• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuojant automobilį nuovargis gali priklausyti ne tik nuo kelionės trukmės, bet ir nuo to, kaip gerai transporto priemonė slopina kelių nelygumus perduodamas vibracijas. Tai buvo patvirtinta naujausių VILNIUS TECH mokslininkų tyrimų metu, kurie padėjo įvertinti „Lietuvos Metų automobilio“ konkurso dalyvių važiavimo komfortą. Tyrimai parodė, kurie automobiliai geriausiai apsaugo vairuotojus nuo varginančių vibracijų.

84

Vairuojant automobilį nuovargis gali priklausyti ne tik nuo kelionės trukmės, bet ir nuo to, kaip gerai transporto priemonė slopina kelių nelygumus perduodamas vibracijas. Tai buvo patvirtinta naujausių VILNIUS TECH mokslininkų tyrimų metu, kurie padėjo įvertinti „Lietuvos Metų automobilio“ konkurso dalyvių važiavimo komfortą. Tyrimai parodė, kurie automobiliai geriausiai apsaugo vairuotojus nuo varginančių vibracijų.

REKLAMA

Pasak Automobilių inžinerijos katedros profesoriaus Vido Žuraulio, vibracijos gali neigiamai veikti vairuotojo sveikatą ir gebėjimą išlaikyti dėmesį. „Tam tikrų dažnių virpesiai (nuo 0,5 iki 80 Hz) ilgainiui gali trikdyti širdies ir kraujagyslių, nervų ar vestibiuliarinės sistemos veiklą. Net ir trumpų kelionių metu šios vibracijos prisideda prie nuovargio bei mieguistumo, o tai mažina vairavimo saugumą,“ – teigia V. Žuraulis. Todėl vibracijų slopinimas yra ne tik komforto, bet ir eismo saugumo klausimas.

Komfortiškumo tyrimai buvo atlikti naudojant akcelerometrą, kuris fiksavo vertikalius pagreičius ant vairuotojo sėdynės. Tyrimų metu visi automobiliai du kartus važiavo tuo pačiu kelio ruožu be kietos dangos. Automobiliuose, turinčiuose kelionės režimų pasirinkimus, buvo aktyvuotas „Comfort“ režimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Metodika leidžia nustatyti ne tik momentinius, bet ir vidutinius vibracijų poveikio rodiklius. Tai suteikia galimybę objektyviai palyginti skirtingų automobilių komfortiškumą,“ – aiškina profesorius.

REKLAMA

Apibendrinus tyrimų rezultatus paaiškėjo, kad automobilių komfortiškumas tiesiogiai susijęs su jų kainų kategorija:

Iki 40 tūkst. eurų: geriausius rezultatus demonstravo „Škoda Kodiaq“, „Volkswagen Tiguan“ ir „Škoda Superb“. Mokslininkų teigimu, šios klasės automobiliai parodė pagerėjusius rodiklius lyginant su praėjusiais metais, tikėtina, dėl geresnės kelio dangos būklės.

40–60 tūkst. eurų: šiame segmente išsiskyrė kiniškas „GWM Wey“, elektromobilis „Cupra Tavascan“ ir „Mazda CX-80“. Nors komforto skirtumai tarp šios kategorijos automobilių nebuvo labai dideli, sportiškasis „Toyota GR Yaris“ ženkliai atsiliko nuo konkurentų.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau nei 60 tūkst. eurų: prabangiausią važiavimo patirtį suteikė „Audi Q6 e-tron“, „Audi Q7 TFSI e“ ir „Volkswagen ID.7“. Mokslininkai pastebėjo, kad šios klasės automobiliai dėl didesnės masės ir pažangių važiuoklės sistemų natūraliai pasiekia aukštesnį komforto lygį.

Vibracija – ne tik komforto klausimas„Saugus vairavimas tiesiogiai priklauso nuo vairuotojo būklės – jo dėmesio ir pailsėjimo. Netinkamai suvaldytos vibracijos gali tapti priežastimi, kodėl vairuotojas praranda budrumą. Todėl, kol autonominiai automobiliai dar yra ateities klausimas, vibracijų kontrolė išlieka svarbiu inžineriniu tikslu,“ – pabrėžia profesorius V. Žuraulis.

Tyrimai rodo, kad automobilių inžinerijos srityje vis daugiau dėmesio skiriama ne tik techninėms galimybėms, bet ir vairuotojo bei keleivių patogumui. Tai aspektas, kurį vis dažniau įvertina ir patys pirkėjai.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų