• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmasis „Metų automobilis 2025“ dalyvaujančių atstovybių komandų darbas – „apauti“ visus automobilius žieminėmis „Continental“ padangomis. Jau 26 metus šis Vokietijos gamintojas rūpinasi konkurso automobilių apavu. Vienodos padangos – labai svarbu, norint objektyviai įvertinti 32 skirtingus automobilius, kuriuos komisijos nariams teks vairuoti ir ant šlapio, ir ant slidaus paviršiaus, važiuoti asfaltu ar žvyrkeliu. Papildomi išbandymai Druskininkų „Snow Arenoje“ laukia automobilių su keturiais varančiais ratais.

27

Pirmasis „Metų automobilis 2025“ dalyvaujančių atstovybių komandų darbas – „apauti“ visus automobilius žieminėmis „Continental“ padangomis. Jau 26 metus šis Vokietijos gamintojas rūpinasi konkurso automobilių apavu. Vienodos padangos – labai svarbu, norint objektyviai įvertinti 32 skirtingus automobilius, kuriuos komisijos nariams teks vairuoti ir ant šlapio, ir ant slidaus paviršiaus, važiuoti asfaltu ar žvyrkeliu. Papildomi išbandymai Druskininkų „Snow Arenoje“ laukia automobilių su keturiais varančiais ratais.

REKLAMA

„Jeigu neturėtume vienodų padangų, negalėtume daryti korektiškų tos pačios klasės automobilių palyginimų, nes kylant į statų sniegu padengtą kalną padangų kokybė ir važiavimo savybės gali lemti du trečdalius sėkmės ar nesėkmės“, - pažymi sako „Metų automobilio“ komisijos narys Valdas Valiukevičius.

Artėjant šiam žiemos sezonui „Continental“ pristatė naujos kartos „VikingContact 8“ padangas. Konkurse šiomis padangomis bus apauti ir elektromobiliai, nes padanga pritaikyta ir jiems.

REKLAMA
REKLAMA

„Naujasis modelis keičia vieną sėkmingiausių kada nors „Continental“ pagamintų produktų – „VikingContact 7“. Ši padanga yra minkšto mišinio, skirta atšiaurioms žieminėms sąlygoms, o didžiausio populiarumo šis modelis sulaukė Šiaurės ir Baltijos šalyse bei Kanadoje“, – pasakojo „Continental“ pardavimų vadybininkas Baltijos šalims Paulius Macevičius.

REKLAMA

Jis pažymėjo, kad pakeisti ankstesnį modelį buvo ypač sunki užduotis kompanijos inžinieriams, nes rinkai dar 2018 metais pristatytas „VikingContact 7“ modelis yra laimėjęs net 30 nepriklausomų padangų bandymų. Vien pernai, praėjus penkmečiui nuo padangos pristatymo, „septintukas“ laimėjo net penkiuose nepriklausomuose bandymuose.

Naujo padangų modelio kūrimas trunka apie ketverius metus, per kuriuos atliekami įvairūs testai, siekiant rinkai pristatyti padangą, jau patyrusią kone kiekvieną scenarijų, kuris gali pasitaikyti kelyje. Kiekvienas kuriamas modelis turi atlaikyti stabdymo bei manevringumo ant šlapios ir sausos kelio dangos testus, įvykdyti iškeltas užduotis esant ekstremalioms sąlygoms. Taip pat atlaikyti ir ridos išbandymus – kiekvieno modelio kūrimo ir testavimo metu nuvažiuojami milijonai kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA

„Tokie testai bei didelis darbas, kurį inžinieriai atlieka analizuodami rezultatus ir taip tobulindami galutinį produktą, užtikrina bekompromisį saugumą ir geriausias savybes ekstremaliomis sąlygomis. Tik praėjus visus bandymus padanga pristatoma galutiniam vartotojui“, – komentavo P. Macevičius.

Nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog pagrindinis padangos elementas yra protektorius, besiliečiantis su kelio danga, tačiau reikia atkreipti dėmesį ir į kitus aspektus. Renkantis žiemines padangas itin svarbu yra tai, iš kokio gumos mišinio ji sukurta. Štai jau minėtas „VikingContact 8“ modelis gaminamas iš minkšto mišinio ir tai reiškia, kad net ir esant didžiausiems mūsų kraštuose pasitaikantiems šalčiams guma nepraras savo sukibimo savybių. Taip pat labai svarbu tai, kaip ir iš ko pagamintas padangos karkasas – nuo to gali priklausyti automobilio elgesys tam tikrose situacijose arba padangos patvarumas pataikius į aštriabriaunę duobę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Žinios, kurias kompanija įgavo per daugiau nei 150 metu nuo įmonės įkūrimo, panaudojamos labai sėkmingai. Žiemos produktai reikalauja geriausių savybių ir didžiausio saugumo labai įvairiomis sąlygomis ir tai sudėti į vieną, sąlyginai nedidelę, bet labai svarbią automobilio dalį, yra itin sunki užduotis“, – apibendrino P. Macevičius.

Konkursas, kuriame šiemet dalyvauja 32 pretendentai, startuoja spalio 29 dieną VILNIUS TECH universitete, kur bus surengta konferencija „Plug-In“.

REKLAMA

Kartu su autoritetingais ekspertais apžvelgus makroekonominę situaciją ir elektromobilių rinkos perspektyvas, prasidės kandidatų testai realiomis sąlygomis. 

Komisijos nariai ir atskirų sričių ekspertai atskirai testuos elektromobilius, vyks intensyvūs vairavimo bandymai Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos  autodrome, o specialių nominacijų kandidatai bus egzaminuojami Lietuvos sporto centro komplekse „Druskininkai“. Lapkričio 29 dieną nugalėtojai bus paskelbti VILNIUS TECH.

REKLAMA

Metų automobiliu taps trys pretendentai, besivaržantys klasėse iki 40 000, 60 000 eurų ir daugiau nei 60 tūkst. eurų. Taip pat bus renkamas Metų elektromobilis, „Autoplius“ Metų inovacija, „Bitė Lietuva“ Metų interneto automobilis, „Transeksta“ Metų saugiausias automobilis, „Balcia“ 4x4, Metų sportiškiausias, Metų vairas ir Tautos automobilis, kurį išrinks portalo tv3.lt skaitytojai. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagrindiniai „Metų automobilis 2025“ rėmėjai yra koncernas "Continental" ir draudimo bendrovė "Balcia Insurance SE".

Konkursą taip pat remia "Bitė", "Inbalance grid", "Transeksta", Lietuvos sporto centro kompleksas "Druskininkai", Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla, VILNIUS TECH.

Informaciniai rėmėjai: „TV3 Group“, „Power Hit Radio“, „Auto Bild Lietuva“, portalas autoplius.lt.

Pernykščiame konkurse varžėsi 30 pretendentų. Nugalėtoju klasėje iki 40 tūkst. eurų tapo „Nissan X-Trail“, klasėje iki 60 tūkst. eurų - „Toyota Prius“, o klasėje virš 60 tūkst. eurų triumfavo „Mercedes-Benz“ E klasė.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų