Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Prieš kelis metus, kol driftas tik pradėjo įleidinėti šaknis mūsų šalyje, daugelį automobilių entuziastų buvo užvaldę greičio troškimas ir noras įveikti savo varžovą 1/4 mylios ilgio trasoje.
Jungtinėse Amerikos Valstijose populiari automobilių sporto šaka mūsų šalyje sulaukdavo tikrai nemažai dėmesio. Nors DRAG'o banga ir atslūgo, tačiau atrodo, jog artėjo nauja ir dar didesnė šios automobilių sporto šakos populiarumo banga.
Nujausdami tai, nusprendėme pakalbinti Lietuvos DRAG'o čempionato organizatorių - Rolandą Šležą. Tikrą automobilių entuziastą iš prigimties ir tikrą greičio pamišėlį.
Kadangi mūsų šalyje greičiausių bolidų meka yra Klaipėda, ne veltui šiam sportui prijaučiančių entuziastų čia yra daugiausiai. Pakalbinti šių varžybų organizatorius nusprendėme ne veltui, nes šiais metais Lietuvos DRAG čempionato laukia pokyčiai ir kaip sako Rolandas, gerai pokyčiai.
Pradėkime simboliško prisistatymo. Kas toks esi ir pan.?
Rolandas : Vadinti mane galite Rolandu Šležu. DRAG‘o lenktynių entuziastas ir dalyvis bei Lietuvos čempionato vadovas bei kol kas pagrindinis šio čempionato organizatorius.
Turbūt daugelis paklaustų, kodėl būtent DRAG‘as, o ne žiedinės lenktynes ar ralis?
Rolandas : Kiekvienas gyvenime už kažko kabinamės. Man taip susiklostė aplinkybės, kad retkarčiais arba nuolatos teisėjaudavau kroso, ralio-kroso ir įprastose ralio varžybose. Tuo tarpu mano švogeris dažnai važiuodavo dalyvauti į DRAG‘o lenktynes. Atsimenu, kaip vakar, jog ir aš nusprendžiau nuvažiuoti ir pasižiūrėti į šias varžybas.
Pripažinsiu, kad pirmasis vaizdas, kurį teko išvysti nesužavėjo, ypač jeigu kalbėtume apie varžybų saugumą. Nieko nelaukęs kreipiausi į organizatorius dėl varžybų saugumo. Žmogus buvo protingas ir atsakingas, todėl pasiūlė man užsiimti DRAG‘o varžybų saugumu. Nuo to akimirkos tapau DRAG‘o varžybų dalimi.
Jeigu reikėtų patikslinti, tai buvo maždaug 2007 metai.
Pradėjai teisėjauti, o kaip tapai organizatoriumi?
Rolandas : Kažkaip viskas įvyko savaime. Pirmiausia tapau teisėju, kuris buvo atsakingas už varžybų saugumą. Vėliau tapau dalyviu, kuris lenktyniauja, o 2012 metais tapau ir organizatoriumi.
Su kokiu bolidu pirmą kartą išriedėjai į DRAG‘o varžybas? Ruošeisi specialiai ar į pagalbą pasiėmei savo kasdieninį automobilį?
Rolandas : Pirmasis mano bolidas buvo „Opel Calibra“ su šešių cilindrų motoru. Automobilis nebuvo labai greitas, tad teko imtis mažų patobulinimų. Prisitaikiau kitą pavarų dėžę, truputėlį išlengvinau patį automobilį ir pan.
Sugebėdavau patekti į pirmąjį aštuntuką, bet pasiekti aukštesnę vietą būdavo sunku. Situacija pasikeitė, kai praeitais metais įsigijau „Opel Corsa“.
Dabartinis tavo bolidas yra vertas atskiros temos, nes ne kiekvienas automobilis varomas priekiniais ratais gali įveikti ketvirtį mylios per šiek tiek daugiau negu 12 sekundžių. Vis dėlto sugrįžkime prie DRAG‘o. Šių metų čempionatas žada būti truputėlį kitoks. Galėtum gal papasakoti didžiausias naujoves ir ko gali tikėtis ne tik žiūrovai, bet ir dalyviai?
