Šalių skirtumai
„Biserio“ eksporto vadovas Elvis Januškevičius pasakoja, kad yra keletas skirtumų tarp Saudo Arabijos ir Lietuvos ženklintojų darbo.
„Saudo Arabijoje įmonės daug investuoja į našią techniką, tačiau patiria kvalifikuotų darbuotojų stygių. Didžioji dalis samdomų darbuotojų atkeliauja iš Indijos ar Pakistano. Paprastai jie nėra kvalifikuoti ir nesistengia dirbti efektyviai. Mūsiškiai turi tikslius pusmečio, mėnesio, savaitės planus, o tenykščiai darbuotojai vadovaujasi posakiu „In šala“ („Kaip Dievas duos“). Tad mūsų meistrai ne tik ženklino kelius, bet ir mokė darbuotojus efektyviausių praktikų.
Produktyvumui ir efektyvumui tenykštė įmonė neteikė tiek svarbos, kiek teikiame mes Lietuvoje. Manau, jog tai buvo viena iš priežasčių, kodėl mes sugebėjome parduoti savo paslaugą ir net pradėti derybas dėl jungtinės veiklos – partneris mato jog gali daug ko iš mūsų išmokti“, – teigia E. Januškevičius.
Specialistas taip pat pabrėžia, kad darbų pradžia Saudo Arabijoje užtrunka, nes itin daug dėmesio skiriama kokybei: „Prieš darbų pradžią vietinės laboratorijos matuoja linijos storį, baltumą bei atspindį. Kol to nepatikrina – nesuteikia leidimo dirbti. Tačiau rangovai ne visada laiku atvyksta patikrinti kokybės, tad darbai dėl to negali prasidėti laiku ir nukenčia produktyvumas.“
Tarp kitų skirtumų jis įvardijo geltonai ženklinamas šonines linijas. Vietoj jų anksčiau būdavo montuojamos keraminės plokštelės, bet jos galėjo suplėšyti padangas, be to, neatspindėjo šviesos naktį.
Smėlio audros ir asmeninis vairuotojas
Darbus kelininkai Saudo Arabijoje pradėjo sausio pabaigoje. Nors tai žiemos laikotarpis, kelininkams dirbti klimato sąlygos yra labai palankios.
„Kelius ženklinome tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose, kurie dažnai tęsiasi per dykumas. Temperatūra dienomis pakildavo iki 22–28 °C, naktimis laikėsi 11–15 °C. Nors dienomis temperatūra yra aukšta, pučia itin stiprūs vėjai, tad nėra karšta. Ženklinimo darbai ne miestuose pradedami 7 val., o baigiami apie 15 val., nes anksti temsta. Atstumai ten dideli, tad iki darbų vietos tekdavo ilgokai pavažiuoti, bet partneriai labai rūpinosi mūsų komfortu – gyvenome viešbučiuose, o į darbą mus vežiojo asmeninis vairuotojas“, – savo patirtį Saudo Arabijoje apibūdino „Biserio“ meistras Tomas Dumčius.
Jis taip pat džiaugėsi galimybe išbandyti savo darbinius įgūdžius svetimoje šalyje: „Aklimatizacija truko apie dvi savaites. Klimatas ženklinti Saudo Arabijoje yra palankesnis nei Lietuvoje – per du ten praleistus mėnesius lijo tik tris dienas. Visgi susidūrėme su kitu trukdžiu – smėlio audromis, kurios gali tęstis kelias valandas“, – teigia meistras.