Tobulėja išmaniai
Paskutinis trečiasis etapas Aukštadvario kartodrome – po kvalifikacijos pirmieji trys sportininkai, Paulius Paškevičius, Evaldas Dzialtuvas ir Rokas Baciuška tilpo į vieną dešimtąją sekundės dalį. Nedaug nuo jų atsiliko Justas Jonušis su Džiugu Tovilavičiumi.
„Labai smagu, kad šiemet atsirado daugiau konkurencijos, stiprių sportininkų. Artima kova verčia stipriau stengtis ir tobulėti,“ – džiaugėsi Paulius Paškevičius.
Tačiau patobulinti gokartus, kad jie važiuotų greičiau, nepakanka. Nelabai įmanoma. Techninis reglamentas toks išsamus ir ten taip tiksliai viskas nurodyta, kad improvizuoti galima kone tik su važiuoklės nustatymais ir padangų slėgiu. Tobulėti turi patys lenktynininkai.
Lietuvoje kartingo lyderiai stiprūs. Dauguma trasoje ratus suka tiksliai it laikrodžiai, klaidų pastebėti plika akimi beveik neįmanoma.
„Paske racing“ komanda, kad dar labiau pagreitėtų, šiemet pradėjo naudoti telemetrijos sistemas. Davikliai, prijungti prie akceleratoriaus, vairo, važiuoklės ir kitų besisukančių ir įtaką važiavimui darančių komponentų padeda gauti maksimalią informaciją apie važiavimą: vairo pasukimo kampą, akceletratoriaus ir stabdžių paspaudimo stiprumą, vietą, kada jie spaudžiami ir dar daug niuansų. Tai – profesionaliausiame automobilių sporte naudojamos technologijos.
Apčiuopiami rezultatai
„Mes galime tik pasipasakoti, kur ką ir kaip darome važiavimo metu lygindami savo rezultatus. Pasakojimai ne visada gali būti tikslūs, o ir patys nežinome kokiu greičiu kokiame posūkyje važiuojame. Telemetrija mums leidžia pamatyti tikslų vaizdą. Štai prieš antrą etapą Elektrėnuose daug dirbome su telemetrija. Mūsų su Evaldu Dzialtuvu tempas labai panašus. Tačiau vis vien atsiranda minimalus skirtumas. Kur dingsta tos sekundės dalys – nežinia. Telemetrijos pagalba analizuojame kiekvieną posūkį, kur ir kaip jungiame pavaras, stabdome, kaip sukame vairą ir greitėjame. Žiūrime, kuris iš mūsų kiekvieną posūkį įveikia greičiau, darome išvadas. Kiekvienoje trasoje vis pavyksta nukirpti bent po vieną ar net kelias dešimtąsias sekundės dalis,“ – aiškino Paulius Paškevičius.
Kokie rezultatai? Po ne itin sėkmingai susiklosčiusio sezono starto Anykščiuose, antrame etape Paulius Paškevičius nugalėjo, Evaldas Dzialtuvas pagerino „Speedway“ trasos rekordą. Trečiame etape „Paske Racing“ komandai viskas ėjosi beveik kaip per sviestą. Paulius – pirmas, Evaldas – trečias, komandos narys Gytis Melzbakas nugalėjo „KZ2 Masters“ grupėje.
Paulius išsiveržė į pirmą poziciją čempionate, šių nutrūktgalvių atstovaujamos „Paske racing“ ir „RIMO“ komandos kraunasi taškų kraitį ir kyla lyderių link. Būtent jos trečiame etape uždirbo daugiausia taškų.
Telemetrija itin svarbu ir „Paške racing“ treniruojamiems vaikams.
„Žinot vaikus. Sako, kad toje vietoje stabdo, bet pasižiūri į duomenis, matai, kad tik greičio pedalą atleidžia“, - nusišypso P. Paškevičius
Jaunimas trečiame etape Anykščiuose taip pat parodė gerus rezultatus: ITTL komandą atstovaujantis Edgaras Kelmas iškovojo trečią vietą, o „Paske Racing“ atstovavęs Tadas Juknevičius – ketvirtas.