Rolandas : Visų pirma, manau, kad didžiausias skirtumas bus naujos taisyklės – reglamentas, kurias kūrėme su čempionato dalyviais. Diskutavome ilgai, kol nusprendėme priimti pakankamai liberalias taisykles. Automobiliai bus klasifikuojami ne pagal savo variklio sandarą, bet pagal kvalifikacijose parodytą laiką.
Naujos taisyklės leis vienoje klasėje dalyvauti ne tik benzininius, bet ir dyzelinius variklius turinčius automobilius. Svarbu neperkopti klasės laiko limito. Jeigu perkopi, iškart teks dalyvauti galingesnėse klasėje, kuriose lauks greitesni ir galingesni automobiliai.
Jeigu galima pasakyti bus ir šiokių tokių lengvatų, kurių iki šiol nebuvo. Iškritęs lenktynininkas, kitame etape galės vėl dalyvauti silpnesnėse klasėse ir pradėti viską nuo pradžių. Taip padarėme dėl to, kad lenktynininkai nenori savo automobilių ruošti kitoms, galingesnėms klasėms. Ir jeigu tas dalyvis iškrenta, jie nusprendžia apskritai nedalyvauti.
Aktualu yra dar ir tai, jog panaikinome N-1 taisyklę. Ši taisyklė leisdavo praleisti vieną etapą. Čempionatui pasibaigus, anksčiau susumuodavome taškus iš trijų etapų ir gaudavome bendrą sumą. Šį kartą taip nebus. Kiekvienas etapas bus gyvybiškai svarbus galutinei rezultatų lentelei.
Vis dėlto čempionatas greičiausiai bus orientuojamas į rimtesnę techniką turinčius dalyvius ar be trukdžių galės dalyvauti ir mėgėjai?
Rolandas : Mėgėjams visada buvo skirtos A ir B klasės. Skirtumas tarp jų buvo toks, jog A klasėje galėjo dalyvauti automobiliai su atmosferiniais varikliais Dar kitaip standartiniai automobiliai, o B klasėje galėjo dalyvauti automobiliai, kurie turi pridėtini galios įrenginį. Pvz turbiną ar NOS. Dabar jos skirsis tuo, kad pernykščiai A klasės dalyviai galės važiuoti B klasėje, o lėti B klasės dalyviai galės važiuoti A klasėje. Tikimės, kad pagausės dalyvių su dyzeliniais varikliais. Jiems turėtų patikti šie pasikeitimai.
Kaip manai ar nauji pokyčiai padės pritraukti didesnį kiekį dalyvių ir ypač žiūrovų? Daugelis mano, jog DRAG‘as mūsų šalyje neegzistuoja apskritai.
Rolandas : Čia yra pati svarbiausia mūsų užduotis. Mes kaip tik norime, kad visi Lietuvos žmonės žinotų, kad DRAG‘o varžybose yra patys greičiausi ir galingiausi automobiliai. Jokioje kitoje automobilių sporto šakoje nėra tokių automobilių. Žinome, jog galėsime parodyti daugybę įdomybių ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams. Turime ne vieną ir ne du bolidus, kurie išvysto 1000 ar net daugiau arklio galių. Užsiminsime, kad šiais metais trasoje bus net 1600 arklio galių turintis bolidas.
Visi ženklai rodo, jog bandote stotis ant kojų ir būti oficialia automobilių sporto šaka Lietuvoje. Kiek planuojate suorganizuoti Lietuvos DRAG‘o čempionato etapų?
Rolandas : Planuojame keturis etapus. Tris bus organizuojame Kazlų Rūdoje, o vienas etapas vyks 1000 kilometrų lenktynių metu Palangoje.
Svarbiausia žinia žiūrovui. Visi etapai bus nemokami?
Rolandas : O, taip.
Su džiaugsmu galime pranešti, jog greitu metu jums papasakosime ne tik apie DRAG čempionato smulkmenas, bet ir apie čempionate dalyvaujančius bolidus.
Tuo tarpu pirmasis Lietuvos DRAG čempionato etapas įvyks gegužės 18 dieną.
