžia nusprendė sustabdyti tolimesnį visureigio kūrimo finansavimą.