Prieš kelis metus, kol driftas tik pradėjo įleidinėti šaknis mūsų šalyje, daugelį automobilių entuziastų buvo užvaldę greičio troškimas ir noras įveikti savo varžovą 1/4 mylios ilgio trasoje.
Jungtinėse Amerikos Valstijose populiari automobilių sporto šaka mūsų šalyje sulaukdavo tikrai nemažai dėmesio. Nors DRAG'o banga ir atslūgo, tačiau atrodo, jog artėjo nauja ir dar didesnė šios automobilių sporto šakos populiarumo banga.
Nujausdami tai, nusprendėme pakalbinti Lietuvos DRAG'o čempionato organizatorių - Rolandą Šležą. Tikrą automobilių entuziastą iš prigimties ir tikrą greičio pamišėlį.
Kadangi mūsų šalyje greičiausių bolidų meka yra Klaipėda, ne veltui šiam sportui prijaučiančių entuziastų čia yra daugiausiai. Pakalbinti šių varžybų organizatorius nusprendėme ne veltui, nes šiais metais Lietuvos DRAG čempionato laukia pokyčiai ir kaip sako Rolandas, gerai pokyčiai.
Pradėkime simboliško prisistatymo. Kas toks esi ir pan.?
Rolandas : Vadinti mane galite Rolandu Šležu. DRAG‘o lenktynių entuziastas ir dalyvis bei Lietuvos čempionato vadovas bei kol kas pagrindinis šio čempionato organizatorius.
Turbūt daugelis paklaustų, kodėl būtent DRAG‘as, o ne žiedinės lenktynes ar ralis?
Rolandas : Kiekvienas gyvenime už kažko kabinamės. Man taip susiklostė aplinkybės, kad retkarčiais arba nuolatos teisėjaudavau kroso, ralio-kroso ir įprastose ralio varžybose. Tuo tarpu mano švogeris dažnai važiuodavo dalyvauti į DRAG‘o lenktynes. Atsimenu, kaip vakar, jog ir aš nusprendžiau nuvažiuoti ir pasižiūrėti į šias varžybas.
Pripažinsiu, kad pirmasis vaizdas, kurį teko išvysti nesužavėjo, ypač jeigu kalbėtume apie varžybų saugumą. Nieko nelaukęs kreipiausi į organizatorius dėl varžybų saugumo. Žmogus buvo protingas ir atsakingas, todėl pasiūlė man užsiimti DRAG‘o varžybų saugumu. Nuo to akimirkos tapau DRAG‘o varžybų dalimi.
Jeigu reikėtų patikslinti, tai buvo maždaug 2007 metai.
Pradėjai teisėjauti, o kaip tapai organizatoriumi?
Rolandas : Kažkaip viskas įvyko savaime. Pirmiausia tapau teisėju, kuris buvo atsakingas už varžybų saugumą. Vėliau tapau dalyviu, kuris lenktyniauja, o 2012 metais tapau ir organizatoriumi.
Su kokiu bolidu pirmą kartą išriedėjai į DRAG‘o varžybas? Ruošeisi specialiai ar į pagalbą pasiėmei savo kasdieninį automobilį?
Rolandas : Pirmasis mano bolidas buvo „Opel Calibra“ su šešių cilindrų motoru. Automobilis nebuvo labai greitas, tad teko imtis mažų patobulinimų. Prisitaikiau kitą pavarų dėžę, truputėlį išlengvinau patį automobilį ir pan.
Sugebėdavau patekti į pirmąjį aštuntuką, bet pasiekti aukštesnę vietą būdavo sunku. Situacija pasikeitė, kai praeitais metais įsigijau „Opel Corsa“.
Dabartinis tavo bolidas yra vertas atskiros temos, nes ne kiekvienas automobilis varomas priekiniais ratais gali įveikti ketvirtį mylios per šiek tiek daugiau negu 12 sekundžių. Vis dėlto sugrįžkime prie DRAG‘o. Šių metų čempionatas žada būti truputėlį kitoks. Galėtum gal papasakoti didžiausias naujoves ir ko gali tikėtis ne tik žiūrovai, bet ir dalyviai?
Rolandas : Visų pirma, manau, kad didžiausias skirtumas bus naujos taisyklės – reglamentas, kurias kūrėme su čempionato dalyviais. Diskutavome ilgai, kol nusprendėme priimti pakankamai liberalias taisykles. Automobiliai bus klasifikuojami ne pagal savo variklio sandarą, bet pagal kvalifikacijose parodytą laiką.
Naujos taisyklės leis vienoje klasėje dalyvauti ne tik benzininius, bet ir dyzelinius variklius turinčius automobilius. Svarbu neperkopti klasės laiko limito. Jeigu perkopi, iškart teks dalyvauti galingesnėse klasėje, kuriose lauks greitesni ir galingesni automobiliai.
Jeigu galima pasakyti bus ir šiokių tokių lengvatų, kurių iki šiol nebuvo. Iškritęs lenktynininkas, kitame etape galės vėl dalyvauti silpnesnėse klasėse ir pradėti viską nuo pradžių. Taip padarėme dėl to, kad lenktynininkai nenori savo automobilių ruošti kitoms, galingesnėms klasėms. Ir jeigu tas dalyvis iškrenta, jie nusprendžia apskritai nedalyvauti.
Aktualu yra dar ir tai, jog panaikinome N-1 taisyklę. Ši taisyklė leisdavo praleisti vieną etapą. Čempionatui pasibaigus, anksčiau susumuodavome taškus iš trijų etapų ir gaudavome bendrą sumą. Šį kartą taip nebus. Kiekvienas etapas bus gyvybiškai svarbus galutinei rezultatų lentelei.
Vis dėlto čempionatas greičiausiai bus orientuojamas į rimtesnę techniką turinčius dalyvius ar be trukdžių galės dalyvauti ir mėgėjai?
Rolandas : Mėgėjams visada buvo skirtos A ir B klasės. Skirtumas tarp jų buvo toks, jog A klasėje galėjo dalyvauti automobiliai su atmosferiniais varikliais Dar kitaip standartiniai automobiliai, o B klasėje galėjo dalyvauti automobiliai, kurie turi pridėtini galios įrenginį. Pvz turbiną ar NOS. Dabar jos skirsis tuo, kad pernykščiai A klasės dalyviai galės važiuoti B klasėje, o lėti B klasės dalyviai galės važiuoti A klasėje. Tikimės, kad pagausės dalyvių su dyzeliniais varikliais. Jiems turėtų patikti šie pasikeitimai.
Kaip manai ar nauji pokyčiai padės pritraukti didesnį kiekį dalyvių ir ypač žiūrovų? Daugelis mano, jog DRAG‘as mūsų šalyje neegzistuoja apskritai.
Rolandas : Čia yra pati svarbiausia mūsų užduotis. Mes kaip tik norime, kad visi Lietuvos žmonės žinotų, kad DRAG‘o varžybose yra patys greičiausi ir galingiausi automobiliai. Jokioje kitoje automobilių sporto šakoje nėra tokių automobilių. Žinome, jog galėsime parodyti daugybę įdomybių ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams. Turime ne vieną ir ne du bolidus, kurie išvysto 1000 ar net daugiau arklio galių. Užsiminsime, kad šiais metais trasoje bus net 1600 arklio galių turintis bolidas.
Visi ženklai rodo, jog bandote stotis ant kojų ir būti oficialia automobilių sporto šaka Lietuvoje. Kiek planuojate suorganizuoti Lietuvos DRAG‘o čempionato etapų?
Rolandas : Planuojame keturis etapus. Tris bus organizuojame Kazlų Rūdoje, o vienas etapas vyks 1000 kilometrų lenktynių metu Palangoje.
Svarbiausia žinia žiūrovui. Visi etapai bus nemokami?
Rolandas : O, taip.
Su džiaugsmu galime pranešti, jog greitu metu jums papasakosime ne tik apie DRAG čempionato smulkmenas, bet ir apie čempionate dalyvaujančius bolidus.
Tuo tarpu pirmasis Lietuvos DRAG čempionato etapas įvyks gegužės 18 dieną.